Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Хақназар хан кезіндегі қазақ хандығының сыртқы саясаты
Материал жайлы қысқаша түсінік: 6 сыныпқа оқушыларға мұғалімдерге
Материалды ашып қарау




ҰМЖ тарауы: 6.4А Қазақ хандығының XVI – XVII ғасырлардағы дамуы С.Кәттебеков атындағы жалпы орта мектепМұғалім: Ұябасарова Ж.Б.
Күні

Сынып. 6Қатысқандар - 19Қатыспағандар -
Сабақтың тақырыбы

Зерттеу сұрағы:
Хақназар хан кезіндегі Қазақ хандығының сыртқы саясатыНеліктен Хақназар хан билеген кезеңді Қазақ хандығының «қайта жаңғыруы» деп атайды?
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары6.3.1.10 – қазақ хандарының мемлекетті нығайтудағы рөлін анықтау;6.3.2.6 – қазақ хандарының сыртқы саясатын талдау
Сабақ мақсаты Хақназар ханның билікке қалай келгені,шығу тегі мен ел билеген жылдарын білу Хақназар ханның қазақ хандығының күшеюіне, жерін кеңейту, сыртқы саяси жағдайын сипаттау және қолдану

Хақназар ханның көрші мемлекеттермен жасаған саясатына талдау жасау
Бағалау критерийі-Хақназар ханның шығу тегі мен ел билеген жылдарын анықтайды-Хақназардың мемлекеттегі нығайтудағы рөлін сипаттайды-Хақназардың көрші мемлекеттермен жасаған саясаттарын талдайды



Ойлау дағдылары
Түсіну,қолдану, талдау
Тарихи концептМаңыздылық, себеп пен салдары
Күтілетін нәтиже Хақназар ханның сыртқы саясатында көршілес елдермен жүргізген саясатын анықтайды
Тілдік мақсаттар Оқылым: оқулықтағы бірінші тақырыпшаны оқиды (оқылым-жазылым)Пәнге қатысты лексика мен терминология.Аласапыран, Абдаллах, Баба сұлтан,маңғыт, башқұрт,ноғай,дипломатия, Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктерТалқылауғаХақназар қанша жыл билік етті?Хақназар хан билігі кезіндегі дипломатиялық қарым қатынастар жасаған мемлекеттер бүгінгі таңдағы Тәуелсіз Қазақстанмен қарым –қатынаста деп ойлайсыздарма?Жазылым бойынша ұсыныстар: Хақназар ханның кезінде аталған себептер ....... қазақ хандығының күшеюіне,дамуына ықпал етті
Құндылықтарға баулуҚазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілік, құрмет, ынтымақтастық, ашықтық, батылдық,төзімділік

Пәнаралық байланыс «Дүние жүзі тарихы», «География»,

Алдыңғы білім Қазақ халқының қалыптасуы мен Қазақ хандығының құрылуы, алғашқы хандары мен Қасым ханның мемлекетті өркендетуге атқарған жұмыстарын біледі.

АКТ қолдану дағдылары



Internet, ppt, e-history.kz,massaget.kz
Сабақтың барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері



Ресурстар
Сабақтың басы(5 мин)

































































5 минут















































Ұйымдастыру шаралары (сәлемдесу, оқушыларды түгендеу) « Тақырып кілті» әдісі бойынша интербелсенді тақтада жазылып тұрған сұрақтарға оқушылар жауап беру арқылы бүгінгі сабақтың тақырыбын ашады.Әр берілген жауаптың алдынғы әрпін алу арқылы сөз шығарады.
  • Керей мен Жәнібектің титулы қалай аталады? (ХАН)
  • 1242 жылы құрылған орданың атауы? (АЛТЫН ОРДА)
  • 1511 жылы келген Қазақ халқының ханы? (Қасым)
  • Қасым ханның билігінің нығаюына әсер еткен орда (Ноғай)
  • Моғолстан астанасы? ( Алмалық)
  • « Қасым ханның қасқа жолы» дегеніміз не? (Заңдар жинағы)
  • Жырау,күйші, аңыз шығармалары мәдениеттің қандай түріне жатады? ( ауызша)
  • Қасым хан туралы жазған зерттеушілердің бірі? ( Рузбихан)
  • (Шыққан есімге оқушылар қысқаша мәлімет беріп кетеді.)Х А Қ Н А З А Р хан тұсындағы қазақ хандығы(жаңа тақырыпты айтып бастап кетеміз)Дескриптор:
  • Өткен тақырыптарды анықтайды
  • Сұрақтардың дұрыс жауаптарын шешеді
  • Дұрыс жауаптарды топтастырып, тияқнақтайды


