Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

жоба
Материал жайлы қысқаша түсінік: тәрбиешілерге
Материалды ашып қарау
№48 ЖОББМ жанындағы шағын орталық









Жоба тақырыбы:Мектепке дейінгі ұйымдардың педагогикалық ұжымының мотивациясын арттыруда инновациялық технологияның рөлі.

















Орындаған: 48 ЖОББМ шағын орталық әдіскері Джумагелдина Ж.Н





















Орал қаласы- 2019ж

















1.Ақпараттық бөлім

1.1.Негізгі бет

1.2.Мазмұны

2.Жұмыстың сипаты

2.1.Кіріспе

2.2.Жобалық жұмыстың сипаттамасы және оның нәтижелері

3.Іс-әрекеттің рефлекциясы

























1.1.Негізгі бет Қазіргі кезеңде Республиканың білім беру жүйесінің ең басты міндеті тиімді технологияларды қолдана білу. Бала - болашағымыз десек, сол балаға жүйелі білім беріп, ынта - ықыласын дұрыс бақыттауды, қабілет - қасиеттерін дамытуды балабақшадан бастауымыз керек. Мектепке дейінгі білім беру стандарты мектепке дейінгі тәрбиемен мектепалды даярлық топтарында педагогикалық үрдісті ұйымдастыруда жаңашыл әдіс - тәсілдерді пайдалануға мүмкіндік береді. Балабақшада жаңа педагогикалық технологияларды пайдаланудың басты мақсаты: оқыту мен тәрбиелеуде инновациялық ойын технологиясының элементтерін пайдалана отырып, жан - жақты, білімді, құзыретті тұлға тәрбиелеу.Қазіргі мектепке дейінгі білім беру саласында инновациялық технологияларды меңгермейінше сауатты, жан-жақты маман болуы мүмкін емес. Инновациялық технологияны меңгеру тәрбиешінің интелектуалды, кәсіптік-адамгершілік, рухани-азаматтық және де басқа көптеген адами келбетінің қалыптасуына әсерін тигізеді, өзін-өзі дамытып, оқыту-тәрбиелеу үлгісін тиімді ұйымдастыруына көмектеседі.Инновациялық технологияларды талдау барысында мына факторлар ескерілуі керек:-  алынып отырған технология оқытудың тақырыбы мен мазмұнына сай болуы;тиімділігі, жүйелілігі және басқа жақтары.Инновациялық технологияны пайдалану төмендегідей кезеңдер арқылы іске асырылады.1-кезең – оқып үйрену2-кезең – меңгеру3-кезең – өмірге енгізу, тәжірибеде қолдану Инновациялық технологияларды пайдалану негізінде мектепке дейінгі білім беру тұжырымдамасының алгоритмі төмендегідей түрде ұсынылады:-   білім беру жүйесінің түпкі мақсаттарын баяндау;-   аралық мақсаттардың болжамдық көрсеткіштерін баяндау;-   оқыту мазмұнына сүйену;-   көзделген мақсатқа жеткізетін және оқыту сапасын объективті тексеру әдістемесімен қамтамасыз ететін стандартты оқыту технологиясын ұсыну;-   оқытудың ұйымдастырушылық формалары мен шарттарын баяндау.Енді инновациялық технологиялардың мектепке дейінгі ұйымдарда пайдаланылатын кейбіреуіне тереңірек тоқталайық. А.С.Макаренко айтқандай, «Бала өмірінде ойынның маңызы зор, ересек адам үшін еңбектің, жұмыстың, қызметтің, қандай маңызы болса, өскен соң жұмыста да көбінесі сондай болады. Сондықтан болашақ қайраткерді тәрбиелеу алдымен ойыннан басталады»Оқу үдерісінде ойын оқытудың әрі формасы, әрі әдісі де болып табылады, сол себепті ойын әрекеті тәрбиеші мен баланың іс-әрекетінің бірлескен, өзара байланысты  технологиясының  дидактикалық категориясы ретінде де қарастырылады. Педагогтер ойын үстінде бала санасын дамыту, тәрбиелеу, оқыту қатар жүргізіледі, оны бала белсенділікпен және асқан ыждағаттылықпен қабылдайтындықтан ойындарды оқу үдерісінде міндетті түрде енгізу жайлы айтады.Қазіргі заманғы қазақстандық білім беру үлгісіне көшуде және әлемдік білім кеңістігіне енуде кәсіби білікті, құзыретті тәрбиеші –  педагог қана өз жұмысын жаңадан құрып, жоғарғы нәтижелерге жете алады.Балабақшада қолдануға тиімді технологиялар:1. Монтессори технологиясы. 2. Жобалау технологиясы. 3. Ойын технологиясы. 4. ТРИЗ технологиясы.



Жобаның мақсаты:  1. инновациялық технологиялардың түрлерін қарастыру 2. мектепке дейінгі мекемелерде оларды қолданудың тиімділігін көрсету.Жобаның міндеттері:Жаңа педагогикалық инновациялық технологиялардың түрлерімен таныстыру және оны ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті барысында жаңа технология элементтерін қолдану тиімділігі көрсету.Жоспар: 1 . Жаңа педагогикалық инновациялық технологиялардың түрлері.2 . Балабақшада қолданылатын жаңа педагокикалық технологиялар мен әдістер3. Ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті барысында жаңа педагогикалық технология элементтерін қолдану тиімділігі.

