Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

М.Мақатаев "Аққулар ұйықтағанда"
Материал жайлы қысқаша түсінік: аттестация кұжаттары үшін
Материалды ашып қарау


Сабақ (2)Қазақ әдебиеті
Сынып: 8 Қатысқандар:Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы:М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасы
Күні: 07.03.2019ж.
Мұғалімнің аты-жөні: Доспанова Айгуль Шахмардановна.
Мектеп: Алматы облысы, Қарасай ауданы, А.С.Пушкин атындағы орта мектебі.
Бөлім атауы Маххаббат және абырой
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттарыА/И 8.2.1.1 Композицияны тұтастан бөлшекке, бөлшектен тұтасқа қарай талдау.Б/С 8.3.4.1 Шығарма бойынша жазылған әдеби сын пікірлерге сүйене отырып, өзіндік сыни пікір жазу
Сабақ мақсаттарыБарлық оқушы орындай алады: М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасының мазмұнын біледі, сұрақтарға жауап береді, кейіпкерлерге мінездеме бере алады,табиғат көріністерін сипаттай алады; Оқушылардың көпшілігі орындай алады: Поэма композициясын тұтастан бөлшекке, бөлшектен тұтасқа қарай талдайды, өз пікір, көзқарасын білдіре алады;Оқушылардың кейбіреулері орындай алады: Поэманы шынайы өмірмен байланыстыра отырып, өзіндік сыни пікір құрастырып жаза алады, шығармашылық тапсырманы орындай алады.
Бағалау критерийлері М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасының композициясын тұтастан бөлшекке, бөлшектен тұтасқа қарай талдайды, поэма бойынша жазылған әдеби сын пікірлерге сүйене отырып, өзіндік сыни пікір жазады.
Тілдік мақсатОқушылар орындай алады: М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасының мазмұнын біледі, сұрақтарға жауап береді, кейіпкерлерге мінездеме бере алады,табиғат көріністерін сипаттай алады, поэма композициясын тұтастан бөлшекке, бөлшектен тұтасқа қарай талдайды, өз пікір, көзқарасын білдіре алады, поэманы шынайы өмірмен байланыстыра отырып, өзіндік сыни пікір құрастырып жаза алады, шығармашылық тапсырманы орындай алады.


Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: Шүрегей-бұл жерде: жабайы үйректің ең кішкентай түрі. Кейде кішкентай, уақ, майда, әлсіз деген мағынада қолданылады.Құмай-мағынасы өте көп. Бұл жерде: биік таулы жерлерді мекендейтін ірі жыртқыш құс.Кәззап-1) арам ниетті адам; 2) өтірікші, қу, алаяқ; 3) жауыз, қаныпезер.Сүмбе-1) түзу,сұңғақ; 2) ауыспалы мағынада дене тұрқы, бойы


Диалог құруға / шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:Ана,ауру бала, аққу, махаббат, батырлық, ырым, тәуіп, жылқышы, қасиет, қасірет


Талқылауға арналған сұрақтар: 1.Халқымыз аққуды неліктен киелі санаған?2.Аққуға байланысты қандай ырым-тыйымдарды білесіздер?3.Тәуіп шалдың айтқаны қаншалықты рас?4.Баланың әкесі аққуды атуға неліктен бара алмады?5.Ана аққуды атпас бұрын қарт жолыққанда оқиға қалай өрбитін еді? 6.Ананың әрекеті дұрыс па? Бұл шешімге келу анаға оңай соқты ма?7. Кие әлде махаббат? Автор қайсысын биік қояды?


Ишара: мадақтау, қошеметтеу, жылы шырай таныту.
Алдыңғы оқу:Д.Исабековтың «Әпке» драмасы.
Құндылықтарға баулу:«Мәңгілік Ел» ұлттық идеясы. Құрмет. Табиғатқа деген құрмет
Пәнаралық байланысЭкология, музыка
Жоспарланған уақытЖоспарланған жаттығу түрлеріРесурстар
Сабақтың басы ( 8 мин)



















  • Сәлемдесу. Түгендеу, оқушылардың назарын сабаққа аудару. (1мин.)


