Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Сыни Тұрғыдан Ойлауды Дамыту «Оқу, жазу, ойлау, сөйлеу сияқты іс-әрекеттерді үйрену белсенділікті, тапқырлықты, өз ойын жеткізе білуді қалыптастыру»
Материал жайлы қысқаша түсінік: Сыни Тұрғыдан Ойлауды Дамыту «Оқу, жазу, ойлау, сөйлеу сияқты іс-әрекеттерді үйрену белсенділікті, тапқырлықты, өз ойын жеткізе білуді қалыптастыру» 1.Оқушылардың шыңдалып өсуіне, жан-жақты жетілуіне бағыт-бағдар беру, жағдай туғызу. 2.Жан-жақты дамыған, өзіндік танымдық дағдылары қалыптасқан, шығармашылық қабілетті жеке тұлғаны тәрбиелеу жұмысының озық әдіс-тәсілдерін тиімді пайдалану. 3. Дүниетанымы дамыған,
Материалды ашып қарау
Сыни ойлау деген не? Сыни Тұрғыдан Ойлауды Дамыту«Оқу, жазу, ойлау, сөйлеу сияқты іс-әрекеттерді үйренубелсенділікті, тапқырлықты, өз ойын жеткізе білуді қалыптастыру» Мақсаты:1.Оқушылардың шыңдалып өсуіне, жан-жақты жетілуіне бағыт-бағдар беру, жағдай туғызу.2.Жан-жақты дамыған, өзіндік танымдық дағдылары қалыптасқан, шығармашылық қабілетті жеке тұлғаны тәрбиелеу жұмысының озық әдіс-тәсілдерін тиімді пайдалану.3. Дүниетанымы дамыған, еліміздің әдет-ғұрпын құрметтей білетін, жан-жақты білімді де саналы парасатты тұлға тәрбиелеу.Міндеті:1. Оқытудың озық технологияларын пайдалана отырып, әрбір шәкірттің жеке ерекшеліктеріне сай шығармашылықпен жұмыс істеп, іс – тәжірибе жинақтау.2. Қазіргі заман сабақ талабына сай оқушылардың білімін жан-жақты тереңдету арқылы оқушылардың іздемпаздық қабілеттерін дамыту.3. Өз білімін көтеру, кәсіби шеберлігін арттыру жолында оқушылардың ойлау қызметі мен қабілетін дамыту Оқыту орыс тілінде жүргізілетін мектептердің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімдерінің алдында тұрған негізгі мақсат – тіл үйрету, мемлекеттік тілді меңгерту, осы тілде дұрыс сөйлеу, сауатты жазу дағдыларын қалыптастыру, грамматикалық ережелер мен сөйлем құрылысын меңгерту. Өзге тілді оқытуда бірден-бір тиімді әдіс – сын тұрғысынан ойлау әдісі деп ойлаймын. СТОдағы мұғалімнің басты міндеті оқу материалын оқушыға дайын күйінде көрсету емес, оқушымен бірлесіп, жалпы іс-әрекетті ұйымдастыра отырып, алға қойылған міндеттерді түсіндіру, оларды шешудің тәсілдерін, жолдарын іздестіру. Әдістемелік құралда СТО технологиясы жайлы сіздермен өз тәжірибеммен алмасам деймін. Автор өз жұмысында СТО жобасының стратегияларын қазақ тілі мен қазақ әдебиеті сабақтарында тиімді қолдану жолдарын көрсетіп,дәстүрлі сабақ пен СТО технологиясы бойынша жасалған сабақтардың айырмашылықтарын айқындап көрсетеді.

Ұстаз алдындағы басты мақсаты – сапалы білім мен саналы тәрбие беру, оқушының талабы мен ағымына сай қалыптасуына ықпал ету. Баланы жан-жақты жетілдіруде таным баспалдақтарына жетелер дағды – машықтарды қалыптастыруға жол ашатын оқыту мен тәрбие технологиясын жете білу, меңгеру, біліктілігін арттыру.

