Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Зерттеу жұмысы Қайрат Рысқұлбеков өлеңдерінің сырлары
Материал жайлы қысқаша түсінік: Еліміздің Тәуелсіздік алу жолында өз үлесін қосқан, Халық Қаһарманы, Қайрат Рысқұлбеков өлеңдеріне талдау жұмыстары жүргізілген. Бұл зеттеру жұмысы мұғалімдерге тәрбие сағаттарында, зерттеу жұмыстарымен айналысып жүрген оқушылар мен студентерге көмекші құрал ретінде қолдануға болады. Ғылыми жоба авторы: Мұқиат Бағдар . Жарма ауданы, «Георгиевка орта мектебі» КММ-нің 10-сынып оқушысы. Жетекшісі: Байдельдинова Айгерим Кайратовна, «Георгиевка орта мектебі» КММ- нің қазақ тілі мен қазақ әдебиеті пәнінің мұғалімі.
Материалды ашып қарау
Қазақстан РеспубликасыШығыс Қазақстан облысыЖарма ауданы





Қайрат Рысқұлбеков өлеңдерінің сырлары





Ғылыми жоба авторы: Мұқиат Бағдар Жарма ауданы «Георгиевка орта мектебі» КММ-нің 10-сынып оқушысы Жетекшісі: Байдельдинова Айгерим Кайратовна «Георгиевка орта мектебі» КММ- нің қазақ тілі мен қазақ әдебиеті пәнінің мұғалімі











Қалбатау ауылы, 2018 жыл

Мазмұны



Аннотация 3 бет Кіріспе 4 бетҚайрат Рысқылбеков Ноғайбайұлының өмірбаяны 5 бетӨлеңдердің мағынасын ашу 6 бетШығармашылығын топқа бөлу 8 бет Өлеңдеріндегі сөздерге түсіндірме жүргізу 9 бет Өлеңдеріндегі тұрақты тіркестер 10 бетӨлеңдердегі нақыл сөздер 12 бетҚайратқа арналған пікірлер 14 бет Қорытынды 16 бетҚолданылған әдебиеттер тізімі 18 бет























Аннотация



Бұл зертеу жұмысында еліміз тәуелсіз болу үшін зор үлесін қосқан ,Қайрат Рысқұлбековтың өлеңдері алынды. Өлеңдеріндегі түсініксіз сөздерге түсіндірме жүргізілді және өлеңдеріндегі тұрақты тіркестердің мағыналары ашылып жазылды.



В этой исследовательской работе проведен анализ лексических терминов, применеямых в стихах участника декабрьских событий 1986 года, Кайрат Рыскулбекова. И сделан глубокий анализ фразеологических оборотов.





This scientific work is about the hero Kairat Ryskulbekovs poems. The unknown works were discussed and the meanings were opened.















