Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Темір және оның қосылыстары 9-сынып
Материал жайлы қысқаша түсінік: мұғалімдерге көмек
Материалды ашып қарау
«Ю.Гагарин атындағы жалпы орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің химия пәнінің мұғаліміБайрова Перизат Дуйсенбаевна

Қысқа мерзімді жоспар
Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:ІІІ Мектеп: «Ю.Гагарин ЖОМ» КММ Мұғалімнің аты-жөні: Байрова П.Д.Сынып: 9 Қатысқандар: 18 Қатыспағандар:2
Сабақтың тақырыбы: Темір және оның қосылыстары. Темір қосылыстарының генетикалық байланысы №6 зертханалық жұмыс
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасынасілтеме)Темір және оның қосылыстарымен танысу, темір қосылыстарының генетикалық байланысына тәжірибе жүргізу

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар: Темір және оның қасиеттерін танып біледіОқушылардың басым бөлігі: Темір қосылыстарының физикалық және химиялық қасиеттерін,қолданылуын,өзара генетикалық байланысын меңгередіКейбір оқушылар: Темір қосылыстарына тәжірибе жасай отырып, нәтижесін жазу қабілеті қалыптасады
Ойлау деңгейіҚолдану
Бағалау критерийіТемір және оның қосылыстарын танып біледі; Темір қосылыстарының физикалық және химиялық қасиеттерін,қолданылуын,өзара генетикалық байланысын меңгереді Темір қосылыстарына тәжірибе жасай отырып, нәтижесін жазу қабілеті қалыптасады
Тілдік мақсаттар Домна пеші, темір қағы, магнетит, гематит, пирит, сидерит т.б
Құндылықтарға баулуТоппен жұмыс жасау барысында бір-бірін тыңдау және сыйлау құндылықтары
Пәнаралық байланысфизика, география, биология
Алдыңғы білім

Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақ жоспарланған жаттығу түрлеріРесурстар
Сабақтыңбасы (10 минут)

  • Оқушыларды түгендеп, сабақты жоспарлап алу.
  • Сабақтың тақырыбын анықтап, сабаққа қойылатын мақсаттарды атап өту.
  • Жағымды ахуал «Жүректен жүрекке»
  • Оқушыларды санақ әдісімен топқа бөлу
  • «Мозайка» әдісі арқылы тақырыпты ашуСуретті кескіндердегі сұрақтарға жауап беру арқылы үй тапсырмасы сұраладыСуреттер құрастырылып, жаңа сабақ тақырыбын оқушылар өздері ашады«Басбармақ әдісі» арқылы багалау
    Сурет қиындылары

    Сабақтың ортасы(30 минут)1-тапсырма:Темір элементіне периодтық кесте бойынша сипаттама Мұғалім бүгінгі сабақта «Білім ағашын» өсіретіндіктерін айта отырып, бүршіктер тарату арқылы әр оқушыға тапсырма береді:1.Аталуы, таңбасы2. Периоды, тобы3. Реттік номері, атомдық салмағы4. Тотығу дәрежесі5. Атом құрамы:р,n, е саны6. Электрондық формуласыОқушылар төмендегі тапсырмаларға жауап беру арқылы ағаштың бүршіктерін өсіреді:1.Темір,Ғе2.4-период, VIII-топ3. 26,564. +2,+35. Ғе (26р,30 n) 26е6. ...3d6 4s2Дискриптор: -барлық жауап нақты, әрі дұрыс; 2 балл-жауап жартылай дұрыс;1 баллТоптар өзара тапсырмаларды алмасып тексеріп, дәптерге түсіреді2-тапсырма : Аялдама, жолаушы әдісімен үш топтың алдына тапсырмалар тасталады1. Балық қаңқасы - темір қосылыстары;2. Тірек сызба – темірдің қолданылуы;3. Өрмекші торы – физикалық қасиеттері Дискриптор:-әрбір дұрыс жауапқа бір балл беріледі

    «Білім ағашының» жайқалып жапырақ шығаруы үшін әрбір дұрыс жауапқа жапырақтар таратыладыОқушылар әр топты мұғалім жолаушы дегенде айналып, аялдама дегенде тоқталып тапсырма орындайды

