Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Баяндама: Жаңа технологиялар
Материал жайлы қысқаша түсінік: Бұл баяндамада инновация ұғымы кейінгі жылдары жиі пайдаланылып келе жатқан жаңа ұғымдардың бірі. Инновацияны жете түсініп, инновациялық әдіс-тәсілдерді мектеп өміріне кеңінен енгізу жас ұрпақтың саналы да сапалы білім алуының бірден-бір шарты болып табылады. Осы баяндамада жазылған инновациялық технологияларды мүмкінгімізше өз жұмыстарымызда қолдансақ, қойылған мақсаттарымызға жетеміз.
Материалды ашып қарау
Кейінгі жылдары жиі пайдаланылып келе жатқан жаңа ұғымдардың бірі-инновация. Инновацияны жете түсініп, инновациялық әдіс-тәсілдерді мектеп өміріне кеңінен енгізу жас ұрпақтың саналы да сапалы білім алуының бірден-бір шарты болып табылады.«Инновация» ұғымын анықтайтын нақтылы анықтама әлі де жасала қойған жоқ. «инновация» бұл нақты қойылған мақсатқа жетуде ойға алынған жаңа нәтиже. Оқу мақсатының жүйесінде берілген мақсаттың негізгі категорияларын пайдалана отырып, педагог өз еңбектерінің нәтижесі туралы ақпарат алуға мүмкіндік алады. Демек, мақсат пен нәтиже жаңалыққа бет бұрудың кілті.Инновациялық үрдістің негізгі-жаңалықтарды қарастыру, қолдану, жүзеге асырудың тұтастық қызметі. Кез келген жаңа іденіс жекелік, сондай-ақ уақытша жоспарға жатады. Бұл яғни, бір мұғалім үшін табылған жаңа әдіс, жаңашыл мұғалім үшін өтілген материал тәрізді. «Келер ұрпақ алдында зор жауапкершілік жүгін арқалап келеміз» деген Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың сөзі тек қана орта білім беру мектептерге ғана емес, арнаулы білім беру ұстаз қауымына үлкен тапсырыстарды артып отыр. Интеллектуалдық бұзылыстары бар балалардың оқыту мен тәрбиелеу барысында қолданылатын педагогикалық әдіс-тәсілдер мен құралдардын қолдану арқылы балалардың даму жетістіктері түзетіліп, оларды пайдалы өмірге дайындау біздің міндетіміз.Зерттеулер бойынша «Арнайы мектептің оқушыларында сезіну мен қабылдаудың белсеңділігі мен мақсаттылығы төмен, талғамдылығы, түсінуі бұзылған» екенін анықтаған. Интеллектуалдық дамуында бұзылыстары бар балалар ешқашан өз бетімен заттармен құбылыстар арасындағы байланыстарды аша алмайды, қабылдау процесі жетілмегеннен, оқытылатын материалды түсінбеуіне, тез ұмытуына әкеледі. Демек, оқу материалын түсіндіруі – оқытылатын дүниелерді нақтылау, салыстыру және оның сипаттамасы болуы тиіс. Алған білімді бекіту үдерісінде қайталау оқушының білімің есте сақтау және еске түсіру үлкен рөл ойнайды. . Осыған байланысты интеллектуалдық бұзылыстары бар оқушыларға жаңа тақырыпты үйрету кезінде оларға алған білімдерін өмірде қалай қолдана алатындарын мақсатты түрде түсіндіру керек.Арнайы мектептерде негізгі сабаққа қойылатын талаптар:– қалай жалпы дидактикалық болса, сонша түзету дидактикалық ұстанымдар орындалады;– оқушыларға педагогикалық құралдарды дұрыс қолдану;– оқушылардың тұлғалық және типологиялық ерекшеліктерін есепке алу;– сабақтарда жаңа көрнекіліктерді қолдану;– қажетті білімдерді, дағдыларды және іскерліктерді қалыптастыру, – қазіргі педагогикалық теория мен тәжірибедегі жетістіктерді қолдану;– мұғалімдер мен оқушылардың өнімді іскерлікке жағдайлар жасау;Қалыпты дамушы балалар мен жасөспірімдер сияқты интеллектуалдық дамуының бұзылыстары бар балаларды оқыту мен тәрбиелеу негізіндегі қағидалар бірдей. Бірақта біздің мектебімізде оқу-тәрбие үдерісінде түзете-дамытушылық моделі орын алады. Осы модель білім білігін дамытады. Коррекциялық үдетпелі тәлім-тәрбиенің нәтижесінде оқушылардың физикалық және ойлау қабілеттерінің жеңу, түзеу, өтемі процестері қалыптасады. Арнайы білім беру