  • 2. Психологиялық ахуал орнату. (2мин.)«Менің есімім» әдісі бойынша орындалады.Орындалу шарты: Әркім кезекпен өз атын атап, есімінің бас әрпінен басталатын тілек сөз айтады. Мысалы: Сандуғаш -сәттілік, Әсел-әдепті бол, Марат-мықты бол, Қанат-қайсар бол, Жанель- жеңімпаз бол т.б.3.Топқа бөлу.«Пазл» әдісі бойынша орындалады.(2мин) Орындалу шарты: Оқушыларға қима қағаздарда берілген аққу, табиғат, ана тақырыбындағы суреттер таратылады, тақырыпқа негізделген суреттер бойынша оқушылар дұрыс құрастыру арқылы  үш топқа  бөлінеді:
  • «Аққу» тобы
  • «Ана» тобы
  • «Табиғат» тобы
  • 4. Үй тапсырмасы.(3мин)М.Мақатаевтың өмірбаяны туралы сұрақтарға жауап беру. «ИӘ» және «ЖОҚ» ойыны арқылы орындалады.Орындалу шарты: (Ортаға екі орындық қарама-қарсы қойылады. Бір орындыққа «ИӘ» , екінші орындыққа «ЖОҚ» сөздері жазылған қағаздар қойылады. Оқушылар екі топқа бөлініп, екі қатарға тұрады. Ортаға кезекпен бір-бір оқушыдан шығады. Мұғалім өтілген тақырып бойынша бұрыс немесе дұрыс сөйлемді оқиды. Айтылған ақпарат дұрыс болса, соған сәйкес орындыққа отырып үлгеруі керек).
  • Мұқағалидің азан шақырып қойған аты кім? Мұқаметқали/Төлеген
  • Мұқағали ақынның әкесінің аты кім? Сүлейман/Қали
  • Ақын қай жылы дүниеге келді? 1931ж./1896
  • Ақынның туған жері? Алматы облысы, Нарынқұл ауданы, Қарасаз ауылы/Шығыс Қазақстан облысы, Абай ауданы,Қасқабұлақ
  • Мұқағали өлеңдеріне ең көп әнжазған сазгер кім? Н.Тлендиев/Ш.Қалдаяқов
  • «Аққулар ұйықтағанда» поэмасындағы көлдің аты? Жетімкөл/Алакөл
  • Дескриптор:
  • Ақынның өмірі туралы біледі.
  • Сұрақтарға жауап бере алады.


  • ҚБ: Оқушылар бір-бірінің жұмыстарын тыңдап, «От шашу» әдісі бойынша бағалайды.


    Интербелсенді тақта























































    Сабақтың ортасы ( 25 мин)М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасына қысқаша тоқталып өтемін. (2мин.)1-тапсырма. Жеке жұмыс (5мин)«Аққулар ұйықтағанда» поэмасын мазмұндау, сұрақтарға жауап беру.«Қардағы із» әдісі арқылы орындалады.Орындалу шарты:Бірнеше сұрақтар жазылған табан іздер қиындысымен жүріп, жерден іздерді кезекпен қолына алып, сұраққа жауап береді. Солай «Мәре» деп жазылған қорытындыға жетіп бағаланады.Дескриптор: 1.Поэманың мазмұнын біледі.2. Поэманың мазмұнын баяндай алады.3.Сұрақтарға жауап бере алады.ҚБ: «Жұлдызша» әдісі арқылы орындалады.

