Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Су тіршілік нәрі
Материал жайлы қысқаша түсінік: Мұғалімдерге материалдық көмек
Материалды ашып қарау
Тақырыбы: «Су - тіршілік нәрі» Мақсаты: Адам өміріндегі қажетті жағдайлардың бірі су екенін, сусыз тіршілік жоқ екенін ұғындыру.. Оқушыларға судың табиғаттағы және адам өміріндегі маңызы туралы әңгімелеу. Жергілікті жердегі су айдындарымен таныстыру. Суды үнемдеп пайдалануға және судың барлық ерекшеліктері туралы сипаттау. Қазіргі кезде адамзат ауасын жұтып, суын ішіп отырған табиғат - ананы қорғап, аялауға үйрету. Экологиялық тәрбие беру.Күтілетін нәтиже: 1. Оқушылар судың адам өміріндегі маңызын түсінеді. 2. Тәжірибе жасау арқылы судың қасиеттерін біледі. 3. Суды аялау, қорғау керектігін үйренедіс Сабақ әдісі: СТО стратегиялары, ассоциация құрастыру ұрақ - жауап, топпен жұмыс, әңгімелеуКөрнекілігі: Мақал - мәтелдер, тыйым сөздер, сызбалар, тәжірибеге қажетті заттар, жұлдызшалар, слайдтар, кеспе қағаздар т. б.1. Ұйымдастыру кезеңі Оқушыларды сабаққа әзірлеп алуПсихологиялық дайындықАйдай арайлап, Күндей күлімдеп,Судай таза көңілмен бастаймызБүгінгі сабағымызды - Балалар, қазір біз сабағымызды бастамас бұрын 3 топқа бөлініп аламыз.1 - топ Су, 2 - топ бу, 3 - топ мұз Топ басшысын сайлауЖұмбақ жасыру.Дәмі де жоқ, түсі де жоқ,Пайдаланбас кісі жоқ. Бұл не?СуЯғни, бүгінгі тақырыбымыз су тақырыбына арнаймыз.1. Аяқсыз - ақ жорғалайды, жүреді.Ауызы да жоқ, сыңғырлайды, күледі.Онсыз бірақ жер бетінде тіршілік жоқ,Айтыңдаршы, осыны кім біледі.Су2. Өзі көк, көлеңкесі жоқ.3. Қыста шыны боп қатады,жылыда су боп жатады..Мұз.4. Көзге көрінгенменҰстасаң қолға ілінбейді.Бу.- Бүгінгі ашық сабағымыздың тақырыбы «Су – тіршілік нәрі» деп аталады. Ойыма ақын Тұрсынзада Есімжановтың су туралы мынадай өлең жолдары оралады.Су жүргізер тіршіліктің тамырын,Су жоқ болса, тіршілік тамам бауырым.Судың біз біле тұра маңызын,Көп болған соң ұмытамыз қадірін, - дейді.Кіріспе әңгімеСу. Екі ғана əріптен құралған осынау мөлдір сұйықтықта тіршіліктің көзі жатыр. Бірақ күнделікті тұрмыстың ажырамас бөлігіне айналған су туралы біріміз білсек, біріміз біле бермейміз. Жапондық психолог - ғалым Масару Эмото: «Су адамның психикалық энергиясын бойына сіңіре алады және оны ұзақ уақыт бойында «есіне» сақтап, тіпті басқаларға жеткізе алады. Судың бойына жинақталған таза энергия небір ауруларға ем болады», — деп жазады. Ғалымдардың айтуынша, расында да судың қасиеті өте мол. Мәселен, су дене температурасын тұрақтандырады, азық, қалдық, оттегіні тасымалдайды, адам зейінін ашады, стресс пен депрессияны басады, ұйқыны жөнге келтіреді, көзге жанар береді, ағзада қан жасалуын реттейді, иммунитетті күшейтеді.Су тіршілік нәрі. Тіршілікке қажетті бес жағдайдың бірі су екенін білесіңдер. Су бар жерде тіршілік бар. Адам тәулігіне 4 - 5 литр су ішеді. Адам баласы тамақ ішпей бір айдан астам өмір сүре алады. Ал сусыз 1 аптадан артық өмір сүре алмайдыЯғни, бүгінгі тақырыбымыз су тақырыбына арнаймыз. Ал енді өздерінің су туралы не білетіндеріңді сұрайынСу дегенде ойларыңа не келеді?Ассоциация құрастыру Су2. Су туралы мәліметтер айтуӨздерінің су туралы білетіндіктерін сұрайынКартада су көк түспен белгіленген. Су жердің төрттен үш бөлігін алып жатыр. Сусыз өмір жоқТіршілік құбылыстарының бәрі судың қатысуымен жүреді. Ағзалар денесі 30 - дан 90 пайызға дейін судан тұрады. Салмағы 70 кг адам денесінде 50кг су бар. Оның мөлшері 17 кг кемісе адам өледі. Адамға ауа қандай қажет болса, су да сондай қажет.Cу тіршілік нәрі.. Су бар жерде тіршілік бар. Адам тәулігіне 4 - 5 литр су ішеді. Адам баласы тамақ ішпей бір айдан астам өмір сүре алады. Ал сусыз үш күнде өмір сүре алмайды. Су күнделікті тұрмыста, егістікте, өндірісте пайдалануға қажет.Су - Қанды сұйылтып, қан айналымы кезінде қоюлануының алдын алады,Шлактарды тазалап, азық құрамындағы керекті элементтердің ағзаға сіңуін арттырады,Су - ішектердің жұмысын реттейді, майлануын қамтамасыз етеді, кәрілікте есінен алжасудың алдын алуға көмектеседі.