Қазақ тілін оқыту – қиын да қызықты жұмыс. Қазіргі кезде қазақ тілін оқытатын мамандарға қойылатын талап жаңа технологиялық әдістерді қолдана отырып, сапалы және терең білім беру, олардың ойлау, көру қабілеттерін жетілдіру, уақытты дұрыс пайдалану, әртүрлі әдістерді қолдану, сабақты мазмұнды да қызықты өткізу, мұғалімнің жеке басының интелектісін дамыту, оқу іс-әрекетін, өтілетін тақырып мазмұнын аша білу. Сонымен жеке тұлғаны дарынды, білімді де білікті етіп шығару мұғалімнің педагогикалық шеберлігі. Яғни оқытудың жаңа инновациялық технологиясын қалыптастыру. Атақты ғалым В.М.Шепель «Технология, бұл – өнер, шеберлік, іскерлік әдістердің жиынтығы, жағдайдың өзгеруі» дейді.

Оқушының ойлау қабілетін байытуға игі ықпал ететін жаңаша оқытудың бір түрі – оқу мен жазу арқылы сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы.

Сын тұрғысынан ойлау әдісі, оқытуда дамыған технологияға жатады. Бұл иллюстративті-түсіндірмелі, ішінара іздену. проблемалық, пікір-сайыс, ойын, шығармашылық, өзін-өзі дамыта оқыту әдістерінің жиынтығы. Сын тұрғысын оқу-тәрбие үрдісінде басқару мен ұйымдастырудың тиімділігі оқушылардың өз алдына белсенді дамуына негізделеді Бұның мақсаты – барлық жастағы балаларды кез келген мазмұнға сын тұрғысынан қарауды үйрету. Кез келген қиыншылықтарды жеңуге, өз мәселелерін шешуге, әр түрлі жағдайларды сын тұрғысынан қарауға, екі ұйғарым пікірдің біреуін таңдауға, сапалы шешім жасауға үйрету қажеттігі айдан анық болып тұр.

Сын тұрғысында ойлау әдісі мұғалім қызметінде ұйымдастыра оқыту, оқушылардың жеке топпен жұмыс жасау негізінде білім алуымен ұштасады. Бұл стратегия оқушының жекелеген мүмкіндіктері мен қабілеттерін ашуға бағытталады. Бұл әдістің ерекшелігі оқу әдісінде қолданылады. Яғни оқушылардың ауызша және жазбаша тілін, ойлау, есте сақтау қабілетін, әрбір ақпаратқа, сонымен бірге өзінің және басқаның шығармашылығына сыни қарауына, шығармашылық қабілетін дамытуға бағытталады.

Сын тұрғысынан ойлау-сынау емес,шыңдалған ойлау.Бұл технологияның ішкі құрылымында ерекшелік бар.

Бұл құрылым 3 деңгейден тұрады: қызығушылықты ояту, мағынаны тану, ой толғаныс.

СТО үйрету үшін мына төмендегі шаралар орындалуы шарт.1.Сын тұрғысынан ойлауды тудыру үшін уақыт беру арқылы мүмкіндік жасау2.Оқушыларға ойлануға рұхсат беру.3.Оқушылардың әр түрлі идеялары мен пікірлерін тыңдау.4.Үйренудегі оқушылардың белсенді іс-әрекетін қолдау.5.Сенімділік.

