Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Найман, керейіт пен жалайырлардың ортағасырлардағы саяси сахнадағы рөлі қандай болды?
Материал жайлы қысқаша түсінік: 7 сыныпқа арналған сабақ жоспары
Материалды ашып қарау
Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі

Мектеп: Арқалық қаласы әкімдігі білім бөлімінің Б.Майлин атындағы №3 жалпы орта білім беретін мектебі ММ
Мұғалім: Кожиков Жанатбек Тургинбекович

Сыныбы:
Қатысқандар:18 Қатыспағандар:18

Сабақтың тақырыбы:
Найман, керейіт пен жалайырлардың ортағасырлардағы саяси сахнадағы рөлі қандай болды?

Оқу мақсаттары:
6.3.1.3 – Хғ – ХІІІғ басындағы мемлекеттердің даму ерекшеліктерін түсіндіріп, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау;

Сабақ мақсаттары:
Барлығы: Найман, керейіт, жалайыр мемлекеттерінің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ажыратады;
Көпшілігі: Х-ХІІІғ Найман, керейіт, жалайыр мемлекеттерінің территорияларын картадан көрсетеді;
Кейбірі: Найман, керейіт, жалайыр тайпаларының қазақ халқының қалыптасуындағы рөлін анықтайды.

Ойлау дағдылары:
Білу, түсіну, қолдану

Бағалау критерилері
-найман, керейіт, жалайыр мемлекеттерінің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын ажырата алады.
-Найман, керейіт, жалайыр мемлекеттерінің территориясын картадан көрсете алады.
- Найман, керейіт, жалайыр тайпаларының қазақ халқының қалыптасуындағы рөлін анықтайды.

Тілідік мақсаттар
Оқылым: Найман, керейіттер және жалайыр тайпаларының қалыптасу тарихын мәтінді оқи отырып, біледі, түсінеді.
Тыңдалым: бейнефильм көреді
Жазылым: Найман, керейіт, жалайыр тайпаларының құрылуы туралы тұжырым жасайды, венн диаграмма дайындайды.
Айтылым: венн диаграмманы топ алдында қорғайды
Пәнге қатысты сөздіктер мен терминдер:
Бұйрық, Манақ, Гурхан, Сегиз

Құндылықтарды дамыту
Жеке, жұптық және топтық жұмыстар арқылы оқушылардың тұлғааралық қарым қатынаста қалыптасқан қабілеттерін дамыту;
Мәңгілік Ел идеясының жеті құндылықтарын сабақ барысында және өмірде қалыптастыру; Әр оқушының өз ойын және пікірін ескеру және құрметтеу;

Пәнаралық байланыс
География


Бастапқы білім
Қарахан мемлекетінің әлсіреуіндегі найман, керейіт, жалайыр тайпаларының алатын орны

Сабақтың барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері
Сабақта жоспарланған іс-әрекет
Ресурстар

Сабақтың басы


2 мин







2 мин




3 мин
Сәлеметсіздер ме балалар!
Бүгін сабақта кім жоқ, түгелміз бе?

Оқушыларды топқа бөлу: Тайпа таңбалары арқылы топқа бөлемін.






Оқушылар өздері қалаған тайпа таңбаларын таңдайды.

Үй тапсырмасы: Бума қалам әдісі (Әр топқа екі сұрақтан беріледі)
1.Қарахан мемлекеті қай ғасырда құрылды?
2.Қарахан мемлекетінің билеушілерін ата?
3.Мемлекеттің қоғамдық құрылысы қандай болды?
4.Діннің таралуына не себеп болды?
5. Қарахан мелекеті туралы мәлімет қандай деректерде кездеседі?
6. Шаруашылықтары туралы не білесің?