зерде бұзылыстары бар балаларды оқыту жүйесі түзете-дамыта оқытумен қатар, жас ерекшеліктері мен қабілеттеріне сәйкес танымдық қызметін дамыта отырып, әлеуметтендіру мәселесіне де көңіл аудару керек. Егер адам қоғамдық өмірге белсене араласып, өзін сол әлеуметтік ортада жақсы сезіне алса және туындаған қиыншылықтарды өз бетінше шеше алатын болса, ол адамның әлеуметтік ортаға, өмірге бейімделгендігін көрсетеді және біздің жұмысымыздың нәтижелі болғаны. Мұғалім жеке көзқарасы бар және соны қорғай білетін жігерлі тұлға болуы қажет. Зерттеушілік, ойшылдық қасиеті бар мұғалім жалтақ болмайды. Өз ісін жетік біліп, қызметін сапалы жүргізетін мұғалім ғана түпкі нәтижеге қол жеткізе алады. ”Мектептің тірегі де, тілеуі де оқыта білетін мұғалім” деп Ахмет Байтұрсынов айтқандай, білім беру саласында оқытудың озық технологияларын меңгермейінше, жан-жақты маман болу мүмкін емес және оқу-тәрбие үрдісін тиімді ұйымдастыруға, белгілі бір мақсатқа жету, жас ұрпаққа заман талабына сәйкес білім беру мүмкін емес. Орыс педагогы К.Д.Ушинский айтқандай, қазіргі заман талабына сай, әр мұғалім, өз білімін жетілдіріп , ескі бір методикалардан гөрі, жаңа талапқа сай инновациялық технологияларды өз сабақтарында, күнделікті тәрбие жұмысында пайдаланса сабақ, әңгімелер тартымды да мәнді, қонымды,тиімді болары сөзсіз. Технология – tehne (шеберлік, өнер, білім) деген мағынаны білдіретін грек сөзі. Академик В.М. Монаховтың айтуы бойынша: технология- оқушы мен ұстазға бірдей қолайлы жағдай тудырушы, оқу процесін ұйымдастыру және жүргізу, бірлескен педагогикалық әрекетті жобалаудың жан-жақты ойластырылған үлгісі. Ал педагог- ғалым Беспалько өзінің «Слагаемые педагогической технологии» деген еңбегінде былай дейді: «Оқу- тәрбие процесінің алдын ала жүйелі түрде жоспарлануы және оның тәжірибеде жүзеге асуы – белгілі бір педагогикалық жүйенің тәжірибеде жүзеге асу жобасы».Педагогикалық технология (тәрбие технологиясы, қарым-қатынас технологиясы, оқыту технологиясы) ол «педагогикалық мақсатқа қол жеткізу жолындағы барлық қисынды ілім амалдары мен әдіснамалық құралдардың жүйелі жиынтығымен жұмыс істеудің реті» – деп В. Кларин технология сөзіне түсінік берді. Сонымен, педагогикалық жаңа технология – іс-әрекетке, оқыту барысында жүзеге асатын педагогикалық жүйе болып табылады. Инновациялық технологиялардың педагогикалық негізгі қағидалары: балаға ізгілік тұрғысынан қарау; оқыту мен тәрбиенің бірлігі; баланың танымдық күшін қалыптастыру және дамыту; баланың өз бетімен әрекеттену әдістерін меңгерту; әр баланың қабілеті мен мүмкіндік деңгейіне орай оқыту.Еліміздің барлық оқу мекемелерінде білімнің жаңа жүйесі енгізіліп жатыр. Мұндағы негізгі мақсат- жаһандану заманында білімнің бүкіләлемдік кеңістігіне ену. Осыған орай білімнің мазмұны да, оған қойылған талаптар да өзгереді. Сол себепті қазір жалпы барлық оқу орындарында оқытудың инновациялық технологиялары қолданыла бастады. Сондықтан жаңашылдық керек, яғни, инновациялық жүйе негізінде оқу орынның оқушыларының белсенділігін арттыру, өзіне сенімділігін қалыптастыру, танымдық-шығармашылық қабілетін дамыту олардың белсенділік-сенімділік сапаларын диагностикалық әдіс-тәсілдермен анықтауға, сабақта, сабақтан тыс уақытта өз ойын еркін жеткізе білуге үйретуге, қоғамда болып жатқан оқиғаларға қатысты көзқарастарының болуына, инновациялық тәртіп нормаларын, белгілерін, көрсеткіштерін анықтауға көмегін тигізеді. Жаңа педагогикалық технология түрлері өте көп. Бүгінгі күні білім беруде 50-ден астам педагогикалық технологиялар бар.