Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
"Көңілді жаз"
Материал жайлы қысқаша түсінік: Балдарға
Материалды ашып қарау
Өзге ұлт оқушыларына қазақ тілді меңгертуде «Ұжымдық оқыту» технологиясын қолдану Сәлеметсіздер ме,құрметті әріптестер! Бүгін ұйымдастырылып жатқан қалалық «Тілші мұғалімдер» олимпиадасында баршамызға сәттілік тілей отырып, презентациямды бастауға рұқсат етіңіздер.Қазір мемлекетіміздің алдында білімді де іскер, ғылымға қабілеті бар, заман талабына сай буын қалыптастыру мәселесі тұр. Н.Ә. Назарбаев білім және ғылым қызметкерлерінің ІІ съезінде: «Болашақта еңбек етіп, өмір сүретіндер – бүгінгі білім алушылар, оқытушылар оларды қалай тәрбиелесе, Қазақстан сол деңгейде болады. Сондықтан да оқытушыларға жүктелетін міндет өте ауыр», – деген. Әрине, қазіргі заман оқытушысы өз пәнінен білімді ғана емес, тарихи танымы мол, педагогикалық-психологиялық сауатты, озық педагогикалық технологияларды меңгерген оқытушы болуы қажет. Бүгінгі күннің өзекті мәселелерінің бірі – басқа ұлт өкілдерінің мемлекеттік тілде қарым - қатынасты жүзеге асыруы. Осы мәселені іске асыру барысында жалпы білім беретін мектептерде мемлекеттік тілді жаңаша әдіс - тәсілдермен, технологиялармен оқыту жолдары қарастырылуда. Қазақ тілін жаңа технологияларды ұтымды пайдалана оқыта білсек, біз оқушының бойында тілге деген қызығушылықты арттыруымыз сөзсіз. Сондықтан мемлекеттік тілімізді басқа ұлт өкілдеріне меңгертуде әдістеме ғылымында үлкен жетістіктерге қол жеткізіп жүрген қатысымдық бағытты ұстанып, пән мұғалімі ретінде «Ұжымдық оқыту» технологиясынның әдіс тәсілдерін қолдану,олардың тілдік қорын молайтуда, ауызекі сөйлеу тілін дамытуда, тілге деген қызығушылығын арттыруда коммуникативтік дағдыларын қалыптастыруын жүзеге асырудың бірден-бір ұтымды жолы болып табылатынына көзім жетіп отыр.Мақсатым:Оқушының білім деңгейін көтеруде, жан-жақты білім беру ортасын құру. Әр оқушы өзін-өзі жеке тұлға ретінде қалыптастыруына, қарым-қатынасының нығаюына, оқушының білім алуына қолайлы жағдай туғызу, тілге деген қызығушылығын арттырып, мемлекеттік тілдің мәртебесін көтеру.Міндеттерім:1) Сөйлеу тілі арқылы бір-бірімен қарым-қатынас жасау, өзін-өзіне бақылау жасау үшін қолайлы жағдай туғызу.2) Оқушылардың ой-өрісін, ауызекі сөйлеу тілін, сауатты жазу қабілеттерін жетілдіре отырып білім деңгейінің көтерілуіне ықпал ету.3) Оқушылардың өзара қарым-қатынасы арқылы оқуда жетістікке жетуге бағыттау.4) Өзін-өзі тану, әрқайсысының мүмкіншілігін іске асыру. Ұжымдық оқыту технологиясының тілді меңгертудегі маңызы зор. Шағын топтар, жұптар құруы арқылы оқушылардың жұмыстарын ұйымдастыра отырып, меңгерілетін оқу материалын қабылдау сапасы артады. Неге десеңіз шағын топтар мен ұжымдар жұптар және ұжым құрамындағы оқушының білімді қабылдау және өз ойын жеткізуге толық мүмкіндік алып 1 сабақ көлемінде үлкен материалды ауыспалы жұп құру арқылы, яғни өзінің серіктесінен немесе өзі серіктесіне түсіндіру арқылы меңгереді.Ұжымдық оқыту технологиясы дегенімізоқу үрдісін төрт түрлі ұйымдастыру түрлері, яғни, жекелей, жұптық, топтық, ұжымдық. Ұжымдық оқыту технологиясын қолдану барысында төмендегікоммуникативтік әдістер жүзеге асады.1.