Ауызша кері байланыс: Ынталандыру, мадақтау

Ширату жаттығуы: Оқушылардың назарын сабаққа аудару мақсатында Шатасқан әріптер ойыны
Шарты: шатасқан әріптерді орныны қою арқылы бүгінгі сабағымыздың тақырыбын анықтаймыз
АЙНАНМ,АЛАЖЙЫР, КРЕЙІЕТЕТР
Оқушылар әріптерді дұрыс орналастыру арқылы сабақтың тақырыбын табады.
(Найман, Жалайыр, Керейіттер)
БББ кестесін толтыру: Оқушылар БББ кестесіне осыған дейінгі Найман, Керейіт, Жалайыр тайпалары туралы өздері білетіндерін және білгісі келетін мәселелерді толтырады.
Білемін
Білгім келеді
Білдім







Тайпа таңбаларының суреті






Оқушы қаламдары








Ақ параққа жазылған сөздер

Сабақтың ортасы:

25 мин
Ақпаратпен жұмыс істеу дағдыларын дамыту үшін:
Білу, түсіну.
Стоп кадр әдісі арқылы бейнеролик ұсынылады. 2 мин кадр тоқтатылады. Бейнеролик әрі қарай қалай жалғасын табады? Бейнероликке болжам жасаңыз.


1. Қазақстан жерін Моңғолдарға дейін қандай тайпалар мекендеген.
2. Найман, Керей тайпаларының қоғамдық құрылысы қандай болған
3. Жамұқа кім, ол туралы не білесідер?

Тапсырма-1 Венн диаграмма әдісі бойынша Найман, Керейіт, Жалайыр мемлекеттерінің кемінде үш ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау






Дискриптор:
- Найман, Керей, Жалайыр мемлекеттерінің кемінде үш ұқсастықтарын жазады.
- Найман, Керей, Жалайыр мемлекеттерінің кемінде үш айырмашылықтарын жазады.
- Найман, Керей, Жалайыр мемлекеттерінің кемінде үш ортақ белгілерін жазады
Қалыптастырушы бағалау: Сэндвич әдісі



Тапсырма -2
Кескін картамен жұптық жұмыс
1. Кескін картаға Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының шекараларын және Моңғол жерлерін белгілеп жазыңдар.
2.Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының Орталық Азиядан Қазақстанға қоныс аудару бағыттарын көрсетіңіздер
3.Кескін картаға Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының орталықтарын жазыңыздар?

Қосымша: дұрыс жауабы болса, оның сұрағы қандай? деп кейбір тез орындаған оқушылардан сұраймын.




Дескриптор: (Білім алушы)
1.Кескін картаға Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының шекараларын және Моңғол жерлерін белгілейді.
2. Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының Орталық Азиядан Қазақстанға қоныс аудару бағыттарын көрсетеді
3. Кескін картаға Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының орталықтарын белгілейді.

Қалыптастырушы бағалау: Кескін картаның дұрыс жауабын тақтадан көрсетемін. Оқушылар өз жауаптарымен салыстырады, өзін-өзі бағалайды.

Тапсырма-3 4W әдісі, Неліктен? деген 4 сұраққа жауап жазады.
1.Неліктен? Найман, Керейіт, Жалайыр тайпалары Моңғолдарға тәуелді болды?
2.Неліктен? Найман, Керейіт, Жалайыр тайпалары Орталық Азиядан Қазақ жеріне қоныс аударды.
3.Неліктен? Қазақ халқының қалыптасуында Найман, Керейіт,Жалайыр тайпалары негізгі рөл атқарады деп ойлайсыңдар?
4. Неліктен? Бүгінгі таңда Наймандар Қазақстанның Шығысында мекендейді.

Дескритор: білім алушы
1.Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының Моңғолдарға тәуелді болу себеп – салдарын айтады;
2.Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының Қазақстанға қоныс аудару себептерін түсіндіреді;
3. Қазақ халқы қалыптасуындағы Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының өзіндік алатын орнына түсініктеме береді;
4.Наймандардың Қазақстанның шығыс бөлігінде орналасу себептерін түсіндіреді;

Қ/Б Екі жұлдыз, бір тілек әдісі





Бейнеролик көрсетіледі











Ватманға жасалған кесте (тақтаға іліп қоямын)













































Кескін карта суреті









Сабактың соңы:

5 мин





















3 мин
Жинақтау,бекіту: Білу, түсіну дағдыларына негізделген жұптық жұмыс

Тапсырма-4. Жасырынбақ әдісі: Мұнда барлық оқушыларға ортақ сұрақтар жасырылады. Оқушылар кестедегі жасырылған сөздерді табады.

