Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ашық сабақ Адам – философияның басты мәселесі
Материал жайлы қысқаша түсінік: Ұстаз
Материалды ашып қарау




Сабақтың тақырыбы: Адам – философияның басты мәселесіСабақтың мақсаты: Адам өмірінің мәнін философиялық тұрғыда қарастыру.Сабақтың міндеттері:Адам мәселесі, адам мәселесінің мәні, шығу тегі, өміріні мәні туралы айту;«Адам» сөзінің мағынасын ажырата отырып, Құран-Кәрімнен, орта ғасырлардағы ғалымдардың адамның жаратылысы туралы ой –толғамдарын, ғылыми зерттеулерін оқушының бойында қалыптастыру.Қоғамдық көзқарасы дұрыс қалыптасқан, көзі ашық, көкірегі ояу, ұлтжанды білімді азамат тәрбиелеу.Сабақтың түрі: араласӘдісі: әңгіме, баяндауКөрнекілік: карта, кітаптарСабақтың барысы: І.Ұйымдастыру кезеңіОқу құралын тексеріп түгелдеуОқушылар зейінін сабаққа аударуІІ.Үй тапсырмасын сұрау: Студенттер үш топқа бөлінеді. Әрбір топтың өз атауы бар: 1-Болмыс, 2- Материя, 3- Субстанция. Әрбір топтың топ басшысы мен мүшелері ойынға бірдей қатысып, жеңіске ие болу жолында барынша атсалысулары қажет. Жеңіске қол жеткізу, топтың өздеріне берілетін тапсырмаларды ойдағыдай орындап шығуларына байланысты.ІІІ. Өткен тақырыпты бекіту1-тапсырма Үй тапсырмасы " Абайдың қара сөздері". Бұл тапсырмада студенттер Абай атамыздың қара сөздерін үйде оқып, өздеріне ұнаған сөзді таңдап, соның негізгі мағынасын ашып, жеткізу болып табылады. Тапсырманың негізгі шарты, студенттердің образға ене білу шеберлігі, сөйлеу мәнері және ең бастысы қара сөздің мағынасын ашып, жеткізе білулері. Бұл тапсырмаға 8 минут уақыт беріледі. 2-тапсырма "Дода". Бұл тапсырмаға барлығы 10 минут уақыт беріледі. 

Топтар 1-ұяшық 2-ұяшық 3-ұяшық 4-ұяшық Болмыс 10 20 30 40* Материя 10  20       30* 40 Субстанция 10 20*  30 40 Болмыс1-ұяшық:10 – Шәкәрім философиясының негізгі ілімі. Жауабы: Ар ілімі.2-ұяшық:20 – «Ағып жатқан өзенге екі рет түсе алмайсың». Мағынасын түсіндірңіз. Жауабы: Өмір өткінші. Еш нәрсе қайталанбайды. Уақыт кері жүрмейді.3-ұяшық:30 – Адамның пайда болуы туралы гипотезаларды атаңыз. Мағынасын түсіндіріңіз. Жауабы: 1. Ч. Дарвинның эволюциялық концепциясы – Адам маймылдан жаратылды. 2. Діни гипотеза – Құдай жаратушы. 3. Ғарыштық гипотеза – Адам басқа планетадан келді.4-ұяшық:40 – Суреттегі бейненің мағынасын ашып беріңіз. Жауабы: Инь-Ян (ер мен әйел бастамасы, жақсылық пен жамандық, аспан мен жер т.б.) Дүниедегі барлық қарама-қайшылықтардың күресі мен бірлігі.Материя1-ұяшық:10-Конфуций ілімінің негізгі өзегін атаңыз. Жауабы: Адамгершілік мәселесі.2-ұяшық:20 – «Жаңа заман ойшылы Т.Гоббстың «Адам адамға қасқыр» деген афоризмінің мағынасын ашып беріңіз». Жауабы: Әрбір қоғамда өз ойлаған мақсатына жету үшін жолындағы барлық кедергілерді жеңіп шығуға дайын адамдар.3-ұяшық:30 –Суреттегі бейнені атаңыз. Жауабы: Конфуций.4-ұяшық:40 -Субстанция ұғымына анықтама беріңіз. Жауабы: Субстанция дегеніміз – (мән, түпнегіз) өздігінен өмір сүретін, өзінің өмір сүру барысында ешнәрсеге тәуелді емес.Субстанция1-ұяшық:10 – Буддизм философиясы бойынша өмір дегеніміз не? Жауабы: Өмір – азап.2-ұяшық:20 – Суреттегі қай ойшылдың мүсіні? Жауабы: Аристотель ( б.з.д. 384-332)3-ұяшық:30 – Болмыс ұғымына анықтама беріңіз. Жауабы: Адамның дүниеге қатынасының негізінде қандай құндылық жатса да, оның бастамасы – болмыс. Болмыс – дүниеде тіршілік етуші, бар заттардың барлығы.4-ұяшық:40 – Абай философиясындағы «толық адам» идеясын ашып түсіндіріңіз.   Жауабы: Ғылым. Әділет. Рақым. Осы үш қасиетті бірдей ұстау.3-тапсырма «Кім жылдам?». Үш топқа бірдей үлестірме қағаздары таратылады.  