Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

5 сынып Сақ патшайымы Томерис
Материал жайлы қысқаша түсінік: Ұстаздарға қажет материал
Материалды ашып қарау
Қысқа мерзімді жоспар бөлімі: 5.3А. СақтарМектеп: №22
Күні: 31.01.20 жМұғалімнің аты-жөні: Қаратаева Б.Қ.
Сынып:Қатысқан оқушылар саны: Қатыспағандар:
Сабақ тақырыбыСақ патшайымы ТомирисЗерттеу сұрағы: Тарихи деректерде Томиристің бейнесі қалай сипатталған?
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары5.3.2.1 – Қазақстан территориясындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау
Сабақ мақсаттарыБарлық оқушы: Сақ-сармат тайпаларының халықаралық аренадағы орнын саралайды Басым бөлігі: Сақ патшайымы Томиристің ел билегендегі саясатын және тәуелсіздік жолындағы ерлік істерін талқылайды;Кейбір оқушылар: Томирис патшайымның жеңіске жету жолындағы қосқан үлесін тарихи дереккөздерімен тұжырымдайды.
Ойлау дағдыларының деңгейіҚолдану, талдау, жинақтау.
Бағалау критерийлері
  • Сақ-сармат тайпаларының халықаралық аренадағы орнын талдайды;
  • Сақ патшасы Томиристің ел билегендегі саясатын және тәуелсіздік жолындағы ерлік істерін ашып көрсетеді;
  • Томирис патшайымның жеңіске жету жолындағы қосқан үлесін тарихи дереккөздермен жинақтайды;


  • Тілдік мақсаттар

  • «Сақтардың тәуелсіздігі жолындағы Томиристің бейнесі» атты бейнефильм көріп, өз ойларын айтады (айтылым дағдысы)
  • Тақырып бойынша топтар мәтінмен жұмыс жасайды (оқылым дағдысы)
  • «Ежелгі сақ дәуіріндегі балалар әдебиеті» кітабынан Меңдібай Әбілұлының «Тұмар патша туралы» хиссадан үзінді тыңдайды (тыңдалым дағдысы)
  • Оқулықтан тарихи дереккөздерді тауып, дәптерлеріне жазады (жазылым дағдысы)
  • Құндылықтарды дарытуҚазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілік
    Пәнаралық байланыстарДүние жүзі тарихы. Томиристің дүние жүзі тарихындағы ролін анықтайды География, қазақ әдебиеті.
    Алдыңғы білімСақ тайпалары туралы алған білімдерін дамыта алады, тарихи оқиғаларды жүйелейді, жіктеп айтуға үйренді, тарихи оқиғаларды қорытындылауға, талдауға дағдыланды.
    Сабақтың барысы
    Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақтағы жоспарланған іс-әрекетРесурстар
    Сабақтың басы 3-мин

    Психологиялық дайындық. ҰйымдастыруТақырып бойынша бастапқы білімдерін анықтау «Шатасқан әріптер»Сабақ тақырыбын оқушылар осы әдіс арқылы анықтайды. Оқушылардың ойларын тыңдағаннан кейін сабақ тақырыбы мен оқу мақсаттары айтылады.Оқушыларды топқа бөлу. Оқушылар сақ мемлекетінің қоғамдық-саяси жағдайларына қатысты негізгі оқиғаны айта отырып, сол оқиғаға қатысты негізгі ұғымдармен 3 топқа бөлінеді.



    (Тәуелсіздік, мемлекет, әскери демократия) жазулар
    Сабақтың ортасы























































































































































    Сабақтың соңы
    Сыныпқа тапсырма«Сақтардың тәуелсіздігі жолындағы Томиристің бейнесі» атты бейнефильм көрсету. Оқушылар бейнероликті көріп болғаннан кейін жұптық жұмыс жасайды.Жұптық жұмыс: Диалог құру.(Мұғалім, оқушы.) Сөйлеу дағдысы.1- сұрақ. Кир туралы айтып беріңізші?2-сұрақ. Кир патшаның әскерінің ерекшелігі неде ?3-сұрақ. Кир патшаның сақ патшайымы Томириске қарсы жорығы неліктен сәтсіз аяқталды?4-сұрақ. Томирис әскері бұл ұрыста қалай жеңіске жетті?Әр жұпқа әр түрлі сұрақтар беріледі.