«Оқу және жазу арқылы сын тұрғысынан ойлау технологиясы» RWCTСын тұрғысынан ойлауды дамыту бағдарламасыәлемнің түпкір - түпкірінен жиылған білім берушілердің бірлескен еңбегі. Жобаның негізі Ж.Пиаже, Л.С.Выгодский теорияларын басшылыққа алады. Мақсаты: Барлық жастағы оқушыларға кез – келген мазмұнға сын тұрғыдан қарап, екі ұйғарым бір пікірдің біреуін таңдауға, саналы шешім қабылдауға сабақтарға үйрету. Бұл бағдарлама жаңа буын оқулықтарының талаптарын жүзеге асыруда, оқушылардың білім деңгейін көтеруде, балаларды шығармашылыққа баулуға, ойларын еркін айтуға, тез арада дұрыс шешім қабылдауға көмектесетін бірден – бір тиімді технология. СТО технологиясын пайдаланатын әр ұстаз өз педагогикалық қызметінде, оқушы мен мұғалім арасындағы қарым – қатынасқа дегенде көзқарасының мүлдем өзгергенін байқайды. Бұл бағдарлама басқа технологиялардан өзінің құрылымы мен ерекшеленеді. Сабақ жоспарының құрылымы үш кезеңнен тұрады. Әр кезеңнің өзінің қызметі бар. Жалпы стратегияларының саны 100 – ден асады.













































СТО деңгейлері

Қызығушылықты оятуМағынаны түсінуОй толғаныс
-Оқушының өз білімін (бұрынғы білгенін) ортаға салуына мүмкіндік жасау, ой қозғау-ми қыртысына бағытталған ой қозғаушыкүш.



-Маңызы:1.Бұрынғы білімінанықтау2.Белсенділікке баулу.3.Мақсатты үйрену.

Стратегиялар:

1.Ой шақыру2.Болжау3.Негізгі идеяны суреттеу4.Топтастыру
-Бұрынғы біліммен жаңа білімді ұштастыру.-Сын тұрғысынан талдау, салыстыру.-Білім аясын кеңейту, салыстыру.



















Стратегиялар:

-INSERT-ББҰ-Кубизм-Блум таксоманиясы

-Оқушының алған білімі арқылы шешімге келуі.-Оқушының берген білімді дұрыс және толық қабылдауына көз жеткізуі-Алған білімін қолдануы















Стратегиялар:

1.Венн диаграммасы2.Бес жолды өлең3.Еркін жазу4.Эссе






















Блум таксоманиясы
Білім-өткен материалды қайталу-теориядан сұрақтар-мысалдар



Терминдер:анықтау, суреттеу, таңдау, тізімге енгізу

Қолдану-оқыған материалды қолдана білу-ереже, заңдардың мазмұнын түсіну, қабылдау

Терминдер:ауыстыру, өзгерту, тауып алу, көрсете білу, көрсету, қолдану, шешу
Синтездеу-(жинақтау) бар материалдан жаңа бір нәрсе құрастырып (жасап) шығару



Терминдер:біріктіру, құрастыру, қайтадан ұйымдастыру, жобалау

Түсіну-материалды меңгеру-түсіндіру-ой-пікірлерін, ұсыныстарын айту

Терминдер:қайтадан құру, қорғау, айырмашылығын табу, бағалау, қорытындылау, түсіндіру
Талдау-бір нәрсені құрайтын бөлшектері, құрылымы туралы түсініктемесін білу



Терминдер:Айыра білу, диаграмма жасау, жобалау, байланысын анықтау, бөлшектеу, ерекшелігін білу, қорытындылау

Бағалау-өткен материалдар бойынша білімді бағалау





Терминдер:Салыстыру, түсіндіру, көз жеткізу, құптау, қысқарту, қорытындылау, ой бөлісу, сынақ алу


