Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
"Музыка пәнін оқытуда инновациялық әдістерді қолданудың тиімділігі" баяндама
Материал жайлы қысқаша түсінік: Мектеп мұғалімдеріне
Материалды ашып қарау
Музыка пәнін оқытуда инновациялық әдістерді қолданудың тиімділігі. Бердалиева Роза Кенесбековна Тараз қаласы № 47 орта мектептің музыка пәнінің мұғалімі.Бүгінгі таңда қоғамымыздың жаңа қарқынмен дамуы,ғылыми – техникалық прогрестердің жетістіктері,еліміздің өркениеті елдер қатарынан көрінуі білім беруі жүйесіне де ықпал етпей қойған жоқ. Оқу жұмысын ұйымдастырудың негізгі түрі – сыныптық сабақ жүйесі екені бәрімізге мәлім. Осыған орай менің тәжірибемде сабақтың қалыптасқан дәстүрлі түрінен басқа, дәстүрлі емес сабақтар түрлері де пайда болуда. Олар көбінесе оқытудың жаңаша әдістеріне негізделіп құрылуда. Ондағы мақсатым- әрбір сабақтың оқу-тәрбиелік мүмкіншіліктерін ескере отырып, оның жаңа сапалық сатыға көтеру. Бүгінде оқыту жұмысын осылай ұйымдастыру мен әдістің жаңалығы басқа ұстаздардың жаңа жағдайға байланысты оқу-тәрбие процесін шығармашылығы пайдаланудың негізгі өлшеміне айналуда. Оқытудың жаңа оновациялық әдістері мен пәнге байланысты жаңа технологияларды пайдалануға итермелейді. Инновация деге ұғым латын тілінде жаңарту, жаңалық, өзгеріс енгізу деген түсінікті білдіреді. Оның мәні-білім беруге және өздігінен білім алуға негізделген қабілетті дамытады. Қазіргі таңда оқушы-ақпаратпен қаруланған, жан-жақты дамыған тұлға. Оның білімдік қабілеттерін дамыту үшін біздер, мұғалімдер жан-жақты қаруланған, болумыз керек. «Балаға білім бергенде, алыстан жақынға, таныстан жақынға, таныстан жатқа көшіп, жаңа білімді ескі білімге байлап беру керек»- деп Мағжан Жұмабаев айтқандай, оқыту процесіне жаңа көз қараспен қарау керек. Оссы бағыттарда мектептерде музыкадан теориялық және тәжірбиелік білім беру жүйесінен біраз тәжірбиелер жинақталған, солай бола тұрса да, музыка сабағын жүйелі оқыту, әсіресе қазақ мектептерінде ұлттық бай музыкалық мұрамызда молынан пайдаланудың жолдары әлі де көрсетіле берсе артық етпейді. Басты міндет- оқыту мен тәрбиелеу. Өз пікірінде көрнекті педагогВ.Сухомолинский «Өнер- өнегелі, ақылды адамдарды тәрбиелейтін құрал» деп тәрбие үрдісінде өнерге аса көңіл аудару қажеттілігін қысқа да түснікті түрде атап көрсетті. Сырлы да сазды әуендерді бүгінгі күн әуендермен, классикалық музыкамен ұштастыра, шығармашылықпен тақырыпты аша түсіп, оқушыларды музыка әлеміне қызықтыра білу музыка мұғалімінің өз ісінде шеберлегін талап етеді. Оқуға барды да, ынтасыздарды да, тәртіптілер мен тәртіпсіздерді де музыка әлеміне қызықтырып, оқушылардың рухани бейнесі, танымын қалыптастыра отырып, қоғамның саналы азаматы етіп шығару-ұстаздардың басты мақсаты. Музыка пәнін оқытудағы жаңа инновациялық әдістердің тиімділігі «Қазақстан 2030» стратегиялық бағдарламасы приоритетінің бірі ұлттық білім моделін қалыптастыру тенденциясымен және Қазақстан білім беру жүйесін бүкіл әлемдік білім кеңістігіне кіріктіруіне сипатталатын білім беру саласы болып табылады.