Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

ҚазақстаҚазақстан Республикасында адам мен азаматтың қандай құқықтары мен міндеттері бар?
Материал жайлы қысқаша түсінік: Тарих мұғалімдеріне
Материалды ашып қарау
Қысқа мерзімді жоспар
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Мектеп: Құрық орта мектеп-гимназиясыАдам және азаматтың құқықтар коммуналдық мемлекеттік мекемесімен бостандықтары Мұғалімнің аты-жөні: Аксанова АйымгүлКүні: 02.09.2019жыл Сарсенбаевна Сынып: 9«А» Қатысқандар: 24 Қатыспағандар:
Сабақ тақырыбыҚазақстан Республикасында адам мен азаматтың қандай құқықтары мен міндеттері бар?
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)9.2.1.2 Қазақстан Республикасы Конституциясын талдау арқылы адамның және азаматтың конституциялық құқықтары, бостандықтары мен міндеттерін анықтау
Сабақ мақсаттарыҚазақстан Республикасы Конституциясын талдау арқылы адамның және азаматтың конституциялық құқықтары, бостандықтары мен міндеттерін анықтайды
Бағалау кpитерийі
  • Адамның және азаматтың конституциялық құқықтары, бостандықтарын түсінеді
  • ҚР Конституциясын талдау арқылы адам және азаматтың міндеттерін талдайды
  • Ойлау дағдыларының деңгейлеріБілу, түсіну, талдау, қолдану
    Тарихи концептДәлел
    Тілдік мақсаттар

    Пәнге қатысты терминология:Адам,азамат,қоғам,құқық,құқық нормалар,бостандық, конституциялық міндеттер, декларация, адам құқығы туралы халықаралық билль,адам құқығын шектеу


    Тілдік дағдылар:Бейнебаян көрсету арқылы тыңдалым дағдысы жүредіКесте толтыру арқылы жазылым дағдысы жүредіЖағдайларды талқылау арқылы айтылым дағдысы жүредіМәтінді оқып, пайдалану оқылым дағдысы
    Құндылықтарға баулу- патриотизм;-өз елінің Ата заңы Конституцияға қызығушылық пен құрмет таныту;-тұлғааралық қарым-қатынасты дамытуға және бағалауға мүмкіндік беретін жұптық және топтық жұмыстарды қолдану;- жеке тұлғаның пікірін ескеру және әрбір ойдың құндылығын құрметтеу;
    Пәнаралық байланысҚазақстан тарихы- «Жеті Жарғы» заңдар жинағыДүниежүзі тарихы - «Тәуелсіздік декларациясы»
    АКТ пайдалану дағдыларыАКТ дағдыларын дамыту. (ноутбук, интербелсенді тақта)
    Алдыңғы білімҚазақстан Республикасының Конституциялық құқығы туралы түсінік және оның мәні туралы біледі
    Сабақ барысы:
    Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақты жоспарланған жаттығу түрлеріРесурстар
    Сабақтың басы 3минут























    5минут













    Сабақтың ортасы 15минут









































































































    6минут







































































































    Сабақты соңы

    8 минут

























































































































































































    3минут

















    Сәлемдесу, жағымды ахуал қалыптастыру, оқушыларды топқа бөлу.Үй тапсырмасын пысықтау мақсатында Ұжымдық жұмыс: «Ой қозғау» әдісі сұрақ-жауап: 1.Қалай ойлайсыңдар, құқық дегеніміз не?2. Конституция дегеніміз не? 3.Жеке тұлға дегенді қалай түсінесіңдер? 4.Адамның құқықтары мен бостандықтары туралы не білесіңдер?5.Адамның құқықтары мен міндеттерінің айырмашылығы бар ма?Бағалау әдісі: Ауызша мадақтау (тамаша, жақсы, толықтыру керек, ойлану керек)ҚР Конституциялық баптар арқылы 4 топқа бөлу арқылы оқушыларды ширатып аламын(15.16.17.18баптар жетондарға жазылады)Бейнеролик көрсетіледі
  • Бейнематериалдан нені көрдік?
  • Не туралы айтылды?
  • Бұрын бұл туралы естігендерін бар ма?
  • Сабақтың тақырыбын, мақсатын оқушылармен бірге айқындаймыз.Топтық жұмыс. «Пікіріңді білдір» әдісі бойынша оқушылар постер қорғайдыТаратпа мәтіндер беріледі. (оқулық пен жұмыс)1 топ- Жалпы адам құқығы туралы түсінік2 топ- Адам міндеттері және бостандығы3 топ- Адам құқықтарын шектеу4 топ- Оқушылардың құқықтары мен міндеттері. Мектептегі өзара қарым-қатынас

    1 топ(15бап) «Жалпы адам құқығы туралы түсінік» әр топ өздеріне берілген мәтінді оқиды, осы мәтінмен танысып, топта талқылайды, пікір алмасады, топ болып қорғайды.