2.2.Жобалық жұмыстың сипаттамасы және оның нәтижелеріПедагогикалық инновацияларға :
  • 1) жаңа емес, бірақ өзінің өзектілігін жоймаған және педагогика ғылымы мен практикасы жүйесін қамтитын, әлі толық жетілдірілмеген оқу-тәрбие үдерісін оңтайландырудың жалпы идеялары мен практикалық технологияларын;
  • 2) ізгілік педагогикасының барлық қағидалары мен практикалық технологиялары жиынтығын қарастыруды;
  • 3) жаңа идеяларға негізделген педагогикалық үрдістерді ұйымдастыру мен басқару амалдарын;
  • 4) ақпараттандыру мен жаппай коммуникациялаудың жаңа идеялары мен құралдарына негізделген технологияларды жатқызуға болады.
  • Педагогикалық жүйеге инновациялық түрлендірулер енгізудің басты бағыттары: тұтастай алғандағы педагогикалық жүйе; оқу мекемелері;педагогикалық теория; мұғалім;оқушылар; педагогикалық технология; мазмұны;формалары,әдістері, құралдары;басқару;мақсаты мен нәтижелері.
  • Интерактивті әдістер:Эвристикалық әңгіме – бұл әдіс бойынша әр түрлі сұрақтар мен мысалдар арқылы оқушының өз бетінше дұрыс жауап беруіне мүмкіншілік туғызады.Дискуссия – бұл арнайы жоспарланған еркін сұхбат, ол арқылы теориялық сұрақтарды талқылайды. Дискуссия – сөз әрекетінің диалогты түрі. Бұл әдіс арқылы әңгіме барасында туындаған әр түрлі ойлар алмасып, пікірлер ортаға салынады.«Миға шабуыл» - бұл әдіс күрделі мәселенің жауабын миға келетін қайсыбір ойлардың, ұйғарымдардың, кездейсоқ ұқсастықтардың, сонымен қатар күтпегенде пайда болатын қажет және қажет емес ассоциациялар арқылы табу.Миға шабуылдың алтын ережесі – талқылауға қатысушылардың бірде бір сөзіне қарсы келмей, керісінше өз ойын ашық, қысылмай жеІскерлік ойындар , тренингтер. Ассоциация әдісі сол тыңдаған ертегі жайлы мәлімет Мысалы: Суретте «Бауырсақ» ертегісіндегі бауырсақ ортасында тармақтарына кемпір, шал, қоян, үй, қасқыр, аю, түлкіні балалар жапсырады көп қиынды суреттердің ішінен. Ой қозғау әдісі : Балаларға ертегілерге берілген жұмбақтарды жасыру; Жалпақ тұмсық көріп пе ең, Жер қазатын тінткілеп. Ілмек дерсің құйрығын, Кебіс дерсің тұяғын, Білсең енді таба ғой, Қай кейіпкер екенін? (Үш торай) Әжей жақсы көретін осы қызға, Телпек тарту етіпті қызыл түсті. Ұнатқаны соншама бұл сыйлықты, Немересі есімін ұмытыпты, Ал, айтшы сен, бұл есімді? (Қызыл телпек) Сұрақтар арқылы ой салу: Сен бұларды неліктен ертегілер деп ойлайсың? Халық ертегілері мен авторлық ертегілерді ата, олардың айырмашылығы неде? «Қызыл телпек» ертегісінің авторы кім? Сен Қызыл телпектің орнында болсаң не істер едің? СТО - ның элементтерінің бірі – Венн диаграмманы пайдалану(екі ертегіні салыстыру, ортақ белгісін табу, қорытындылау, нақтылау).



    2.2.Жобалық жұмыстың сипаттамасы және оның нәтижелеріЖаңа технология үрдісінің талабы- балаға білім беруде мақсатқа жету, іс-әрекеттері арқылы ойлау дағдыларын, таным белсенділігін арттыра отырып, баланың жан-жақты дамуына және  жаңалықты тез қабылдауына әсер ету.Қазіргі таңда мектепке дейінгі орындарда инновациялық технологияны ендіруге көптеп күш жұмсалады. Сол себепті мектепке дейінгі ұйымдарда педагогтардың негізгі міндеті: әдіс тәсілдерді дұрыс таңдау,жаңаша педагогикалық технологияларды дұрыс қолдана білу,жеке тұлғаның дұрыс дамып қалыптасуы үшін ыңғайлы жағдай жасау. Мектепке дейінгі білім беру орындарында, педагогикалық технологиялар мектепке дейінгі білім беру стандартын жүзеге асыруға бағытталған. Сонымен қатар, мектепке дейінгі мекемелерде инновациялық білім беру құралдарын қолданудың да маңызы зор. Инновациялық білім беру құралдарына: аудио, видео, құралдар, компьютер, интерактивті тақта, интернет, мультимедиялық құрал, электрондық оқулықтар, мен оқу әдістемелік кешендер, инновациялық ақпараттық банк, инновациялық сайт және тағы басқалары жатады.