    2-тапсырма. Топтық жұмыс. (15мин)Графикалық органайзерлердің (Венн диаграммасы, дара диаграмма,балық қаңқасы) көмегімен талдау, сипаттау,салыстыру. 1-ші топ «Аққу тобы» Венн диаграммасы арқылы тәуіп пен жылқышы қарт бейнесін салыстыру. Тәуіп Жылқышы қарт ұқсастық











    2-ші топ «Ана тобы» Дара диаграммамен ана кейіпкеріне сипаттама беру.3-ші топ «Табиғат тобы» «Балық қаңқасы» арқылы әке образына талдау жасау:Орындалу шарты:Балық басына : Әке кейіпкеріЖоғарғы қаңқаларына: ырымға сенгіш, табиғат жанашыры, адал жан, халық дәстүрін берік ұстанады.Төменгі қаңқаларына: қорқақ, жасық мінезді,сенімсіз.Қаңқаның соңғы бөлігіне: шарасыздықтан қаіретке ұшырауы, перзентінен айырылуы,-деп жазып шығады.Дескриптор: 1.Екі образды қатар салыстыра алады.2. Образға сипаттама бере алады.3. Образға талдау жасай алады.ҚБ: «Гүл ұсыну» әдісі.

    3-тапсырма. Оқулықпен жұмыс. (3мин)Орындалу шарты: кейіпкерлерге төмендегі сызба бойынша мінездеме беру.



    Дескриптор:1.Поэманың мазмұнын біледі.2. Үзінді келтіре алады.3. Сызба бойынша мінездеме бере алады.ҚБ: «Күлегеш» бейнесі арқылы бағалау

    Сергіту сәті «Түймедағы» әдісі бойынша сергіту сәтін өткізу.Орындалу шарты: ортаға шығып, бір – бірінің белінен ұстап, шеңбер жасай отыра айналып жүреді. Музыка ырғағына байланысты еңкейеді, шалқаяды, отырады, тұрады, көпшіліктің тілегін орындайды.

    4-тапсырма. Жеке жұмыс.«Егер мен автор болсам» әдісі бойынша жүзеге асады.

    «Егер мен баланың анасы болсам..» тақырыбында эссе жазу.

    Дескриптор: 1.Шынайы өмірмен байланыстырады.2. Шығармашылық тұрғыдан талдай алады.3. Эссе жаза алады.ҚБ: «Гүл ұсыну» әдісі.
































































































































































    «Қазақ әдебиеті» оқулығы, 8 сынып, Алматы, «Мектеп» баспасы, 2018ж. 111-бет.

















    М.Мақатаевтың «Саржайлау» әнінің аудиожазбасы























    Сабақтың соңы ( 7 мин)Кері байланыс. «Қоржын» әдісі бойынша жүзеге асады. (5мин.)Орындалу шарты: Әр оқушы өз сыныптасына немесе мұғалімге бүгінгі сабақта қандай әсер қалдырғаны жөнінде хат жазады. Хатты қоржынға салып, сыйлайды. Үйге тапсырма: Поэмадан өздеріңе ұқсаған эпизодты жаттап, мәнерлеп айту.Рефлексия. «Бесбармақ» әдісі арқылы орындалады. (2мин)Орындалу шарты: Әрбір оқушыға бесбармақ суреті ұсынылады. Бас бармақ – неден қиналдым?Балаң үйрек – кімге көмектестім?Ортан терек – көңіл күйім қандай болды?Шылдыр шүмек – қандай жетістікке қол жеткіздім?Кішкентай бөбек – бүгін не үйрендім?- деген сұрақтарға өз жауаптарын қалдырады.







    Саралау-сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?

    Сабақ барысында тапсырмалар оқушылардың қабілеттеріне қарай сараланды. Қолдау қажет ететін оқушыларға М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасының мазмұнын ашатын сұрақтар беремін.Қабілеті орташа қолдауды қажет ететін оқушыларға поэмадағы кейіпкерлер жүйесін анықтап,графикалық органайзерлер әдісімен сипаттама беру, салыстырмалы талдау жасау тапсырмаларын беремін. Қабілетті оқушыларға шығармашылық тұрғыдан шынайы өмірмен байланыстырып, эссе жазу тапсырмасын беремін.Қабілетті оқушыларға тапсырманы түрлендіріп ұсындым, нәтижесінде олардан белсенділік және топта үйретушілік қабілеттерін байқадым.

