Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Менің сүйікті театрым
Материал жайлы қысқаша түсінік: Жалпы театр туралы түсінік беріледі. БҚО, Орал қаласындағы А.Омтровский атындағы театр тарихы
Материалды ашып қарау
Орал гуманмтарлық-техникалық колледж









ЖобаТақырыбы: «Менің сүйікті театрым»







Дайындаған: 4 Б КШК топ студенті Колесникова К. Тексерген: Жобалау пәнінің оқытушысы Сралиева В.А.















Орал, 2020 жылАннотацияЗерттеу жұмысының жалпы сипаттамасы: Театр (грек. theatron – ойын-сауық орны; ойын-сауық) – сахналық өнердің өмір көріністерін драмалық әрекет арқылы көрермендердің көз алдында актерлер күшімен бейнелейтін бір түрі; ойын-сауық немесе спектакль; түрлі сахналық ойын-сауықтар, сонымен қатар жалпы мәдени шаралар өткізілетін орын-жай.Театрдың тарихи жағынан қалыптасып, даму, өсіп-өркендеу жолы әрбір ұлттың, әр халықтың өмір-тұрмысымен, олардың жалпы тарихымен және тұрлаулы мәдениетімен тығыз байланысты. Басқа өнер түрлері сияқты театр өнері де қоғамдық ой-сананың негізгі бір формасы болып табылады.Тақырыптың өзектілігі: Театр – халықты эстетикалық адамгершілік пен ізгілікке тәрбиелеудің аса маңызды құралы. Оның өзгеше бір қасиеті, яғни әрекетке құрылған табиғаты сахналық ойын-сауықтың мазмұн-желісі мен идеялық-эстетика негізін құрайтын драма арқылы ашылады. Театр әдеби шығарманы сахналық әрекетпен, өзіне тән бейнелі театрлық бояу-өрнекпен жаңа күйге түсіреді де драмадағы мінез-кейіптерді, олардың өзара қарым-қатынастарынан, қақтығыстарынан туатын талас-тартыс пен іс-қарекеттеріне жан бітіріп, тірілтіп жібереді. Осыған орай көрермендер де театр сахнасында өтіп жатқан оқиға әрекет пен оған қатысушы-қаһармандардың ой-арманына, шат күлкісі мен сезім діріліне, күйінішіне, жалпы тіршілік-тынысына бейжай, немқұрайлы емес, қайта бар ынта-зейінімен, ынтызар көңілімен қарайды, яғни олар осы сәтте сахналық өмір көріністерінің жай бейтарап, салқынқанды бақылаушысынан гөрі тікелей қатысушысы ретінде бой көрсетеді. Зерттеу жұмысы осы бір тың да күрделі тақырыпты ашуға бағытталған.Зерттеу жұмысының мақсаты: Менің негізгі мақсатым әлемдік, мемлекеттік театрды зерттеу, зерделеу. Зерттеу жұмысы төмендегідей міндеттерді нақтылады: 
  • Театр не екендігі; 
  • Островский театры туралы сипаттама; 
  • Театр әлемде.
  • Зерттеу әдістері: Жұмысты жазуда негізінен салыстырмалы талдау, жүйелеу, жинақтау әдістері қолданылады. Зерттеу жұмысының құрылымы: Кіріспе, негізгі, қорытынды мен пайданылған әдебиеттер тізімінен тұрады. 



































    Мазмұны:1.Кіріспе1.1. Театр маңызды құрал....................................................................52. Негізгі бөлім2.1. Театр әлемде..................................................................................63.А.Островский атындағы театр.........................................................7Қорытынды...........................................................................................9Пайдаланған әдебиеттер.....................................................................10