    2 топ(16 бап) «Адам міндеттері және бостандығы» берілген мәтінді оқып, танысып, негізгі баптарды көрсете отырып талқылап,ортаға топ болып шығып қорғайды

    3 топ(17бап) «Адам құқықтарын шектеу» берілген тақырыпшаларды бірлесе талқылап, ортаға шығып қорғайды және мысалдар келтіреді 4 топ(18бап) Оқушылардың құқықтары мен міндеттері. Мектептегі өзара қарым-қатынас кестесіндегі сұрақтарға жауап беру арқылы талқылай отырып, қорғайды

    Оқушылардың мектептегі міндеттері мен құқықтарыҚБ: «Бағдаршам» әдісі арқылы топтар өзара бағалайды

    Жұптық жұмыс: «Мәселенің шешімін табыңдар» әдісі 1.Мұғалім А. деген оқушыға сабақ кезінде ұялы телефонды қолданғаны үшін ескерту жасады. Ал оқушы мұғалімнің ескертуіне құлақ аспай, телефоннан бейнефильм көруін жалғастыра берді. Сол кезде педагог оқушыға дауыс көтеріп, телефоннын өткізуді үзілді кесілді талап етті. А. деген оқушы телефон өзінің меншігі екенін айтып қарсылық білдірді, жанжал туындады, мұғалім ашуланып, телефонды күшпен алып алды.Үйіне келген оқушы мұғалімнің өзіне дауыс көтергенің, телефонын алып алғанын айтып,ата-анасына шағымданды. Ата-анасы мектеп директорына мұғалімнің үстінен арыз айтты, мұғалім де өз кезегінде оқушының тәртіпсіздігі мен мектепте өзін ұстау ережесін бұзғанын алға тартты.Жағдаятты талқылаңдар: А деген оқушы қандай ережелерді бұзды? Мұғалім тарапынан қателік болды ма? Жанжал тумау үшін оқиға кейіпкерлеріне не істеу керек еді? Бұл жағдай да мұғалім мен оқушыға қандай ақыл айтар едіңдер?2. Ерлі-зайыпты Ізтұрғановтар ҚР-ка азаматтары болып табылады. Бірақ олардың баласы дүниеге келген кезде олар Англияда оқуда болды. Азаматтық алуда қиындықтар туа ма?3.Балалар үйінің жанынан нәрестелі бала табылды, оның ата-анасын анықтау жұмысы нәтиже бермеді. Бала кім болып танылады: азаматтығы жоқ; ҚР-ның азаматы; шетел азаматы.4.Бір бай егде жасқа келген адам Аргентинадағы ҚР-ның елшілігіне келіп,азаматтық алу туралы өтініш береді. Тексере келе келесі жағдай анықталады: ол II дүниежүзілік соғыс кезінде ол Франция тұрғындарына қатысты қылмыстары үшін халықаралық сотпен өмір бойға сотталған нацистік қылмыскер екендігі анықталған. Оған азаматтылық беріледі ме?5.Израилдік бизнесмен Израил азаматтығымен қатар Қазақстан азаматтығын беруді сұраған. Ол іс сапарлармен Қазақстанға жиі келіп, ұзақ мезгіл осында жұмыс істейді. Алайда ол бизнесіне кедергі келтірмес үшін израилдік азаматтылығынан бас тартқысы келмейді.Оған азаматтылық беріледі ме?Бағалау әдісі: «Сэндвич» 1-бөлік - позитивті комментарий, не ұнады2-бөлік – сындарлы сын, не нәрсені жақсарту керек3-бөлік – келешекке арналған комментарий: маған ұнады, бірақ келесі жолы... Дескриптор:

    Жеке жұмыс: «Ойлан-тап» әдісі арқылы оқушылар ҚР Конституциясындағы 2бөліміндегі негізгі баптарды дұрыс орналастырады.

