Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ашық сабақ Ауада ұшу
Материал жайлы қысқаша түсінік: Ашық сабақ мұғалімдерге қажет
Материалды ашып қарау


ТақырыбыМұғалімнің әрекетіОқушының әрекетіҚосымша


Ауада ұшу.







Мақсатым.1.Ауа шарлары мен дирижабльдердің құрылысымен және ұшу принципімен таныстыру.Ауада архимед күшінің бар екендігін және оны қалай өзгертуге болатындығын түсіндіру.Есеп шығару дағдыларын дамыту.2. СТО,дарынды баламен жұмыс,АКТ,жас ерекшелік, диалог, бағалау модульдерін пайдалана отырып, тақырыптық білімдерін толықтыру..

Көрнекіліктер ілемін:Ауа шарлары дирижабль суреттері. Қой, әтеш, үйрек..



Ұйымдастыру бөлімі.2 мин



Үй тапсырмасын тексеру. 5 мин
Оқушылардан бір-бір оларға тиісті заттан жинап ап, олардан ретсіз парталарға қойып топқа бөлемін.

Үй тапсырмасын тексеремін.

Сол карточка арқылы топқа бөлінеді.







Топ болып тесттің сұрақтарын реттеп, басқа топқа жасырады.










Үй тапсырмасы әр тақырыптан 5 сұрақтан тұратын тест дайындау болатын.


Қызығушылығын ояту. 3 мин

Жаңа сабақ10 мин
Тақтадағы суреттер бойынша ой қозғатамын.

Ауа шарлары қалай ұшады деп ойлайсыздар?Мектеп бітірушілер қандай шарлар ұшырады?Неліктен?Архимед күші қайда болады?Ауада болады деп ойлайсыңдарма?Онда ол күшті арттыру үшін ауа шары қандай газбен толтыру керек деп ойлайсындар?(Кестені қарап қандай газбен толтыруға болатынын анықтайды)Сонда ауада әрекет ететін архимед күшінің формуласы қандай болады?Ауырлық кұшінің ше?Ауа шарлары не үшін қолданылады деп ойлайсыңдар?Дирижабльдің айырмашылығы қандай?

Ауа шарларының жоғары төмен қозғалуын қалай реттеуге болады?

Видео көрсетемін.Ауа шарлары, дирижабльдер туралы.
Сол суреттер бойынша ой қозғайды.Сұрақтарға жауап береді.





















































Видеоны тамашалайды.Ой толғайды.
Ауа шарлары суреттері ілініп тұрады.




Есеп шығару кезеңі14 мин.































32-жаттығу. Дарынды оқушыға. 2-3ТопқаКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?

Есеп шығарады.



Қосымша ақпарат.4 мин.

Мина әдісімен жаңа тақырыппен таныстыртамын.
Оқушылар ортаға шығып музыка желісімен айналып жүріп қағаздағы хатты таратады.Музыка тоқтағанда хатты ашып оқиды.Минаны басып кеткен оқушы есінде қалған ақпаратты айтады.













Қорытынды:Кері байланыс.5 мин.Бүгінгі сабақтан нені түсіңдіндер?.

Кері байланыс қағазын толтырады



Бағалау:2 мин











Нәтиже







Үйге тапсырма
Өзін-өзі бағалау.Топ басшысының бағалауыӘр тақырыпқа 5 сұрақтан тұратын тест дайындау.(а,в,с,д)





Аэростаттардың қалай ұшатынын, жалпы не үшін қажет екендігін түсінеді, формуланы пайдаланып есептер шығара алады.

Тақырыпты оқу.Сыныпта айтылмаған жаңа ақпаратты дәптерлеріне жазып келу.
Не үшін қандай балл қойғандарын айтады?



