    Театр (грек. theatron – ойын-сауық орны; ойын-сауық) – сахналық өнердің өмір көріністерін драмалық әрекет арқылы көрермендердің көз алдында актерлер күшімен бейнелейтін бір түрі; ойын-сауық немесе спектакль; түрлі сахналық ойын-сауықтар, сонымен қатар жалпы мәдени шаралар өткізілетін орын-жай.Театрдың тарихи жағынан қалыптасып, даму, өсіп-өркендеу жолы әрбір ұлттың, әр халықтың өмір-тұрмысымен, олардың жалпы тарихымен және тұрлаулы мәдениетімен тығыз байланысты. Басқа өнер түрлері сияқты театр өнері де қоғамдық ой-сананың негізгі бір формасы болып табылады.Театр – халықты эстетикалық адамгершілік пен ізгілікке тәрбиелеудің аса маңызды құралы. Оның өзгеше бір қасиеті, яғни әрекетке құрылған табиғаты сахналық ойын-сауықтың мазмұн-желісі мен идеялық-эстетика негізін құрайтын драма арқылы ашылады. Театр әдеби шығарманы сахналық әрекетпен, өзіне тән бейнелі театрлық бояу-өрнекпен жаңа күйге түсіреді де драмадағы мінез-кейіптерді, олардың өзара қарым-қатынастарынан, қақтығыстарынан туатын талас-тартыс пен іс-қарекеттеріне жан бітіріп, тірілтіп жібереді. Осыған орай көрермендер де театр сахнасында өтіп жатқан оқиға әрекет пен оған қатысушы-қаһармандардың ой-арманына, шат күлкісі мен сезім діріліне, күйінішіне, жалпы тіршілік-тынысына бейжай, немқұрайлы емес, қайта бар ынта-зейінімен, ынтызар көңілімен қарайды, яғни олар осы сәтте сахналық өмір көріністерінің жай бейтарап, салқынқанды бақылаушысынан гөрі тікелей қатысушысы ретінде бой көрсетеді. Түптеп келгенде театрдың қоғамдық-тәрбиелік қызметі мен идеялық-эмоциялық және көркемдік-эстетикалық әсер күші де осыған саяды. театрдағы басты тұлға, пьесадағы берілген жағдайға байланысты әрекет етіп, сахналық қаһарманның характерін жасайтын – актер. Ол сахнада шығармалық процесс кезінде пьеса материалын өзінің болмыс шындық туралы ой-түсінігімен, өмірде көріп-байқағандарымен, эстетикалық сезім-түйсігімен үнемі байытып, толықтырып отырады. Бұл тұста актердің бойынан орындаушылық өнерге қоса ойшыл суреткерлік қасиет те айқын аңғарылады. Актер образы пьеса және спектакльді қоюшы-режиссердің (қара Режиссерлік өнер) түсінік-шешімі мен түсіндірмесі негізінде өмірге келеді. Өнердің өзге түрлеріндей театр да өмір шындығын көркем образдар жүйесі арқылы бейнелейді. Ал мұның өзі спектакль бойынша жүзеге асады.



    5Театр өнері көрерменнің өзгелерге деген, басқа халықтар өмірі мен қоғам тіршілігіне деген ынта-ықыласын арттырумен қатар, достық сезімін де күшейте түсуге игі әсер етеді. Дүние жүзіндегі түрлі халықтардың географиялық-тарихи даму өзгешелігі мен олардың өмір-тұрмысы, әдет-ғұрпы, психикалық хал-жайы әр алуан театр жүйелерінің туып, қалыптасуына ықпал жасады. Осыған орай еуропалық театрларды және Шығыс елдерінің (Жапония, Қытай, Yндістан, т.б.) театр мәдениетін, Америка, Африка, Мұхит аралдары халықтарының өзіндік сипаты бар театр өнерін де атауға болады. Театрдыңәрекет пен сауыққа негізделген мән-мағынасы тарихи тұрғыда, оның өмірге алғаш келуімен байланысты айқындалады. Адамзат тарихымен қоса жасасып келе жатқан театрдың қайнар көзі ежелгі замандағы аңшылық пен ауыл шаруашылық ойын-сауықтарына, халық мерекелері мен салт-жораларына саяды. Осы негізде пайда болған алғашқы трагедиялық және комедиялық сипаттағы дәстүрлі ойын-сауықтар мазмұнынан драмалық тартыстар мен сюжеттердің нышандары, сондай-ақ хор әндері, билер, диалогтар, киім киіп, сән-салтанат құру, маскамен бет-әлпетін өзгерту бой көрсетті. Ойын-сауық әрекетінің діни-салттық негізден бірте-бірте арылып бөлінуі, қаїарманның хор тобынан алдыңғы қатарға шығуы және көпшілік мейрамдарын арнайы ұйымдастырылған ойын-сауыққа айналдыру әдеби драмалардың тууына қолайлы жағдай жасады. Актерлер мен көрермендерге жіктеліп бөліну Т-дың аса маңызды қоғамдық қызметін айқындай түсті. Бұл процесс еуропалық театр өнерінің өркен жаюына зор ықпал жасаған Ежелгі Грекия театрында айқын көрініс тапты. Біздің заманымыздан бұрын 5 ғасырдың өзінде-ақ ежелгі гректердің мемлекет-қалаларында театр қоғамдық өмірдің орталығына айналды. Бұларда ойын-сауықтар бүкіл халық мерекесі саналды. Аспан аясында, төбесі ашық алып амфитеатрларға он мыңдаған көрермендер жиналып, ойын-сауықты тамашалап отырды. Ал мұндай ойын-сауықтар маман актерлерден басқа хорға қатысатын барлық көрермен-азаматтардың өздерін де қамтитын болған. Ежелгі грек драматургтері Эсхил, Софокл мен Еврипид трагедияларында аңыз құдайлары мен қаһармандарының тұлғасы жасалды, ал Аристофан комедияларында ежелгі дәуірдің саяси және әлеуметтік күресі бейнеленіп, қоғамда орын тепкен кемшіліктер мен орынсыз жайлар өткір күлкі отына ұшырады. Грек театр мәдениетінің дәстүрі жаңа қоғамдық өмірдің ерекшелігіне орай Ежелгі Рим театрында өзінің жаңа даму жолын тапты. Рим театрында (драматургтер Плавт, Сенека, Теренций, т.б.) спектакльді қою мен театр техникасы едәуір дамып, сахна түрлері өзгерді; ойын-сауықтың жаңа түрлері, оның ішінде мифологиялық сюжетке құрылған музыка-би сауығы – пантомима пайда болды. Ойын-сауықтың көптеген алуан түрлері Ежелгі Шығыс елдерінде де, соның ішінде Жапонияда, Индонезияда, Қытайда, Yндістанда, т.б. елдерде туып, өрістей бастады.











