    1-тапсырма Баптар кестесі

    Сәйкестендіру

    2-тапсырма Кесте толтыруҚазақстан Республикасы азаматтарының құқығы мен бостандығы

    3-тапсырма Терминдерді жалғастырАдам құқығы----------Адам міндеттері-------Декларация--------------Конституциялық міндеттер-----------Адам құқығын шектеу------------------Адам құқығы туралы халықаралық билль----------------

    Дұрыс жауаптары интербелсенді тақтадан көрсетіледі,оқушылар дұрыс жауап арқылы өздерін тексереді және бағалайдыҚБ: Өзін-өзі бағалау Дескриптор:Рефлексия: «Үлкен шеңбер» тәсілі арқылы төмендегі сұрақтарды қамту аясында смайликтерге жазып, тілек ағашына жабыстырады.
  • Бүгін не білдіңіз? Сіз үшін не жаңалық болды?
  • Сабаққа қатысуыңызды қалай бағалайсыз?
  • Сабақта қандай қиындықтар туындады?
  • Сабақ аяғындағы көңіл-күйіңіз қандай болды? Неліктен?Үйге тапсырма: «Менің құқығым және міндеттерім» тақырыбында 150-200сөзден тұратын эссе жазу
    Сұрақтар және жетондар































    Бейнематериал





















    Таратпа материалПостер, маркер, стикер және түрлі-түсті қағаздар









































































    ҚБ



























































































































































    Слайд арқылы тапсырмалар көрсетіледі























































































































    Саралау – Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?Бағалау– Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    Оқу мақсатынан сабақ мақсатына жету үшін сабақ барысында берілген тапсырмалар жеңілден күрделіге қарай сараланып дайындалды. Оқу материалдары мен ресурстары арқылы бүкіл топтық, жұптық және жеке жұмыс тапсырмалары орындалды.Топқа бөлу кезінде әлсіз және жоғары деңгейдеге оқушыларды араластырып отырғызуды ескердім.Топтық, жұптық тапсырмаларды орындау барысында оқушылардың әрдайым бір-біріне қолдау көрсетуі мен ықпал жасауын қадағалаймын. Мысалы, сабақтың басында оқушылардың қызығушылықтарын ояту және алдыңғы білімін жаңа тақырыппен ұштастыру үшін “Ой қозғау”әдісін таңдадым. Осы әдісте оқушыларға жылдам сұрақтар арқылы пәнге деген қызығушылығын ояттым. Бұл әдістің тиімділігі білім алушылар өздерінің өткен тақырып бойынша ойларын жинақтап, өзге оқушылардың пікірлерімен толықтыра отырып өзін-өзі жетілдіруге ықпал етеді деп ойлаймын. Сабақтың ортаңғы негізгі кезеңінде қосымша білім мен визуалды қабылдауы үшін бейнеролик көрсету арқылы оқушылардың көру, есте сақтау қабілетін дамытуға арналған тапсырмалардан беруді жөн көрдім. Оқушылардың қажетті мәліметтерді есте сақтап, сабақта қолдана алу қабілеттерін дамыту үшін «Пікіріңді білдір» әдісін пайдаландым. Төрт топқа әр түрлі мәтін таратып бердім. Қолдауды қажет ететін оқушылар үшін және деңгейі жоғары оқушылар топ aрқылы тaлдaйды, зeрттeйдi, caрaлaйды. Топпен жұмыс оқушыларды бірлесіп жұмыс орындауға, тақырыпты талдап, өзара ойларын бөлісуге және әр оқушының пікірін тыңдап, құрметтеуге дағдыландырады. Жұптық жұмысқа«Мәселенің шешімін табыңдар» тапсырмасын бердім. Бұл әдіс арқылы оқушылар жағдайларды талқылай білуге дағдыланады. Сабақтың соңғы ой қорыту бөлімінде жеке жұмыc бойынша «Ойлан-тап» әдісі арқылы оқушылар ҚР Конституциясындағы 2бөліміндегі негізгі баптарды дұрыс орналастырады.Бұл тaпcырмa арқылы оқылым және жазылым дағдысы жүзеге асырылып, оқушылар ойлау қабілетін,сөздік қорын ұлғайту, шығармашылығын дамыту, алған білімдерін жинақтап, өз көзқарасын жүйeлi әрi дәлeлдi eтiп қорытып жеткізуге мүмкіндік алады. Тиiмдiлiгi тапсырманы орындау барысында барлық оқушылар негізгі дәлелденген мәліметпен жұмыс жасай отырып, есте сақтау қабілеттерін дамытады. Мәліметтерді саралауға, дәлелдеп айтуға есте сақтауға, өзіндік ой түюге және ойын ашық айтуға қол жеткіземін.Тапсырмалардың орындалу нәтижесіне қарай деректерді негізге алып, дәлелді аргументтер арқылы өз ойын жеткізіп, үздік жауаптар берген жекелеген оқушылар ескеріліп жоғары бағаланады. Берілген тапсырмаларды орындаудан кейін әрбір оқушыны қадағалаудан тыс қалдырмай қолдау көрсетіп жетістіктерін атап жігерлендіру мақсатында алға жетелеп отыруға тырысамын.Бағалауды мадақтау арқылы, өзара бағалау «Бағдаршам» әдісімен және өзін-өзі бағалау «Сэндвич» арқылы жүзеге асырылды. Қалыптастырушы бағалау кестені толтыру арқылы жүргіздім.