Бұл тапсырмада сіздерге философтардың адам жайлы айтылған өлеңдері мен нақыл сөздері беріледі. Тез арада шешімін тауып, қағазға жазуларыңыз керек. Барлығы 6 минут уақыт беріледі. Болмыс тобына:1.  Әлемді түгел көрсе де,Алтын үйге кірсе де,Аспанда жұлдыз аралап,Ай нұрын ұстап мінсе де –Қызыққа тоймас адамзатЖауабы:  Бұқар жырау2. «Дүниеде таңқаларлық нәрселер көп, ал олардың ең ғажабы – Адам»Жауабыофокл3. «Адам баласын замана өстіртеді, кімде-кім жаман болса, замандасының бәрі виноват»ЖауабыбайМатерия тобына:1. Көп адам дүниеге бой алдырған,Бой алдырып, аяғын көп шалдырған.Өлді деуге сыя ма, ойлаңдаршы,Өлмейтұғын артында сөз қалдырған?Жауабы: Абай2.  «Адам дүниедегі бар және жоқ заттардың мөлшері»Жауабыротогор3. «Ең жақсы адам – ұлылық дәрежесіне жеткен кең пейілді, қайырымды адам, ол өзін мақтағанды, басқа біреуді жамандағанды сүймейді»ЖауабыристотельСубстанция тобына:1. Адамның ең асылы,Қиянатсыз ақ бейіл.Ең зиянкес жасығы,Тайғақ мінез екі сөзСөз мінезі құбылса,Ар-иманы жоқ деп білАулақта жемтік сыдырса,Оны ойыңмен айуан қылЖауабы: Шәкәрім2.  «Менің білетінім – ештеңе білмейтінім, ал басқалары мұны да білмейді»Жауабы: Сократ3. «Менің болуымның міндетті шарты Сенің болуың, басқалардың болуы»Жауабыейербах4-тапсырма «Зерде».  Бұл тапсырмада студенттерге адамның туылған сәтінен бастап, қартайған шағына дейінгі кезеңдері көрсетіледі. Сол кезеңдер бойынша әрбір студент өзінің философиялық көзқарасын білдіре алады. Тапсырмаға 10 минут беріледі. Жаңа сабақтың жоспары:1.Адам мәселесінің қойылуы.СократФ.БэконК.МарксИ.КантҚасиетті Құран-Кәрімде2.Адамның мәніАдам-жер бетіндегі материалдық және рухани мәдениеттің жасаушысы, тарихи үдерістің субъектісі, тілі мен ойы дамыған, саналы әрекет ете алатын қабілеті бар биопсихоәлеуметтік тірлік иесі.Адам баласының ой-өрісі кеңейген сайын философияда тереңдей түсті. Философия нақты фактілерге жүгінеді. Сондықтан философия басқа ғылымдар сияқты обьектифті факторларға сүйенеді.3.Адамның шығу тегіЧ.ДарвинФ.Энгельс4.Адам өмірінің мәніАдам өмірінің мәні-сол өмірді бастан-аяқ адамша сүре білуде: адам болып туған екенсің, сол адамгершілікті, кісілікті сақтай білу, сол кісілік үдеден айнымау, адамдық пейіліңді мықтап ұстап, өмірдің әр сәтінде адам болып қала білу, қандай да бір шым-шытырық, қиын-қыстау жағдайларда да адамдық тұрғысынан таймай, өз кісілігіңді байыту, көркейту, жан-жақты дамыту, толыққанды шығармашылық күй кешу.Мәселенің басқа бір қыры – адам тарихи процестің жемісі. Қазіргі замңғы адам ауадан пайда болған жоқ, ол, қоғамдық-тарихи процестің нәтижесі. Басқаша айытқанда адам және адамзат бір болып саналады. Сабақты бекіту:Адамның жануарлардан мәнді айырмашылығы неде?Қазіргі кезеңдегі экологиялық дағдарыстың себебі адамның табиғатқа қатысты менмендік көзқараспен өктемдік жүргізуге тырысуынан болып жатыр деген пікірлерді жиі естуге болады. Бұған қалай қарайсыңдар?Адам өмірінің мән-мағынасы туралы не ойлайсыңдар?Адам мәселесіне қатысты түрлі көзқарастарға қысқаша сипаттама беріңдер.Адамның шығу тегіне қатысты материалистік және идеалистік көзқарастардың қайсысын жақтайтындарыңды айтыңдар.V. Рефлексия: Бүгінгі сабақтың соңында түсінбеген ойларыңызды, алған әсерлеріңізді, мына  қағаздарға жазып, жабыстыруларыңызды сұраймын.Бағалау:Үйге тапсырма: конспектіні оқу
Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Додаева Эльнура Дуйсентаевна
Жарияланған уақыты:
2020-01-08
Категория:
Адам және қоғам
Бағыты:
Барлығы
Сыныбы:
Басқа
Тіркеу нөмері:
№ C-1578477180