СТО технологиясының сабақ кезеңдері: Қызығушылығын ояту – Эвокация Мағынаны тану - Реализация. Ой толғаныс - Рефлексия.Эвокация – қызу оқу жұмысымен шұғылдануға қызығушылықтың оянуы.Реализация – оқып жатқан тақырыптардың қажетін түсіну.Рефлексия – тұжырымға келу, қорытындылау, жаңа білімді бекіту.Қызығушылығын ояту. Мағынаны тану. Ой толғаныс Бұл кезеңде мұғалім бұрынғы білетін білімдерін жаңа материалмен ұштастыруға жағдай жасайдыабақтың мазмұнына сай алынған стратегиялар арқылы оқушылардың ойы шыңдалып, аршылады. Сабаққа белсенділігі, ынта – жігері артады. Бұл кезеңде мұғалім жаңа ақпаратты таныстырадыақырып бойынша жұмыс жасауға итермелейді.Таңдап алынған стратегияларға байланысты өз бетімен білім алуға көмектеседі. Мағынаны тану кезеңі негізгі кезең сондықтан оқылып жатқан материалдың қажеттілігін түсіндіреді.Бұл бағдарламаның қорытынды үшінші кезеңінде үйренгенін саралап, салмақтап ой елегінен өткізеді, білімді бекітеді. Оқушылар осы кезеңде өз шығармашылықтарын көрсете алады.Өзіне және сыныптастарына сын көзбен қарайды.Өздерін бағалайды. Оқып, білгендерін таразылайды. СТО - дамыту сабақтарының мақсаты біреу (нақты сабаққа байланысты ) Міндеттері үш түрлі болады. Олар: Мазмұнға байланысты, СТО ды дамытуға байланысты, топпен жұмысқа байланысты.Сабақ құрылымы үш кезеңнен тұрғанымен, ондағы қолданылатын стратегиялар ауыса береді. Ал, кейбір стратегиялар кезеңге нақты арналған. Сол себептен, орынымен пайдаланған ұтымдырақ болады.

Сабақ кезеңдеріӘр кезеңде қолданылатын стратегиялар

Қызығушылығын ояту кезеңБолжау кестесі, Тірек сөздер, Венн диограммасы, Т кестесі, бір айналым күнделік, Блум таксаномиясы, Миға шабуыл, Топтастыру,Мағынаны тану кезеңіТ кестесі, Пікір - талас, Аквариум, İNSERT, RAFT, ДЖИК СО, Куббизм, Геометриялық фигуралар, Бір айналым сұхбат, Түртіп алу, Жұпта талқылау, Бағытталған оқу, Талдау картасы, Топтастыру

Ой толғаныс кезеңіЭссе, Топтастыру, Пирамида, Құндылық сызығы, Т кестесі, Sinkuein немесе бес жолды өлең, RAFT, Түйін сөз, Семантикалық карта, Концептуалды таблица, Бір айналым сұхбат,

Миға шабуыл стратегиясы – бұл ұжымдық талқылау, мәселенің шешімін іздеуде қолданылатын тиімді әдіс. Қандайда бір проблеманы әр мүшенің пікірін еркін тыңдау арқылы шешу. Бұл әдіс жеке тұлғаны қалыптастырудағы маңызды әдістердің бірі. Миға шабуыл стратегиясының өзіндік ережесін сақтап, дұрыс пайдаланса оқушының стандарты емес шығармашыл ойлауын жақсы дамытады. Миға шабуыл стратегиясының қағидасы қиын емес. Мұғалім топ құрады да, қандай да бір проблеманың шешімін табуды өтінесіз (айтасыз). Барлық оқушылар өз пікірлерін айта бастағанда, ешкім оның ойын бөліп, өз пікірін айта алмайды және бағаланбайды. Іс –тәжірибеден байқағанда бірнеше минут ішінде көптеген пікірлер яғни шешімдер табуға болады. Бұл жерде пікірдің көптігі мақсат емес, ол тек нақты саналы шешім қабылдауға негіз болады. Қағидасы: - Ұсынылған пікір бағаланбайды, сыналмайды. - Жұмыс пікірдің сапасына емес санына бағытталған (неғұрлым пікір көп болса, соғұрлым нақты шешім қабылдауға таңдау болады). – Барлық пікірлер «бір ауыз сөзбен» жазылып отырғаны жақсы. – Белгіленген уақыт сақталуы тиіс.

ДЖИК СО немесе Бедерлі пышқы стратегиясы - ұжымдық оқыту әдісі. Мақсаты: жалпы мәселені алдымен жұпта сосын ұжымда талқылау. Қолданылуы: Алдымен сынып 4 топқа бөлініп отырады – бұл жұмыс немесе бастапқы топтар деп аталады. Мәтін немесе тапсырма 4 бөлікке бөлініп дайындалады. Бірдей мәтін бөлігін алған оқушылар енді эксперт немесе жанұя топтарын құрады, яғни эксперт топтар басқа топ құрады, мәтіннің бірдей бөліктерін талдайды.