КіріспеБұл зерттеу жұмысында Халық қаһарманы Қайрат Рысқұлбековтың өмірбаяны мен өлеңдерінің мазмұны ашып жазылған. Қайрат Рысқұлбеков өлеңдеріндегі кей сөздер түсініксіз, сол түсініксіз сөздердің мағыналырын , түсіндірмелерін түсіндірмелі сөздіктен қарап жаздық. Өлеңдерінің мағынасын толық түсіну үшін түсіндірмелі сөздіктен мағыналарын ашып, жазып шықтым. Өлеңдері тақырыбына, мазмұнына қарай топқа бөлінді. Өлеңдерінде қолданған тұрақты тіркестерді теріп « Қазақ тілінің фразелогиялық сөздігінен» мағыналарын теріп ұсынып отырмын. Қайрат өлеңдерін зертей отырып, қысқа ғана ғұмырында қаншама ауыртпалықты басынан кешіргенін байқап, егер «Ол тірі қалғанда ақын болар ма еді деген Коммунар Табей ойы маған да келді. Қайрат Рысқұлбеков Қазақ елі тәуелсіз ел болсын деп аңсаған азаматтардың бірі. Жай айтып қана қоймай оны ісімен де дәлелдеген адам. Еліміз тәуелсіздікке жету үшін өзінің зор үлесін қосқан адамдардың бірі. Тәуелсіздігіміздің 30 жылдығына арнап Қайрат өлеңдерін талдап сіздерге ұсынып отырмын. Мақсатқа тірі болсаң жетер ме едің,Ақиық ақын болып кетер ме едің...-деп, Талғат Бейсенбаев айтқандай ақынның өлеңдерін ақындардың өлеңдеріндей паш етуді өзіме міндет санадым. «Туған жердің намысы бөтен қолда кетпесін» деп еліне ұран айтқан қайсар ұл 1966 жылы наурыздың 13-інде Жамбыл облысының Мойынқұм ауданы Бірлік ауылында Ноғайбай мен Дәметкеннің (әкесі — зоотехник, анасы — сауыншы) отбасында дүниеге келді.Қайрат 1973-1981 жылдар аралығында Шу ауданы Төле би ауылындағы малшылардың балаларына арналған мектеп-интернатта 8-жылдық білім алды. Онымен бірге інісі Талғат та оқыды. Интернат қабырғасында жүргенде өте зерек әрі белсенді болған. Мектепті бітіргесін Алматы сәулет-құрылыс институтына оқуға түспек болып құжаттарын тапсырады, бірақ өте алмайды. 1983 жылы оқуда жолы болмаған Қайрат ауылына келіп мал шаруашылығымен айналысып, ата-анасына қолғабыс жасады. Кейін 1984-1986 жылдар аралығында Отан алдындағы әскери борышын өтеді. 1986 жылы көктемде әскерден келер алдында үйіндегілерге хабар бермей, тосын сый жасамақ болып, өлеңдетіп келіп, ата-анасымен қауышады.1986 жылдың күзінде жолдамамен Алматы сәулет-құрылыс институтына оқуға түседі. АСҚИ-дің бірінші жатақханасында тұрған Қайрат 1-курс студенті болғанына қарамастан институттың қоғамдық өміріне белсене араласады. Жас комсомолдар жасағының командирі, студенттер кәсіптік бюросының мүшесі болды. 1986 жылы 17-18 желтоқсанда сол кездегі Брежнев алаңындағы бейбіт шеруге қатысты. Сол үшін Қайрат шеруге шыққан достарымен бірге тұтқындалып, 18 желтоқсанда қазіргі Желтоқсан даңғылы мен Қ.Сәтбаев көшелерінің қиылысында бейбастық жасап, Савицкийді өлтірді, Ведельді ауыр жарақаттады” деген айып тағылып, достарымен бірге сотты болады. Тергеу жұмыстары алты айға созылып, сотта Қайратпен бірге болғандар 4 жылдан 15 жылға дейін бас бостандықтарынан айырылады. Ал Қайратқа жабылған жала ауыр болып, алғашында ату жазасына кесіледі. Кейіннен шетелдік ұйымдар мен қоғам қайраткерлерінің қарсылықтарынан сескенгендей болған сол кездегі КСРО Жоғарғы Кеңесі Президиумының 1988 жылғы 28-сәуірдегі жарлығымен оған кешірім жасалып, оның жазасын 20 жыл бас бостандығын айырумен ауыстырылады. Алайда бұл жарлықтың шыққанына бір ай өтпей тұрып Қайраттың Семей түрмесінде отырған камерасына оған дейін алты рет сотты болған Леонид Власенко түседі. Сол сәттен көп уақыт өтпей-ақ, 21-мамырда, Қайрат камераласының іш киіміне асылып өлді деген ресми ақпар тарады. Әрине, оған ешкімнің сенбегені анық. Себебі оның камерасына қылмыскер Леонид Власенко барғанға дейін Қайраттың жағдайы бірқалыпты болған. Елінің намысын қорғап, ұят пен намысты өлімнен жоғары қоя білген қазақтың қайсар ұлы қалайша өзіне-өзі қол салуы мүмкін?!