Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ашық сабақ Атмосфералық қысым
Материал жайлы қысқаша түсінік: Ашық сабақ мұғалімдерге қажет
Материалды ашып қарау
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі: ҚысымКүні: Мұғалімнің аты-жөні: Батыков Артур ЕргазыевичСынып 7 Сабақ тақырыбы: Атмосфералық қысым.Атмосфералық қысымды өлшеу.Оқу мақсаты: Атмосфералық қысымның табиғатын түсіндіру және оны өлшеудің әдістерін ұсыну.Сабақтың мақсаты: Атмосфералық қысымның физикалық мағынасын білу.Барлық оқушылар: Оқушылар атмосфералық қысым туралы білімдерін толықтырады:Басым бөлігі: Өз бетімен тәжірибе жасап, пайда болған құбылыстың физикалық мағынасын түсіндіре алады.Кейбір оқушылар: Өмірден мысалдар келтіреді, өзге пәндермен тақырыпты байланыстырады.Атмосфералық қысымның формуласын пайдаланып, әр-түрлі биіктіктегі қысымды анықтай алады.Оқу дағдыларының деңгейі: Білу, түсіну,қолдану, талдау, жинақтау,бағалау.Бағалау критерерийі:1. Атмосфералық қысымның физикалық мағынасын ажыратады.2. Эксперимент жасап, мәнін түсіндіріп бере алады.3. Өмірдегі қолданысына мысалдар келтіре алады.Құндылықтар: Бірін-бірі құрметтеуге, еңбексүйгіштік пен ынтымақтастыққа баулу, өзара түсінікпен топта жұмыс істеуге бағыттау.Пәнаралық байланыс:ГеографияАлдыңғы білім: Қысым, газдардағы қысым.География пәнінен атмосфера ұғымы жайлы біледі.Математикалқ білімдерін пайдаланып,есептеулер жүргізеді.







Саламатсыздарма балалар. Көңіл-күйлеріңіз қалай? Сабаққа дайынбызба?Өткен тақырыптарға шолу мақсатында сабағымызды тізбектер әдісінен бастағым келіп тұр.Ортаға шығайық. (8 мин)-Балалар алақандарымызды жаяықшы.Нені сезіп тұрсыздар.Сіздерге ауырма?Ал негізінде біздің қолымызды ауа массасы басып тұр.Оның массасы кірпіштер тиілген КАМАЗ массасына тең.Шамамен 10-15 тонна.Ал біз неге оны сезбейміз?Мұғалім:Еске түсірейікші өткен тақсырыпты қатты денелер қысымды қай бағытта жеткізеді?Оқушы: Қатты денелер қысымды күштің әрекет ету бағытында жеткізеді.Мұғалім: Ал газдарше?Оқушы:Сұйықтар мен газдар өздеріне түсірілген қысымды өзгеріссіз барлық бағытта бірдей жеткізеді.Сондықтан ауа қабатының қысымы біздің қолымызға әрекет ететін барлық бағытта бірдей таралады. Сонымен қатар адамның ішіндеде ауа қысымына қарсы әрекет ететін қысым бар.Мұғалім: Балалар осы ауа массасынан құралған қабатты қалай атаймыз?Оқушы: Атмосфера.Мұғалім:Біз сонда бүгін сабақта қандай қысым туралы өтеміз деп ойлайсыздар?Оқушы:Атмосфералық қысымМұғалім:Балалар география сабағынан атмосфера тақырыбын өткен боларсыңдар.Солайма?Ол туралы не білесіздер?-Атмосфера дегеніміз не?-Атмосфера қандай қабаттардан тұрады?-Қай қабатта ауа тығызырақ?-Ауа қабатын қандай күш ұшырмай ұстап тұр?-Жердің тартылыс күші әрекет ететін болғандықтан ауаның массасы барма?Біздер теория жұзінде ауаның массасы бар екендігін дәлелдедік.Енді практикада көз жетгізейік.Мұғалім:Балалар алдарыңызда екі шар және таразы тұр.Осылардың көмегімен ауаның массасы бар екендігін қалай дәлелдейміз? (10 мин)Оқушы: Бір шарға ауа үрлейміз? Содан соң таразыға тартып оның ауыр екендігіне көз жеткіземіз.Яғни шар ішіндегі ауаның массасы бар екендігін дәлелдедік.Енді осы ауа массасының сандық мәнін есептеп көрейік.МұғалімЕкі топқа ортақ жұмыс бергім келіп тұр, осы кабинеттің ауасының массасы мен салмағын табу керексіздер.Кабинеттің ұзындығын 10м, енің 6 м ал биіктігін 4 м деп алыңыздар.Қорытындылай келе ауа салмағы бар екендігіне көз жеткіздіңдер.Салмағы болғандықтан ауа жер бетіндегі денелерге қысым түсіре алады. (8мин)Мұғалім:Сонымен атмосфералық қысым дегеніміз?Оқушы:А.Қ – атмосфера тарапынан жер бетіне және ондағы денелерге түсіретін қысымын айтады.Енді атмосфералық қысымның бар екендігіне эксперимент арқылы көз жеткізейік.Екі топқа екі түрлі тапсырма беремін. Галерияны шарлау әдісімен әр топ екінші топқа өз жұмыстарын қорғайды.1-топқа Магдебург шарлары.Екі жарты шардың ішіндегі ауаны сорып аламыз насостың көмегімен.Содан соң шарларды күшпен тартып ашып қараймыз.Орын алған құбылыстың себебін түсіндіреміз.2-топқа Тиынды судан қолымызды суламай алып шығу.Май шамды жағамыз,Тарелкеге су құйып ортасына жанып тұрған май шамды қоямыз.Содан соң май шамның үстіне стаканды төңкереміз. Су стаканның ішіне көтеріледі,сосын біз еш қиындықсыз тиында қолымызды суламай алмыз. Пайда болған құбылысты түсіндіріңіз.Қалыптастырушы бағалау: Екі топ өздеріңді бағалап жіберейік.(6 мин)