Төрт логикалық бөлікке бөлінген мәтіннің 1 – бөлігін бірлер, 2 - бөлігін екілер, 3 - бөлігін үшіншілер, 4, 5- бөліктерін - бесінші және төртінші топқа бөлінетін оқушылар алады. Бастамас бұрын бастапқы топтардағы мәтінді мұқият меңгеру қажет себебі жанұя топтарға түсіндіруге жауапты екенін түсіну керек. Келесі кезекте бастапқы топтар қайта табысып, үйреніп келген бөліктерінің мазмұнын ортаға салады. Осылайша ұжым мүшелері бірін – бірі оқытуға, сол арқылы ойлануға үйренеді.ДЖИК СО немесе Бедерлі пышқы стратегиясының тақырыптың мазмұнын жақсы меңгеру, оқығанды есте сақтау үшін тиімді әдіс.Мынадай кескін бойынша түсінуге болады.

İNSERT немесе түртіп алу стратегиясы - түртіп алу әдісі. Қолдарына қарындаш алып, «v»- білемін, «+» - білмеймін, «-» - мен үшін жаңа білім (ақпарат), «?» – мені таң қалдырды - деген белгілерді қойып отырып мәтіннің мазмұнын түсінеді. Бұл әдіс оқығанын саналы түсінуге, өз ойын басшылыққа алуға, ойын білдіруге үйрететін ұтымды әдісқушылар білгендерін анықтап, білмейтіндерін сұрауға әзірленеді. Бұл әрекет арқылы жаңаны түсіну үшін бұрынғы білетіндерімен жаңа материалды байланыстыруға дағдыланады. Кесте толтырылады.v + - ?Куббизм стратегиясы – Ойын арқылы оқыту. Кубиктің алты жағына жазылған сөздер бойынша жұмыс жасайды. Қандайда бір затты жан жақты талдайды, талқылайды, сол арқылы білімдерін қайталайды, жаңа білім қосады.Сипатта (түрі, түсі, көлемі)Салыстыр (ұқсастығы, айырмашылығы)Ұсын (қалай, қай жерде пайдаланылады?)-Дәлелде (қарсы және қарсы емеспін)Талда (қалай жасалған, неден тұрады?)Ой толғау (бұл неден жасалған?)Кубикпен жұпта немесе топта жұмыс жасайды. 1, 2 – сыныптарда үш жағын ғана пайдалануға болады. Бастауыш сыныптарда түрлі – түсті түрде пайдалануға болады.

Sinkuein немесе бес жолды өлең стратегиясы – оқушы берілген тапсырма бойынша өлең құрастырады. Бес жолды өлеңді құрудың ережесі мынадай: бірінші жолда 1 зат есім, екінші жолда 2 сын есім, үшінші жолда 3 етістік, төртінші жолда 4 сөзден тұратын сөйлем яғни ойды түйіндеу, бесінші жолда тақырыпқа байланысты 1 синоним сөз жазылады.Кім? АнаҚандай? Мейірімді, ақылдыНе істеді? Бағады, тәрбиелейді, өсіреді.Түйін Ағайын - алтау, ана –біреу.Синоним Адам

RAFT стратегиясы – Оқушы қандайда бір объектіні алып, сол рольге еніп өз ойын жазады. Бұл стратегияны қолдануда бала сол зат туралы ойын жазба түрде, бірінші жақта хабарлайды. Мысалы: Мен қазақтың қара домбырасымын. Менің күмбірлеген қоңыр үнімді ұнатпайтын қазақ жоқ. Мен әр қазақтың төрінде ілулі тұрамын. Мен адамның көңіл – күйін шектерім арқылы жеткіземін. т.с

Венн диаграммасы стратегиясы – Бұл стратегияның мақсаты салыстыру, пайымдау. Екі зат немесе мезгілдің (объектінің) айырмашылығы мен ұқсастығы жазылады. Бір біріне айқасқан екі немесе үш шеңбер.(тек шеңбер ғана болу керек деген қате түсінік) Екі жағына салыстырылады, ал айқасқан жеріне ортақ қасиеті жазылады. Оқушылардың ойлары аршылып, салыстыру сияқты күрделі операция жүзеге асады.