Қосымша мәліметтер1-топқаСу ортасында өмір сүретін тірі ағзалардың орташа тығыздығы, олардың қоршаған су тығыздығына жақын.Бұл олардың су астында жүзуіне жағдай жасайды.Акула және скумбрияның суда жүзу жылдамдығы-20 км/сағҰшатын балықтар-65 км/сағСемсер балық-130 км/сағСу ішінде балықтың қозғалысына жүзу торсылдағы маңызы зор.Балық торсылдақтың көлемін өзгертіп (ондағы газ мөлшерін де), өзіне әсер ететін ығыстыру күшін үлкейте және алады.Осының арқасында өзінің бату тереңдігін қадағалап, реттеп отырады. Киттер өзінің бату тереңдігін өкпесін үлкейтіп, кішірею арқылы қадағалайды.Қазіргі тіршілік суда, сулы ортада пайда болғаны мәлім. Бұл осыдан 4 миллиард жыл бұрын болған екен. Тек 400 миллион жыл бұрын тіршілік теңізден шықты, ал 65 миллион жыл бұрын алғашқы сүт қоректілер пайда болған. 2-топқаОн күндік адам эмбрионының 95 % -ы, ал жаңа туған нәрестенің 72 %, ересек адамның 60 % судан құралады.Жүзу бермейтін адамға ең дұрысы жүріп бара жатқан тік бағытын ұстап, басын шалқайтып, тек мұрын мен аузы сыртта қалатындай етіп суда батып тұруы керек.Жүзе алмайтын адам суда арпалысып, қолын сермеп басын тік ұстауға тырысады.Осының нәтижесінде аузы мұрны арқылы су өкпеге жиналады.Одан қалса асқазанға еніп, адам денесі ауырлай бастайды.Жер бетінде бату мүмкін емес теңіз де бар.Бұл теңіз деп аталатын тұзды көл.Мұның тұздылығы сонша мұгда (кейбір бактериялардан басқа) тіршілік көзі жоқ.Тұздың көп болуынан су тығыздығы адам тығыздығынан көп болады, сондықтан өлі теңізде адам су бетінде жатып, кітап оқи алады.Кейбір ауруларды әдейі тұзды ванна қабылдау арқылы емдейді.Осындай ваннаға түсу арқылы адамдар ерекше сезімге бөленеді.Егер судың тығыздығы Старорусских минаралды суындағыдай болса емделуші адам ваннаның түбінде жату үшін біраз күш жұмсайды.Старое Русседе емделген бір әйел адам оны ваннадан кері итергені туралы арызданғанын естідім, -деп жазады Я.И.Перельман,-ол бұған Архимед күшін емес, ал шипажайдың әкімшілігін айыптаған."3-топқа тапсырмаX-XIII ғ алғашқы желкенді кемелер пайда болды.Алғашқы жұзу құралдары өзен ағысын және таяқтар, ескектерді қолданды.1803 жылы Р.Фултон 18- метрлік қайыққа, бу машинасын қозғалысқа әкелетін, есу дөңгелегін орналастырды.Жаңа кеменің Сена өзеніндегі(Парижде)сыналуы табыссыз еді, кеме суға батып кетті. Фултон өз жобасын 1807 ж алғашқы бу кемесі "Клермонтты" жасап жүзеге асырды. Бұл кеме 277 км қашықтықты 9 км/сағ орташа жылдамдықпен Гудзон өзенін бойлап жүзді. 1903 жылы Ресейде ең бірінші іштен жану қозғалтқышының көмегімен орын ауыстыратын кеме жасалды.Қазіргі кезде бұ л ең көп таралған кемелер.XIX ғ екінші жартысынан бастап болат кемелер шығарыла бастады.Кемелер берік сенімді және ұзаққа шыдайтын болды.Қзіргі кезде кемелердің масса он мыңдаған тонналарға жетеді.Бірақ, кемелерде бос бөлмелер көп.Сондықтан олардың орташа тығыздығы судың тығыздығынан аздау болады. )Ең алғаш су асты кемесі 1620 ж Англияда жасалды. Қазіргі су асыты кемелері заманға сай қару-жарақпен жабдықталған алып құрылым блып табылады.





























