Математиканың нақты ғылымдар саласында алатын орны 490 тг
Әуесбек Ғалиасқар Жанболатұлы
Математиканың біздің өмірдегі маңызы
Математика – объектілердің қасиеттері мен байланыстарын бейнелейтін математикалық моделді зерттейтін адамзаттық білімнің аймағы. «Математикалық модел адам ойынан туындай отырып, объективті зерттеу пәні ретінде жасалуы – керемет! Оның қасиетін тану арқылы біз нақты өмірді бейнелейтін моделдің қасиетін тани аламыз» деп В.А.Успенский жазып кеткен. Сонымен қатар, математика – ғылымдардың ең басты тілі ретінде нақты әлемнің құбылыстарын сипаттайтын әртүрлі тәсілдердің ең қолайлысын көрсетеді. Математика – бұл бір ерекше әлем. Сырт көзге ол тек мылқау сандар мен суық есептен ғана жаралған құрғақ дүние болып көрінеді. Бірақ оның ішкі сырларына сүңги білген адамға өзіндік айырықша әсемдіктері, пән сапалық түйіндері, қиялға қанат байлап, ойға қуат құятын, айналаңдағы жалғыз дүниеге жан бітіріп, құдіретті құбылыстары дайын тұр. Математика адамға Алланың сыйлаған бір құдіреті. Міне, осы әлемнің қызығынан құр қалмайын деп іштей ышқыныңыз, мақсат қойыңыз. Жан-дүниеңізді бұрыңыз.
Математика
Мақала
Барлығы
8 саны 490 тг
Сейтова Гульмира Есиркеповна
Математика
Сабақтың тақырыбы: 8 саны
Сабақтың мақсаты: 8саны және цифрымен таныстыру.
Сабақтың міндеттері:
Білімділік: 8 санын шығарып алу жолы, сандар қатарындағы орны туралы түсінік беру.
Түзете-дамытушылық: Математикалық түсініктерін, ой өрістерін кеңейту. Өздігімен жұмыс жасауға баулу. 8 цифрын дұрыс, әдемі жазуға бейімдеу
Тәрбиелілік: Ұйымшылдыққа, топпен жұмыс істеуге тәрбиелеу.
Сабақтың түрі: аралас сабақ.
Әдіс-тәсілдері: түсіндіру, жаздыру, сұрақ-жауап,сергіту сәті, ойын.
Көрнекі-құралдар: суреттер, кеспе цифрлар, үлестірме материалдар, тақта, бор.
I апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: Балалардың зейінін сабаққа аудару, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы).
Қызығушылықты ояту: 1, 2, 3
Сынып іші тып-тыныш
Жалқаулықты тастаймыз
Сабақты біз бастаймыз!
III. Жаңа сабақ.
Амансың ба Алтын күн,
Амансың ба Жер ана.
Амансың ба достарым,
Сендерді көріп қуанам.
- Балалар, бүгінгі сабағымызға көп қонақтармен бірге тиін келіпті. Тиін туралы не білесіңдер? Әліппеден өткен жаттауды еске түсіріп айтқызу. Ол сендерден саңырауқұлақ жинауға көмектесулеріңді сұрайды. Саңырауқұлақты теру үшін әрбір тапсырманы мұқият, тиянақты орындау қажет. Балалар шаттық шеңберде өлең шумақтарың қимыл- қозғалыспен айтады .
Оқып білім аламыз
Біздер зерек баламыз
Математика пәнінде,
Тапқыр, алғыр боламыз.
- Балалар, сендер сегіз саны және цифры туралы білесіңдер ме?
8-ге дейін тура, 8 - ден кері санату.
Өте жақсы.
- Сандар қатарындағы 8 санының орны қайда? 8 - ді қойғызу.
- Жақсы.
- Сандарға байланысты қандай санамақтар білесіңдер? Кім айтады?
- Бүгін біз сабақта 8 санын шығарып алу жолын және 8 цифрын жазуды үйренеміз.
ә) Негізгі бөлім.
Оқулықпен жұмыс.
Сағатпен жұмыс. Сағат нешені көрсетіп тұр? Сағаттық тілі 8 - де, минуттық тілі 12 - де тұр. Сағат сегіз дегенді білдіреді.
№1 тапсырма. Қиярды қай кезде тұздайды? Сөредегі тұздалған қияр нешеу? Тағы біреуді қосқанда нешеу болды? 8. Сегіздің 1 - еуін алсақ нешеу қалады?