Геометриялық фигуралар стратегиясы – бұл стратегияның құралдары геометриялық пішіндер. Мақсаты: оқушының сөздік қорын, әдеби, мәдени сөйлеу тілін, күрделі ойлау қабілетін дамыту. Себебі бала оқылып отырған мәтіннің кейіпкерлерінің мінез-құлқына, сипаттама бере отырып қорытынды жасайды. Кейіпкерлерді түрлі фигуралардың сипатына қарай ұқсастығын табады. Жұмыс жұпта немесе топта орындалады. Алғашқы кездерде бүкіл сынып ұжымымен өткізуге болады.

Блум таксаномиясы, сұрақтар стратегиясы - Блум сұрақтарды екіге бөледі. Олар жалпақ және жіңішке сұрақтар. Сұрақтар тізімі алдын ала жасалуы тиіс. Алдымен жіңішке сұрақтар, сосын жалпақ сұрақтар кетеді. Жіңішке сұрақтар - еске түсіруге арналған сұрақтар, жауабы нақты цифрмен немесе ия, жоқ деген жауап алынатын сұрақтар. Мысалы: - желтоқсан оқиғасы қай жылы болды? - 1986 жылы- Сенің таныстарыңның ішінде оқиғаға қатысқан адамдар бар ма? – бар.

Жалпақ сұрақтар – сұрақтың жауабына толық әрі түсіндіре отырып жауап беріледі. Жауапты мәтіннен алуға болады. Бұл сұрақ түріне жауапты фразамен немесе нақыл сөзбен, мақал – мәтелмен беруге болады. Жалпақ сұрақтарды екінші деңгейдегі сұрақтар дейді. Сұрақтың бұл түріне сөзбен ғана емес басқа формаларда жауап беруге болады. Мысалы: сурет немесе схема, тіпті көрініс түрінде де. Жалпақ сұрақ: – қарастырылып отырған кейіпкер неге осындай қылық жасады? ( шағын көрініспен жауап беру)

Т кестесі стратегиясы – Мақсаты: қарама – қарсы нәрселерді сөздерді тере білу. Бұл жұмыста салыстыру, салыстыра отырып топтастыру сияқты процестер жүзеге асады. Оқушылардың ойлау қабілетін, есте сақтау қабілеттерін дамытады. Т кестесін тақырыпты ашарда пайдаланылса, жаңа материалды түсінуге дайындық болады. Бұл стратегия жұпта, топта, жеке де орындала береді. Іс – тәжірибеде үй тапсырмасына да беріліп жүр. Кіші жас оқушыларына кескін, сурет түрінде орындауға болады.

Топтастыру немесе кластер стратегиясы - ойды жинақтау, ми қыртысында сәулеленген ойларды топтастыру, ассосациялау. Бұл стратегия топпен де жұппен де орындала береді. Сабақтың әр кезеңіне де қолайлы.

Тірек сөздер стратегиясы – Мұғалім тірек сөздер береді. Оқушылар тірек сөздердің ретін бұзбай әңгіме немесе мәтін құрастырады. Мәтіннің құрамын құруға мән беруге мұғалім назар аударады. Мәтін құрастыру кезінде логикалық ойлау іске қосылады. Әңгіменің мазмұнын жұпта, топта ақылдасады. Оқушының сөздік қоры, тілі, қиалы дамиды. Бұл әдіс мазмұндама және шығарма жазуға жақсы дайындық.

