Биология 10 сынып бойынша Ұстаздарға арналған оқу әдістемелік материалдар
Еліміздің барлық педагогтарының білімі мен тәжірибесін біріктіріп, білім сапасын арттыру үшін сайтта 104648 материал жарияланған. Сіз осының барлығын сайттан тегін жүктеп сабағыңызға қолдана аласыз.
Барлығы: 104648 материал
Мақала жариялап аттестацияға жарамды тегін СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Бұл сертификат «Ziatker.kz» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2022-2023 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған. 2022-2023 оқу жылына арналған
Көмірсулардың құрылымы, құрамы мен қызметтері бойынша жіктелеу
Биология
Оқушылар жұмысы
10 сынып
Бұл жоба қант құмайы өсімдігінің табиғи қасиеттерін пайдалана отырып, экологиялық таза және пайдалы тағам өнімдерін — сироп пен науат (мұз кәмпиттер) дайындау технологиясын ұсынады. Жоба аясында өсімдіктен алынған тәтті шырын арнайы өңдеу кезеңдерінен өтіп, химиялық қоспасыз табиғи өнімге айналдырылады. Зерттеу нәтижесінде қант құмайының отандық тағам өнеркәсібінде тиімді қолдануға болатындығы дәлелденді.
Биология
Ғылыми жұмыстар
10 сынып
Зерттеу мақсаты:
Генетикалық есептерді шешу арқылы тұқым қуалаушылық заңдылықтарын, олардың биологиялық сипаттамалары мен практикалық маңыздылығын анықтау.
Зерттеу міндеттері:
Генетикалық есептерді шешуде қолданылатын негізгі ұғымдарды, заңдылықтар мен әдістерді ғылыми тұрғыда сипаттай отырып, олардың биология пәніндегі орнын анықтау.
Әртүрлі генетикалық есептердің құрылымын талдап, моногибридті, дигибридті және полигибридті будандастыру мысалдарын күрделі есептер арқылы шешу жолдарын ұсыну.
Генетикалық есептердің адамның денсаулығы мен ауыл шаруашылығындағы маңыздылығын зерттеп, тұқым қуалайтын ауруларды анықтау мен алдын-алу ісіндегі рөлін көрсету.
Оқушылардың генетикалық есептерді өз бетінше шешу дағдыларын дамытуға бағытталған әдістемелік ұсыныстар дайындап, білім беру процесіндегі практикалық тиімділігін дәлелдеу.
Кіріспе:
Генетика – тірі ағзалардың тұқым қуалаушылығы мен өзгергіштігін зерттейтін биологияның маңызды саласы болып табылады. Қазіргі таңда генетикалық есептерді шешу – орта мектеп биология курсының ажырамас бөлігіне айналып отыр. Себебі, генетикалық есептер арқылы оқушылар тұқым қуалаушылық заңдылықтарын, олардың тірі ағза дамуындағы және адам денсаулығын сақтаудағы рөлін терең меңгереді. Грегор Мендельдің ашқан тұқым қуалау заңдарына сүйене отырып, ғалымдар мен практиктер бүгінгі күні тұқым қуалайтын ауруларды ерте анықтау мен алдын алуда, ауыл шаруашылық дақылдарының өнімділігін арттыруда және жануарлардың жаңа тұқымдарын шығаруда маңызды жетістіктерге қол жеткізуде. Генетикалық есептерді шешу тек теориялық білім беріп қана қоймай, оқушылардың логикалық ойлауын, талдау, салыстыру, қорыту қабілеттерін дамытады.
Қазіргі қоғамда генетика ғылымының маңызы арта түсті, себебі генетикалық зерттеулердің нәтижелері медицина, фармацевтика, ауыл шаруашылығы және биотехнология салаларында кеңінен қолданылады. Генетикалық есептерді шешу арқылы оқушылар тұқым қуалайтын аурулардың берілу жолдарын, мутациялардың салдарын, сонымен қатар селекция мен гендік инженерияда қолданылатын әдістерді меңгереді. Бұл өз кезегінде болашақ мамандарға қажетті дағдыларды қалыптастырады және олардың ғылыми дүниетанымын кеңейтеді.
Генетикалық есептерді шешу барысында оқушылар нақты өмірлік жағдайларды модельдеу арқылы биологиялық процестердің мәнін түсінеді, бұл биология пәнінің практикалық маңыздылығын арттырады. Мысалы, генетикалық есептерді шешу нәтижесінде оқушылар болашақ ұрпақтың белгілі бір тұқым қуалайтын ауруға шалдығу ықтималдығын бағалай алады немесе ауыл шаруашылығында тиімді будандастыру әдістерін анықтай алады. Сонымен бірге, генетикалық есептерді меңгеру арқылы оқушылар ғылыми зерттеу әдістерін, эксперимент жүргізу принциптерін үйренеді және өз бетінше шешім қабылдау дағдыларын дамытады.
Қазіргі таңда адамзат алдында тұрған тұқым қуалайтын аурулардың таралуын азайту, ауыл шаруашылығы өнімділігін арттыру, экологиялық таза өнімдер өндіру секілді мәселелер генетика ғылымының дамуына тікелей байланысты. Осыған орай, мектепте оқытылатын генетикалық есептердің практикалық маңызы өте жоғары. Бұл тақырып бойынша білім алу оқушылардың биологияға деген қызығушылығын арттырып қана қоймай, олардың ғылыми және кәсіби бағытталуына да ықпал етеді.