Қайрат Семейдегі түрмеде қайтыс болғаннан соң оның мүрдесін түрме қызметкері Шмидт және ұлты қазақ емес екі-үш қызметкер қаланың шетіндегі Знаменка тас жолы бойындағы мұсылмандар зиратына апарып жерлейді. Оның жерленген орны білінбес үшін мүрдесінің үстін жермен бірдей етіп тегістеген екен. Қайрат жерленген зираттың маңындағы №33 мектепке 2006 жылы Халық Қаһарманының есім берілді. Семей қаласында бір көше Қайраттың атымен аталған, Алматыда өзі оқыған Интитуттың көшесі Қайрат Рысқұлбеков көшесі болып өзгертілді.Туған ауылындағы(Бірлік ауылы) бір көшеге Қайрат есімі берілді. Өлеңдерінің мағынасы. Қайрат өлеңдерінің тақырыбының көбі бостандықты, еркіндікті аңсау, әділдік іздеу. Өлеңдерінің тәрбиелік мәні зор екенін мына өлеңдерінен көреміз. «Ақтық сөз» өлеңінде:Салт- санадан айырылып,Арақтан ұрпақ азбасын...Бұл жолдарда болашақ ұрпағымыз салт-дәстүрді ұмытпасын, дәстүрімізді берік ұстасын дейді. Арақ -атаңнан қалған ас емес – демекші. Арақ ішкен адам азады, маскүнем адамдарға болашақ өмірде орын жоқ екенін Қайратта айтады.Мен болайын құрбаныңБас- аяғы сол болсынӨзін құрбандыққа қиып, артында қалған жұрты енді бұндай өмір кешпесін, тыныш өмір сүрсін деп жырлайды. Бұл жолдардан еліне, жеріне өз өмірін арнап тұрғанын байқаймыз.Түсіндірме «Ақтық сөз» өлеңінде: [1;17] Ленин салған сара жол, Қолдаушысыз болмасын.-деген өлең жолдары кей жерлерде дау туғызып жүргені белгілі. Бұл жерде Қайрат Кеңес өкіметі кезінде білім алған азаматтардың бірі. Сол кезде білім алған азаматтардың айтуынша. Мектепте «Ана тілі» пәнінде (қазіргі Әдебиеттік оқу) В. Лениннің тек жақсы істері (жетім балалар үйіне көмегі, қарапайым шаруа адамдарға қол ұшын бергендігі) туралы ғана мәтіндерді, әңгімелерді оқығандығы айтылды. Сол себепті Қайратта В.Ленинді жақсылыққа итермелеген адам деп біледі. Сондықтан ғана осы өлеңінде В.Ленинді өлең жолдарына қосқан. «Түрме жыры» өлеңінен Қайратқа жала жауып, темір торда жазықсыз қамап, аш ұстағандарын мына шумақтан байқауға болады.Жазықсыз қылмыскер боп, кетті сәнім.Тас тебе, төрт қабырға, темір есік,Ас берер ортасында жалғыз тесік.Күніне ұзатары үш тілім нан,Өлмейтін саған тиер осы несіп.«Қақпан» өлеңі 7 мамыр 1988 жылы Семей түрмесінде жазылған. Адал адамдар әділдікке жете алмай, керісінше арам адамдар ойлаған армандарына жеткені туралы айтылады. Сотқа шындық керек емес, керек болды жалғандарБақыт таппай ақ жүректер, бақыт тапты арамдар.Жақындарына арнаған өлеңдерінің бірі «Анама» өлеңі. Өлеңде анасын сағынғандығын көреміз. Бұл жерде көз алдыма Қайрат ағаның анасын әрқашанда таза, ақ орамалда жүретін ана көз алдыма елестеді.Әсіресе мына жолдарын оқығандаХош енді жолықпасаң, қайран ана,Көзімнен ақ жаулығың жасырынды.Ал мына жолдарынан анасына жаны ашып, өзін кінәлі санайды.Бейшараңды мазақ етіп жоқ әлде,Саған – дағы елің, жұртың күле ме? ТүсіндірмеЖелтоқсан көтерілісінің қаһармандары 1992 жылы 21 ақпанда Республика Жоғарғы Соты Пленумының шешімімен ақталды. Қайраттың анасына Елбасымыз Н.Назарбаев «Халық Қаһарманы» белгісін табыс етті. Бұл оқиға анасына деген үлкен құрметі. Осындай ұлы бар екеніне мақтаны еді. «Ағажан» өлеңінде ағасын өзіне ұстаз тұтқанын мына жолдардан байқаймыз. Ағасынан осы істеген ісі дұрыс, бұрыспа сұрағысы келгендей.Ауылдың барлық баласы,Өзіңе қарап өсетін.Ағажан, сынай қарашы,Шәкірттің едім кешегі.«Қайдасың» өлеңін бірден Қайрат аға өзінің ғашық болған аруына арнаған өлең екенін түсінеміз.Сағынғанда жүзіңді,Есіміңді жазам кеп.Бейнен келіп бір күні,Есігімді қағар деп.Қайрат аға суық темір тордың ішінде жатқанда әрине, сол ғашығын тосты. Бірақ ешқандай ару бармады, неге бармады кім біледі. Тек, өзімізді ол ару өзін бір адам тосатынын білмеген шығар деп, жұбатамыз. Қайрат өлеңдерінің қайсысын алсақта қазақ халқының басына түскен ауыртпалықты көрсете отырып осы ауыртпалықты бірге жеңеміз, надандыққа белшесінен батқан, оқу- білімнен құралақан, пәлеқорларды түбінде әділдік жеңеді деп сенім білдіреді.

