Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Қазақ хандығының құрылуы
Материал жайлы қысқаша түсінік: мұғалімдерге
Материалды ашып қарау


Пән:Қазақстан тарихыҰзақ мерзімді жоспардың бөлімі:6.3С Біртұтас қазақ мемлекетінің құрылуы Мектеп: С.Кәттебеков атындағы жалпы орта мектеп
Күні:Мұғалімнің аты жөні:Уябасарова Ж.Б.
Сынып: Қатысушылар саны: 19Қатыспағандар:
Сабақ тақырыбыҚазақ хандығының құрылуы
Осы сабақта жүзеге асатын оқу мақсаты (оқу жоспарына сілтеме) 6.3.1.9 – Қазақ хандығы құрылуының тарихи маңызын анықтау;6.2.3.4 – М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің маңыздылығын түсіндіру;
Сабақ мақсатыБарлық оқушылар істей алады: Қазақ хандығы құрылуының тарихи маңызын түсініп, М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің маңыздылығын анықтайды.Көптеген оқушылар істей алады: Мұхаммет Хайдар Дулатидің еңбегі бойншы қазақ хандығының негізін салушы Керей мен Жәнібек екенін анықтап, хандықтың алғашқы териториясын картадан көрсетедіКейбір оқушылар істей алады: Қазақ елінің кешегі қалыптасуымен бүгінін салыстырып, ертеңіне болжау жасайды.
Бағалау критерийі- Қазақ хандығы құрылуының тарихи маңызын түсінеді. -М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің маңыздылығын анықтайды.- Мұхаммет Хайдар Дулатидің еңбегі бойынша қазақ хандығының негізін салушы Керей мен Жәнібек екенін анықтайды- Хандықтың алғашқы териториясын картадан көрсетеді.-Қазақ елінің кешегі басты тарихи оқиғалары мен бүгінін салыстырып, ертеңіне болжау жасайды
Тілдік мақсаттарОқулықтан мәтінді оқып «анықтамалық кесте»-ні толтыра отырып, видеоны тыңдау арқылы мәлімет алады, тұжырым жасайды, пікір алмасады (оқылым, тыңдалым, айтылым дағдылары).2. М.Х Дулатидің еңбектьерінен деректердің мазмұнын түсінеді, тарихи интепретация жасай алады, мінездеме жазады (оқылым және жазылым дағдылары).3. Қазақ хандығы құрылуының тарихи маңызы қандай? деген сұрақ төңірегінде талқылау (айтылым дағдысы)
Құндылықтарды дарыту- тұлғааралық қарым-қатынасты дамытуға және бағалауға мүмкіндік беретін жұптық және топтық жұмыстарды қолдану;- жеке тұлғаның пікірін ескеру және әрбір ойдың құндылығын құрметтеу;- өз ұлтын, халқын құрметтеу және мақтаныш сезімін қалыптастыру;
Пән аралық байланысДүниежүзі тарихы, қазақ әдебиеті, география пәндері
АКТ-ны қолдану дағдылары
  • презентациямен және интернет материалдарымен жұмыс барысында, қажетті ақпаратты мұқият тыңдау, іздеу, табу, сұрыптау, анықтау, салыстыру дағдыларын дамыту;
  • интерактивті тақтамен жұмыс істеу дағдыларын жетілдіру
    Қосымша білімҚазақстан территориясындағы ерте орта ғасырлық мемлекеттердің этникалық құрамын, миграция бағыттарын және қазақ халқының қалыптаса бастау үрдісіне моңғол шапқыншылығың кедергі келтіргенін түсінеді. Моңғол империясының ыдырауы нәтижесінде құрылған мемлекеттердің саяси картасы мен этникалық құрамын біледі.
    Сабақ барысы
    Жоспарланған сабақ кезеңдері, уақытыСабақта жоспарланған қызмет (іс-әрекет)

    Қалыптастырушы бағалауРесурстар


    Мұғалімнің іс-әрекетіОқушының іс-әрекеті



    Сабақтың басы













    5 минут















    10 минут

    -сәлемдеседіПсихологиялық ахуал туғызады барлық оқушы хормен айтады.Тарихта хандық құрған Керей, Жәнібек, Халық баға береді әділ хан деп. Бар қазақтың алғашқы ханы болған, Керей ханның билікте орны ерек.Топқа бөлу. «Құпия стикер» әдісі арқылы топқа бөлінеді. Стикерге тақырыпқа байланысты сөздер жазып қойамын оқушылар сол сөздер арқылы топқа бөлінеді. (Жәнібек, Керей, Қозыбасы, Жетісу ) Оқушылардың сабаққа деген қызығушылықтарын артырып, тақырыпты ашу үшін

    «Адасқан әріптер» әдісі арқылы берілген 3 зертеу сұрақтарын қағазға жазып әріптерді шатастырып үстелге қоямын. 1.Қазақ хандығының қалыптасуыныңтарихи маңызы 2. М.Х.Дулатидің «Тарихи-Рашиди» еңбегінің маңыздылығын3.Керей мен Жәнібектің қазақ хандығынқалыптастырудағы рөлі4. Қазақ хандығыІ.Алдыңғы білімін тексеру1 тапсырма «Атқосшы мен атарба» бірнеше алғыр оқушыларға алдын ала үйге беремін.