Жалпы алғанда, генетикалық есептерді шешу – биология ғылымының теориялық және практикалық аспектілерін байланыстырушы көпір іспетті. Бұл тақырыптың өзектілігі бүгінгі күнде генетика ғылымының қарқынды дамуы, оның медицина мен ауыл шаруашылығындағы қолданысының кеңеюімен тікелей байланысты. Сонымен қатар, генетикалық есептерді меңгеру арқылы оқушылар қоғам алдында тұрған күрделі биологиялық мәселелердің шешімін табуда белсенді рөл атқара алады.
3. Негізгі бөлім мақала
Негізгі бөлім
Генетикалық есептерді шешудің теориялық негіздері
Генетика ғылымының дамуы қазіргі заманғы биологияның негізін қалаушы бағыттарының бірі болып табылады. Әсіресе, генетикалық есептерді шешу арқылы тұқым қуалаушылық заңдылықтарын анықтау биология ғылымының теориялық және практикалық мәселелерін шешуде маңызды орын алады. Бұл есептерді шешу барысында оқушылар Г.Мендельдің, Т.Морганның және басқа да генетик-ғалымдардың ашқан заңдылықтарына сүйенеді. Мысалы, Мендельдің бірінші және екінші заңдары – белгілердің ажырауы және тәуелсіз комбинациялануы – қазіргі генетиканың іргетасы болып есептеледі.
Қазіргі таңда генетикалық есептерді шешу барысында тек классикалық тәсілдер ғана емес, молекулалық-генетикалық әдістер де белсенді қолданылады. Бұл әдістер арқылы гендердің құрылымын, олардың мутациялану жолдарын, хромосомалардың қайта құрылуын және генетикалық рекомбинацияларды зерттеуге мүмкіндік туады. Мысалы, 2018 жылы АҚШ-та жүргізілген зерттеулер нәтижесінде, адам геномындағы 500-ден астам тұқым қуалайтын аурулардың молекулалық негізі анықталды. Осы ақпарат негізінде нақты есептер құрастырылып, оқушыларға ұсынылады. Бұл олардың теориялық білімін өмірмен байланыстыруға септігін тигізеді.
Биология
Мақала
10 сынып
Цитология — жасушалардың құрылымы, қызметі және олардың дамуын зерттейтін биология ғылымының бір саласы. Жасуша – барлық тірі организмдердің ең кіші құрылымдық және функционалдық бірлігі, сондықтан цитология өмірдің негізгі қағидаларын түсінуге мүмкіндік береді.
Биология
Баяндамалар, реферат
10 сынып
Презентация по биологии, можно применять на уроке для 9,10,11 классов
Биология
Презентация
10 сынып
Барлық оқушылар үшін:
Қартаюды біледі және түсіндіре алады.
Көпшілік оқушылар үшін:
Қартаю түрлерін біледі және қартаю туралы теорияларды сипаттап бере алады.
Биология
Сабақ жоспары
10 сынып
Түсіндірмен слаид -1тоқсан 1 сабақ
Биология
Презентация
10 сынып
10сынып Биология тест тапсырмалар жинағы
Биология
Тест
10 сынып
10сынып -1тоқсан Мәтіндік тақырыптарға тапсырмалар жинағы
Биология
Басқа
10 сынып
10сынып Биология 1-токсан ҚМЖ толық
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
Білім берудің ақпараттық технологиясы – ақпаратпен жұмыс істеу үшін арнайы әдістерді, бағдарламалық және техникалық құралдарды (кино, аудио және бейне, компьютерлер, телекоммуникация желілері) қолданатын педагогикалық технология. Оқыту процесінде қолданылатын барлық әдіс-тәсілдер сияқты оқыту құралдары да негізінен кез келген пәндік білім беруде өзгеріссіз қалады және дидактикалық функциялардың үштігін орындайды: цифрлық технологияларды, білім беру ресурстары (ББР) және ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың (АКТ) әдістерін пайдалануды ескере отырып, оқыту, дамыту, пәндік іс-әрекеттер аясында тәрбиелеу..
Биология
Мақала
10 сынып
Жылдам және баяу жиырылатын бұлшықет талшықтарының ортақ қасиеттерін, орналасуы мен құрылысының байланысын орнату
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
Хромосомалар санының ауытқуымен байланысты адамның хромосомдық аурулары
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
Сабақ тақырыбы Механорецептордың түрлері.Пачини денешігі мысылында рецепторлардың тітіркендіргіштің өзгерісіне жауап беру реакиясы. Механорецепторлар түрлері және құрылысы.
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
- Хромосома санының ауытқуын біледі.
- Хромосоманың құрылысын түсіндіреді.
- Адам хромосомдық ауруларын сипаттайды.
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
• Филогенетикалық ағаш туралы түсінік қалыптастыру.
• Филогенетикалық ашты құрудағы әдістерін пайдаланып кладограмма моделін құру.
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
• Филогенетикалық ағаш туралы түсінік қалыптастыру.
• Филогенетикалық ашты құрудағы әдістерін пайдаланып кладограмма моделін құру.Пәндік лексика және терминология:
филогенетикалық шежіре, кладограмма, клада, тамыр, түйін, бұта, жапырақ, дивергенция, конвергеция, монофилитикалық топ, полифилитикалық топ, парафилитикалық топ, Соңғы әмбебап жалпы ата-тек (LUCA)
Биология
Ашық сабақ
10 сынып
Қатерлі ісік қауіпті ауру болып табылады
Биология
Презентация
10 сынып
Қатерлі ісік қауіпті ауру болып табылады
Биология
Презентация
10 сынып
Өте қауіпті ауру болып табылады
Биология
Презентация
10 сынып
1
2
...
12