  • Қалыптастыру бағалау: «Қол шапалақтау» «Тақырып кілті» әдісін алған себебім, бұл әдісте оқушылар өткен тақырыпты қайтадан еске түсіре отырып,бүгінгі сабақ тақырыбын ашады. Бұл сабақтастықты дамытуға үлкен көмек деп түсінемін.
  • Тапсырма « PEST» әдісі .«PEST» әдісі Хақназар хан тақ басына келместен бұрын елдегі жағдайды ашады, оқушылар жіктеп, өз ойларымен қорытынды жасайды


  • Хақназар ханға дейінгі қазақ хандығының жағдайын сипатта (көмекші сөздер арқылы Аласапыран, Мамаш, Тахир, Мұхаммед Хайдар, өзбек, моғол, ойрат,қазақ хандығы) әр бағытына 1 аргументтен келтіріңіз.











    Дискриптор:
  • 1 аргумент келтіру арқылы саяси жағдайын анықтайды
  • 1 аргумент келтіру арқылы әлеуметтік жағдайын анықтайды
  • 1 аргумент келтіру арқылы экономикалық жағдайын анықтайды
  • 1 аргумент келтіру арқылы сыртқы жағдайын анықтайды
  • Хақназар ханның билігінің алдындағы хандықтағы аласапыран кезенің анықтап,қорытындылайды
  • Көмекші сөздердің мағынасын ашады,қорытындылайды
  • Скаффолдинг: Карточка беру арқылы оқушыларға оқулықтан таныс емес сөздерді дәптерге теріп жазу керектігі сұралады.Қалыптастырушы бағалау: «Жұлдызша» арқылы бағалау





    Интер белсенді тақта

    Бакина Н.С., Жанақова Н.Т. Қазақстан тарихы. 7(6) сыныбына арналған оқулық.- Алматы: Атамұра, 2017.-240 бет



































    Бакина Н.С., Жанақова Н.Т. Қазақстан тарихы. 7(6) сыныбына арналған оқулық.- Алматы: Атамұра, 2017.-240 бет



    Сабақтың ортасы25 минут



























































































    Сергіту сәті: Арам-зам-зам « Арам-зам зам» әніне билету арқылы оқушыларды сергіту

    1-Тапсырма «Хақназар хан» тақырыпшасымен танысу «Кластер» құрады. «Кластер» жасау арқылы барлық оқушылар түгел сабаққа қатысып Хақназарды сипаттап шығадыКім

    ХақназарЕл биледіҚандай Шыққан тегі

    «Детальдарды қосу» әдісі «Детальдарды қосу» әдісі арқылы кейбір оқушылар оқулықпен жұмыстанып, адасқан сөздерді қосып сөйлем құрап, шыққан сөйлемге анықтама береді.

    Дискриптор:
  • Хақназар хан оқулықтан оқиды, кім екенін,ел билеген жылдары мен шыққан тегін жазады
  • Сөйлемнің ішіне адасқан сөздерден сөйлем құрап,мағынасын ашады.
  • Уақыт сызығындағы жылдарға қарап болған оқиғаларды оқулықтан қарап анықтайды,дәлелдейді
  • Қалыптастырушы бағалау: Сабақты қаншалықты игердім?ҚБ: «Бағдаршам» әдісі арқылы оқушыларды бағалау. 2. « Картаны жандандыру» әдісі. Бұл әдісте оқушылар картамен жұмыстана отырып, елдердің территорияларын нақты біледі. Елдердің орналасуын жаттауға септігін тигізеді. Оқулықтан Хақназардың сыртқы саясатта қай елмен байланыс жасағандығын оқып,кескін картаға түсіру-Хақназардың қосып алған Аралдың солтүстігі мен Жайық жерін қызыл түспен белгіле-Бұхара билеушісімен жүргізген жердің территориясын көк түспен белгіле-Ташкенттің билеушісімен жүргізген жердің территориясын жасыл түспен белгілеДискриптор:
  • Хақназар ханның елде жүргізген сыртқы саясатын картадан бояйды
  • Кескін картамен жұмыс жасау арқылы территорияларды анықтайды
  • Хақназар ханның қазақ хандығының территориясын кеңейтудегі роліне баға береді
  • Скаффолдинг: оқушыларға қағаз бен карандаш беріп, картаны қағаз бетіне түсірілуі сұралады. Қалыптастырушы бағалау: « раушан гүлі» Раушан таяғы – ұнадыРаушан гүлі жапырағы – қиындықтар кездестіРаушан гүлі басы- сынып пен мұғалім көмегіне жүгіндім



  • «Венн» диаграммасы арқылы оқушылар екі елдің басшысын нақты анықтайды, оқулықпен жұмыстана отырып аргументтер келтіреді, екі елдің саясатын ашуға көмектеседі,ортақ белгілерін табуға үлкен көмек болады.


