Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

ауру тудыратын бактериялар және олармен күресу шаралары
Материал жайлы қысқаша түсінік: Биология пәні мұғалімдеріне сабақ жоспарлауға көмек болады.Ауру тудыратфын бактериялар туралы сабақ жоспары.
Материалды ашып қарау
Ақтөбе облысы Шалқар қаласы№6 орта мектебінің биология пәні мұғаліміЖансугирова Самал Майлыбаевна

САБАҚ:Мектеп:№6
Күні:Мұғалімнің есімі:Жансугирова С.М.
СЫНЫП:6Қатысқандар саны:Қатыспағандарсаны:
Тақырыбы:Ауру туғызатын бактериялар және олармен күресу шаралары
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)Ауру туғызатын бактериялар мен олармен күресу шаралары туралы білімдерінің қалыптасуына ықпалдасу
Сабақ мақсаттарыБарлық оқушылар:


Ауру тудыратын бактериялардың түрлері мен алдын алу шаралары түсіндіре алады,топпен жұмыс жасауға дағдыланады,рефлексия жасайды.


Оқушылардың басым бөлігі:


Алған ақпаратты іс жүзінде пайдалана алады.


Кейбір оқушылар:


Тақырып бойынша ізденеді,шығармашылығы артады.
Тілдік мақсатОқушылар: Індет,туберкулез,бруцеллез,дизентерия,бактериоз,гоммоз сөздердін пайдалана отырып,бактериялар туралы сипаттай алады.


Негізгі сөздер мен тіркестер:


Індет,бактериоз,гоммоз,пенициллин,дизентерия,туберкулез,сальмонелла


Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдікбірліктер:


Талқылауға арналған тармақтар:






Сіз неліктен ауру тудыратын бактериялар деп аталатынын айта аласыз ба?






Жазылым бойынша ұсыныстар:


Суреттер бойынша шағын әңгіме құрастыру
Алдыңғы тақырыпБактериялар
Жоспар
ЖоспарланғануақытЖоспарланған жаттығулар (төмендежоспарланған жаттығулармен қатар,ескертпелерді жазыңыз)Ресурстар
Басталуы

3мин

Үй тапсырмасын сұрау10мин
ҰйымдастыруСәлемдесуСыныпты 4 топқа бөлу«Миға шабуыл» әдісіменСұрақтар:1.Бактерия деген не?2.Бактерияны кім ашты?3.Бактерия қазақша қандай мағынаны білдіреді?4.Бактериялар қайда кездеседі?5.Бактериялардың пішіндері қандай болады?6.Микробиология- қандай ғылым?7.Бактерияның ядросы бола ма?8.Бактерия неден тұрады?9.Тіршілігіне қолайсыз жағдай туса не түзеді?10.Спора деген не?11.Бактериялар немен қоректенеді?12.Бактериялар қоректенуіне қарай қандай топтарға бөлінеді?13.Сапрофиттер деген не?14.Паразит бактериялар деген не?Сонда паразит бактериялар тірі жасушаның ішіне ,яғни адам,өсімдік,жануар жасушасына енген соң оның дайын затымен қоректеніп,көбейеді,өзіне бөлінген улы заттарымен ағзаны улайды екен.Олай болса мұндай бактерияларды қалай атауға болады?-Ауру туғызатын бактериялар-Дұрыс,олай болса біздің бүгінгі тақырыбымыз қалай аталады ?