БББ немесе маркировка кестесі стратегиясы – «БББ» - білемін, білдім, білгім келеді деген сөздерден алынған. Бұл кестеде үш бөлік. Әр бөлікті мәтінді не тақырыпты оқып отырып толтыра отырады. Негізгі қойылатын талап – оқушылардағы ойлар, тезистер, фактілер дәл сол күйінде көшірілмейді, өз ойымен жазылады. Бұл әдіс мұғалімге әр оқушыны бақылауға, оған сабақ соңында баға қоюға мүмкіндік береді. Мүмкін болса кесте сабақ үстінде толтырылады. Ал, үлгермеген жағдайда әр бөлікке бір, екі ой жазылу керек. Толықтыруға үйге беруге болады.

Білемін. Білдім. Білгім келеді.

ЭССЕ немесе ой толғаныс стратегиясы – тақырыпқа сай оқушы өз ойын қорыта және жинақтай отырып, ой-толғанысын жазады. Оқушы өз бетімен жеке жұмыс жүргізеді. Эссені 5-10 минут ішінде тоқтамай жазады. Мұғалім де отырып жазуына болады. Бұл әдісте оқушы бала өз ойын еркін жеткізе білетін болады. Шығармашылықпен жұмыс істеп, сөздік қоры дамиды. Өмірде кездесетін жағдайларға, оқиғаларға саналы, ойлы қарауға үйренеді.

Оқу және жазу арқылы сын тұрғысынан ойлау технологиясының стратегиялары көп әрі қолдануға ыңғайлы, жеңіл, тиімді. Іс – тәжірибе көрсеткендей СТО – технологиясын қолданып жүрген сыныптың оқушыларының даму деңгейі жоғары болады, өзін ортада еркін ұстайды, жек тұлға ретінде сезінеді. Өзіндік «Мені» дамиды. Оқушының ойлау қабілеті дамыған сайын, оқушы бойында төрт параметр көрсеткіші өседі.Жекеден жалпығаДифференциалдықтан сенімділіккеИнтуициядан логикағаБір перспективадан көп перспективаға қарай дамиды.Сабақтың тақырыбы: Ұлылар елі. Сөйлем мүшелерін қайталау.

Сабақтың мақсаты: А) білімділік: Ұлылар елі – Шыңғыстау мекені туралы мағлұмат беру. Сөйлем мүшелері тақырыбына пысықтау жаттығуларын орындау.Ә) дамытушылық: Оқушылардың шапшандыққа үйрету, өз ойларын еркін жеткізу білуге дағдыландыру.Б) тәрбиелік: оқушыларды патриоттыққа , адалдыққа тәрбиелеу. Қазақ халқының әдебиетін, мәдениетін қастерлеуге үйрету.Сабақтың түрі: қайталау сабағы.Сабақтың әдісі: топтастыру, сұрақ-жауап, бес жолды өлеңСабақтың көрнекілігі: портреттер, кеспе қағаздар, интерактивті тақта.Сабақтың барысы:І . Ұйымдастыру А) СәлемдесуӘ) Кезекшімен сұхбатБ) Класс тазалығына көңіл бөлу.ІІ. Үй тапсырмасын тексеру. 71-бет, 5.4.5- тапсырма.ІІІ. Жаңа сабақ. – Өткен сабақты еске түсіру үшін «Сөйлем мүшелері» кестесіне көңіл бөліңіздер: Сөйлем мүшелері. Тұрлаулы Тұрлаусыз бастауышанықтауышбаяндауыштолықтауыш пысықтауыш



Кестені сөйлету керек. Ол үшін төмендегі сұрақтарға жауап беру қажет:
  • Сөйлем мүшелері дегеніміз не?
  • Тұрлаулы мүшелерге қандай сөйлем мүшелері кіреді?
  • Тұрлаусыз мүшелерді ата.
  • Бастауыш, баяндауыш дегеніміз не? Сұрақтары.
  • Толықтауыш, анықтауыш, пысықтауыш деген не? Сұрақтары, түрлері.
  • ІV. Лексикалық тақырып «Ұлылар елі» ( Мәтінмен жұмыс) INSERT стр
  • Дәптерге күннің жадын жазу.
  • Мәтінді оқып білмейтін сөздерді теріп жазу
  • Тақырып бойынша жоспар жазу.
  • А) Шыңғыстау – ұлылар елі.Б) Абай , Шәкәрім, Мұхтар – кемеңгер ақын-жазушылар.V. Топтастыру. Абай Мұхтар Шәкәрім