Кесіндінің ұзындығын өлше. 8см.
IY.Сергіту сәті.
Тура және кері санату. 1,2,3,4,5,6,7,8
8,7,6,5,4,3,2,1
Тапсырма: Сандарды өсу ретімен орналастыр. 1 8 3 5 10 2 6 4 7
II апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: Балаларды түгелдеу, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы).
Оқып білім аламыз
Біздер зерек баламыз
Математика пәнінде,
Тапқыр, алғыр боламыз.
«Жасырынбақ» ойыны.
Шарты: 1-ден 8-ге дейінгі сандар беріледі. Сол сандардың 2-уін жасырамын. Балалар жасырылған сандарды табу керек.
IY.Сергіту сәті.
«Поезд» құрастыру ойыны.
Шарты: Вагондарға сандар жазылады. Сол санның шешуін тауып вагонға тіркеу керек.Мысалы: 0+0, 1+2, 2+5, 3+7
-«3» санын (саусақпен көрсету)
-«7» санын (саусақпен көрсету)
-«8» санын (саусақпен көрсету)
Дәптермен жұмыс.
«Жемістерді сана және боя»
III апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: Балалардың зейінін сабаққа аудару, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы).
Тақтамен жұмыс.
8 санының құрамын анықтау.
Дидактикалық ойын «Көршісін тап» 1 2 3, 3 4 5, 6,7,8
Дәптермен жұмыс.
«Фигуралардың бұрыштарын санату және жаздыру»
«Неше рет?» ойыны.
Мақсаты: заттар мен құбылыстарды санау дағдыларын бекіту.
Шарты: Мұғалім қол шапалақтайды, балалар соған сәйкес цифр жазылған карточканы көрсетеді.
IY.Сергіту сәті.
IV апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: Балаларды түгелдеу, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы).
Тақтамен жұмыс. Сандарды сурет бойынша орналастыр.
Доп - 8, алма - 7, сәбіз - 5, саңырауқұлақ - 4, пирамида - 5.
«Суреттегі заттарды сандармен сәйкестендір»
Мысалы: 8 санын 1 заттын суретімен сәйкестендіру керек.
IY.Сергіту сәті.
Дидактикалық ойын: «Сандарға үй жасаймыз".
(әр балаға ішінде геометриялық пішіндер бар конверт беріледі)
Шарты: берілген пішіндерден құрастырып үй жасап шығу. Қай бала бірінші құрастырса, сол балаға жұлдызша беріледі. «Фигураларды ата»
«Не жоқ?» ойыны. Мұғалім тақтада ілініп тұрған сандардың есте сақтауын өтінеді. Сосын бала көзін жұмған уақытта мұғалім бір санды алып қояды. Жоғалған санды табу керек.
VI. Қорытынды.Сұрақ-жауап арқылы тақырыпты қорытындылау.
VII. Бағалау.Балаларды жеке-жеке мадақтау.
Күтілетін нәтиже: 8санын біледі, рет-ретімен тура, кері санайды.
Математика
Барлығы
Барлығы
Есеп (екі таңбалы сандар) 490 тг
Сейдахметова Акмарал Зикиралиевна
Сабақтың тақырыбы: Есеп (екі таңбалы сандар)
Сабақтың мақсаты: екі таңбалы сандар, қосу және азайтудың ауызша тәсілдері, алған білімдерін еске түсіріп пысықтау, тиянақтау.
Сабақтың міндеттері:
Білімділік: Балалардың есеп шығаруға деген ынтасын қалыптастыру.
Түзете – дамытушылық: Таным, ойлау қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелілік: Шапшаңдыққа, алғырлыққа тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап,сергіту сәті, ойлау, есептерді шығару,ойын.
Көрнекі-құралдар: суреттер, кеспе цифрлар, үлестірме материалдар, тақта, бор.
I апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: қызмет алушылардың зейінін сабаққа аудару, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы). Психологиялық дайындық.
Ал, балақай, тұрайық,
Көңіліміз қандай?! (мынандай)
Талабымыз қандай?! (таудай)
Жігеріміз қандай?!
Жарайсыңдар, балақай,
Назар сал, енді, сабаққа!
III. Жаңа сабақ. Өткен сабақты пысықтау. Қызығушылықты ояту.
«Бәйге» ойыны арқылы өткен сабақты еске түсіру.