Жаңа педагогикалық технологиялардың әдіс-тәсілдерін қолдана отырып, оқушылардың логикалық ойлауын дамытады, өмірге бейімделген жеке тұлға қалыптастыруға мақсат қойылады.Осы мақсаттарды жүзеге асырудың шарты – оқу-тәрбие жұмысын басқаруды - әрі жүйелі жоспарлай білу, сол жоспарды жүзеге асыру үшін , жаңа технологияларды пайдаланады. Әр мұғалім сыныпта әр оқушыға жеке тұлға ретінде қарап, олардың дұрыс дамуы үшін қажетті жағдай қалыптастыру тиісті. Біздің білім беретін мектеп үш міндетті шешеді: дидактикалық (жалпы білім беретін), тәрбиелік және түзету. Демек, тәрбие, түзеу мен оқыту – ол біртұтас үрдіс. Олай болса, жаңашыл ұстаздың басты міндеті-оқушыларды тәрбиелей отырып, сапалы білім беру кезінде олардың кемшіліктерін түзету. Тәрбие үдерісінде болған жағдайды дұрыс түсінуіне, өз бетімен өмір сүруге әлеуметтік іскерлікке дайындау, оқушылардың өзін тұлға ретінде сезінуіне көмектесуі керек.Жақсы нәтижеге жету үшін шығармашылық ізденістегі ұстаздар қатарын толықтыру, жаңа технологиялармен байыту, жан-жақты тәрбилі жеке тұлғасын тәрбиелеу.Озық технологиялардың қайсысын таңдау, қайсысын қолдану мұғалім шеберлігіне байланысты. Ескеретін тағы бір нәрсе-оқушының белсенділігін арттыруда мұғалімнің кәсіби педагогикалық іс-әрекетінің, іскерлігінің жемісі болатыны анық.Сапалы білім беру үздіксіз ізденумен тығыз байланысты. Үздіксіз іздену-бүгінгі таңда ұстаздарға қойылып отырған басты талаптардың бірі. Барлық ізденімпаз мұғалім өз сабағында инновациялық әдіс-тәсілдерін көрсетуге, танытуға қажет. «Мұғалімнің өзі неғұрлым көп оқитын болса, әр сабақты жан-жақты ойластырса және оны оқушының шама-шарқымен салыстыратын болса, онда оқушыға оқу соғұрлым жеңіл соғады» деген Л. Толстойдың сөзінің мәні жойылмағанын түсіну керек.1-9 сынып аралығында жүргізілетін педагогикалық технология мен әдістемелерді (мұғалімнің қалауы бойынша) төмендегідей етіп жоспарлауды ұсынуға болады. Бастауыш мектеп:Дамыта отырып оқыту әдістемесі (Л.В.Занков, Д.Б.Эльконин, В.В.Давыдов, В.В.Репкин, В.А.Левин);Дидактикалық бірліктердің ірілендірілуі (П.М.Эрдниев);Түсініктерді қабылдау (С.Н.Лысенкова);Іс-әрекетті бағалау (Ш.А.Амонашвили, И.П.Волков);Ойын технологиясы;М.Монтессори, Р.Штейнердің жүйесін қабылдау.«Тәй-тәй» Джордж Соростың технологиясыДенсаулықты сақтау технологиясыОрта буын:Топпен оқыту тәсілі (И.Б.Первин); Оқытудың ұжымдық тәсілі (В.К.Дьяченко); Тірек және тірек конспектісінің көмегі арқылы оқыту (В.Ф.Шаталов); Оқытудың коммуникативті әдісі (қарым-қатынастық); Дидактикалық ойындар.ҰжымдықКабушГазман « Балаға педагогикалық қолдау көрсету» технологиясы Жоғары сыныптар: Профильді және кәсіптік бағдар бере отырып оқыту; Тірек белгілері арқылыоқыту технологиясы / В. Ф. Шаталов/; Модульдік технология;Ынтымақтастық педагогикасыТүсініктерді қабылдау арқылы оқыту технологиясы / С.Н.Лысенкова/ Түзету пән сабақтарында:Арт-терапия технологиясыОйын технологиясы« Тәй-тәй» технологиясыӨз-өздігінен даму технологиясы /М. Монтессори/Осы инновациялық технологияларды мүмкінгімізше өз жұмыстарымызда қолдансақ, қойылған мақсаттарымызға: жан-жақты тәрбиелі, алған білімдерін қолдана алатын, өмірге бейімделген тұлғаны өсіреміз.

























«Сарқан қаласының облыстық зерде бұзылыстары бар балаларға арналған арнайы мектеп- интераты» КММ







Баяндама: Жаңартылған білім беру аясында дидактикалық материалдарды сабақ үрдісінде қолдану.







Орындаған: Ш.А.Ахметова
Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Тукушева Гульнафист Джумакановна
Жарияланған уақыты:
2019-06-06
Категория:
Әдістемелік бірлестік жетекшілері
Бағыты:
Мақала
Сыныбы:
Басқа
Тіркеу нөмері:
№ C-1559826554
333
444
555
666
7
888
999