Шығармаларын топқа бөлуҚайрат шығармашылығын мағынасына қарай 5 топқа бөлу. 1.Жақындарына арнаған өлеңдері: «Анама»«Ағажан»«Бір досыма»«Кесдесеміз әлі де»«Қайдасың» 2.Ауыр тағдыры туралы өлеңдері:«Менің тағдырым»«Ақтық сөз»«Кешірім беру туралы сұранып»«Түрме жыры»«Қақпан» 3.Еліне жанашырлық өлеңдері«Далада»«Ана тілі» 4.Нақыл сөздер 5. Мақал мәтелдері

Өлеңдеріндегі сөздерге түсіндірме«Ақтық сөз» өлеңіндегі түсініксіз сөздер Ебелек І бот. Құмды, шөбі тақыр жерлерде өсетін біржылдық шөптесін өсімдік. Ебелек ІІ Физ.Әйнектің жарыққа шағылысуынан пайда болатын сәуле.[4;215]Сауыт Оқ – найзадан сақтану үшін денеге киетін торкөзді кіреуке.[4;717]Жебе Демеу, сүйеу, қолдау. [4;287]Ынсап Нысап, тойымдық, қанағат. .[4;620]Қаймана Танымайтын, бөтен, бөгде. .[4;454]Шовинизм- Басқа халықтарды өзіне бағындыруға және оларды езгіде ұстауға, халықтар арасында ұлт араздығы мен өшпенділікті қоздыруға бағытталған озбырлық саясат.Жоқтау Қазаға ұшыраған адамның артында қалған жақындарының қайғылы сарынмен айтатын зары, мұң сөзі. [4;305]Қыршын Боздақ, жап- жас,жасөспірім. .[4;562]Пиғыл Ішкі ой, ниет, пікір. .[4;675]Титық Әл қайрат, күш- қуат.[4;803]Құлпытас Қабір басына орнатылған ескеркіш тас.[4;539]Қарадай Тектен- текке, қарадан- қарап. .[4;480]Қасқалдақтай қан Өте тапшы, зәру, қат. .[4;491]Аманат Тапсырма, қарайлап жүру.«Кездесеміз әлі де» өлеңіндегі түсініксіз сөздерМасыл Жатыпішер, арамтамақ, зиян тигізді. [4;453]Кесір Залал, зиян, зардап, кедергі жасап. .[4;391]«Бір досыма» өлеңіндегі түсініксіз сөздерТәттіні шыққан жерден беліңнен қаз Пайдаңды білАлбырт Тауы шағылмағанБір қазыққа біз байландық Бір тағдырға кездестікЖаңылысу шатасуСусап едік мерейін күттіп едік «Түрме жыры» өлеңіндегі түсініксіз сөздерПәлеқор жаман адамдар«Ағажан» өлеңіндегі түсініксіз сөздерКеміс Аз, тапшыСел Қар мен мұздың еруінен болатын, нөсердің әсерінен болатын су тасқыны Өлеңдеріндегі тұрақты тіркестер «Менің тағдырым» өлеңіндегі тұрақты тіркестерҚайғы шаңы басты менің денемдіҚайғы шаңы- Уайымға түсу, азап көру[3;169]Шын ба екен-ау, тас керең боп қалғаныТас керең- Түк естімейтін саңырау[3;273]«Бір досыма» өлеңіндегі тұрақты тіркестерКең пейіл жылу шашқан жүрек болсаКең пейіл- Ашық көңіл, көңілі ашық, сараңдығы жоқ адам. [3;138]