    Сурет №1











    Оқу-тәрбие үрдісінде қолданып, айтарлықтай нәтиже беріп жүрген инновациялық педагогикалық технологиялар мыналар: 1.ТРИЗ технологиясы2.Дамыта оқыту технологиясы3.Ынтымақтастық технологиясы2.Ойын технологиясы8.Жобалау технологиясы6.Денсаулық сақтау технологиясы7.Монтессори технологиясы8.Ақпараттық коммуникативтік технологияларЕң алдымен тараған ТРИЗ – педагогика түсінігін анықтап алайық.Бұл ең жас, әрі кең таныс педагогикалық инновациялық жүйе. Ол - тапқырлық тапсырмаларды шешу теориясына және шығармашылық тұлға дамыту теориясына негізделген. Оны Ресейлік ғалым және қиялшыл -жазушы Генрих Альтшуллер жасаған. ТРИЗ педагогикасы бағытындағы бағдарламада балалардың жас күнінен дүниеге ғылыми көзқарастарын қалыптастыру, ақыл-ой күші мен интелектуалдық қажетсінулерін дамыту бағытында құрылған. ТРИЗ - дің мақсаты - тек қана балалардың қиялын ғана емес, сонымен қатар шынайылықты түсініп жүйелі ойлауға, өзін - өзі тануға, қоршаған ортаның қиындығын байқауға және де өздерінің шағын қиындықтарын шешуге баулу болып табылады. Барлық педагогикалық инновацияларды балабақшада балалардың жас ерекшеліктері мен әр сатыға балалардың қабылдау мүмкіндіктерін ескерген жағдайда ғана пайдалануға болады. Мектепке дейінгі балалардың есте сақтау қабілеті әлсіз, қабылдау процестері тұрақсыз келеді. Сондықтан олар затты қолмен ұстап, көзімен көргенді ұнатады. Осы орайды, «Егер айтып берсең, ұмытамын. Егер көрсетсең, мүмкін есіме сақтаймын. Егер еліктіре тартсаң, расымен, ұмытпаймын» деген ежелгі қытай ойшылы, философ Конфуцидің нақыл сөзі барша балақандардың тәрбиешіге жолдауы деп айтуға болады. Мектепке дейінгі бала тілін дамытуда ТРИЗ технологиясын қолдану арқылы балалардын түсінігін кенейтіп,сөздік қорын молайтып, ұғымын байыту мен қатар ойлау белсенділігін арттыру, тілдерін ширатып, өз бетімен жұмыс жүргізуін дамыту мен сөз топтарын меңгертуі мен өз ойын еркін жеткізеді. Сондай-ақ , балалардың шығармашылық қабілетін дамыту. ТРИЗ технологиясын қолдану арқылы байланыстыра сөйлеуге, сөздік қорын молайтуды дамыту. Мектепке дейінгі шақ адамзат өміріндегі ен шешулі кезен болып келеді. Өткені осы кезенде баланын бойындағы табиғи бар дарындылық жан-жақты дами бастайды. Сондықтан да осы шақтағы баламен анағұмыр жан-жакты дамытушылық әрекеттер жүйелі жүргізілсе, соншалықты жұмыс нәтижелі болады. Міне осыған сайкес түлғаны дамытуда ТРИЗ тезнологиясын қолданудын маңыздылығы зор.ТРИЗ авторы С. Г. Альтшуллер. Ол адам техникалық проблемаларды шешу әдісін жасап шығарған. ТРИЗ-ді ұзақ қолданса, өнертапқыш баланын ойлау қабілетін жетілдіреді.