    -сәлемдеседі-бір ғана сөзбен бір-біріне тілек тілейді.



    -төрт топқа бөлінеді

    Оқушылар әріптерді құрастырып, бүгінгі тақырыпты, зертеуге берілген сұрақтарды және тақырыпты анықтайды..







    Оқушылар жауабы мен сұрағын сәйкестендіреді, жауабын табады.
































    Топтар «басбармақ» әдісі арқылы бағалайды.







    «Аяқталмаған сөйлем»1.Бұрын мен .......білмеуші едім, енді мен білемін2.Мен ........салыстырдым3.Мен..... қиналдым.

    үлестірмелі материалдар; стикер

    Сабақтың ортасы 5минут10 минут











































    3 минут қорғайды2 минутБрін-бірі бағалайды







    2 тапсырмаКинометафора әдісі: Бейнероликті қарайды. Бейнеролик бойынша әр топқа жеке тапсырма беріледі.

    І Топ « Кластер» құру бейнероликтан көргендері мен оқулықтан алған білімдерін баяндайдыДескриптор:1.Қазақ халқының қалыптасу жолындағы алғышартына кем дегенде 3 дәлел келтіреді2.Керй мен Жәнібектің өз елінен кетудің себептерін анықтайды3.Керей мен Жәнібекті Мағолстын ханы Есен бұғаның құшақ жая қарсы алыуның 2 себебін көрсетедіІІ топ «Тікелей эфир» әдісі арқылы алған білімдерін бөліседі, көрсетеді.Дескриптор:1. Керей мен Жәнібек сұлтандардың маңына жиналған адамдардың санын анықтайды 3.Мұхаммет Хайдар Дулатидің қазақ хандығының негізін салушы Керей мен Жәнібек дегенге 3 дәлел ұсынады2.М.Х. Дулатидің хабары бойынша қазақ хандығының алғашқы мекені болған жерді анықтап, картадан көрсетеді.ІІІ топ ПТМС-формуласы арқылы Қазақ хандығы Орталық Азиядағы алғашқы ұлттық мемлекет екендігін дәлелдеу*Позиция_____________деп санаймыз.*Түсіндіру (себебі....)*Мысал (біз мұны мынадай мысал арқылы дәлелдей аламыз... )*Салдар немесе нәтиже (айтылған мәселе бойынша мынандай қорытынды жасаймыз..)Дескриптор:1.Ұстанған позициялары бойынша түсіндіреді. Кем дегенде 2 себеп көрсетеді2.Өз позицияларын дәлелдеу үшін кем дегенде 2 мысал келтіреді3. Мәтін бойынша ойларын қорытындылап, нәтижесін анықтайды.IV топ Картамен жұмыс . Дескриптор:1.Қазақ хандығының құрылуына себепкер болған мемлекетердің кем дегенде 3 картаға түсіреді2.Қазақ хандығының алғашқы кездегі орналасқан аумақтарын контур картаға түсіреді.Ж. Сабақты бекіту. Сәйкестендіру 1_____ 2_______ 3_______ 4_____ 5_______ 6_______ 7________


    Әр топ өздерінің тапсырмаларын уақытында орындап, бірін-бірі берілген дескриптор арқылы бағалайды.









    Кестені сұраққа жауап бере отырып толырады, талдайды, әсерімен бөліседі





































































    Оқушылар берілген кестені жеке орындайды.дескриптор арқылы көршілерін бағалайды






    медаль және мисияМұнда «медаль» жұмыстың жақсы жағын айқындап, «миссия» келешекте нені жақ-сартып, неге назар аудару керек екенін білдіреді. Осы жерде Миссияның атқаратын рөлі зор. Себебі осы «Миссия» арқылы оқушы алға қарай жылжиды.



















































    +,-, балл бойынша анықталады.