1 сағатта неше минут бар (60 минут)
1 аптада неше күн бар (7 күн)
1 жылда неше ай бар (12 ай)
-Жарайсыңдар, балалар!
Есеп шығару: (жазбаша тақтаға орындату)
9+2= 15-5= 15+10=
9-3= 9+1= 10+8=
Балалар шаттық шеңберде өлең шумақтарың қимыл- қозғалыспен айтады .
Оқып білім аламыз
Біздер зерек баламыз
Математика пәнінде,
Тапқыр, алғыр боламыз.
«Кім шапшаң» Есептерді жазып, орында!
20+7 10+3 9+2 17+4
IY.Сергіту сәті.
II апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: қызмет алушылардың зейінін сабаққа аудару, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы).
«Жасырынбақ» ойыны. Шарты: 10 нан 25-ке дейінгі сандар беріледі. Сол сандардың 2-уін жасырамын. Балалар жасырылған сандарды тауып баған түрінде қосу және азайту
IY.Сергіту сәті.
«Поезд» құрастыру ойыны.
Шарты: Вагондарға сандар жазылады. Сол санның шешуін тауып вагонға тіркеу керек.Мысалы: 15+5, 20+10, 10+5, 10+7
-«3» санын (саусақпен көрсету)
-«7» санын (саусақпен көрсету)
-«10» санын (саусақпен көрсету) келесі....
-«......»........ Дәптермен жұмыс. Дәптерлеріңді ашып, бүгінгі күнді және айды жазу. Түсіндіре отырып есептерді шығару.
25 + 12 + 8 + 7 - 16 + 4
17 + 23 - 9 - 3 + 18 + 6
III апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: қызмет алушылардың зейінін сабаққа аудару, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы). Тақтамен жұмыс. Өрнектерді оқу,олардың мәнін табу.Тақтаға топшамалар ілінеді, реті бойынша өрнекті тауып, мәнін шығару.
a) 8-(40+5)
b) 17+(16-6)
c) 25+25+5
d) 35+5-20
e) (13-12)+3
«Неше рет?» ойыны. Мақсаты: заттар мен құбылыстарды санау дағдыларын бекіту. Шарты: Мұғалім қол шапалақтайды, балалар соған сәйкес цифр жазылған карточканы көрсетеді.
IY.Сергіту сәті.
IV апта
Сабақтың барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі: қызмет алушылардың зейінін сабаққа аудару, оқу құралдарын жинақтау, ой қозғау (көрнекіліктер арқылы).
«Суреттегі заттарды сандармен сәйкестендір»
Мысалы: 10,............ сандарды 1 заттын, пішіндердің суреттерімен сәйкестендіру керек.
Логикалық тапсырмалар: Асанның 5 асығы бар еді. Ол інісіне 2 асығын сыйлады. Асанның неше асығы қалды?
Гүлжан 6 қызыл және 3 көк гүл жасады. Ол барлығы неше гүл жасады?
Түске дейін 5 қорап, түстен кейін 4 қорап жасалды, Барлығы неше қорап жасалды? Бір тауықтың 2 аяғы бар. Екі тауықтың неше аяғы бар?
5 санының көршілерін ата?
IY.Сергіту сәті.
Дидактикалық ойын: «Сандарға үй жасаймыз".
(әр балаға ішінде геометриялық пішіндер бар конверт беріледі)
Шарты: берілген пішіндерден құрастырып үй жасап шығу. Қай бала бірінші құрастырса, сол балаға жұлдызша беріледі.
«Кім жылдам?» ойыны. Өрнектердің мәндерін тап.
20+(24-4) 20-(19-9) 10-(20-10)
«Не жоқ?» ойыны. Мұғалім тақтада ілініп тұрған сандардың есте сақтауын өтінеді. Сосын бала көзін жұмған уақытта мұғалім бір санды алып қояды. Жоғалған санды табу керек.
VI. Қорытындылау: Сұрақ-жауап арқылы тақырыпты қорытындылау.
VII. Мадақтау: Балаларды жеке-жеке мадақтау.
Күтілетін нәтиже: Топтасып жұмыс жасауға,уақытты тиімді пайдалануға үйренеді.
Меңгереді: «Есеп» түсінігімен,оның құрылымдық элементтерімен танысады;
Игереді: Есептің құрылымдық элементтерін игереді;
Біледі: Есеп бойынша сұрақ қоя алады, шартын оқи отырып, шешуін таба алады.
Математика
Сабақ жоспары
Барлығы