    Әрбір топ өз дұрыс жауабына алған жапырақтарын білім ағашына іледі3-тапсырма : Мұғалім тәжірибе көрсетеді:1.темір+тұз қышқылы2.темір хлориді+калий гидроксиді3.темір (ІІ)гидроксиді+су+оттекДискриптор:- реакция кезінде не байқалғаны айтылады; 1 балл- реакция теңдеуі дұрыс жазылып, теңестірілуі керек; 2 балл-әрбір реакцияның типі анықталуы қажет; 1 балл

    Әрбір дұрыс жауапқа критерий бойынша гулшелер таратады. Оқушылар тәжірибені мұқият бақылап, реакция теңдеулерін дәптерге жазады.Дұрыс жауап бойынша алған гулдерін әрбір топ жеміс ағашына іледі«Бағдаршам әдісімен» бағалау
    Д.И.Менделеевтің химиялық элементтердің периодтық кестесі











    Тірек сызбалар кескінделген плакаттар, маркерлер т.б.

























    Химиялық реактивтер және ыдыстар







    Сабақтың соңы(10 минут) Сабақты пысықтау: «Шындық па, жалған ба» әдісі Мұғалім сұрақтар қояды:1.Темір қанға қызыл түс беретін химиялық элемент2.Темір табиғатта таралуы жөнінен үшінші орында3.Темірдің балқу температурасы 1539 С4.Ғе3 О4 қосылысы темір қағы деп аталады5.Темір периодтық кестеде жетінші негізгі топшада орналасқанОқушылар дұрыс жауапқа +, қате жауапқа - таңбасын қою арқылы жауап бередіӘрбір дұрыс жауапқа алған алма жемісін ағашқа іледіДескриптор:-әрбір дұрыс жауапқа 1 балл беріледі

    Үй жұмысы:Темір және оның қосылыстары Зертханалық жұмыс нәтижесін қорытындылау мақсатынды эссе жазуБағалау: Мұғалім топтық бағалау,жеке бағалау қорытындысын шығарадыКері байланыс: Мұғалім әр топқа «Блоб ағашын» беріп,өз деңгейлерін белгілеуді ұсынады, бүгінгі сабақ бойынша рефлексия жаздырады. Оқушылар «Блоб ағашынан» өз деңгейлерін белгілеп, стикерлерге рефлексия жазады. Стикерлерді «Блоб ағашынан» белгілеген деңгей бойынша «Білім ағашына» іледі

    Кесте, стикерлер, «Блоб ағашы» т.б.

























    Саралау-Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?Бағалау-Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    Сабақ барысында зертханалық жұмысты жоспарлау,жүргізу барысында оқушыға зерттеу жұмысын өткізуде жәрдем беремін. Басқа оқушыларға қарағанда қабілетті оқушыларға күрделенген сандық есептерден құралған тапсырмаларды беремін

    Ынтасын арттыру үшін «Бағдаршам», «Бас бармақ» әдістерін қолданамын. Материалды қаншалықты дәрежеде меңгергенін біліп, келесі сабағымды жоспарлау мақсатында оқушылардан кері байланыс аламын



    Сабақта зертханалық жұмыс орын алатын болғандықтан,алдыңғы біліммен байланыстырып химия сабағындағы қауіпсіздік техникасы ережелерін пысықтап аламын
    Сабақ бойынша рефлексияБұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз.Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз
    Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттарын шынайы, қолжетімді болды ма?Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме?Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба?Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен? Сабақ мақсаттары шынайы қолжетімді болды деп есептеймін. Себебі,оқушылардың басым бөлігі тапсырмаларға нақты және дәл жауап бере алды.Кейбір оқушылар өте белсенді бола білді. Тәжірибені талдау кезінде Ануарбек Жанетта, Жақып Шұғыла,Бектенова Жұлдыз секілді оқушылар өздерінің ойлау қабілеттерінің жоғары деңгейде екенін көрсетті. Сабақты саралау сабақтың өн бойында жүріп отырды. Топқа бөлуден бастап,бағалау деңгейіне дейін оқушылар өте белсенді болды.Оқушыларға деңгейлік тапсырмалар беру барысында көптеген оқушылардың сабаққа деген құлшынысы артып, ішкі уәжі оянды. Бұл жағдай мені өте қуантты, өйткені бұл- мұғалім үшін өте үлкен жетістік деп есептеймін.Сабақ кезеңдерінде уақытынан ерте тапсырманы тез шешкен оқушылар болды, деңгейлері жоғары оқушыларға қосымша тапсырма беруіме тура келді.Келесі сабақта оқушылар деңгейлеріне сай қосымша тапсырмалар дайындап отыруым керек екенін түсіндім. Алайда, жалпы 45 минут уакытты мейлінше тиімді пайдаландым деп ойлаймын