    Бағалау –оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Сабақ барысында қалыптастырушы бағалау жүзеге асырылды. Қалыптастырушы бағалау критерийлерге негізделген дескрипторлар арқылы жүргізілді. Бағалауда «От шашу», «Гүл ұсыну», « Жұлдызша», «Күлегештер» әдістері арқылы бағалап отырамын



    1.Пәнаралық байланыс.Экология, музыка. 2.Денсаулық және қауіпсіздік шаралары сақталды.3. АКТ-мен байланыс:Интербелсенді тақта қолданылды.3.Құндылықтармен байланыс (тәрбие элементі) Мәңгілік ел ұлттық идеясы. Құрмет. Отанға, ата-анаға деген құрмет.





    Рефлексия Сабақтың оқу мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма?



    Бүгін оқушылар нені білді?





    Сыныптағы ахуал қандай болды?







    Мен орындаған саралау шаралары тиімді болды ма?



    Мен уақытты тиімді пайдалана алдым ба?



    Мен өз жоспарыма қандай өзгерістер енгіздім және неге?


    1.Бүгінгі сабақтың мақсатына және оқу міндеттеріне толық жете алдым, жоспарланған әдістер мен тапсырмалар мақсатқа сай құрылды.Сабақ барысы жоспар бойынша қамтылды.2.Оқушылар М.Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасының мазмұнын білді,сұрақтарға жауап берді, щынайы өмірмен байланыстырып, шығармашылық жұмыс жасады.3. Сыныптағы психологиялық ахуал жағымды болды, себебі, сабақ басындада оқушылар бір-біріне «Менің есімім..» әдісі арқылы есімінің бастапқы әрпінен жағымды тілектер айтып, көңілдерін көтерді. Өзімде сабақ барысында үнемі қолдау көрсетіп, мадақтап қалыптастырушы бағалауды жүзеге асырып отырдым.4. Мен қолданған «Қардағы із», «Графикалық органайзерлер», «егер мен автор болсам..» сияқты саралау әдістері тиімді болды, себебі, жеке, жұптық, топтық жұмыстар жүйелі түрде жүргізілді.5.Уақытты үнемді пайдаландым, әр тапсырма өзіне белгіленген уақыт ішінде жүзеге асты.6.Мен өз жоспарыма ешқандай өзгерістер енгізген жоқпын, себебі, жоспарланған тапсырмалар мақсатты түрде құрылды. Тапсырмалар тақырыптың аясында өткендіктен тақырып толық қамтылды.
    Қорытынды бағалау
    Қандай екі нәрсе табысты болды? (Оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)1.Сабақ басында үй тапсырмасын тексеруді «Ия» және «Жоқ» әдісі арқылы М.Мақатаев ақынға мінездеме беру табысты болды. 2. Сабақ барысында топтық жұмыста « Графикалық органайзерлер» әдісі арқылы топ мүшелері бір-біріне қолдау көрсетіп, оқуда тиімді болды. Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды? 1.Әрбір тапсырмалардан соң жүргізілген қалыптастырушы бағалау сабақты жақсарта алды. Себебі, «Гүл шоғы», «Күлегештер», «От шашу», «Жұлдызша» беру оқушыларға ерекше шабыт сыйлап, келесі тапсырмаға ынталандырып отырғанын байқадым.2.Оқушыларға дер кезінде көрсеткен ишара , мадақтау, қошеметтеу, жылы шырай таныту т.б. әрекеттерім сабақты жақсартып отырды.



































  • Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Доспанова Айгуль Шахмардановна
    Жарияланған уақыты:
    2019-06-17
    Категория:
    Қазақ әдебиеті
    Бағыты:
    Олимпиада тапсырмалары
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1560784840
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999