Қазыргі бүкіл әлемде индустриялық қоғамнан интерактивті қатынас жасауға оны жүзеге асыратын техникалық мүмкіндіктерді дамытып отыра алатын информациялық қоғамға көшу процесі жүріп жатыр Бүгінгі куні инновациялық әдістермен оқытуды қолдану арқылы оқушының ойлау қабілеттерін арттырып, ізденушілігін дамытып, құзіреттілігін қалыптастыру, тарихи объективизімді ұстана отырып шынайы дерек көздерінен мәліметтерді жинақтау ең негізгі мақсат болып айқындалады. Музыка пәнінде жаңа әдістерді пайдалану арқылы оқушыларды ізгілікке, елжандылыққа саналыққа адамгершілікке, имандылыққа еңбексүйгіштікке тәрбиелеу. Инновациялық әдістерді баланың білім деңгейіне және жас ерекшелігіне қарай оқу үрдісінде пайдалану негізгі міндет болып табылады. Ұлттық тарихымыздың, ұлттық менталитетіміздің,ұлттық идеологиямыздың қалыптасуына білім беру жүйесіндегі ірі реформалық процестер жетекшілік ететіні даусыз.Теориялық білімді игерту мне жаңғырту және жаңа жағдайға іс-жүзінде лайықтап қолдануға үйреткен де ғана оқушыларды алған білімі мен біліктілігі шынайыда нақтылы қалыптасады.Осындай жолмен қалыптасқан білім мен біліктіліктің танымдық маңызы да зор болады.Мен осы бағыттарда сабақты түрлендіруде ақпараттық технолгияларды пайдалана отырып сабақты жаңаша түрде ұйымдастыруды жүзеге асырып келемін.Мысалы интерактивтік тақтамен жұмыс,мультимедиялық көрініспен,жаңаша тапсырмалар арқылы сабақты түрлендіре отырып өткізуді дәстүрге айналдырдым.Жас ұрпаққа эстетикалық тәрбие беріп,олардың бойына туған өлкесіне деген,халқына деген адамгершілік пен сүйіспеншілік сезімдеріне сіңіруді ұлттық музыка мәдениетінің алатын орны ерекше екендігі белгілі.Халқымыздың осы мақсатын қайта жандандыру мақсатында балаларды қабілетіне қарай жыраулық өнерге,терме айтуға,шешендік тапқырлыққа,айтыс өнеріне үйретуде ән-саз пәнінің алатын орыны орасан зор.Олай болса,оқыту мен тәрбиелеудің ой елегінен өтетін әдіс-тәсілдерін жаңашыл педагогтардың тапқан әдістемелердің біліп қана қою жеткіліксіз,оны әркім өз мүмкіндігінше күнделікті сабақта пайдалану қажет.Сонда ғана сабақ нәтижелі болып білім сапасы арттады.Әр мұғалімнің оқытуға үйретудегі өз тұғырнамасы болу қажет.Олар мыналар: -Әр оқушының білім деңгейін,қабілетін мүмкіншілігін түсіну:-Оқушының бойындағы жетістіктері мен кемшіліктерін қабылдау.-Оқушыларға қиындықтарды жеңіуге ,кемшіліктерден арылуға көмектесуМузыка пәнінің басқа пәндерге қарағанда көптеген ерекшеліктері бар.Мұнда негізінен оқушының қабілеті,бейімділігі баса назарда болу керек,Дегенменде оқушыларды бейімдеу,қабілетін дамыту,музыкаға деген қызығушылығын арттыру жақсы ұйымдастырылған сабаққа байланысты.Музыка түрлерінің шығу тарихы,музыка түрлері дамыған елдерде,музыка әр саласындағы белгілі композиторлар өмірімен Қазақстандағы әлем елдеріндегі композиторлармен музыка жұлдыздары т.б музыка туралы толық мәліметтер беріп отыру.Сонымен оқушыларға бұқаралық ақпарат құралдар,журналдардың т.б әлем елдеріндегі атақты композиторлармен және мәдени жаңалықтарға шолу жасап отыру қажет.Осы тұрғыда оқушылар атақты композиторлардың жетістіктерге жетудегі еңбектерімен таныса отырып,өздеріде сабақта әр тапсырманы ыждағаттылықпен,белсенділікпен орындауға жұмыстанады.