    Сурет №2























    Денсаулық сақтау педагогикалық технологиясын мына төмендегілермен тығыз байланыста болады:  -Мектепке дейінгі мекемелермен.  -Ондағы балалардың күнделікті қатынасуы.  -Тәрбиешілердің жұмыс бағдарламасы.  -Мектепке дейінгі ұйымдардағы іс-шаралар.  -Педагогтың кәсібі құзіреттілігі.  -Балалардың денсаулық көрсетілімі.  Денсаулық сақтау технологиясы мынадай топтарға жіктеледі:  Әдістемелік-профилактикалық: медбикенің жетекшілігі мен медициналық талаптардың нормасына байланысты. Медициналық құралдарды қолдану және балалардың тамақтануын қадағалау, алдын алу іс-шараларын жүргізу.  Сауықтыру-шынықтыру: бұл балалардың денсаулығын нығайтып, шынықтыруға бағыттау. Физикалық дамуының сапасын жақсартуда шынықтыру, тыныс алу жаттығулары жатады. Білім беру:  • Мектепке дейінгі баланың мәдени денсаулықтарын тәрбиелеу.  • Оқытуда және тәрбиелеуде жекешілдікке оқытуға тұспалдау.  • Салауатты өмір салтын үйрету.  Денешынықтыру сабақтарының техникасын қолдану, қатынастық ойындар, кедергі ойындар (ойын тренингтер, теропиялық ойындар, өзін өзіне массаж жасау).  Денсаулық сақтау технологиясына сенсорлық дамыту ортасын ендіру.  Жобалау шығармашылық технологиясы.  Мақсаты: Әлеуметтік тұлғалық тәжірибені дамыту және байыту.  Тәрбиешілер өз іс әрекеттерінде жобалау технологиясын қолданады.  Жобалау классификациясы «Ойын түрінде» барлық топтың қатысуымен өткізілетін сабақтар  (ойындар, ұлттық билер, драматизациялау, әр түрлі көңіл көтерулер)  «Саяхаттау» қоғамдық өмірдегі айналамен танысудағы қиындық мәселесін шешуге бағытталады.  «Баяндау» Балалар өз сезімін көркемдеп,музыка арқылы,ауызша және жеке дауыста жеткізуді үйренеді.  «Құрастыру» анық пайдалы заттарды жасауға бағытталған;  (құс ұясы, гүлзарлар құрылымы.)Ақпараттық –қатынастық технологиясы  Ата аналарының өскен ортасынан заманауи бала түбегейлі бөлініп тұрады.  (қазіргі кездегі компьютерлерді қолдану технологиясы)  Қоғамдық ақпарат педагогтар мен балалар алдында мынандай міндеттер қояды:  Міндеттері:  -жаңа заманға қадам басу  -жаңа технология әлеміне балаға жол серік болу.  -компьютерлік бағдарламаға тәлімгерді таңдау.  -Ақпараттық мәдениетті жеке тұлға қалыптастыру.  -педагогтардың профессионалдық деңгейін және ата –аналардың құзыреттілігін көтеру.  Бағдарламаны жіктеу  -ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту  -шет тілінде сөйлейтін сөздік  -қарапайым графикалық редактор  -ойын-саяхаттар.  -оқуды, математиканы үйрету.  Дамыта оқыту технологиясы – күрделі құрылымды, біртұтас педагогикалық жүйе. Оның нәтижесінде әр баланың өзін өзі өзгертуші субьект дәрежесіне көтерілуі көзделіп, оқыту барысында соған лайық жағдай жасалады. Дамыта оқытудың дәстүрлі оқытудан айырмашылығы: көздеген мақсатында, мәнінде, мазмұнында дамытушылардың негізгі факторында. Педагогтың рөлі мен атқаратын қызметінде, әдіс тәсілінде, т.б.
  • Бұл бағдарлы идеялар бүгінгі білім беру аясында қолдау табуда. Педагогика ғылымының зерттеушілері тәлім – тәрбие беру үрдісінің негізгі мақсаты бала тұлғасын дамыту деп таниды.
  • Бірақ, тұлға дамуы туралы ізденушілігі психологияның айтуы бойынша, әр адамның өз қолында, оны сырттан әсер ететін күшпен дамытуға болмайды. Осы пікірден туған білім беру мақсатының басқа да тұжырымы бар. Бала тұлғасын дамыту, ол оның толық өзіндік қалыптасуының, өзіндік жетілуінің амалы ретінде қарастырылады.
  • Сондықтан білім беру жүйесінің мақсаты баланың табиғи күштері мен мүмкіншіліктерінің өзіндік ашылуына қолайлы жағдай жасау болып табылады. Ол үшін тұлғаның дамуын көздейтін білім беру үрдісін, ұйымдастырудың түрлі әдістері мен амалдарын анықтап, жүзеге асыру қажет.
  • Проблемалық оқыту технологиясы-бұл баланы өз бетімен ізденуге үйрету,танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамыту.Яғни балалардың белсенділігін арттыру, оқу материалына баланы қызықтыратындай мәселе тудыру,бала материалды сезім мүшелері арқылы ғана қабылдап қоймайды,білімге деген қажеттілігін қанағаттандыру мақсатында меңгеруді,бала оқытуды өмірімен және еңбегімен байланыстырады.Өздігінен дамыту технологиясы-бұл баланы жан-жақты дамыту, дербестікке тәрбиелеу,бала санасында нәрселер әлемі мен ойлау әрекетінің бірігуі. Мұнда оқыту бала дамуына сәйкес табиғи болуы керек, сондағана бала өзін дамыта алады.Ойын технологиясы . Технологиясының мақсаты дидактикалық, тәрбиелік, дамытушылық, әлеуметтендірушілік мақсатқа жету. Ойын технологиясының ерекшелігі ойындық іс-әрекеттің психологиялық механизмі жеке бастың өзіндік талап-талғамдарына сүйенеді. Баланың бойындағы білімділік, танымдық, шығармашылық қасиеттерін аша түсуді көздейді. Ойын - балалар үшін оқу да, еңбек те. Ойын айналадағы дүниені танудың тәсілі. Сонымен қатар, ойын балаларға өмірде кездескен қиыншылықтарды жеңу жолын үйретіп қана қоймайды, олардың ұйымдастырушылық қабілеттерін де қалыптастырады. Ойын-әлеуметтік қызмет. Ол баланың жасына қарай өзін қоршаған ортаны танып білуге құштарлығын арттырады  Ойын – оқу үрдісіндегі оқытудың әрі формасы, әрі әдісі ретінде дербес дидактикалық категория. Сонымен бірге ойынды педагог мен балалардың бірлескен оқу әрекетінің өзара байланысты технологиясы ретінде қолдануға болады. Ойын кезінде баланың ортамен қарым қатынасы кеңейіп, таным қабілеті өсіп, мінез-құлқы қалыптасады.Тәрбие қасиеттерідостықадамгершіліктапқырлықшапшаңдықжауапкершілікұйымшылдықбелсенділікқамқорлықОйын арқылы осындай тәрбие қасиеттері қалыптасады.сенімділікмейірбандықынтымақтастық Денсаулық сақтау технологиясы     Денсаулық сақтау технологиясының негізгі мақсаты :Баланың денсаулығын нығайтуға, білім дағдыларын қалыптастыруға бағытталған. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту ұйымдары баланың денсаулығы мен оның дене бітімінің қалыптасуына үлкен үлес қосады. Қазіргі таңда адамдардың даму жағдайында оның денсаулығын қалыптастыруда реттік жүйесіз мүмкін емес. Денсаулық сақтау технологиясын мына төмендегілермен тығыз байланыста болады: -Бөбекжайға балалардың күнделікті қатынасуы. -Тәрбиешілердің жұмыс бағдарламасы. -Мектепке дейінгі ұйымдардағы іс-шаралар. -Педагогтың кәсібі құзіреттілігі. -Балалардың денсаулық көрсетілімі. Денсаулық сақтау технологиясы мынадай топтарға жіктеледі: Әдістемелік-профилактикалық: медбикенің жетекшілігі мен медициналық талаптардың нормасына байланысты. Медициналық құралдарды қолдану және балалардың тамақтан уын қадағалау, алдын алу іс-шараларын жүргізу. Сауықтыру-шынықтыру: бұл балалардың денсаулығын нығайтып, шынықтыруға бағыт тау. Физикалық дамуының сапасын жақсартуда шынықтыру, тыныс алу жаттығулары жатады. Білім беру: • Мектепке дейінгі баланың мәдени денсаулықтарын тәрбиелеу. • Оқытуда және тәрбиелеуде жекешілдікке оқытуға тұспалдау. • Салауатты өмір салтын үйрету. Денешынықтыру сабақтарының техникасын қолдану, қатынастық ойындар, кедергі ойындар (ойын тренингтер, теропиялық ойындар, өзін өзіне массаж жасау). Денсаулық сақтау технологиясына сенсорлық дамыту ортасын ендіру. 

