Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Жасөспірімдер арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алу
Материал жайлы қысқаша түсінік: құқық пәні мұғалімдері үшін
Материалды ашып қарау
№2 мамандандырылған үш тілде оқытатын мектеп- интернаты











САЙЫС САБАҚ

Тақырыбы: Жасөспірімдер арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алу

Сыныбы:















Шымкент 2019ж.













8.02.2019ж. Сыныбы: 9бТақырыбы: Жасөспірімдер арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алуМақсаты:Білімділік: Оқушылардың құқықтық білімдерін тексере отырып, заң алдындағы жауапкершіліктерін арттыру, ұйымшылық пен тәртіптіліктің тиімді жолын сын сәтте таба білу арқылы жеңіске жету, алдына мақсат қоя білуге баулуДамытушылық: Оқушыладың құқықтық білімдерін дамыту, ойлау, сөйлеу қабілеттерін шыңдау.Тәрбиелік: Конституция т.б. құқықтық нормативтік актілерді орындай, құрметтей білуге үйрету, адамгершілікке, құқықтық сауаттылыққа тәрбиелеу. Ұйымдастыру - үш топқа бөлінген оқушылар жеке-жеке отырғызылады, сайыс мақсатымен таныстырылады.Сайыстың барысы: Кіріспе сөзді мұғалім бастайды.Армысыздар, жақсы ниетпен келген қадірменді ұстаздар, қонақтар, оқушылар! Біздің бүгінгі сайысымызға қош келдіңіздер! Мемлекетіміздің Ата Заңының 1- бабында «Қазақстан Республикасы құқықтық және әлеуметтік мемлекет, оның ең қымбат қазынасы – адам және адамның өмірі, құқықтары мен бостандықтары» деген қастерлі сөздерді кіргізілген. Бүгіндері құқықтық мемлекет құрамыз деген заманда әрбір адамның өз құқықтарын жете біліп, жалпы заң білімі саласынан мағлұмат алғаны дұрыс. Заңды аттамай, тура жолмен жүріп, еліне адал қызмет еткен азамат қана мұратына жетеді. «Жасөспірімдер арасындағы құқық бұзушылықтың алдын алу» тақырыбы аясында өткелі отырған сайыс сабағымызды бастауға рұқсат етіңіздер.

Сайысқа қатысушылар: Әділқазылар алқасы. 9б-сынып оқушылары Сайыс жоспары: 1-кезең. Топ аты, топ ұраны, топ эмблемасымен таныстыру. 2-кезең. «Шынығу». Әріптері ауысқан сөздерді тап. 3-кезең. «Өз құқығыңды біл». Бала құқықтары бойынша сұрақтарға жауап береді. 4-кезең. «Ойды аяқта». Мақал айтылады, ішінен бір сөз яғни құқықтық заң терминдері жасырылады, сол сөзді тауып, дұрыс айтылуына назар аударылады.5-кезең. «Ой елегінен өткіз», «Ойлан, артығы бар ма? Тапсаң, сызып таста». Берілген тапсырмадан артық сөз, ұғымдарды сызып, қателерді түзе.6-кезең. «Түсіндірме сөздік» сәйкестендіру.7-кезең. «Жағдаяттық тапсырмалар».

2-кезең. «Шынығу» кезеңі: 1.ЕКОНЮС – БҰҰ-ның білім, ғылым және мәдениет жөніндегі ұйымы; 2.АТКРДЕИЯМО – халық еркі немесе билігі;3.ЕНТЕЗПРИДЕ – мемлекет басшысы;4.УАТРА – айырбас үшін арнайы өндірілетін өнім;5.АТТӨЛЖҰҚ – азаматтыққа куәландыратын құжат.6. ҚЫҚҚҰ- мемлекет тарапынан қадағаланатын, қорғалатын заңды құжат.

3-кезең. «Өз құқығыңды біл»: I топ
  • Баланың азаматтық құқығы қай кезден басталады? (бала туған кезінен бастап)
  • Қазақстан Республикасында баланың құқықтары туралы заң қанша тараудан тұрады? (10 тарау, 53 бап)
  • Баланың өз пікірін білдіруге, ақпарат алуға, ақпаратпен идея беруге құқығы бар. Ол шектеулі ме, әлде шектеусіз? (шектеусіз)
  • Неше жасқа толмаған баланы Отан алдындағы борышын өтеуге әскерге шақырылуға жатпайды? (18)
  • 5. Қазақстан Республикасындағы мемлекеттік биліктің бірден - бір бастауы (Халық) II топ1. Бала неше жастан бастап қылмыстық жауапкершілікке тартылады? (16)2. Конституция сөзінің аудармасы қалай ? (Латынның «constitutio» - құрылым, өкілім);3. Республика заңдары қай кезде күшіне енеді? (Президент қол қойғаннан кейін);4. Егемендік алғаннан кейін Қазақстан Республикасында Конституция қанша рет қабылданды? (2 рет, 1993 ж. 28 қаңтар, 1995 ж. 30 тамыз)5. Неше жасқа толмаған адам бала болып есептеледі? – (15)

    III топ 1. Республикадағы жоғарғы заң шығарушы органды ата? (Парламент) 2. Қазақстан Республикасы өзін қандай мемлекет ретінде орнықтырады (Тәуелсіз, демократиялы, құқықты, зайырлы) 3. Қазақстан Республикасында баланың құқықтары туралы заң қай жылы күшіне енді (2002ж. 8 тамыз) 4. Адам құқығының жалпыға бірдей декларациясы қашан қабылданды? (1948ж. 10 желтоқсан) 5. 17 желтоқсан қандай күн? (Демократиялық жаңару)

    4-кезең. «Ойды аяқта».