Топқа есепКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?Топқа есепКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?Топқа есепКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?Топқа есепКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?Топқа есепКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?Топқа есепКөлемі 0,003 м3 балалар шары сутегімен толтырылған.Шардың сутегімен есептегендегі массасы 3,4 г.Балалар шарының көтеруші күші қандай?Көлемі 10 м3 радизонд сутегімен толтырылған.Егер радизонд қабығының салмағы 6 Н болс, онда ол ауада салмағы қандай радио аппаратурасын қөтере алады?















Рефлексия мен кері байланыс1.Бүгін мен..... . білдім2.Маған ..... .қызық болды3.Маған ...... қиын болды4.Мен...... тапсырмаларды орындадым5.Мен....... екендігін түсіндім6.Мен .... енді жасай аламын7.Мен..... екендігін сезіндім8.Мен..... иемдендім9.Мен..... үйрендім10.Мен ..... жасап көремін11. Мені .... таң қалдырды12. Сабақ менің өміріме..... берді.

Рефлексия мен кері байланыс1.Бүгін мен..... . білдім2.Маған ..... .қызық болды3.Маған ...... қиын болды4.Мен...... тапсырмаларды орындадым5.Мен....... екендігін түсіндім6.Мен .... енді жасай аламын7.Мен..... екендігін сезіндім8.Мен..... иемдендім9.Мен..... үйрендім10.Мен ..... жасап көремін11. Мені .... таң қалдырды12. Сабақ менің өміріме..... берді. Рефлексия мен кері байланыс1.Бүгін мен..... . білдім2.Маған ..... .қызық болды3.Маған ...... қиын болды4.Мен...... тапсырмаларды орындадым5.Мен....... екендігін түсіндім6.Мен .... енді жасай аламын7.Мен..... екендігін сезіндім8.Мен..... иемдендім9.Мен..... үйрендім10.Мен ..... жасап көремін11. Мені .... таң қалдырды12. Сабақ менің өміріме..... берді.

Рефлексия мен кері байланыс1.Бүгін мен..... . білдім2.Маған ..... .қызық болды3.Маған ...... қиын болды4.Мен...... тапсырмаларды орындадым5.Мен....... екендігін түсіндім6.Мен .... енді жасай аламын7.Мен..... екендігін сезіндім8.Мен..... иемдендім9.Мен..... үйрендім10.Мен ..... жасап көремін11. Мені .... таң қалдырды12. Сабақ менің өміріме..... берді.



Аэростататты сутегімен толтырғанда, оның жалғыз үлкен кемшілігі – жанып ауамен бірге жарылғыш зат түзелетінін ескереру керек.Қайғылы оқиға 1937 ж неміс дирижаблі «Гинденбургтің» қонған кезінде болып, 36 адам опат болды.Жанбайтын әрі жеңіл газ бұл гелий болып табылады.Сондықтан қазіргі көптеген аэростат осы газбен толтырылады.Биіктік арқан сайын ауаның тығыздығы кемиді.Сондықтан аэростат жоғарылаған сайын оған әсер ететін Архимед күші кемиді.Ол ауырлық күшіне теңескен сәтте аэростат тоқтайды.

Қазіргі кезде ғалымдар мен конструкторлар аэростатты тек жарге ғана емес, басқада ғаламшарларда пайдалануды көздеп отыр.Мысалы: 1985 ж кеңестік автоматты ғаламшараралық «Вега-1» және «Вега-2» станциялары аэростаттарды Шолпанға жеткізді.Атмосферада қозғала отырып бұл аппараттар Жерге құнды мәліметтер берді.1929 ж неміс дирижаблі «Граф Цепеллин» үш аралық қону арқылы 21 күн ішінде 35 мың км аралықтағы дүние жүзін ұшып өтті.Бұл ұшудың орташа жылдамдығы 177 км/сағ болатын.
Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Батыков Артур Ергазыевич
Жарияланған уақыты:
2019-06-18
Категория:
Физика
Бағыты:
Сабақ жоспары
Сыныбы:
7 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1560861946
333
444
555
666
7
888
999