    Жобалы-іс шығармашылық технологиясы. Мақсаты: Әлеуметтік тұлғалық тәжірибені дамыту және байыту. Тәрбиешілер өз іс әрекеттерінде жобалау технологиясын қолданады. Жобалау классификациясы «Ойын түрінде» барлық топтың қатысуымен өткізілетін сабақтар (ойындар, ұлттық билер, драматизациялау, әр түрлі көңіл көтерулер) «Саяхаттау» қоғамдық өмірдегі айналамен танысудағы қиындық мәселесін шешуге бағытталады. «Баяндау» Балалар өз сезімін көркемдеп,музыка арқылы,ауызша және жеке дауыста жеткізуді үйренеді. «Құрастыру» анық пайдалы заттарды жасауға бағытталған; (құс ұясы, гүлзарлар құрылымы.) Балабақшада баламен педагог бірлесіп жүргізеді.Яғни баланы тәрбиешімен бірге ізденуге,проблемелық іс-әрекетті жасай білуге үйрету, танымдық және шығармашылық қабілеттерін дамыту. Балалардың белсенділігін арттыру, оқу материалына  баланы қызықтыратындай мәселе тудыру, бала материалды сезім мүшелері  арқылы ғана қабылдап қоймайды, білімге деген қажеттілігін қанағаттандыру мақсатында меңгереді, бала оқытуды өмірмен және еңбегімен байланыстырады. Монтессори технологиясы Монтессори технологиясының негізгі ерекшелігі: Дәстүрлі балабақшаларда бала тұлғасына ерекшелікпен қарау, баланың жеке басын қайталанбайтын тұлға ретінде сыйлау, қоршаған ортаны танудағы өзіндік тәсілдері мен даму жоспарларымен ерекшеленеді. Әдісінің негізгі идеясы:Баланың өзін алға талпынуға, дамуға жетелеу, ынталандыру, баланы психологилық қажеттілігіне сәйкес нақты логикалық қисынды құра білетін, дайын ортаға орналастыру. Күтілетін нәтиже:
  • М. Монтессори технологиясының теориясын меңгереді, тәжірибеде жүзеге асыруға ықпал етеді;
  • Монтессори – педагог баланың дамуына бағытталған заттық –кеңестік ортаны жасайды;
  • Ата – анамен байланысты нығайтады;
  • Баланың өздігінен дамуын ықпал етеді,
  • Педагог тәрбиешілердің жаңа технологияны меңгеру арқылы кәсіби құзыреттіліктері қалыптасады.
  • Ынтымақтастық педагогикасы-педагогтың талап ету педагогикасынан қарым-қатынас педагогикасына көшуі. Балаға ізгілік тұрғысынан қарау, оқыту мен тәрбиенің ажырамас бірлігі: тәрбиеші бала, бала-тәрбиеші, бала-бала, яғни балада, тәрбиешіде субьектілер болып табылады. Сонымен қатар, баланың жеке басына ізгілік қарым-қатынас, бала мен тәрбиеші арасындағы өзара түсінушілік, ынтымақтастық қарым-қатынас жасау. Бұл технологияның негізгі мақсаты азамат етіп тәрбиелеу,олардың танымдық күшін қалыптастыру және дамыту, баланың жаны мен жүрегіне жылулық ұялату.Деңгейлеп саралап оқыту технология-білім,білік,дағдыны меңгерту болып табылады. Әр баланы қабілеті мен мүмкіндік деңгейіне қарай оқыту,балалардың әр түрлі топ ерекшеліктеріне сәйкес оқытуды бейімдеу, ыңғайлау.Ақпараттық коммуникациялық технологияның оқу қызметінде қолдану –балалардың Қазақстан республикасының мектепке дейінгі жалпыға міндетті білім беру стандары бойынша базалық білімін бекітіп,әрі қарай жетілдіріп,олардың танымдық дамуын арттыра отырып, жан-жақты тәрбиелеуге мүмкіншілік тудырады. Өз тобымда топ балаларына арналған мультимедиялық орталық жалпы ақпарат бұрышы жұмыс істейді. Балалар аталған орталықта компьютерді қолдану,компьтер арқылы тапсырмаларды орындау, кеңістікті бағдарлау, шығармашылық қабілеттерін жетілдіру, мозайкамен жұмыс жасай отырып,ойлау қабілеттерін жетілдіру, сурет салу, қуыршақты киіндіру,әсемдеу,боямақпен жұмыс істеу, гүлдерді күтіп баптау,қоршаған ортамен танысу.Осы аталған жұмыстардың бәрі ақпараттық құрал компьютер арқылы жүргізілуде.Топта не бары бес компютер жұмыс істесе, сонымен қоса балаларға заманауи ақпараттық ойыншықтарды үнемі оқу –іс әрекетінде және күннің екінші жартысында қолданып келеді.Мысалы заманау электронды ойыншықтардың ішінен атап айтсақ,өлең айтатын қуыршақ, компьютер,электронды әліппе, электронды кітап, электронды карточкаларды т.б. айтуға болады.Осы электронды ойыншықтарды үнемі оқу –іс әрекетінде пайдаланып келемін. Бұл электронды ойыншықтар балалардың есту, сезу, ойлай қабілеттерін, психологиясын, көру, ой-өрісін дамытады. Ақпараттық коммуникациялық технологияның көмегімен ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінде қалай өткізуге және не істеуге болады деген сұраққа,өз тәжірибемде мынандай бағыттарын ұсынар едім:-Илюстративті (насихаттық) көрнекіліктер-Ақпараттық видео роликтерді құру және көрсету-Слайд шоу,ертегілер-Электронды ойындар-Электронды логикалық тапсырмалар-Ғажайыпстанға саяхат.-Электронды слайд шоу-Электронды дыбыстар-Айналамен таныстыру,экология бойынша бейне сюжеттер -Билингвалды компоненттерге арналған слайд шоуҚазіргі таңда мен осы айтылған ақпараттық құралдарды үнемі, өз тәжірибемде оқу іс -әрекетінде пайдаланып келемін. Мысалы заманау электронды ойыншықтардың ішінен атап айтсақ,өлең айтатын қуыршақ «Ақылды қонжық», компьютер,электронды әліппе, электронды кітап «Сиқырлы қалам», электронды карточкаларды т.б. айтуға болады.Осы электронды ойыншықтарды үнемі оқу қызметінде пайдаланып келемін. Бұл электронды ойыншықтар балалардың есту,сезу,ойлай қабілеттерін,психологиясын,көру, ой-өрісін дамытады. 3.Іс-әрекеттің рефлекциясы