А
Т
А
М
С
Б
Е
Р
У
Ш

Л
Е
Ш
А
Н
А
К
Е
Р
Е

А
Ж
У
Н
А
Л
Е
Н
А
Д

Ж
А
Л
А
Й
Ы
Р
І
Р
Е

А
М
А
Қ
М
Қ
Е
Ш
Т
В

Р
Ұ
Қ
Е
А
Т
Й
Т
Н
Р

О
Қ
Ы
С
Н
Ы
І
С
Т
У

Х
А
Н
Т
Б
И
Т
Ө
Б
Е

1.Әйгілі Керулен өзені бойын жағалап жатқан ежелгі түркі тайпасы (Жалайыр)
2.ХІғ. Орта Азияның шығыс жағында Хангай мен Алтай таулары арасын мекендеген түркі тайпасы.(Найман)
3.ХІІғ ІІ жартысыда Орхан өзенінінен Хуанхэ өзеніне дейінгі аймақты мекендеген түркі тайпасы. (Керей)
4. 1201ж өзін Гурхаан деп жариялап, аз уақытқа Жалайыр мелекетін құрған кім? (Жамұқа)
5. Маңғол тілінде бақылаушы, күзетші деген мағынаны білдіретін сөз (Манақ)
6. Найман мемлекетінің орталығы (Балықты)
7.Керейіт мемлекетінің басты ордасы (Би төбе)
8. Керей,Найман мемлекетінің басқарушыларын қалай атады? (Хан)

Дискриптор: Оқушы сабақтан алған білімін тексереді
1.Найман,Керейіт,Жалайыр тайпаларының қай жерлерді мекендегенін біледі;
2.Найман,Керей мемлекеттерінің астанасын біледі;
3.Моңғол тіліндегі басқарушы сөзінің мағынасын түсінеді;
Қ/Б Сұрақ ілмегі әдісі арқылы топ өздерін өзара бағалап, тақтадағы ілмекке іледі.
Сабақ соңында оқушылардың сабақтан не білгенін, үйренгенін, қиындық тудырғанын, не нәрсе қолынан келгенін, қай тапсырма орындауға қызықты болғанын білу үшін кері байланыс жасаймын.
Рефлексия: Кері байланыс: Аяқталмаған сөйлем

Мен бүгін...............................................білдім
Мен үшін............................................қызықты болды
Мен үшін............................................тапсырмаларды орындау оңай болды.
Үйге тапсырма:
- Тақырып бойынша 10 тест сұрағын құрау
- Найман, Керейіт, Жалайыр тайпаларының тұрмысы мен шаруашылығы туралы эссе жазып келу.





Сызба суреті тақтадан көрсетіледі










































Тақтаға сұрақтарды жазып қоямын

Саралау-Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?
Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?
Бағалау-Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?
Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау

Саралау тәсілдерді іріктеуді, топта жұмыс жасау барысында қабілетті оқушылардан басқалардың табысқа жетуіне, дұрыс орындауына ықпал етуіне көмектеседі.
Визуал оқушылар қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында суреттер, бейнероликтер көрсетемін. Барлық оқушылардың сабақ барысында толық қатынасуын қадағалаймын.
Ауызша кері байланыс Сэндвич әдісі, өзін-өзі бағалау, Екі жұлдыз, бір тілек, Сұрақ ілмегі әдісі
Денсаулық сақтау педагогикасын сақтау.
Сабақ барысында топқа бөлінген кезде қауіпсіздік ережелерін сақтау


Жалпы бағалау

Сабақта өткен ең жақсы екі нәрсе (оқу мен оқытуға қатысты)
1.
2.
Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқытуды )Caбaқтың бұдaн дa жaқcы өтуінe нe oң ықпaл eтep eді? (Оқу мен оқуға қатысты)
1.
2.
Сабақ барысында мен сынып немесе жекеленген оқушылар туралы келесі сабағымда жетілдіруге көмектесетін ақпарат білдім.
















Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Кожиков Жанатбек Тургинбекович
Жарияланған уақыты:
2019-02-09
Категория:
Қазақстан тарихы
Бағыты:
Тест
Сыныбы:
7 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1549684108
2222
333
444
555
666
7
888
999