  • Хақназар мен шайбанилық Абдаллах хандардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын салыстыру













    Дискриптор:
  • Қай елдің хандары екенін жазады 1 аргумент келтіру арқылы
  • Хақназар мен Абдаллахтың жүргізген саясатын ашады 2 аргумент келтіру арқылы
  • Екі елдің ортақ белгілерін талдап, байланыстырады 3 аргумент арқылы
  • Скаффолдинг: Оқушыға оқулықтан қай елдің хандары екенін табу керектігі сұралады. Қалыптастырушы бағалау: Өзін –өзі бағалау. «Түймедақ» әдісі. Сабақта орындай алған тапсырмаларыңа сәйкес түймедағының күлтешелерін боя.

    Сары –орташаЖасыл – жартысынан көбіҚызыл - барлығын











    Интербелсенді тақтаға бейне және аудио ролик қосу





    Бакина Н.С., Жанақова Н.Т. Қазақстан тарихы. 7(6) сыныбына арналған оқулық.- Алматы: Атамұра, 2017.-240 бет176-177 беттер



































































    Карта, Оқулық



    Бакина Н.С., Жанақова Н.Т. Қазақстан тарихы. 7(6) сыныбына арналған оқулық.- Алматы: Атамұра, 2017.-240 бет176-177 беттер





























































































































    Сабақтың соңы5мин





































    Бейне ролик көрсетіледі. Оқушылар бейнероликті көру арқылы ойларын тиянақтайды.
  • «Екі жақты күнделік» әдісі. Бұл әдіс бүгінгі сабақта оқушылар сұрақтарға жауап беру арқылы зерттеу сұрағынын жауабын айтуға,өз ойларын жеткізуге сонымен қатар қорытындылауға өз үлесін қосады.
  • Оқушылар Қалыптастырушы бағалау: Мадақтау «Жарайсың! Керемет! Тамаша!»

    Үйге тапсырма. Тақырыптың соңындағы сұрақтарға жауапТақырыпқа ашық және жабық тест құрау. Рефлексия, бағалауКері байланыс: «Рефлексия пирамидасы» әдісі
  • Есте сақтау керек бір ақпарат.
  • Менің көбірек білгім келген екі мәселе.
  • Өзімді жетілдіру керек үш жағдай.
  • Мен білген төрт мәлімет.
  • https://www.youtube.com/watch?v=mHS





    Кесте













    Саралау – сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?Бағалау – сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    «Тақырып кілті» әдісі арқылы жаңа тақырып ашылады.Хақназар ханның билік басына келгенге дейінгі жағдайды ашады.Детальдарды қосу әдісі арқылы сөйлем құрап мағынасын ашады. «Картаны жандандыру» әдісін қолдану арқылы территорияларды және сыртқы саясатты анықтайды. «Венн» диограммасы бойынша хандардың жүргізген саясатын талдау,салыстыру жұмыстары жүргізеді. Қабілетті оқушылардың тапсырманы орындап, өз ойларын дәләлдеу арқылы басқалардың табысқа жетуіне ықпал етедіКестемен жұмыс жадында сақтау мақсатында барлық оқушылардың қатысуын қадағалау.

    «PEST» әдісі «кластер» арқылы «детальдарды қосу» , «уақыт сызығын»,« Картаны жандандыру», «венн диаграммасы»,«Екі жақты күнделік», «бейне ролик» Бағалау «Қол шапалақтау»,«Бағдаршам», «»раушан гүлі» «Түймедақ», «Жұлдызша» , «рефлексия пирамидасы»Денсаулық сақтау педагогикасын, СЭС талаптарын сақтау. Тілек білдіру сергіту сәтін өткізу. Сыныптың ішінде қауіпсіздік ережелерін сақтау туралы ескертіледі.
    Жалпы бағалау
    Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқу мен оқытуға қатысты)1: Картамен жұмыс 2: Венн диаграммасыСабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқытуды да оқуға қатысты)1: кестемен жұмыстанса2: Хронологиямен, қосымша материалдармен жұмыстанса Сабақ барысында мен сынып немесе жекеленген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?1: Тиімді белсенді әдістерді көбірек падалану, оқушылардың көмегімен




    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Уябасарова Жахангул Байболовна
    Жарияланған уақыты:
    2019-08-28
    Категория:
    Қазақстан тарихы
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    6 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1566996430
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999