    Адамзат қоғамын алға апаратын құдіретті күш – білім. Ал жаңа мемлекетіміздің болашағы –балалар.Оларға бірдей талап қойып, олардың табиғи қабілеттерін, нақты мүмкіндіктерін анықтап, соған негіздеп оқыту – бүгінгі күннің өзекті мәселесі. Оқыту түрлерін, әдістері мен құралдарын одан әрі жетілдіріп, тиімді тәсілдерді нәтижелі қолданудың жолдарын іздестіріп, қолдануда . Әдістемелік ізденіс-жаңалыққа жол ашу.Тәрбиешілерге қоғам талабына сай тәрбие мен білім беруде инновациялық іс-әрекетінің ғылыми-педагогикалық негіздерін меңгеруі маңызды мәселелердің бірі. Өйткені, жаңа педагогикалық технологияны әдіс-тәсілдерді меңгеру – оларды кәсіби білімін көтеруге дайындау аспектісінің бірі және педагогтың жеке тұлғасын қалыптастырудың үрдісіндегі іс-әрекеттің нәтижесі болып табылады.   Ғылым мен техниканың жедел дамыған, ақпараттық мәліметтер ағыны күшейген заманда ақыл-ой мүмкіндігін қалыптастырып, адамның қабілетін, талантын дамыту білім беру мекемелерінің басты міндеті болып отыр. Ол бүгінгі білім беру кеңістігіндегі ауадай қажет жаңару педагогтың қажымас ізденімпаздығы мен шығармашылық жемісімен келмек. Өйткені мемлекеттік білім стандарты деңгейінде оқу үрдісін ұйымдастыру жаңа педагогикалық технологияны ендіруді міндеттейді.Қазіргі білім беру саласындағы оқытудың озық технологияларын меңгермейінше сауатты, жан-жақты маман болу мүмкін емес. Жаңа технологияны меңгеру тұлғаның интеллектуалдық, кәсіптік, адамгершілік, рухани, азаматтық және де басқа көптеген адами келбетінің қалыптасуына игі әсерін тигізеді, өзін-өзі дамытып, оқу-тәрбие процесін тиімді ұйымдастыруына көмектеседі. Қазіргі педагогика жаңалықтарын пән ерекшелігіне қарай қолдана білу - оқыту мақсатына жетудің бірден - бір жолы. Осы жолда педагогикалық технология оқыту мақсатына жетудің тиімді, нақты жолдарын көрсетеді. Оқытудың жаңа технологиясы іс-әрекеттің жоспарланған нәтижесіне жетудің шартты тәсілі ретінде қарастырылатын жаңа әдістердің жиынтығынан тұрады. Оның дәстүрлі оқыту технологиясынан ерекшелігі мынада:-  білім алушы тұлғаның интеллектуалды дамуы аз уақыт ішінде қабылдау дәрежесінің жоғары мөлшеріне жетуіне бағытталғандығы;-   білім алушы мен педагогтың белсенділігінің сәйкес болуы;-  педагог пен білім алушының өзара қарым - қатынасында жауапкершіліктің міндеттілігі.Оқытудың дамыту функциясы білім алушы тұлғасын жетілдіруге бағытталған арнайы дайындалған кейбір оқыту технологиясында, әдістемелік жүйелері мен әдістерде жүзеге асырылады. Оларға бүгінгі өркендеп келе жатқан жаңа сипаттағы жаңа технологияларды жатқызуға болады. Олар: «Дамыта оқыту технологиясы», «Модульдік оқыту технологиясы», «Сын тұрғысынан ойлауды дамыту технологиясы» т.б. жатады.Оқу-тәрбие үрдісінде қолданылып, айтарлықтай нәтиже беріп жүрген жаңа педагогикалық технологиялар: дамыта отырып оқыту әдістемесі (Л.Занков, Д.Эльконин, В.Давыдов, В.Репин, В.Левин); оза отырып оқыту Мағжан С., Жүсіпова Б. Инновациялық оқыту технологиясының оқыту процесінде қолданылу...  Жаңа технологиялардың педагогикалық негізгі қағидалары:-балаға ізгілік тұрғысынан қарау;-оқыту мен тәрбиенің бірлігі;-баланың танымдық күшін қалыптастыру және дамыту;-баланың өз бетімен әрекеттену әдістерін меңгерту;-баланың танымдылық және шығармашылық икемділігін дамыту;-әр оқушының, оның қабілеті мен мүмкіндік деңгейіне орай оқыту;-барлық оқушылардың дамуы үшін жүйелі жұмыс істеу-оқу үрдісін білім алушының сезінуі.Қоғамда болып жатқан әлеуметтік – экономикалық өзгерістерге сәйкес білім беру мақсаты мен міндеттері білім алушыларды әлемдік даму деңгейіне сәйкес келетін белгілі бір біліммен қаруландыруды және ұлттык, сана – сезімін тәрбиелеуді көздейді.         