Жеке оқыту. Оқушының барлық мүмкіндіктері мен қабілеттерін ескере отырып, оның жеке ерекшеліктерін дамытуға қажетті жағдайлар жасау деген сөз. 2. Жұптық оқыту.Тілдік қатынас екі адамның арасында жүреді. Онда негізі мақсат –екі оқушының өзара тілдесу ерекшеліктеріне олардың қабілеттеріне, тілді білу дәрежесіне сүйене отырып жүзеге асады. Оқушылар екі –екіден жұп құрып өзара диалог, тақырып қысқаша сипаттама жасап, бір-біріне ауыспалы жұп құрай отырып өздеріне жүктелген материалды түсіндіреді.3. Топтық оқыту.Оқушылар арнайы құрылған шағын топтарға бөлінеді. Оқушыларды топтарға бөліп сабақ оқыту, олардың бір-бірімен қарым-қатынасын артып дұрыс сөйлей білуге жағдай жасайды.4.Ұжымдық оқыту.Ұжымдық оқыту әдісі әр оқушының бір сәтте әрі оқушы, әрі мұғалім ретінде болатындай етіп оқу үрдісін белсендіре түседі.Мектеп оқушысының оқу әрекетін ұйымдастыруда тек қана ұжымдық оқыту әдісі ғана әр оқушының өз мүмкіндігін барынша қолдануға, ал мұғалімге әр балаға деңгейіне сай оқуына мүмкіндік туғызады.Ұжымды оқыту технологиясында оқушы мынадай ролдер атқарады:«Ұжымдық оқыту» технологиясын қолдануда сабақта тиімді әдіс-тәсілдер қолдануға болады. Соның бірі:Монитор әдістемесі жаңа ақпарат алу үшін  оқу мәтінімен жұмыс істеуге арналған.  Оқу мәтіні мағыналық бөліктерге бөлінеді.  Әрқайсысына мәтін бойынша сұрақтары бар карточка дайындалады.  Әр карточканың нөмірі және бояу түсі болады. Бұл әдістеме  бір бала – оқушы, ал екіншісі – мұғалім болатындай жұптық жұмысты қарастырады. Сабақ барысында  әр бала барлық мәліметті меңгергенінше еркін ауысып жүреді. Жұмыс соңында мәтін беріледі немесе сұрақтар қойылады. Мұндай әдістеме барлық оқушының танымдық әрекетін белсендіреді, мәтінмен жұмыс дағдысын қалыптастырады, байланыстырып жүйелі мазмұндауға, жүппен үйренеді.Әсіресе бұл әдісті қазақ әдебиеті сабағында қолданған тиімді.Он сұрақ - мұғалім бір оқушыны таңдап алады және оның маңдайына негізгі сөз жазылған стикерді жапсырады – қатысушы сыныпқа 10 сұрақ қоя алады, оған жауап не ИӘ, не ЖОҚ деп беріледі. Тақырыптық теннис- 3 адамнан топқа бөлініңіздер: 2 ойыншы және судья. Мен тақырыпты айтқан соң сіздер кезекпен берілген тақырыпқа қатысы бар сөздерді айта бастайсыздар, біреулеріңіз тоқтағанға дейін жалғаса береді Топтың үшінші қатысушысы сөздерді жазады және есеп жүргізеді.Есеп: Теннистік ойындағы есеп-шот қолданылады (15 - 0, тең және т.б.) немесе әрбір қатысушы сөз таба алмаған кезде 1 балл беріледі.Бірге ойламыз- көршілеріңіз естімейтіндей етіп, сіздің сұрағыңызға жауапты талқылаңыз. Мұғаліміңіз 1 – 4 дейін санды таңдайды;осы санға сәйкес келетін оқушы жауап береді; талқылау және саралау үшін тамаша тәсіл.Технологияның тиімді әдіс-тәсілдерін қолдана отырып тілдік дағдылар дамиды.Тыңдалым:3. –ауызша сөздің мазмұнын түсіне және оны қысқартып және кеңейтіп жеткізе білу.4. –Меңгерілетін материалдар негізі жүйесін айқындап, оны ретімен баяндай білу.5. –Түрлі мәтіндердің ерекшелігі мен стилін түсініп бағалай білу.