«Кездесеміз әлі де» өлеңіндегі тұрақты тіркестерӘкетай- ау, пайғамбардай жасың барПайғамбардай жасың бар – Шашына ақ кіріп қартая бастаған адам, жасы алпыстан асқан кісі. [3;242]Өздеріңе тіл қата алмай, достарымТіл қата алмай- тілдесе алмау, сөйлей алмай, бірдеңе айта алма[3;294] Қайғы шегіп, азап тартқан ағаңды Қайғы шегіп - Уайымға түсті, азап тарту. [3;169] Азап тартқан- Жаны қиналған, бейнет көрген, әуреге түскен. [3;12]

«Кешірім беру туралы сұраныс» өлеңіндегі тұрақты тіркестерЖалғандықпен жаза алып, жанға баттыЖанға батты Қабырғасын қайыстырды, қатты күйзелді.[3;105]Жалғандықпен заманым шетке тепті!Шетке тепті –сыртқа тепті, сырттады, қағажу көрсетті [3;314]Жала жауып, жалған көрсетуші,Куәгерлер мерейі көкке жетті.Жала жауып жала қойды,жалған айып, кінә тақты[3;100]Көкке жетті – әуеледі, аспанмен таласты. [3;149]Жатып атар жалғандықтың болмауы депЖатып атар- жымысқы мінезді, үндемей отырып сөзбен шымшыпалатын адам. [3;108]Анамнның ақ сүтімен ант етемін!Ақ сүтімен ант етемін –Ананың карғысы тисін, сүті атсын. [3;18] «Түрме жыры» өлеңіндегі тұрақты тіркесҚайдағы пәлеқорлар жала жауыпЖала жауып жала қойды,жалған айып, кінә тақты[3;100]

«Анама» өлеңіндегі тұрақты тіркесБейшараңды мазақ етіп жоқ әлде,Мазақ етіп – келемеж ету, келекелеу, ажуа- тәлкекке түсу[3;212]

«Ана тілі» өлеңіндегі тұрақты тіркесҚұшақ жая таныстым сан тілмененҚұшақ жая – Шын ықыласымен, кең пейілмен қарсы алу[3;202]

