Материалдар The Old Woman and Her Pig
Осы аптаның үздік көрнекіліктері

The Old Woman and Her Pig

Материал туралы қысқаша түсінік
An old woman was sweeping her house, and she found a little crooked sixpence. “What,” said she, “shall I do with this little sixpence? I will go to market, and buy a little pig.” As she was coming home, she came to a stile: but the piggy wouldn’t go over the stile. She went a little further, and she met a dog. So she said to the dog: “Dog! bite pig; piggy won’t go over the stile; and I shan’t get home to-night.” But the dog wouldn’t. She went a little further, and she met a stick. So she said: “Stick! stick! beat dog! dog won’t bite pig; piggy won’t get over the stile; and I shan’t get home to-night.” But the stick wouldn’t. She went a little further, and she met a fire. So she said: “Fire! fire! burn stick; stick won’t beat dog; dog won’t bite pig; piggy won’t get over the stile; and I shan’t get home to-night.” But the fire wouldn’t.
Осы материалды тегін алғыңыз келеді ма?
Толығырақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Осы материалды тегін алғыңыз келеді ма?
Толығырақ
23 Қаңтар 2019
890
Мақала жариялап аттестацияға жарамды тегін СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Бұл сертификат «Ziatker.kz» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Осы аптаның үздік көрнекіліктері
Автордың материалдары
Story elements
Юсупова Венера Омирзаковна
24 Қаңтар 2019
678
3
Background A legend is a traditional story, handed down through the generations, the source of which has never been authenticated. Characters from such stories are usually humans and the actions described have no supernatural elements. A knight was a professional warrior in the Middle Ages. They had a special code of conduct in those days (chivalry). Today it’s a rank of honour which in the UK is given by the monarch. The legendary King Arthur is one of the most famous knights in literature.
Шет тілі
Сабақ жоспары
8 сынып
A short biography. Reading a long extract from a novel.
Юсупова Венера Омирзаковна
24 Қаңтар 2019
481
3
• Elicit the answer and ask students what they found interesting about the author’s life. Make sure they understand the concept of a pen name, i.e. a name the writer uses instead of his/her real name. • Give students two minutes to complete the fact sheet. • Students can compare their answers in pairs before you check answers with the class on the board. Background Writers have used and continue to use a pen name for a number of reasons. For instance, they might want to ... • use a more interesting name. • avoid confusion with other famous people with the same name. • avoid disappointing their fans if they change genres (e.g. a scifi writer writing a romance novel). • write for a different publisher. • present themselves as a different writer when their first book fails.
Шет тілі
Сабақ жоспары
7 сынып
Places in a town 1
Юсупова Венера Омирзаковна
24 Қаңтар 2019
673
2
• Read out each of the four questions in the chart and write your own answers to them on the board. Write notes rather than full sentences, e.g. every Saturday, with my friends, go to the cinema. • Give students a couple of minutes to copy and complete the chart with their own information. Fast finishers Students can turn to the Vocabulary bank on page 121 and do the Jog your memory! activity. 4 • Put students in pairs so that they can ask and answer the questions in the chart in Exercise 4. • Monitor and check that students are completing the chart with their partner’s information. • Tell students about a famous place that you would like to go to, e.g. I really want to go to the Grand Bazaar in Istanbul because I love visiting markets. • Put students in pairs. • Ask students to use their smartphones to show each other a photo of a famous place that they would like to go to, e.g. The Maracana Stadium in Rio or the Dubai Mall in the United Arab Emirates. • Students tell each other why they want to go the famous place, e.g. I really want to go to the Louvre because I love beautiful paintings.
Шет тілі
Сабақ жоспары
5 сынып
Осы аптаның үздік
көрнекіліктері