Оқылым:- Оқушы (сапалы түсініп оқу, дұрыс оқу, шапшаң оқу, мәнерлеп оқу) кітаппен және өзге де әдебиеттерді жұмыс үстінде орынды қолдану.Айтылым:-Әлеуметтік мәдени, эстетикалық, адамгершілік, тұрмыстық және басқа да тақырыптар бойынша, сондай-ақ тілдік жағдайларға сай ауызша, диалогтар құрай алу.Жазылым:- Әр түрлі стильдежазбаша мәтіндер құрай алу.- Естіген немесе оқыған мәтін мазмұнын мақсатқа сай жаза алу.Жұптық және топтық қалыптарды өзара біріктіреді. Тіл үйренудің ұжымдық формасы –үйренушінің бүкіл топтағы адамдардың бірін-бірі үйретуі, оқытуы, пікір алмасуы және әр жұп сыңарларының алмасып отырулары арқылы бүкіл ұжым мүшелері қамтылып, әрі топта, тілдік қатынас жүзеге асады.Осындай әдістерді технологиялық басқа да тәсілдерімен ұштастыруға болады.Тіл ұстартуға арналған мәтіндермен ауызша, жазбаша жұмыстарын орындауда ұжымдық оқыту технологиясының әдіс-тәсілдерін қолдану, әсіресе орыс сыныптарында қазақ тілін меңгеруде орасан зор пайдасы бар.Өйткені оқушылар ауыспалы жұптар топтар құрып жұмыс істеу барысында логикалық ойлау қабілеті артып, өз мүмкіндігін бағалай алады, тілге деген қызығушылығы артып үнемі қолданылып отыратын тәсілдермен білімін кеңейтіп отырады, өзі айтқан пікірі мен сөзіне жауапкершілікті сезінеді, үздіксіз өзін-өзі жетілдіру топта, ұжымда ынтымақтастықпен тіл табыса алу қабілеті жетіледі.Осыдан шығатын нәтиже:-Білімді өз беттерімен алудың жолдарын үйренеді;-Дербестігі өз - өзіне сенімі қалыптасады;-СТО технологиясын ойлау әдісін қолданады;-Сабақ соңында кері байланыс жасай алады;-Мемлекеттік тілдің мәртебесі көтеріледі.Қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарында жаңа технологияларды қолдану арқылы оқушылардың таным белсенділігін арттыру, қазіргі қоғам талабына сай ой-өрісін дамыту, шығармашылығын кеңейту, дамыту, терең білімді, бәсекеге қабілетті тұлғаны жасау, заман сұранысына сай ізденімпаз тұлғаны қалыптастыру.Қорыта келгенде, өзге ұлт оқушыларына қазақ тілін меңгертуде мұғалім шеберлігін шыңдайтын, оның нәтижелі жұмыс жүргізуіне оң әсерін тигізетін, білім сапасын арттырып, мұғалім мен оқушы мүддесін қатар қамтитын, оқушы тұлғасын жас және дербес ерекшеліктері мен мүмкіншіліктерін ескеретін, тіл мәртебесін көтеруде бірден-бір озық «Ұжымдық оқыту»технологиясы бола алады.Қазақтың бай тілі ата –бабадан қалған құнды қазына, ұлттық мұраның қайнар көзі. Ендеше, міндетті түрде барша Қазақстандық мемлекетіміздің тілін қадірлеп құрметтеп, өмірдің барлықсалаларында қолданайық. Ол –біздің жай өткеніміз ғана емес, бүгініміз бен келешегіміз!Назарларыңызға рахмет!





















«IT лицей» КММ









Менің педагогикалық идеям





Тақырыбы: Өзге ұлт оқушыларына қазақ тілді меңгертуде «Ұжымдық оқыту» технологиясын қолдану









Орындаған: қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің мұғалімі Каукаева У.Т.









Ақтау қаласы – 2019 жыл
Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Бультекова Айгүл Кедергиевна
Жарияланған уақыты:
2019-06-15
Категория:
Балабақша
Бағыты:
Өлең, ертегі, әңгімелер
Сыныбы:
Барлығы
Тіркеу нөмері:
№ C-1560619213
2222
333
444
555
666
7
888
999