Су тіршілік көзі. Ол сұйық зат. Өзен, көл, теңіз, мұхиттарды құрайды. Аспаннан жаңбыр түрінде түседі.Күн суытқанда су қатып мұзға айналады. Мұз бен қар – судың қатты күйі.Судың көлемді бөлігі адам көзінен тыс жер астында жасырынған. Бұндай су айдындары жер асты сулары деп аталады.Жер бетінде ең көп тараған зат - су. Глобусқа қарасан жер шарының төрттен үш бөлігі көгілдір түске боялған. Ол - су, мұхиттар, теңіздер, өзендер, көлдер, сарқырамалар.Негізігі бөлім Топпен жұмыс1 - Топ Су туралы өлең шумақтарын айтуСу – тіршілік негізіОнсыз өмір сүрмейсіңГигиена егізіСу деп және білгейсіңСу – табиғат байлығыӨзен - көлге барғайсыңКемі екі рет әр күніСуға түсіп тұрғайсың.Үйде ванна, душ болсаСалқын сумен құйынғынЫстық сумен шомылсаңСуық сумен жуынғынСу сергітер бойыңдыОнымен дос болғайсыңСудан кейін сен ендіІсіңді оңай жалғайсыңАйналаңды қоршағанТабиғатты сүйе білҚауіп - қатер төнсе оғанҚамқорға алып сүйе білБілгін мұны балаларСусыз құрғақ далаларСусыз қараң далаларЕскертеміз бар ұлғаЕскертеміз бар қызғаСуды босқа ағызба.2 - топ Су туралы мақал - мәтелдер айтуТаулы жер бұлақсыз болмас,Сулы жер құрақсыз болмас.Су жүрген жер береке,Ел жүрген жер мереке.Су патшасы – мұрап,Түн патшасы – шырақ.Су - ырыстың көзі,Еңбек кірістің көзі.- Сулы жер – нулы жер.Сағадағы су ішеді, жағадағы у ішеді.- Су тіршілік көзі.Бұлақ көрсең көзін аш. Судың да сұрауы барСыйлап берген су да тәтті. Су қадірін шөлдеген білерЖол қадірін жүрген білерАлпыс күн тасыған су алты күнде қайтарТау мен тасты су бұзар, адам арасын сөз бұзарСуға кеткен тал қармайды3 - топ Су туралы тыйым сөздер айтуСуды бекер ағызбаТүнде су алуға бармаСуды лайламаБұлақты былғамаАғынды суға кір жумаСудың бетін ашық қалдырмаСуды сапырма, суды сатпаЛас су төккен жерді баспаТүнде су төкпеСу ішкен құдығыңа түкірмеСуды ысырап етпе, үнемдеТәжірибе көрсету1 - ТопТәжірибе арқылы көрсету.Суда еритін заттар І топ көрсетеді 1. Суға қант салу Қант суда еріп кетті. Су мөлдір күйінде қалды. Судың дәмі тәтті болды. Қант суда жақсы ериді.2. Суға тұз салып араластыру. Тұз суда еріді. Су мөлдір күйінде қалды. Судың дәмі ащы болды. Тұз суда жақсы ериді.ІІ топ көрсетедіСуда ерімейтін заттар 1. Суға құм салып араластыру. Құм қиыршықтары сол қалпында стакан түбіне шөгеді. Құм суда ерімейді.3 - топ. Стакандағы суға саз салып араластыру. Су лайланады. Суды біраз тұндырсаң, саз түбінде шөгеді. Саз суда ерімейді.Өздері қорытындылайды, ой түйедіТоппен жұмыс1 - топ Судың қасиеті қандайТүссіз, сұйық, мөлдір, дәмсіз, иісі жоқ, пішіні жоқ, еріткіш, жұққыш2 - топ Судың пайдасыАдам, жануарлар, өсімдіктер ішеді, бақша суарамыз, емдейміз, құрылысқа керек, электр тогын аламыз, үй жылытамыз, көлік жуамыз, шөлді басады3 - топ Судың зияныЖаңбыр Үйді бұзады, топырақты шаяды, әртүрлі қоспалар бар, адамды батырады, тамақты ауыртадыҚазақ ырымында түнде су алуға тиым салынған. Қажет жағдайда су атасы Сүлейменнен рұқсат сұраған:Су атасы - СүлейменАйдыныңа тас аттым.Рұқсат ет балаңаСу алуға бола ма?Түн ұйқыңнан ояттым.Слайдтармен жұмыс жасап отыру. Сусын түрлері қандай?Пепси кола, Сарыағаш минералды суы, шырын т. б, Салыстыру. Қорытынды түюОй толғаныс Үстіне жүк артқан екі есек келе жатты. Біреуінің үстінде тұз, екіншісінде мақта. Олар терең өзеннен өту керек болды. Үстіне тұз артқаны судан шыға салып бүлкілдеп жорыта жөнелді. Ал мақта салынғаны аяғын әрең басып, қабырғасы қайысып кетті Неге? Себебі: Тұз суда еріп жеңілдеп қалды. Мақта суды сорып алып ауырлап кеттіРефлексия. Не білдік? Не үйрендік?Жұлдызшалармен бағалау. Өзара бағалау

Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Умирбекова Лаззат Кошикбаевна
Жарияланған уақыты:
2019-09-11
Категория:
Сынып жетекшісі
Бағыты:
Тәрбие сағаты
Сыныбы:
6 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1568202899
333
444
555
666
7
888
999