Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ғылыми-практикалық конференция "Қанипа Омарғалиқызы Бітібаеваның педагогикалық идеялары мен мен тәжірибесі”
Материал жайлы қысқаша түсінік: Қанипа Омарғалиқызы Бітібаеваның педагогикалық идеялары мен мен тәжірибесі туралы мағлұматтар алу
Материалды ашып қарау
Өскемен қаласы әкімдігінің «Ахмер орта мектебі» КММ Қазақ тілі мен «дебиеті пәні мұғарімдері Кияшова Н.Т., Кумар М.У.Қанипа Омарғалиқызы Бітібаеваның педагогикалық идеялары мен тәжірибесіБала жүрегіне ізгілік пен білімнің нәрін егіп, мамандығын мақтанышқа айналдыра білген, көзі тірісінде-ақ «Хан апа», «Қазақтың Қанипасы» атанған үлкен жүректі ұстаздың арамыздан кеткеніне де үш жылдың жүзі болыпты. Саналы ғұмырын туған халқының асыл сөзіне, мұраларына ұстаздық жолы арқылы шәкірттерінің санасына ұялатты. Әлемдік ойдың данасы, қазақ халқының ұлттық мақтанышы Абай мен Абайды әлемге танытқан Мұхтардың ұлылықтарын дәріптеді. Қазақ педагогикасындағы теңдесі жоқ ерекше құбылыс иесі - Қанипа Бітібаева. Ол қазақ әдебиетін оқыту әдістемесін, технологиясын дамытуға айрықша үлес қосты. Оқыту процесінде баланың рухани жан-дүниесін, ой еңбегінің күрделі процесінің заңдылықтарын, жеке адамның қалыптасу ерекшеліктерін зерттеуші ұстаз. Белгілі ғалымдар Ә.Қоңыратбаев, Көшімбаевтардан кейін «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі» атты жоғары оқу орындарына арналған оқулық жазды. Республикамызда тұңғыш рет Абай, Мұхтар шығармаларын мектепте оқытуға арналған іргелі еңбектер еліміздің түкпір-түкпіріндегі ұстаздардың сұранысына ие болды. Әдебиет – сөз өнері. Ол өнердің бір саласы. Әдебиет пәні – өнер пәні. Ол жас өспірімдерге әдебиеттанудан сөз маржандарының қыр-сырын игеруден ғана білім беріп қоймайды, ең асылы оқушыға жақсылық пен ізгіліктің дәнін себеді. Әрбір оқушы көркем шығарманы қызыға оқыса, бұл білімнің басы. Әдебиет пәні мөлдір сезімдер мен кісілік қасиеттер, асқар арман туралы сырласу сабағы. Әдебиетті оқытудың басты мақсаты оқушыларды сөз өнерінің қыр-сырымен таныстыру, халық даналығы, халық өсиеттерінен нәр алдыру, кітапқа деген ынтасын арттыру, халықтың рухани байлығын, әдебиетін жан-жақты игерту. Қ.Бітібаева әдебиетті "өмір сабағы, өнер сабағы, ой сабағы, ойлану сабағы" – деп біледі. Әдебиет сабақтарында жаңа технологияларды қолдану арқылы заман талабына сай өткізу қажет. Сондықтан да мұғалімнің шеберлігін, ізденісін, талап етеді.Қазіргі мұғалім жаңа технологияларды жан-жақты меңгерген, заман талабына сай болу керек. Яғни:
  • Педагогикалық үрдісте жүйелі жұмыс жүргізе алатын;
  • Педагогикалық өзгерістерге тез бейімделетін;
  • Жаңаша ойлау жүйесін меңгере алатын;
  • Білімді, іскер, шебер болу керек;
  • Оқушылармен ортақ тіл табыса алатын;
  • Қазақстан Республикасының өсіп келе жатқан әрбір тұлғасын жан-жақты дамыта алатын;
  • Қазіргі оқушыға өздігінен білім іздейтін жеке тұлға екендігіне ерекше мән бере білетін.
  • Қазіргі уақытта педагогика ғылымының бір ерекшілігі - баланың тұлғалық дамуына бағытталған жаңа оқыту технологияларын шығаруға ұмтылуы. Білім беру жүйесіндегі қайта құрудың негізгі бағыты – жеке тұлғаның дамуы. Оқушының жан-жақты дамып, жетілуіне, шығармашылыққа бейімделуіне, топта, жұпта, жекелей жұмыс істетуде Қ.О.Бітібаеваның инновациялық технологияларын қолдану заман талабына сай оқытудың басты бағыты. Бұл технологиялардың негізгі мақсаты оқушыларды шығармашылыққа жетелей отырып, әр сабақтың ғылымилығына мән беру арқылы оқушыны өз бетімен іздену арқылы білім алуға үйрету.«Ой тастау, ойланту, ойлау» технологиясы әдеби айтыс, пікірлесу, диологиялық әңгіме, проблема шешу, іздену сияқты өнімді әдістермен қатар оқушылардың өз бетімен ізденуіне, зерттеу жұмысына негізделеді. Жобалау, модель жасау, оқушыларды өз беттерімен жаңа өнім жасауға бағыттау – ұстаз технологиясының ең негізгі алтын діңгегі. Оның барлығында оқушы жеке тұлға, дара субъект ретінде қабылданады. «Біздің бүгінгі күні алдымызға қоятын негізгі мақсатымыз – тілді қадірлеп, мәдениетті дамыта білетін, біздің жолымызды ары қарай жалғастырып, жетілдіріп әкететін азаматтар дайындау. Ол үшін біз тілімізді – ұлттық қазына, ал әдебиетімізді – өнер деп оқытуымыз қажет,- дейді ұстаз. [1] Көркем шығарманы оқытудың әдіс-тәсілдері:А) Оқушыға өтілетін көркем шығарманың ең алдымен оның жазылу тарихына не сол шығарманың қызықты оқиғасын айта келіп, дәл сол жерінен тоқтап, ары қарай не болады екен деп оқыту. Сонда оқушылардың қызығушылығы арттырады. («Стоп кадр» стратегиясын негізге алуға болады); Ә) Әңгімелесу әдісі. 1) мәтінге жуық әңгімелесу (маңызы зор, көркем туындыны терең еске сақтау);2) ішінара теріп, сұрыптап әңгімелеу (ең бастысын алу. Мысалы, М.Әуезовтың «Қараш-қараш оқиғасы» әңгімесінен – Неге жылқыны ұрлады?)3) еркін әңгімелесу не шығармашылық жолмен әңгімелеу. (Мысалы, «Ер Төстік» ертегісінде Төстік атынан әңгімелеу, яғни, кейіпкер атынан әңгімелеу).Б) Көрнекі-құралдарды қолдану арқылы (әр түрлі кесте, сызбалар)В) Интерактивті ойындар арқылы (Мысалы, «Ертегіде қонақта» рөлге бөліп оқыту, басты кейіпкердің келуі).Г) ақын-жазушылардың шығармаларын салыстырту арқылы. Мәселен, Абайдың «Аттың сыны» өлеңі мен І.Жансүгіровтың «Құлагер» поэмасындағы Құлагер сынымен салыстырту. Мақсаты екі ақынның ат сынын берудегі шеберлігі, яғни поэтикалық үндестік туралы іздену, тапсырманы мына үлгіде орнату.
    Абай Ілияс Поэтикалық үндестік
    Тәует бас, қамыс құлақ, қоян жақТәует бас, қамыс құлақ, қуарған жақ.