    «Абай жолы» роман-эпопеясыVІ. Сәйкестір.Екінші бағанадан сөздердің орысша баламасын тауып, бағдар бойынша сызықпен көрсетіңдер.қасиетті местностькемеңгер личностьқұбылыс великаналып почетныйқадірлі явлениемекен генийтұлға святое

    VІІ. Сергіту сәті. Сөзжұмбақ.
    қАндай
    баяндауыш
    хабарлы
    қайда










    1.Анықтауыштың сұрағы.2.Етістіктің қызметін атқаратын сөйлем мүшесі.3.Айтылу мақсатына қарай сөйлемнің түрі.4.Мекен пысықтауыштың сұрағы.VІІІ. Деңгейлік тапсырмалар.ІІІ. Деңгей.1.Төмендегі сөйлемдерден тұрлаулы мүшелерді тауып, астын сызыңдар:Қаланың көрікті жерінде зәулім үйлер салынды.Біз Қазақстан Республикасында тұрамыз.2.Сөздерді орыс тіліне аударындар.Ұлы тұлғалар – великие личностиАқын – поэтӨмір – жизньҚасиетті жер – святая жизньДаналық – мудрость 3.Берілген сөздерден сөйлем құраңдар.Оқимын, батыр, Абай.ІІ. Деңгей.1.Сөйлемге синтаксистік талдау жасаңдар.Ердің атын еңбек шығарады.Біз Абайдың шығармаларын сүйсініп оқимыз.Мұхтар Әуезов «Абай жолы» роман-эпопеясын жазды.2.Мәтін бойынша 3 сұрақ құрастырыңыз.І. Деңгей.1. Абайдың кез келген өлеңін жатқа оқыңдар.



    IХ. Бекіту. 5 жолды өлеңҰлылар еліҚасиетті, қадірліДүниеге келді, қарсы алды, оқыдыҰлылар елі – дарындардың мекеніШыңғыстау мекеніХ. Үйге тапсырма.72 – бет, 5.5.8. (өлеңдерді жаттау)ХІ. Бағалау.



    * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

    Тақырыбы: Астана-болашақтың қаласы Грамматикалық тақырыбы: Сөйлем мүшелері.Мақсаты:1) білімділік: оқушылардың білім деңгейінкөтеру, ұжымдық түрдебілім алуға баулу, сөздерді өзара байланыстырып, ойды жүйелеп айту дағдысынқалыптастыру2)дамытушылық: алған білімдерін толықтырып, сөйлеу тілін дамыту3)тәрбиелік: Отанға деген сүйіспеншілік рухында тәрбиелеу, қаламызды сүюге, аялауға тәрбиелеу. Оқушыларға әстетикалық тәрбие беру.Әдісі: баяндау, сұрақ-жауап, сто стр галереяда ой шарлау, интервью, тестКөрнекілігі: интерактивтік тақта, компьютер,тест, мәтін, слайдтар, ән айту, сөзжұмбақПәнаралық байланыс: әдебиет,тарих,география, музыкаҰраны: «Бір-бірімізді қайталамай, толықтырамыз өзгертіп айтамыз.Әрқайсымыз қатысуғаынталанамызір-бірімізді тыңдаймыз.Тақырыпка байланысты еркін сөйлесеміз.»Барысы:

    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Пернебаева Самал Мейрамовна
    Жарияланған уақыты:
    2019-09-04
    Категория:
    Қазақ тілі
    Бағыты:
    Баяндамалар, реферат
    Сыныбы:
    5 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1567619923
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999