    6Театрды кім және қалай құрдыАлександр Островский атындағы театр 1859 жылы атаман Аркадий Столыпиннің бастамасымен ашылды. 1859 жылдың қыркүйек айында театрдың ашылу салтанатында алғаш рет Александр Островскийдің "Кедейлік кедергі емес" атты спектаклін қойды. Труппаға әуесқой өнерпаздардан бөлек, Оренбург пен Саратов қаласынан кәсіби әртістер шақырылды. Осы маусымда Островскийдің "Кеш келген махаббат" атты тағы бір туындысы сахналанды.Театр қойылымдары алғашқы күннен-ақ тұрғындардың көңілінен шыға бастады. Алғашқы жылдары театрдың көрермен көзайымына айналған спектакльдері бір аптада екі-үш реттен қойыла бастады. Кейбір спектакль симфониялық оркестрдің сүйемелдеуімен қойылды.ХІХ ғасырдың 60-жылдары "Кетти мен Бетти" атты оперетта көрерменге жол тартты. Орал театрының алғашқы қадамдары туралы Александр Островский жақсы білді. Танымал оралдық жазушы Иосиф Железнов ұлы драматургпен етене таныс болды. Ол драматургты қаланың мәдени өмірімен таныстырды. Иосиф Железновтың қайғылы қазасынан кейін Александр Островский ол туралы мақала жазуды жөн көрді.Театр кәсіби деңгейге араға жиырма жыл салып барып көтерілді. Труппа Мәскеудегі театр бюросы арқылы толығып отырды. Театр репертуары Лев Толстой, Михаил Лермонтов, Антон Чехов, Николай Гоголь, Уильям Шекспир, Фридрих Шиллер, Генрик Ибсен, Герхарт Гауптман сынды авторлардың туындыларынан құралған.Әртүрлі жылы Оралға драма және музыка театрларының ұжымы гастрольдік сапармен келетін. Сондай-ақ, театрда қандай спектакльдің қойылатыны арнайы сауалнама қағазы арқылы анықталатын. Яғни сауалнама қағазы театр қабырғасына ілініп, кейін көрермен қауым қандай қойылым көргісі келетінін сол жерге жазып жүрді.Театрдың кәсіби деңгейге көтерілуіне Александр Островский тікелей әсер етті. Себебі ХІХ ғасырда театр сахнасында тек оның шығармалары көрермен қауымға жол тартатын. Мысалы, 1899 жылы оралдықтар бір маусымда оның жеті пьесасын тамашалады.Театр репертуарындағы қойылымдарОрал театрына жүз жыл толуына орай оған орыс драматургі Александр Островскийдің есімі берілді.Соғыс жылдары екінші – жаздық театр ашу қажеттілігі туды. 1914 жылдың мамыр айында Пушкин жаздық театрының ашылу салтанаты өтті. Қиын-қыстау кезеңдерге қарамастан, театр жұмысын жалғастырып отырды. 71923 жылы Оралда тұрақты труппа құрылып, "Полкшының ұлы", "Теңіздегілер үшін!", "Платон Кречет", "Волгадағы қамал", "Нева жағасында", "Қару ұстаған адам", "Кремль куранттары", "Отбасы" және "80 күн" сынды қойылымдар көрермен назарына ұсынылды. 1929 жылы театр ғимараты қиратылып, ұжым Александр Невскийдің шіркеуіне көшті.Өнер ордасы жаңа ғимаратқа қашан көшті1933 жылдың 31 желтоқсанында театрдың жаңа маусымы Александр Островскийдің "Кінәсіз кінәлілер" атты қойылыммен ашылды. Бірақ уақыттан кейін Александр шіркеуі өртеніп, труппа тағы да ғимаратсыз қалды. Театрдың қазіргі ғимараты 1940 жылы тұрғызылды.





























    8ҚорытындыАйта кету керек, Қазақстанда үш көне театр бар: А.Островский атындағы облыстық орыс драма театры (1858 ж.), Петропавл қаласының Н.Погодин атындағы облыстық драма театры (XIX ғасырдың 80-ші жылдары) және Астана қаласы әкімдігінің М.Горький атындағы мемлекеттік академиялық орыс драма театры. Өзіндік сұлулық, шынайылық, таусылмас шығармашылық қуат және өнерге деген сүйіспеншілік әр театр қойылымын қала тұрғындары үшін мерекеге айналдыратын.































    9Пайдаланған әдебиеттер тізімі:1.Уикипедия2.Қазақ энциклопедиясы3. Сайт: sputniknews.kz4. Сайт: https://ehistory.kz/kz/project/view/11?type=publications&material_id=890© e-history.kz





































    10
    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Колесникова Ксения Викторовна
    Жарияланған уақыты:
    2020-03-26
    Категория:
    Мектептен тыс мекемелер
    Бағыты:
    Барлығы
    Сыныбы:
    Басқа
    Тіркеу нөмері:
    № C-1585223372