    Диалог жасауға пайдалы сөздер тізбегі:Мемлекет, көсем, патша, әскери демократия, батырлық, тәуелсіздік, жауынгерлік, патшайым, қорған, массагет.Жұптарды қалған оқушылар түрлі-түсті стикерлермен бағалайды. 1-топқа тапсырма: Геродоттың грек –парсы соғысы туралы жазбасында Томириске қандай баға берді?Дескриптор
  • Сақтардың парсы патшалығымен соғысқанын атайды;
  • Сақтардың туған жері үшін жасаған ерлігін анықтайды;
  • Сақ патшайымы Томиристің ел басқарудағы саяси портретін саралайды.
  • ҚБ. Оқушылар «Бағдаршам» әдісі арқылы бір-бірін бағалайды.

    2-топқа тапсырма «Жасап көр» әдісі бойынша топтағы оқушылар қосымша берілген суреттер мен үлестірмелі материалдармен жұмыстанады.«Әйел болса да, жаудың шапқыншылығынан қорыққан жоқ. Томирис көп әскермен Кирге қарсы аттанып, 200 мың парсыны жойып жібереді» Помпей Трогтің сөзін дәлелдейді«Тарихи тұлға» 1-қадам Суретті пайдалана отырып, Томиристің ел қорғаушы ретіндегі ролін тізбектеп жазыңыздар.2-қадам Томирис сөзінен басталатын 4 сипаттама сөйлем құрастырыңдар.

    Дескриптор 1. Суретті пайдалана отырып, Томиристің ел қорғаушы ретіндегі ролін тізбекте.2. Томирис сөзінен басталатын 4 сипаттама сөйлем құрастырыңдар.3-топқа тапсырма: Сақтар тарихына қатысты қандай жазба деректер бар?Дескриптор 1. Геродот дерегі негізінде Томиристің Кирге берген жауабын негізде;2. Томиристің өшпенділік сезімін тұжырымда; 3. Томирис сөзінің сенімділік негізін дәлелде;ҚБ. белсенді оқушыларды мадақтау, қолдау.

    Сыныптағы барлық оқушыларға ақиқат/жалған тапсырмасы беріліп, тақырып қорытындыланады.





















    ҚБ. «Көршіңді тексер» атты әдіс арқылы қасындағы жұптарының жұмыстарын тексеріп, бағалайды. «Тұмар патшайым» тарихи-драмалық қойылымындағы мына өлең шумақтарының идеясын ашыңыз. «Бір ел болып біріккенін, ойлап жүрмін сақтардың,Көрмейсің бе бақталастың кедергі боп жатқанын.Бас-басына би болмақшы, әр тайпаның көсемі,Осылай ма  бабалардың өсиеті кешегі...»Дарынды балаларға тапсырма. 1. Автордың астарлы ойларын танып толық сараптай алады2. Өлең шумақтарды бүгінгі сабақпен байланыстыра отырып, қорытынды жасайды. ҚБ. «Екі тілек, бір ұсыныс» атты әдіс арқылы топтар бірін-бірі бағалайды.

    Рефлексия: Смайликтер




    Бейнеролик https://www.youtube.com/watch?v=e8pskSiTx2M





    Қазақстан тарихы 5 сыныбына арналған оқулық. С.Р. Ахметова т.б. – Астана «Назарбаев зияткерлік мектептері ДББҰ, 2017»Мәтін, дәптер, қалам



    Маркер, суреттер, флипчарт, қайшы, желім, ватман































    Кесте















    Тест парағы



























    Өлең жолдары



    Тапсырма үлгілері



    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    КАРАТАЕВА БАГИЛА КАЖМУХАНОВНА
    Жарияланған уақыты:
    2020-03-21
    Категория:
    Қазақстан тарихы
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    5 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1584782477