Оқушылардың қызығушылығы белсенділігі арқасын сабақта білім сапасының артатыны сөзсіз.Ұлы неміс педагогыА.Дейстербергтің «Жаман мұғалім ақиқатты өзі айтып береді,ал жақсы мұғалім оқушының өзін ізденуге жетелейді,ойға үйретеді»-дегенді.Сондықтанда оқушы белсенділігін арттырып,білім сапасын көтеретін,ойлауға үйрететін ол жаңа инновациялық әдіс тәсілдері болып табылады.Бұл мұғаліммен оқушы арасындағы қарым-қатынас,сабақты жақсы оқитын,музыкаға деген бейім оқушылармен белсенді жұмыс істеп қоймай,барлық баланың дамуы үшін қолайлы жақсы ойлар туғызып,қабілеті жеткен жерге дейін еңбек етуін ойластыру.Барлық оқушы өз қызметін ең төменгі жеңіл тапсырмаларды орындаудан бастайды да,оларды міндетті түрде толық орындап болғаннан кейін ғана,келесі күрделі деңгейдегі тапсырмаларды орындаудан бастайды да,оларды міндетті түрде толық орындап болғаннан кейін ғана,келесі күрделі деңгейдегі тапсырмаларды орындауға көшіп отырады.Бұл оқушылар арасында бәсекелестік және әр оқушының өз қабілетіне,қызметіне сәйкес жоғары деңгейге көтерілуіне толық жағдай жасалады.Осылай ойын элементтерін әдістерін деңгейлеп орындату арқылы оқушылардың тапсырмаларды орындауда жинаған ұпайларын «Даму мониторингісі» кестесіне белгілей отырып,оқушы біліміне талдау жасап отыруы қажет.Өтілетін тақырыптарға байланысты қызықты сергіту ойындарын ойнатудың да сабақ сапасын арттыруға ықпалы көп.Атап айтсам: Кім шапшаң? Әуенді ойлан тап,сөз жұмбақтар т.б сонымен қатар ұлттық музыка әлеміне байланысты сабақты түрлендіріп өткізуге жаңа инновациялық технологияларды қолдану да орыны орасан зор.Жаңа инновациялық әдістерді пайдалана отырып ,білім сапасын арттыру өмір талабы.Музыка сабағында сын тұрғысынан ойлау технолгиясын тиімді пайдалану жолдары.Осы технологияның шығармашылық бөлігін басшылыққа ала отырып ой толғау жасауға болады.Мысалы: музыка сабағында сабақты ойын түрінде ұйымдастыру керек,осы арқылы оқушылардың бейімділігін арттыруға болады.Күтілітін нәтижені, музыка пәніне деген қызығушылықтары артады.Оқушы шығармашылығы, өзін-өзі басқаруы, құрметті, эстетикалық талғамы артады.Музыка сабағында онда 1-4 сыныптарға сергіту сәтін алуға болады.Деңгейлеп саралап оқыту технологиясы.Сынып оқушыларына жеңілдеп тапсырмалар беруге болады, сәл күрделі жаттығулар беріледі сабақтың қиын сатысында көрсетілген сұрақтар беруарқылы жаттығуларды орындату.Бұл қандай нәтижелерге қол жеткізуге болады?1.Сабақ барысында алдымен оқушының не? деген сұрағына:сабақта шынайлық,оқыту бар екенін көрсету.2.Оқушының қашан? деген сұрағына:сабақтан кейін болатын жағдайды толық анықтауға көз жеткізу қажет.3.Оқушының қайда? деген сұрағына:оқушының және ұстаз арасындағы серіктестігін анықтап нәтижеге қол жеткізу қажет.Қорыта айтқанда:мен алдымен жеке тұлғаның әлеуметтік, құзіреттілігін дамытуды керек еттім.Сол арқылы ұжымдық зерттеуге қол жеткіздім, яғни оқушының өзін-өзі басқарудағы әлеуетті артты.

Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Бердалиева Роза Кенесбековна
Жарияланған уақыты:
2019-04-08
Категория:
Музыка
Бағыты:
Баяндамалар, реферат
Сыныбы:
Басқа
Тіркеу нөмері:
№ C-1554745003
2222
333
444
555
666
7
888
999