    I топ1.Заңның құрығы .........................(бәрінен ұзын)2.Өш алғаннан гөрі...............(кешірген жақсы)3. Туғанды биде .....................(иман жоқ)4.Таста тамыр жоқ...................(биде бауыр жоқ)5.Туғанына бұрғаны................(биді құдай ұрғаны)



    II топ1.Әр адамның құдайы..............(оның ары)2.Қолыңмен істегенді..............(мойныңмен көтер)3.Жазасын тартпайтын................(жамандық болмайды)4.Ұрлық түбі.................(қорлық)5.Біреуге ор қазба..............(өзің түсесің)



    III топ1. Заң алдында бәрі.....................(жауапты)2. Қасым ханның .....................(қасқа жолы)3. Демократия -жүгенсіздік емес, бостандық.....................(жүйесіздік емес)4. Отан.....................(отбасынан басталады)5. Ел елдің .................(заңы басқа), иті қара қасқа





    5-кезең. «Ой елегінен өткіз»

    I топ«Ойлан, артығы бар ма? Тапсаң сызып таста.» Берілген тапсырмадан артық сөз, ұғымдарды сызып, қателерді түзе.Оқушы неге құқылы? Білім алуға, емделуге, демалуға, ұрлық жасауға, қоршаған ортаны ластауға, өз сыныптастарына кедергі жасауға.

    II топОқушы неге міндетті? Білім алуға, ата-анасын тыңдауға, сабақтан қашуға, оқулықтарын таза ұстауға, мектеп тәртібін сақтауға, бұзақылық жасауға, сыныпты шашуға, басылымдарға жазылуға.

    III топОқушының елінің алдындағы міндеті:Отанын қорғауға, жерін, елін сақтауға, заңды бұзуға, қоғамдық жерде тәртіпсіздік орнатуға, тарихын, әдет-ғұрып,салт-дәстүрін білуге.

    6-кезең. «Түсіндірме сөздік» сәйкестендіру.

    АлаяқтықАТұлғаның өзі жасаған заңмен тыйым салынған қоғамға қауіпті әрекетіне психикалық қатынасы.
    БұзақылықӘҚылмыстық заңмен жазалау қатермен тыйым салынған қоғамға қауіпті іс-әрекет.
    Заңды міндетБАлдау немесе сенімге қиянат жасау жолымен бөгде мүлікті немесе мүлікке деген құқықты алу.
    КінәВҚоғамдық тәртіпті, қалыпты еңбек етудің жағдайларын, қоғам тыныштығын өрескел түрде бұзу, азаматтардың денсаулығына зиян, мүліктеріне залал келтіру.
    ҚылмысГҚұқыққа өкілеттігі бар тұлғаның мүддесін қанағаттандыру үшін белгіленген заңды әрі міндетті жүріс- тұрыстардың мөлшері.
    ҚарақшылықДБөтен адамның мүлкін ұрлау мақсатында адам өмірі мен денсаулығына қауіпті күш көрсету немесе тікелей осындай күш қолданамын деп қорқытумен ұштасқан шабуыл.
    Жауабы: 1- Б, 2-В, 3-Г, 4-А, 5-Ә, 6-Д.

    7-кезең. «Жағдаяттық тапсырмалар»

    “Мен заңды қаншалықты жақсы білемін?” өз көзқарастарын білдіру I топ 1.Мектептегі оқушылар арасындағы әлімжеттіліктің болу себебі неде деп ойлайсыңдар? 2. Жасөспірімдер арасында құқық бұзушылықтың алдын алу үшін қандай іс-шаралар жасалынуы тиіс деп ойлайсыңдар? II топ1.Жастар арасындағы қылмысқа жол бермеу үшін не істеу керек? 2.Жасөспірімдердің арасында ұрлық жасау, суық қару қолдану, келеңсіз оқиғалардың көбейіп кетуінің себебі неде деп ойлайсыңдар?

    III топ1. Сатушы сатып алушыға байқамай артық ақша беріп жіберді, сатып алушы өзіне тиесілі ақшадан артық екенін біле тұра қайтып бермеді.2.Мектеп жасындағы оқушылардың құқықтық норма бұзу шарттары қандай деп ойлайсыңдар?

    Жасөспірімдердің өздеріне қол салу жағдайлары жайлы бейне ролик көрсетіп, оқушылар өз ой пікірлерін ортаға салды



    Қорытынды. Адамға ең бірінші білім емес, рухани тәрбие берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім адамзаттың қас жауы, ол келешекте оның барлық өміріне апат әкеледі. Біздің мақсатымыз- оқушылардың құқықтық сауатын арттыру, Ата заңымызға деген сүйіспеншілік сезім қалыптастырып, шыншыл да әділетті және парасатты тұлғаны қалыптастыру. Отанға адал қызмет етер азамат болыңыздар-дей отырып келесі сөз кезегін әділ қазыларымызға береміз. Осымен сайысымызды аяқтаймыз. Қатысқандарыңызға көп-көп рахмет. Сау болыңыздар.







































    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Икежанова Шолпан Укибаевна
    Жарияланған уақыты:
    2019-05-14
    Категория:
    Адам және қоғам
    Бағыты:
    Ойындар, Сценарийлер
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1557813569
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999