АҚТФишкалар

Ортасы

5мин





























3мин



































8мин























































3мин



















































8мин



Жаңа сабақОқушылар тақырыпты жазады.Оқушылармен бірлесе отырып сабақ мақсатын шығарамыз.Мұғалім слайд арқылы қысқаша түсіндіреді.Топтар бір-бірінің жұмысын бағалайтыны.(қызыл,жасыл, сары алмалар арқылы) түсіндіріледі.1. «Тыңдалым» стратегиясы бойынша оқушыларға тақырыпқа байланысты аудиожазба тыңдатылады.(2 рет)Тыңдап болған соң әр топқа тапсырма беріледі:Биологиялық диктант беріледі.1.Ауру туғызатын бактериялар- микроскоппен ғана көруге болатын бір жасушалы ағзалар.2.Олар күн сәулесі, дезинфекциялағыш ерітінділер әсерінен, қайнаған кезде өте тез өледі.3.Ауру туғызатын бактериялар оба,сіреспе,туберкулез,көкжөтел,дизентерия,бруцеллез ауруларын туғызады.4.Медицинаның қарқынды дамуының нәтижесінде дәрілер алынды.5.Жұқпалы аурулардың алдын алудың негізгі жолы-- тазалық сақтау,қайнамаған,лай су ішпеу, ағзаны шынықтыру,бөлмені желдету,жарақаттанған жерге йод жағу,бөлмені желдету. 6.Батериялардың өсімдіктерде туғызатын ауруы бактериоз деп аталады. Топтар бір-бірнің жұмысын тексеріп бағалайды.«Оқылым» стратегиясы бойынша әр топқа мәтін беріледі.Мәтін Бактериялар оба, сіреспе, туберкулез, іш сүзегі, баспа, топалаң, көкжөтел, қызамық, дизентерия ауруларын туғызады. Ауру туғызатын бактериялар ауада, суда, тағамда болғандықтан солар арқылы сау адамдарға жұғады. Ауру тудыратын бактериялармен адамдардың жаппай ауыруын індет(эпидемия) деп атайды. Қазіргі уақытта медицинаның қарқынды дамуының арқасында бактерияларға қарсы дәрілер алынды. Пенициллин, ампициллин, бисептол дәрілерін қабылдағанда ауру қоздырғыш бактериялар тіршілігін жояды.Ертеде оба ауруынан мыңдаған адамдар қазаға ұшыраған. Адамның өкпесінде туберкулез ауруын тудыратын бактерияны 1882 жылы Роберт Кох деген ғалым тапқан. Туберкулез таяқшалары лас шаңда 3 айға дейін сақталады. Олар шаңмен бірге ауаға таралады. Оба бактериясы топырақта 25 күнге дейін, ал іш сүзегі бактериясы 3 айға дейін сақталады. Малдың сүті арқылы бруцеллез, тамақ арқылы сальмонелла ауруларының бактериялары жұғады. Аурудан сақтану жолы - тазалық сақтау. Өсімдіктерді зақымдап, бактериоз ауруын туғызады. Мақта өсімдігінде гоммоз ауруын туғызады.Берілген мәтінді оқып болған соң оқушылар тест сұрақтарын шешеді.Тест:1.Малдың сүті арқылы жұғатын ауруА)туберкулезВ)бруцеллезС)көкжөтел2.Туберкулез таяқшалары лас шаңда қанша уақытқа дейін сақталады?А)25 күнВ)1 айС)3 ай3.Туберкулез қозырғышын ашқан кім?1.А.ЛевенгукВ)Р.КохС)Л.Пастер4.Ауру тудыратын бактериялармен адамдардың жаппай ауыруы қалай аталады?А)індетВ(дизентерияС)жаппай ауыру5.Туберкулез қоздырғыштарыА)шар тәріздіВ)таяқша тәріздіС)оралма тәріздіЖауабы:1-В,2-С,3-В,4-А,5-В,Топтар бір-бірінің жұмыстарын тексеріп бағалайды.«Жазылым» стратегиясы.Берілген суреттер бойынша «Аурудан сақтан!» тақырыбына шағын әңгіме құрастыру( жеке жұмыс)



















слайд

Плакат,алмасуреттері



парақшалар

















Тест парақшалары





















































дәптер
Аяқталуы3мин

























































2мин
«Айтылым» стратегиясында тақырып бойынша әр топ бойынша «Аурудың алдын алу » тақырыбына жарнама дайындау(суреттер арқылы) және оны таныстыру.

Дарынды оқушыларға тапсырма:Есеп.  Ауада қанша бактерия барын есептеу. Егер теңіз ауасында 1 бактерия болса, қала саябағында 400 есе көп, қала көшесінде 12 есе саябақтан,         желдетілмеген бөлмеде 56 есе қала көшесінен көп, ал мал қорада 7 есе желдетілмеген бөлмеден көп.Саябақта-400,қала көшесінде-4800,желдетілмеген бөлмеде-268800,қорада-1881600.Ү.Рефлексия .Кері байланыс1.Жаңаны білдім2.Қызықты болды3.Түсінбедім4.Қиын болды(Стикерге жазу)ҮІ.Бағалау,.Жиынтық бағалауҮІІ.Үйге тапсырма беру§56.Туберкулез ауруы туралы хабарлама әзірлеу


Маркерлерақ қағаздар







СтикерлерПлакат





Қосымша ақпарат
Саралау – Сіз қосымшакөмек көрсетуді қалайжоспарлайсыз? Сізқабілеті жоғарыоқушыларға тапсырманыкүрделендіруді қалайжоспарлайсыз?Бағалау - Оқушылардыңүйренгенін тексерудіқалай жоспарлайсыз?Пəнаралық байланысҚауіпсіздік жəне еңбектіқорғау ережелеріАКТ-мен байланысҚұндылықтардағыбайланыс
Бактерияның ауада кездесу мөлшерін есептеуге есеп беруҚБ және ЖБЖаратылыстану,қазақ әдебиетіhttp://bilimland.kz/kk/home
РефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен?Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз.Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сəйкескелетін сұрақтарға жауап беріңіз.





Қорытынды бағамдауҚандай екі нəрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Қандай екі нəрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1:2:Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымдыжетілдіруге көмектесетін не білдім?







Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Жансугирова Самал Майлыбаевна
Жарияланған уақыты:
2020-03-17
Категория:
Биология
Бағыты:
Ашық сабақ
Сыныбы:
6 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1584452747