Егеменді еліміздің өсіп келе жатқан ұрпағын ойлы да іскер, жігерлі де батыл, өзіне -өзі сенімді, интеллектуалдық деңгейі биік, дүниетанымы дұрыс қалыптасқан азамат етіп тәрбиелеуде білім беру орнының алатын орны айрықша. Білім ордасы- қазіргі қоғамның дамуымен, әлеуметтік практикамен тығыз байланысты. Бөбекжаймыздың өмірі білім алушыға жаңа әлемнің есігін ашып беріп, рухани дүниесінің қалыптасуына негіз салады. Күнделікті  тұрмыста кездесетін дағдылар арқылы баланың жан дүниесіне әсер ететін білім мен тәрбиенің алғашқы баспалдағы - балабақша. Балабақша- білім, дағды, іскерліктің қалыптасуының бастамасы болып табылады. Баланың жеке бас қасиеттері, оның адамгершілігінің, белсенділігінін калыптасуы мектепке дейінгі ұйымдарда жүзеге аспақ. Баланың рухани күш – қуаты мен ерік – жігерінің, шығармашылық қабілетінің, жалпы мүмкіндіктерінің ашылар кезі. Балабақшаның негізгі міндеті - жеке тұлғаны дамытып, оның алғашкы қалыптасуын қамтамасыз ету, білімге деген сенімін нығайту, іскерлігі мен дүниетанымын қалыптастыру, оқуға дегеп қызығушылығын оятып, ынтасын арттыру болып табылады. Ендеше, осы міндеттерді жүзеге асыратын басты тұлға  - Ұстаз. Тек мықты ұстаз ғана осындай ауыр жүкті алып жүре алады. Мұндай жағдайда тәрбиешінің шеберлігі, ұйымдастырушылық қабілеті үлкен рөл атқарады. Бөбекжай балалары үшін тәрбиеші олардың еліктейтін, үлгі ететін абыройлы жан. Олар ұстазының бүкіл іс – қимылына, жүріс – тұрысына, сөйлеу мәнеріне, адаммен қарым – қатынасына еліктейді. Сондықтан да жауапкершілігі мол, адал да мейірімді, әділ де парасатты, рухани дүниесі бай педагогтардың ғана балаға білім мен тәрбие беріп, оның жан дүниесіне әсер ете алатындай жұмыстану жолдарын қарастыру жұмыс тәртібінің өзекті мәселесі.Жаңа заман баласы-ертеңгі еліміздің болашағы. Жаңа  заман баласын қалыптастырып, дамыту үшін тұлғаның ішкі дүниесі мен қыр сырын анықтап, мүмкіншіліктері мен қабілетінің дамуына жағдай туғызу қажет, яғни, педагогикалық технологияны қолдану негізінде келешек ұрпақтың еркін дамуына,  жан-жақты білім алуына, белсенді шығармашыл болуына жағдай жасау қазіргі таңдағы әрбір педагогтың міндеті. Осыған орай мектепке дейінгі мекемелердің тәжірибесінде оқыту мен тәрбиелеудің әр түрлі технологиялары жасалып енгізілуде.Қазіргі заманның инновациялық қызметі-балабақшаның балаларымен жұмыс істеуде инновациялық технологиялар, әдістер, балалардың психологиясы мен  педагогикасын терең білу педагогтарға нақты жетістіктерге жетуге көмектеседі.Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың жалпыбілім беретін оқу бағдарламасы негізгі міндеттерді тиімді орындауды қамтамасыз етеді. Инновациялық технологияларды тиіміді пайдаланудағы қол жеткізетін жетістіктер мыналар:1 Мәселенің ең негізгі түйінін табуға дағдыланады.2 Білімін кеңейтуге,тереңдетуге жағдай жасайды.3 Ой идеясының ішкі астарына үңілуге,өзекті терең барлауға бағыт.4 Белсенділігін дамытуға,жаңалықты ашуға,ізденуге5 Өзін-өзі басқаруға жетелейді.Сонымен қатар білім беру жүйесі мынадай инновацияларды қамтиды:-Педагогикалық инновация;-Технологиялық инновация;-Ұйымдастырушылық инновация;-Экономикалық инновация; Балабақша баласына мультимедиялық оқулықтар, слайд шоу, видео, электронды ойындар, электронды көрнекіліктер, электронды ойыншықтар біріншіден балалардың қызығушылығын арттырады, екіншіден зейін қойып көрумен қатар түсінбеген жерлерін қайта көруге мүмкіндік алады. Мультимедиялық оқулықтар балабақшада балаларға арналған таптырмас құрал болып табылады.Өйткені , балалардың зейіні әр түрлі әдемі түстерге , ойыншықтарға ,әдемі суреттерге, әсемдікке әуес болады.Мультимедиялық құрал электронды оқулықтар бала үшінде, тәрбиеші үшінде күнде дамытылып отыратын анық түрдегі әдістемелік жүйе болып табылады.Мектепке дейінгі мекемелерде ақпараттық қатынастық технология құралдарын қолданудағы мақсат баланың танымдық қызығушылығын қалыптастыру, балада танымдық қызығушылықтың болуы олардың оқу іс-әрекеттерге белсенді,білімнің сапалы болуына жағымды мінез құлықтарын қалыптастыруға мүмкіндік береді.