    Жалпы бағалау

    Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?1: Әдістердің тиімді,әрі дұрыс таңдалынғаны сабақтың мазмұнын аша түсуде көрініп отырды

    2: Сабақтың тәжірибемен ұштасуы оқушылар бойындағы ішкі уәжді оятуға себеп болды, оқушылардың сабаққа деген ынтасы арта түсті

    Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?1: Тапсырма беру барысында оқушылардың ойлау деңгейлерін ескеру;

    2: Тапсырмаларға дискрипторларды дәл, әрі нақты құру.

    Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?Сабақ барысында деңгейлері жоғары оқушыларға қосымша тапсырмалар, ал деңгейі төмен кейбір оқушыларға қолдау көрсету арқылы алға жетелеуім үнемі қажет екенін анықтадым, келесі сабақта тапсырма дайындау барысында оқушылардың осы ерекшеліктерін ескере отырып жұмыс жүргізуге тырысамын




















    Қысқа мерзімді жоспар
    Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы:ІІІ Мектеп: «Ю.Гагарин ЖОМ» КММКүні: Мұғалімнің аты-жөні: Байрова П.Д.Сынып: 9 Қатысқандар: 19 Қатыспағандар:1
    Сабақтың тақырыбы: Бейметалдар мен металдар және олардың қосылыстарының генетикалық байланысы №3 практикалық жұмыс «Металдар тақырыбына эксперименттік есептер шығару
    Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасынасілтеме)Бейметалдар мен металдар арасындағы генетикалық байланысты оқып, үйрену

    Сабақтың мақсаты

    Барлық оқушылар: Бейметалдар мен металдарды бір- бірінен ажыратып, сипаттама бере аладыОқушылардың басым бөлігі: Бейметалдар мен металдарға химиялық реакциялар орындай аладыКейбір оқушылар:Бейметалдар мен металдарға эксперименттік есептер шеше біледі
    Ойлау деңгейіҚолдану
    Бағалау критерийіБейметалдар мен металдарды ажыратып,сипаттама бере алады; Бейметалдар мен металдарға химиялық реакциялар жаза алады; Бейметалдар мен металдарға эксперименттік есептерді шеше біледі
    Тілдік мақсаттар Генетикалық байланыс, эксперимент т.б
    Құндылықтарға баулуТоппен жұмыс жасау барысында бір-бірін тыңдау және сыйлау құндылықтары
    Пәнаралық байланысбиология,физика, география
    Алдыңғы білімМеталдар мен бейметалдарға сандық есептер шығару
    Сабақ барысы
    Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақ жоспарланған жаттығу түрлеріРесурстар
    Сабақтыңбасы (10 минут)

  • Оқушыларды түгендеп, сабақты жоспарлап алу.
  • Сабақтың тақырыбын анықтап, сабаққа қойылатын мақсаттарды атап өту.
  • Оқушыларды химиялық элементтер арқылы топқа бөлу
  • Өткенге шолу: 1-тапсырма: «Крестиктер, нолдіктер әдісі»Берілетін сұрақтар тізбесі:А. Төмендегі қосылыстардың молекулалық массаларын табыңдар:1) магний хлориді2) кальций фосфаты3) алюминий гидроксидіБ. Химиялық реакцияларды аяқтаңдар:4) магний хлориді+күкірт қышқылы5) кальций фосфаты+тұз қышқылы6)алюминий гидроксиді+азот қышқылыС. Сандық есептерді шешіңдер:7) 100л аммиак өндіру үшін (қ.ж.) қанша көлем азот және сутек қажет?8) 355г газ күйіндегі хлорды алу үшін қанша ас тұзы қажет?9) Темір қағының 4,64г сутекпен тотықсыздандырғанда 2,24г темір алынды. Темірдің шығымын пайызбен есептеңдер.

