Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Шығарманың көркемдік бейнесімен жұмыс.
Материал жайлы қысқаша түсінік: Домбырадан сабақ беретін мұғалімдерге арналған ашық сабақ разработкасы
Материалды ашып қарау
Ашық сабақ Оқушы: Балғабаева ДилназСынып: 6Мамандығы: домбыраОқытушы: Мәжит Ә.М.

Сабақтың тақырыбы: Шығарманың көркемдік бейнесімен жұмыс. Сабақтың мақсаты: Музыкалық шығарманың мәнерлі орындау мен көркем бейнесін ашу.Білімділік: Музыкалық тілдің мәнерлігімен жұмыс және орындаудағы қиындықтар меңгерту. Музыкалық шығарманы талдап, жинақтап, орындау шеберлігінің қорытындысында деңгейге жету жұмысын қалыптастыру.Дамытушылық: Оқушының бейнелі әсерінің көмегімен орындау шеберлігін арттыру және шығарманы өз бетінше орындауға дайындау.Тәрбиелік: Қазақ  халқының күйлері шығу  тарихын насихаттау және өзге де халықтардың музыкасына құрметпен қарауға тәрбиелеу.

Сабақтың әдіс-тәсілі: Түсіндіру,тыңдату, ойнап көрсету, сұрақ-жауап, білім алушының қабылдау қабілетін қадағалау.Сабақтың формасы: жекеСабақтың түрі: жаңа сабақ.Көрнекіліктер: оқулықтар, домбыра, ноутбук, фортепиано.Қолданылатын әдебиеттер:Л.Саухумова «Хрестоматия музыка мектебінің 4-сыныбына арналғанҚұрманғазы күйлері кітабы.А.Жайымов. С.Бүркітов «Домбыра үйрену мектебі»



Сабақтың барысыМұғалімнің іс-әрекетіОқушының іс-әрекеті
Ұйымдастыру кезеңіОқушының сабаққа әзірлігін тексеру, назарын сабаққа аудару.Психологиялық дайындық.Оқушы күнделігін, нота дәптерін алып, қолына домбыра аспабын алып, орындыққа отырады.
Кіріспе кезеңіАспап құлақ күйін келтіру.Қол жүргізуге арналған жаттығу ойнау.Х.Тастанов «Этюд» Аппликатураға және таза дыбыс беруін қадағалау.-Мәнерлеп, көркем бейнесін ашып орындау қалай түсінесің?-Ал, музыканың мазмұнын, манерлеп орындау деген не?





Жаттығуды аспапта 2 рет орындайды.



Сураққа жауап беруге талпынады.
Жаңа сабақ.- Адам баласының сезім мүшесімен түрлі дыбыс қасиеттерін тыңдап, олардың бірінен-бірі ажырата білетін бойға біткен ерекше дарындылығы бар. Музыканы тыңдап түсіне білетін адамдарға музыка өз сырын ашып, өмірді терең түсініп, халықтың ой-пікірін білдіруге жәрдемін тигізеді. Музыка өмірдегі адамның ішкі дүниесін танытып, адамдарды ұйымшылдыққа, бірлестікке шақырып, оларды алға қойған міндетін жеңіп шығуға жігерлендіреді.Әрбір композитор музыканың жазылу, оқылу және тыңдалу заңдарын еске ала отырып, өзінше түрлі бейнелер жасайтыны мәлім. Жоғарыда айтқандай, музыканы тыңдап үйрену үшін оның әуезді, мәнерлі үн беретін заңдарын білген жөн. Музыканың негізгі әсемдік үн беретін көркемдік қасиеттерін айтар болсақ, олар мыналар: мелодия, гармония (көп дауыстық), ырғақ, өлшем, екпін (шапшаңдық), регистр (дыбыстардың жоғары, төменділігі), тембр (дыбыс әсемділігі, бояуы), фактура, тональность(мақам), интервал және лад (үйлесім) т.б. 
  • Біздің осы уақытта дейін музыкалық шығарманы нотамен жаттап ойнадық. Енді сол шығармалардың көркемдік бейнесін ашып, мәнерлеп орындауды осы ашық сабақта жұмыс жасаймыз.
  • Құрманғазы «Арба соққан» күйі.-Құрманғазы туралы не білесің?-Арба соққан күйінің шығу тарихы?Құрманғазы күйлерінде қажымас жігер, өршіл ой, қиындыққа мойымайтын күш, алға итермелейтін арман бейнеленеді. Сондықтан оның көптеген күйлері аса зор жылдамдақпен орындалады. Өйткені бұл күйлер қазақ жерінің тынысы, кең даланың самал желі, құстай ұшқан тұлпардың тұяғымен бейнеленген шаттық өмір, қуаныш естіледі.Күй тыңдау. Қалай орындалуын, қандай темпте орындалуын сұраймын.«Арба соққан» күйінде форшлаг, динамика және темппен жұмыс жасауын түсіндіреді.

    Орыс халық әні «Светит месяц» .-Ән қай халықтікі?-Ұандай аспаптарда орындалатыны естідің?-Неше бөлімнен тұрады?-Қандай дыбыс шығару әдістері кездеседі?Осы әнді балалайка аспабында тыңдап көрейік.-Ән қандай темпте орындалды?-Қандай көңіл-күйде орындалды?В.Андреев өңдеген бұл әнде халық әнін басты тақырыпты 1 және соңғы бөлімде ойналып, 2-4 бөлімдерде пиццато штрихымен ойналады.5-бөлімде тақырыпты түрлендіріп вариацияда орындалады. Басында мажорлы көңілде таза дыбысты бере отырып орындау керек. Вариация бөлімінде темпті ұстамды ойналады.

































    Жауапты толықтыра айтады.































    Қомпозитор туралы мағлұмат береді.



















    Күйдің мазмұнын ашып орындауға жұмыс жасайды.



    Сұрақтарға жауап бере отырып, әнді тыңдайды.













    Аспапта шығарманың әр бөлімнің мазмұнын аша ойнауды көрсетеді.

    Қорытындылау.Оқушының шығарама ойнауда кемшіліктерімен жетістіктерін айта отырып, фортепиано аспабының сүйемелдеуімен басынан аяғына дейін ойнату.Айтылған ескертулерді сақтай отырып, шығарманың мазмұнын көркем бейнесін көрсете ойнайды.
    Үйге тапсырмаАрба соққан, Светит месяц шығарманы мазмұнын көрсетіп, берілген темптте ойнау.Күнделікке жазып алады.
























    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Мәжит Әлия Мәжитқызы
    Жарияланған уақыты:
    2020-03-11
    Категория:
    Музыка
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    Барлығы
    Тіркеу нөмері:
    № C-1583938911