    Ғ) Басты кейіпкер бойынша модель жасату арқылы (Б.Соқпақбаевтың «Менің атым-Қожа» әңгімесіндегі Қожа мен Жантасқа модель жасату. Қалай елестетесіңдер? Оқушшылар Қожаны күнге (жұлдызға , құсқа , гүлге) теңесе, Жантасты бұлтқа теңейді. Табиғат құбылысы бойынша Қожаны ағашқа теңесе, Жантасты найзағайға теңейді.) - - Д) Болжам жасату.Қорыта айтқанда, технологияларды дұрыс қолдану арқылы оқушылардың ішінен дарынды, қабілетті оқушыларды таба біліп, әрқайсысына жеке тұлға ретінде қарап, олардың өздеріне деген сенімін арттыру. Көркем шығарманы оқуға қалыптаспаған адам сөйлеу, ойын анық, еркін жеткізу, өз көзқарасын дәлелдеу, пікір айту сияқты қарапайым әрекеттерді орындау барысында шорқақтық танытары сөзсіз. Ал, Қ. О. Бітібаеваның әдебиетті оқытудағы әдіс – тәсілдері балалардың көркем әдебиетті оқуға қызығушылығын оятуға, өз көзқарастарын қалыптастыруға, қандай іс - әрекетке болсын өз пікірін білдіре алуға қосар үлесінің зор екенін тәжірибе барысында көріп келеміз.

































    Тіркеу формасы

    Т.А.ЖКияшова Нургуль ТурсуновнаКумар Маржан Уаткановна
    Жұмыс орныӨскемен қаласы әкімдігінің «Ахмер орта мектебі» КММ
    лауазымықазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі
    Ғылыми дәрежесіЖоқ
    Байланыс телефондары8705135529487773478108
    Электрондық адресknurgul_84@mail.rumarzhan0181@mail.ru
    БағытыҚоғамдық –гуманитарлық
    Баяндама тақырыбыҚанипа Бітібаеваның педагогикалық идеялары мен тәжірибесі
    Қатысу нысанысырттай
    Техникалық құрал қажеттілігіжоқ
    1. Бітібаева Қ. Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі. - Алматы, 1999
    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Кияшова Нургуль Турсуновна
    Жарияланған уақыты:
    2018-10-28
    Категория:
    Қазақ әдебиеті
    Бағыты:
    Ғылыми жұмыстар
    Сыныбы:
    Басқа
    Тіркеу нөмері:
    № C-1540734143
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999