«Қақпан» өлеңіндегі тұрақты тіркесСот дегенің бетсіз болды, көре алмадық дұрыстыБетсіз болды – Арсыз, ұятсыз, арданкеткен.Бақыт таппай ақ жүректер, бақыт тапты арамдарАқ жүректер – ақ, адал көңіл. [3;17]

Өлеңдерінің нақыл сөзге айалуы «Ақтық сөз» өлеңінде:Қаймана қазақ қамы үшінҚарусыз шықтық Алаңға.Алыстан әскер алдырып, Қырып салды- ау табанда.Өлең жолдарынан «Қаймана қазақ қамы үшін» деген тармағын, өз жерім үшін, елім үшін дайынмын деген мағынада мәтел ретінде қолдануға болады.

Қорлай да беріп қайтаданТитыққа орыс жетпесін,Туған жердің намысы Бөтен қолда кетпесін.Соңғы екі жолында жерімізді басқа елдер иемденіп жүрмесін деп тұрғандай. Сондықтан, Туған жердің намысы Бөтен қолда кетпесін.- деп, намысты қолдан бермейік деген мағынада мақал ретінде қолдануға болады.Салт-санадан айырылып,Арақтан ұрпақ азбасын.- деген жолдарын жаман әдеттерден аулақ жүрейік деген мағынада жұмсауға болады. «Бір досыма» өлеңінде:Далада Күн күлімдеп күлген шығар,Құлын-тай шұрқырасып жүрген шығар.Алыста, мың бұралған Шу бойындаГүл теріп құрбыларым жүрген шығар.- шумағынан Далада Күн күлімдеп күлген шығар, Құлын-тай шұрқырасып жүрген шығар.тармақтарын туған жерді, туған ауылды сағынып айтқанда қолданса болады.





Қайратқа арналған пікірлер: Ол тірі қалғанда ақын болар ма еді?... [1;3]Елбең- елбең жүгірген,Ебелек отқа семірген.Арғымақ мінген жаратып,Ақ сауыт киген темірден,Алатаудай бабалар,Аруағыңмен жебей көр!.. Биіктен құлаған тау суындай тасқын бар емес пе, бұл үнде? У-а-ай! Жас тұлпар тұяғының дүбірі келмей ме құлағыңызға? Оқыстан шыққан айқай-шуға елеңдеп, бүйірі қызған дарабоздың шабысын танисыз ба?.. – деп, желтоқсанда жанын жалау еткен журналист Коммунар Табей. Қайраттың әкесіне арнап, Қайрат туралы «Қайсар рухты қазақ» деген кітап жазған. Асыл бейне [1;83]Туғаннан «Халқым», дедің, «Ұлтым» дедің,Ұшқанша көкірегіңнен ақтық демің.Сол сәтте тірлігіңді көрсем егерЖолыңа құрбан болып кетер едім.- деп, Көкшетау облысының Т. Бейсенбаев атты азаматы Қайраттың әкесіне жолдаған хатынан үзіндіні оқи отырып, қазақ елі қашанда Қайратты қолдағанына тағы бір мәрте көзімізді жеткіземіз.











Мектебіміздің түлегі, Мамбетниязова Айсанемнің Қайратқа арнаған өлеңі.