    Оқушылар топтық жұмыс кезінде сыныпта жүрген кезде қауіпсіздік шараларын сақтау. Интерактивті тақтаны қажет уақытында ғана пайдалану

    Жалпы бағалауСабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?
  • Ең жақсы өткен екі нәрсе ол топтық жұмыс. Оқушылар бірлесе отырып, шешім қабылдап, тақырып бойынша ақпарат алды.
  • «Үлкен шеңбер» тәсілі рефлексия арқылы оқушылардың қандай деңгейде екенін, неге талпынады екенін түсінемін.


  • Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?1. Пәнге деген қызығушылығын арттыру мақсатында сабақ басында зерттеу сұрағының болуы. 2. Пән мұғалімдерімен бірлесе отрып, ортақ тақырып бойынша сабаққа элемменттерін қосу. Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?Келесі сабақта кері байланысқа назар аударуым керек. Кері байласнысты соққы емес, ұсыныс ретінде қабылдауым қажет. Берілген тапсырмаларды оқушылардың деңгейін ескеремін.















































    Қалыптастырушы бағалау парағы
    ТақырыпАдам және азаматтың құқықтар мен бостандықтары Қазақстан Республикасында адам мен азаматтың қандай құқықтары мен міндеттері бар?
    Оқу мақсаты9.2.1.2 Қазақстан Республикасы Конституциясын талдау арқылы адамның және азаматтың конституциялық құқықтары, бостандықтары мен міндеттерін анықтау
    Бағалау критерийі
  • Адамның және азаматтың конституциялық құқықтары, бостандықтары түсінеді
  • ҚР Конституциясын талдау арқылы адам және азаматтың міндеттерін анықтайды
  • Ойлау дағдыларының деңгейі Білу, түсіну, талдау, қолдану

    Тапсырма Жеке жұмыс: «Ойлан-тап» әдісі арқылы оқушылар ҚР Конституциясындағы 2бөліміндегі негізгі баптарды дұрыс орналастырады. 1-тапсырма Сәйкестендіру2-тапсырма Кесте толтыруҚазақстан Республикасы азаматтарының құқығы мен бостандығы

    3-тапсырма Терминдерді жалғастырАдам құқығы----------Адам міндеттері-------Декларация--------------Конституциялық міндеттер-----------Адам құқығын шектеу------------------Адам құқығы туралы халықаралық билль----------------
    Бағалау критерийі:Адамның және азаматтың конституциялық құқықтары, бостандықтары түсінедіҚР Конституциясын талдау арқылы адам және азаматтың міндеттерін анықтайды

    Дескриптор:Конституциялық құқықтарын біледіАдамның жеке басының бостандығының құқығы біледі Адам және азаматтың бостандықтарын ажырата алады Адам және азаматтың міндеттерін түсінеді Азаматтық құқықты біледі Саяси құқығы мен бостандығын біледі Әлеуметтік-экономикалық құқығы мен бостандығын біледі Мәдени бостандығын түсінеді Конституциялық міндеттерді түсінеді Адам құқығын шектеу термин сөздің мағанасын біледі Адам құқығы туралы халықаралық билль термин сөздің мағынасын түсінеді






     

    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Аксанова Айымгүл Сарсенбаевна
    Жарияланған уақыты:
    2019-09-12
    Категория:
    Қазақстан тарихы
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1568283197
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999