Аталған педагогикалық технологиялар мен инновациялық құралдар балабақшада балалардың жас ерекшеліктерін ескерген,әр сатыға балалардың қабылдау мүмкіндіктерін ескерген жағдайда ғана пайдалануға болады. Мектепке дейінгі балалардың есте сақтау қабілеті әлсіз, қабылдау процестері тұрақсыз келеді. Сондықтан олар затты қолмен ұстап,көзімен көргенді ұнатады. Осыған сәйкес, мектепке дейінгі балалардың оқу іс-әрекеттеріне көрнекілік,ойын технологиясын кеңінен қолданған жөн. Қорытынды: Біздің заманымыз жаңа технология мен компьютер заманы. Соңғы жылдары біздің өмірімізге түбегейлі өзгеріс енгізді. Сонымен бірге педагогтың де  рөлі өзгерді. Мемлекеттік білім стандарты деңгейіне оқыту үрдісін ұйымдастыру жаңа педагогикалық технологияны енгізуді  өз міндетімізге алып отырмыз. Сондықтан оқу-тәрбие үрдісіне жаңа инновациялық әдіс-тәсілдерді енгізу бағытында  шағын орталық  ішіндегі  іс-шаралард мен оқу іс- әрекеттері интерактивті экран арқылы өткізуге мүмкіндік жасалады. Тәрбиеленушілердің білімге деген қызығушылығын, талпынысын арттырып, өз бетімен ізденуге, шығармашылық еңбек етуге жол салу шағын орталықтағы тәрбиешілердің алдына қойған мақсаттарының бірі.«Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты» мен  ҚР  «Білім туралы»Заңында көрсетілген талаптарды мүлтіксіз орындау – мектепте оқуға қажетті біліктер мен дағдыларды игерген мектепке дейінгі ұйым түлегінің моделін сомдаудың нақты көрінісі. Есте болатын жағдай  –  Қазақстандағы жаңа заманға лайық жаңа білім беру процесін іске асыруда мектепке дейінгі ұйымдарда қолданылатын тиімді технологиялар мен әдіс-тәсілдерді пайдалану өз жемісін беретіні сөзсіз. Осы инновациялық технологияларды қолдану арқылы балалардың қызығушылығын арттыруға және де денсаулықтарын нығайтуға болады.
  • ақпараттық коммуникативтік технологияны қолдану  ақпарат  берудің көптеген  арналармен ғана қамтамасыз етіп  қоймайды, сонымен қатар  әр  түрлі  орталар  бірін-бірі толықтыратын  жағдай  туғызады.
  • Балалардың алдында өз тілі бар  жеке  ортаны  шығармашылықпен  қолдана  алатын  жаңа мүмкіндіктер ашылады:
  • ақыл - ойын дамытады;шығармашылық белсендігін арттырады;балалардың өзінің жеке іс - әрекетін дұрыс жоспарлауға, дұрыс шешім қабылдай алуға, ұжымдық іс - әрекетке тәрбиелейді;жан - жақты ізденушілігін арттырады;ұқыптылыққа, нақтылыққа, берілген тапсырмалардың нәтижелі орындалуына, басты мәселеге назар аудара білуге баулиды.
  • ақпараттық  технология   басқа   технологиялармен   интеграциялана отырып   тәрбиешінің  қарқынды    дамуына,  оқу    мен  оқыту   үдерістерін    білікті   түсінудің   көрсеткіші  болып   табылады.
  • АКТ-ні ҰОҚ қолдану уақыт тиімділігімен, қажетті ақпаратты  аз уақыт аралығында шапшаң таба алуымен, оқушының жаңа тақырыпты есту және көру арқылы қабылдап, тез түсінуімен,  сандық-технологияны меңгеру құзіреттілігінің дамуымен ерекшеленеді.
  • теориялық және тәжірибелік білімді ұштастырып, АКТ-ні ҰОҚ тиімді енгізген тәрбиеші оқу мен оқыту үдерісін жақсартады.
  • Қазіргі кезеңде білім ғылым саласында инновациялық педагогикалық технологиялар қаншалықты маңызды болса, мектеп жасына дейінгі балаларды оқыту мен тәрбиелеуде де педагогикалық технологиялар ұғымы кеңінен қолданылтын ұғымдардың біріне айналды. Қоғам талабы – заман талабы, өйткені «Әр адам - өз заманының баласы», сәбиді есті, саналы, сергек етіп тәрбиелеу отбасы мен қоғамдық тәрбие орындарының бірден бір парызы.Сондықтан қазіргі балабақшадағы оқу-білім беруге арналған инновациялық қызмет-мектепке дейінгі білім беру ұйымдары педагогтарының кәсіби дамуының  ең басты факторы болып отыр.





    Қолданылған әдебиеттер:1. «Білім туралы»Қазақстан Республикасының Заңы 2007 жыл 27 шілде.2.Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандарты 13.05.2016 жыл №2923. Қазақстан Республикасының Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаевтің //Қазақстан халқына Жолдауы/,20144.Қазақстан Республикасы Президентінің 2010ж 7желтоқсандағы №1118 Жарлығымен бекітілген  Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011-2020жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы.5.  К.Ю. Белая «Инновационная деятельность в ДОУ» әдістемелік құралы.М. 2005 ж6. Б. Бөрібаев, Е. Балапанов «Жаңа ақпараттық технологиялар» -Алматы, 2001.7 . “ Бала мен балабақша» журналы 7. 2012ж8.СейиловаМ.С «Мектепке дейінгі тәрбие мен білім беру үрдісінде ақпараттық коммуникациялық технологияларды қолдану»









































    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Джумагелдина Жайнагуль Нурлановна
    Жарияланған уақыты:
    2020-03-02
    Категория:
    Шағын орталық
    Бағыты:
    Мақала
    Сыныбы:
    Мектепке дейінгі
    Тіркеу нөмері:
    № C-1583132860