Қайрат РысқұлбековҚайрат деген- ер еді,Бірлік туған жері еді.Он үшінде наурыздыңДүниеге ол келді. Зоотехник- әкесі, Сауыншы еді- шешесі.Сегіз бала ішінен,Қайрат еді- үшінші.Сәду Шәкіров дегенИнтернатта оқиды.Сегіз жылғы білімін,Көкейіне тоқиды.Екі жыл Қайрат Амурда,Белогор деген қалада,Әскери қызмет етеді,Борышын өтеді.Мамыр айы жеткен соң,Әскерден ол қайтады.Жолдама оған келгенін,Ата- анасы айтады.Алматыға жол тартып,Сынақтан да өтеді,Жолы болып Қайраттың.Институтқа түседі.Сексен алтыншы жылыКөтеріліс болады,Екі күнге созылып,Бұлтты күндер орнады.Көтеріліске Қайратта,Еш қорықпай қатысты.Қазақ жастары жиналып, Түрме дәмін татысты.Савицкийдің өлімін,Қайраттан көбі көреді.Сол жаламен бір күні,Батыр Қайрат өледі. Қорытынды Қайрат Рысқұлбеков өлеңдерін мағынасын терең түсіну үшін түсіндірме сөздіктен сөздерді теріп жазып, әр сөздің мағынасы аша отырып, Қайрат өлеңдерін оқырман оқығанда, бірден түсініп, жақсы әсер алар деп сенемін. Қайрат өлеңдерін оқыған адам ойына бірден елі үшін, жері үшін өзі де Қайрат сияқты мен де дайынмын деген намыс келер. Себебі, өлеңдерінің тақырыбы: туған жерге, елге деген шексіз махаббат, еркіндікті аңсау, бостандық. Қайраттың нақыл сөздері мен мақал- мәтелдері арқылы жас ұрпақты Отанға деген патриот сезімдерін ашамыз. Қайрат өзінің құрбыларымен тәуелсіздікті аңсады, сол тәуелсіздікті біз көріп отырмыз. Қайрат көрмеген бақытты біз көріп отырмыз. Сол үшін Қайрат ағамызға мың алғыс білдіріп, өлеңдерін жаттап, жадымызға сақтаймыз. Бұл өлеңдерінен тәрбие аламыз. Өлеңдерінің саны көп болмасада, сапасы бар өлеңдер деп білемін.Талантты, ержүрек, батыр, ештеңеден қаймықпайтын азамат екенін де дәлелдеп кеткенін осы өлеңдерінен көреміз. Ол түрмеде жатқанда өлім алдында жазған өлеңінде:Мен не етермін, не етермін,Мен келмеске кетермін.Көрмеген, қош бол, таңдарым,Көре алмай мен өтермін. Хош аман бол, артымдаАғайын, туған азамат!Ел жұртым, саған аманат!- дейді. Өзі айтқандай, елі тұрғанда, бар саналы ғұмырын бағыштаған халқы тұрғанда, денесі өлсе де, артында қалдырған бай мұрасы, оның асыл есімі мәңгілік ұмытылмақ емес, ұмытылмайды да. Халқына осындай жүрек жарды өлеңдерін қалдырған Қайратты бүгінде мен жүрекпен жазған ақын деп білемін.





















Пайдаланған әдебиеттер

1. Комунар Табей «Қайсар рухты қазақ» Қайрат Рысқұлбеков Атамұра- Қазақстан Алматы, 1994

2.Қайрат Рысқұлбеков «Еменнің иір бұтағы» «Жалын»- «Береке» Алматы – 1991 жыл

3.Қазақ тілінің фразелогиялық сөздігі Алматы 2007

4.Қазақ тілінің түсіндірме сөздігіАлматы «Дайк-Пресс» 2008

5.«Азаттық аңсағандар» деректі шығармалар жинағы. Алматы «Жалын баспасы» 2006 ж.

6.«Алаң» Дүкенбай Досжан Алматы, «Қазақстан баспасы» 1993 жыл

7. Алматы 1986 желтоқсан Т.АйтпайұлыТ.Зейнәбін«Шабыт», «Дәуір» баспасы 1992 жыл

8. 86 желтоқсан ұлт теңдігі көтерілісіАлтынбек Сәрсенбайұлы 1,2 томАлматы 2006 жыл

Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Байдельдинова Айгерим Кайратовна
Жарияланған уақыты:
2018-12-03
Категория:
Қазақ әдебиеті
Бағыты:
Ғылыми жұмыстар
Сыныбы:
10 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1543836887
333
444
555
666
7
888
999