    Бейне жазба

    слайдүлестірме қағаздар оқулық 163-167









    Үлестірмелі материалдар менА3 қағазымаркер, карандаш, сызғыш, микрафон

















    Сабақтың аяғы3 минут



    2 миу
    Тақырыпқа қайта оралу:Жеке жұмысҰлы Дала мұрагері – Қазақ хандығы қалай қалыптасты? 3 сөйлеммен қорытындылау.Сөйлемді жалғастыр
  • Қазақ ханды Ұлы Дала елінің бастауы..............
  • Жәнібек пен Керей Ұлы Дала елінің географиялық аймағын анықтап берді..................
  • Біз мәңгілік ел ұрпақтары.............
  • РЕФЛЕКСИЯ. БЕКІТУ «Ашық микрафон»Сабақта не үйрендің?Қандай қиындықтар болды?Нені тағы үйренгің келеді?Сабақта өзіңе не ұнады?Кері байланыс: «Бутерброд»














    Оқушылар бірін-бірі «Бағдаршам» әдісімен бағалайдымикрафонинтерактивті тақта









    Интерактивті тақта
    Дифференциация – Сіз жоспарда қолдауды қалай басымырақ көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілетті балаларға қандай міндеттер қоюды жоспарлайсыз? Бағалау – Оқушылардың меңгерген білімдерін қалай тексеруді жоспарға енгізіп отырсыз? Денсаулық пен қауіпсіздік техникасын қорау
    -Рефлексия мен кері байланыс арқылы-Сұрақ қою арқылы талдауға, ойын жинақтап, бағалауға













  • Рефлексиы және кері байланыс арқылы
  • Сергіту сәті және сабақ барысындағы қауіпсіздік ережелерін сақтауды қадағалаймын
  • Сабақ бойынша рефлексияОқу мақсаттары шынайы болды ма? Барлық оқушылар ОМ жетті ме? Егер жетпесе неге? Сабақта дифференциация дұрыс жүргізілді ме? Сабақтың уақыттары сақталды ма? Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неге? Осы бөлімде сабақ туралы ойланыңыз. Сол жақтағы бағанның негізгі сұрақтарына жауап беріңіз.












































































































































    1.зақандқыныңқалыптғхасыуыныңаатаихирх амызың

    2. дМХДлаңтиуі «ратиххи-аРдшии» ңебегііңаңымзылығынд

    3.РеейКемнәнЖіктеіңбақзақанхдғныықалыптастырудағырліө



    4. Қхаынғзадқы













































































    І Топ « Кластер» құру бейнероликтан көргендері мен оқулықтан алған білімдерін баяндайдыДескриптор:1.Қазақ халқының қалыптасу жолындағы алғышартына кем дегенде 3 дәлел келтіреді2.Керй мен Жәнібектің өз елінен кетудің себептерін анықтайды3.Кереймен Жәнібекті Мағолстын ханы Есен бұғаның құшақ жая қарсы алыуның 3 себебін көрсетеді























    ІІ топ «Тікелей эфир» әдісі арқылы алған білімдерін бөліседі, көрсетеді.Дескриптор:1. Керей мен Жәнібек сұлтандардың маңына жиналған адамдардың санын анықтайды 3.Мұхаммет Хайдар Дулатидің қазақ хандығының негізін салушы Керей мен Жәнібек дегенге 3 дәлел ұсынады2.М.Х. Дулатидің хабары бойынша қазақ хандығының алғашқы мекені болған жерді анықтап, картадан көрсетеді.





























    ІІІ топ ПТМС-формуласы арқылы Қазақ хандығы Орталық Азиядағы алғашқы ұлттық мемлекет екендігін дәлелдеу*Позиция_____________________________________деп санаймыз.*Түсіндіру (себебі....)___________________________________________________________________________________________________________*Мысал (біз мұны мынадай мысал арқылы дәлелдей аламыз... )*Салдар немесе нәтиже (айтылған мәселе бойынша мынандай қорытынды жасаймыз..)_________________________________________________________________________________________________________Дескриптор:1.Ұстанған позициялары бойынша түсіндіреді. Кем дегенде 3 себеп көрсетеді2.Өз позицияларын дәлелдеу үшін кем дегенде 3 мысалд 3 дәел келтіреді3. Мәтін бойынша ойларын қорытындылап, нәтижесін анықтайды.

















    IV топ Картамен жұмыс . Дескриптор:1.Қазақ хандығының құрылуына себепкер болған мемлекетердің 4 еуін контур картаға түсіреді2.Қазақ хандығының алғашқы кездегі орналасқан аумақтарын контур картаға түсіреді.













    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Уябасарова Жахангул Байболовна
    Жарияланған уақыты:
    2019-08-28
    Категория:
    Қазақстан тарихы
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    8 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1567015408
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999