Эксперпериментті бағалау критерийі: 1) Тәжіриебені жақсы орындап шықты 2) Пайда болған құбылысты атмосфералық қысым тақырыбымен байланыстыра отырып түсіндірді.3)Тәжірибе жасау мен түсіндіру барысында топтың барлық мүшелері қатысты. Балалар енді менің сіздерге арнап дайындаған экспериментім бар.Қолымда бөтелке жұмыртқа және спичка мен қағаз бар осы заттарды пайдаланып мына жұмыртқаны бөтелкеге сиғызу керекпіз.Сыни тұрғыдан ойлана отырып жауап берейік.Жақсы балалар біз атмофералық қысымның бар екендігіне көз жеткіздік енді оны өлшейтін құралмен танысайық.Видеороликке назар аударайық.Атмосфералық қысым биіктікке байланысты өзгеріп отырады. 12 м-ге көтерілгенде атмосфералық қысы м 1мм.сын бағ. Дейін төмендейді.Практикалық жұмыс. (5 мин)Есеп: 1-топқа.Алматыдағы «Абай» метросының орналасу тереңдігін анықтаңыз. Жер бетіндегі атмосфералық қысым 740 мм.сынап.бағанасына тең ал метроның төменгң бөлігінде барометр 747 мм.сынап.бағ. көрсетіп тұр. (Жауабы 84 м)р2Есеп: 2-топқа.Солтүстік Қавказ амағында Европадағы ең биік тау Эльбрус тауы орналасқан. Жыл сайын жүздеген альпинистер ол тауға көтеріледі.Таудың етегінде атмосфералық қысым 760 мм.сын.бағ тең. Таудың ең үлкен биік шыңы -5642 м.Таудың шыңындағы атмосфералық қысым қанша сынап бағанасына тең?(290 мм.сын.бағ.)Жинақтау.Жеке жұмыс.( 5мин )
  • Жерді қоршаған ауа қабаты .... деп аталады. Атмосфера газ, сондықтан ... заңы бойынша жоғарғы қабаттары төменгі қабаттарына және жер бетіндегі барлық денелерге ... түсіреді.
  • Атмосфералық қысымды алғаш рет өлшеген ...
  • Торричелли тәжірибесіндегі сынап бағанасы ... мм-ге тең.
  • Атмосфералық қысымды өлшейтін құрал ...
  • Сұйықсыз барометр ... деп аталады.
  • Жердің ауа қабатын ұшырмай ұстап тұрған күш ол.......
  • Биіктік арқан сайын атмосфералық қысым....
  • Тақтадағы жауаптар бойынша көршілерімізді тексеріп бағалап жіберейік.Бағалау. (3 мин)Сонымен оқушылар атмосфералық қысым туралы білім алдыңыздар.Енді мына сұрақтарға жауап беріңіздер: «Саған не ұнады?»-Мен бүгін білдім...-Қызық болды...-Қиын болды...-Мен түсіндім...-Мен үйрендім...-Мені таңғалдырды...Үй тапсырмасы: Эссе жазу «Атмосфералық қысымның адам және жалпы тіршілік иесінің өміріндегі маңызы»Күнделікті енді ашайықҮй тапсырмасын жазайықҚысымнан алған білімдіҰмытпай есте сақтайық.











    Сабаққа қажет қосымша материалдарТорричелли тобыПаскаль тобыМагдебург шарлары.Екі жарты шардың ішіндегі ауаны сорып аламыз насостың көмегімен.Содан соң шарларды күшпен тартып ашып қараймыз.Орын алған құбылыстың себебін түсіндіреміз.Тиынды судан қолымызды суламай алып шығу.Май шамды жағамыз,Тарелкеге су құйып ортасына жанып тұрған май шамды қоямыз.Содан соң май шамның үстіне стаканды төңкереміз. Су стаканның ішіне көтеріледі,сосын біз еш қиындықсыз тиында қолымызды суламай алмыз. Пайда болған құбылысты түсіндіріңіз.

    Эксперпериментті бағалау критерийі: 1) Тәжіриебені жақсы орындап шықты 2) Пайда болған құбылысты атмосфералық қысым тақырыбымен байланыстыра отырып түсіндірді.3)Тәжірибе жасау мен түсіндіру барысында топтың барлық мүшелері қатысты.











    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Батыков Артур Ергазыевич
    Жарияланған уақыты:
    2019-06-18
    Категория:
    Физика
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    7 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1560856629
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999