    Дескриптор:-қосылыстардың молекулалық массаларын таба алады; 1балл-химиялық реакцияларды аяқтап теңестіре алады; 1балл-сандық есептерді шеше алады; 2балл«Басбармақ әдісі» арқылы багалау
    Крестиктер нолдіктер кестесі, стикерлер







    Сабақтың ортасы(30 минут)


    Жаңа сабақ: 1-тапсырма: «Детальдар сөйлейді» әдісі Оқушыларға топ болып бір-бірлеп, келу арқылы химиялық қосылыстар көрсетіледі.Әрбір көрсетілген химиялық формуланы топ мүшелері топқа барып жазулары тиіс. Соңында қанша формула дұрыс жазылуына қарай топтарға балл беріледіДискриптор:-әрбір дұрыс, әрі нақты жауапқа бір балл беріледі2-тапсырма: «Айналмалы бекет» әдісі№3 практикалық жұмыс «Металдар тақырыбына эксперименттік есептер шығару
  • Берілген металдардың қайсылары тұз қышқылы ерітіндісімен әрекеттесетінін тәжірибе жүзінде дәлелдендер
  • Мына металдардың қайсылары натрий, мыс, алюминий, магний күкірт қышқылы ерітіндісімен әрекетесетінін тәжірибе жүзінде дәлелдеңдер
  • Мырыш сульфатынан мырыш гидроксидін алыңдар, оның екіұдайлы қасиеті бар екенін дәлелдеңдер
  • «Айналмалы бекет» әдісімен оқушыларғаүш топқа тапсырманы айналдыра отырып, айналым орындау тапсырылады
  • Си—СиО--- СиSО4 ---Си(ОН)2
  • Мg---МgО---Мg(ОН)2 ---МgСІ2
  • Ғе---ҒеО---Ғе(ОН)2 ---ҒеSО4
  • Дискриптор:-реакция өнімі дұрыс жазылуы керек; 1 балл-реакция дұрыс теңестірілуі тиіс; 1 балл-реакция типі анықталуы қажет; 1 балл

    «Бағдаршам әдісімен» бағалау


    Химиялық формулалар, химиялық айналым жазылған плакаттар, химиялық реактивтер және ыдыстар

































































    Сабақтың соңы(10 минут) Сабақты пысықтау: «Саяхаттаушы ақпарат» әдісіОқушыларға топ бойынша жеке жеке бастапқы заттар жазылған тапсырма-лар беріледі, оқушылар оны тақтада ілініп тұрған өніммен сәйкестендіруі керекДескриптор:-әрбір дұрыс табылған өнімге 1 балл беріледі

    Үй жұмысы: 201 бет №6,7,8 есептерді орындау; Практикалық жұмыс нәтижесін қорытындылау

    Кері байланыс: «Белгілер арқылы кері байланыс»

    Химиялық реакциялар жазылған кеспелер,кері байланыс кестесі
    Саралау-Сіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз?Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз?Бағалау-Сіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    Сабақ барысында зертханалық жұмысты жоспарлау,жүргізу барысында оқушыға зерттеу жұмысын өткізуде жәрдем беремін

    Ынтасын арттыру үшін «Бағдаршам», «Бас бармақ» әдістерін қолданамын. Материалды қаншалықты дәрежеде меңгергенін біліп, келесі сабағымды жоспарлау мақсатында оқушылардан кері байланыс аламын



    Сабақта зертханалық жұмыс орын алатын болғандықтан,алдыңғы біліммен байланыстырып химия сабағындағы қауіпсіздік техникасы ережелерін пысықтап аламын
    Сабақ бойынша рефлексияБұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз.Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз
    Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттарын шынайы, қолжетімді болды ма?Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме?Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме? Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба?Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?

    Жалпы бағалау

    Сабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?1:

    2:

    Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?1:

    2:

    Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесежекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?






    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Байрова Перизат Дуйсенбаевна
    Жарияланған уақыты:
    2019-06-11
    Категория:
    Химия
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1560228688
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999