Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ашық сабақ. Асқорыту жүйесі
Материал жайлы қысқаша түсінік: Бұл ашық сабақ 3 сыныпқа жаратылыстану пәніне арналған. Сабақта әр түрлі әдіс-тәсілдер қолданылған.
Материалды ашып қарау
Жетекші орта жалпы білім беру мектебі

















Ашық сабақ тақырыбы: Асқорыту жүйесі 3 сынып

















Бастауыш сынып мұғалімі: Орынгазиева Г.О.











2018-19 оқу жылы
Пән: ЖаратылыстануСынып: 3-сыныпБөлім: Жанды табиғат. Адам.Мектеп: Жетекші орта жалпы білім беру Мұғалім: Орынгазиева Г.О.Қатысқандар саны: Қатыспаған оқушылар:
Күні: 13.11.2018 ж
Тақырыбы:Асқорыту жүйесі
Оқу мақсаты:3.2.3.1 адамның ішкі ағзаларының орналасуын анықтау;
Сабақтыңмақсаты:Адам ішкі ағза мүшелерін біледі, орналасуын көрсетеді;
Бағалау критерийіАдамның ішкі ағзаларының орналасуын анықтайды;
Тілдік мақсатПәндік терминология мен тірек сөздер: Асқорыту жолы


Асқорыту жүйесінің маңызын түсіне отырып, асқорыту жүйесінің тіршілікке қажетті энергияны алудағы рөлін сипаттайды.
ҚұндылықтарОқушыларды өзара ынтымақтастыққа, бір біріне құрмет көрсетуге тәрбиелеу. Асқорыту жүйесі туралы ұғымдарын қалыптастыру.
Пәнаралық байланысҚазақ тілі, математика.
АКТ қолдану дағдыларыТаныстырылыммен жұмыс
Алдыңғы меңгерілген білімАдамның ішкі ағзаларының орналасуын асқорыту жолдарын біледі
Сабақ барысы
Жоспарланған уақытСабақта жоспарланғаніс-әрекетРесурстар

Сабақтың басы 1 минут



Ұйымдастыру. Психологиялық жайлы ахуал орнату. Сәттілік біздер тілейік.Мен саған, сен маған,Күндей күліп жүрейік.Күннің нұрын төгейік,Мен саған, сен маған.

4 минут

Үй жұмысын «Бинго» ойыны арқылы сұрау Оқушыларға сандар беріледі. Қорапшадан сандар алынады, кімнің номері сәйкес келеді сол оқушы жауап береді.Сұрақтар:1. Тағам құрамындағы қандай негізгі қоректік заттар ағзаны құрайды? (нәруыздар, көмірсулар, майлар, минералдар, тұздар, су мен витаминдер)2. Адамның күш-қуатының азайғандығын қайдан білуге болады?Тез шаршау, қоректік заттардың жеткілікті болмауы, ашуланшақтық, әлсіздік, аурушаңдық.3.Адам бір тәулікте 4 мезгіл тамақтануы қажет. Неге? (себебі, біздің асқорыту жүйеміздің жақсы жұмыс істеуі үшін, организмде әр уақытта қоректік заттар болу керек)4.Кешкілік тамақты ұйықтаудан 2 сағат бұрын ішу керек. Неге? (бұл уақыт ішінде қарындағы ас қорытылып үлгереді)5.Асқорыту мүшелері қалай аталады?Асқазан, ауыз қуысы, өңеш, бауыр.ҚБ «Жапондық» әдіс бойынша бағалау

Сандар,қорапша
Жаңа сабақ

2 минут



1 минут











5 минут
Жаңа сабақ. Бейнеролик көрсету-Бүгінгі сабағымыздың тақырыбы қандай деп ойлайсыздар?-Бүгінгі сабақтың тақырыбы осы сыныпта жасырылған 2 сөзден тұрады.-Кәне іздеп көрелік-Бүгінгі сабаққа қандай мақсат қоясыздар?Балалар тағамның саяхаты неден басталатынын бақылап көрелік. Ұжымдық жұмыс.-Печеньенің бір тілімін алып, ауыздарыңа салыңдар.-Тамақ қайда кетті, не болды?1. Аузымызда не бар? (тіс)- Тіс не істейді?(Тістеріміз диірмен сияқты жұмыс істейді: олар ұсақтайды және тағамды шайнады. Бұл өте маңызды жұмыс)2. . - Тамақты сілекеймен не ылғалдандырады? (тіл) - Тіл не істейді? (тамақты араластырады және жұтқыншаққа жылжытады)- Тамақ жұтқыншақтан соң неге өтеді? (Жұтқыншақтан өңешке өтеді)- Өңеш арқылы тамақ қайда келеді? (асқазанға түседі) - Асқазан не бөліп шығарады? (Асқазаннан сөл бөлініп, тағамға араласады)- Содан кейін не болады? (өте тығыз орналасқан ішектің ұзын жолы басталады. Ол мөлшері 8 метрге дейін созылады. Ішектің ашішек және тоқішек деген түрлері болады. Тамақ осы жолды басынан аяғына дейін өткеннен кейін ғана мөлдір сұйықтыққа айналып, қанға сіңіп, бүкіл денеге таралады)- Асқорытуда бауыр қандай рөл атқарады? (Бауыр асқорыту үшін ішекке майды ерітетін арнайы сұйықтық бөледі)- Асқорыту қанша сағатқа созылады деп ойлайсың? (Осылай 7-8 сағат бойы біздің ағзамыз тағамдардан қоректік заттарды өзіне сіңіреді. Ал қорытылмаған тамақ ағзадан шығарылады)- Ас қорыту жүйесі ішкен тамақ пен сусынды өткізетін үлкен түтіктен тұратынын түсіндіріңіз. Бүкіл ағза бойымен тамақтың өтуі 1 күннен 3 күнге дейін созылуы мүмкін. Ас қорыту барысында тамақ кішкентай бөлшектерге бөлініп, қанға өтеді және денеміздің әрбір бөлігіне ыдырайды. Бұл бөлшектер бұлшық еттерді жұмыс күйіне келтіру үшін энергиямен қамтамасыз етеді.ҚБ «Отшашу» әдісі бойынша оқушылар өздерін бағалайды.



Бейнеролик







































































8 минут
Эксперимент жүргізу. Топтық жұмыс
  • Целлофан дорбаға 4 крекер және 2 ас қасық ас содасын салу.
  • Крекермен соданы саусақпен мыжып араластыру. Бұл үдерісті «шайнау» деуге болады.
  • 3)   Пайда болған қоспаға су құйып араластыру. Су «сілекейдің» рөлін атқарады. 4)  Осыдан кейін сірке суы қосылады, яғни «асқазан қышқылы». Алдын-ала дайындау: 1/8 кесе суды және 1/5 кесе сірке суын араластырып, тағамдық бояғыштың 2-3 тамшысын қосу. Бұл қышқыл содамен реакцияға түседі және балалар асқазандағы химиялық реакция үдерісіндегідей көпіршіктерді бақылайды.5)    Қоспадан сусорғыш спонж көмегімен сұйықтықты және крекердің ұсақ ұнтақтарын сорып құрғатады. Балаларға бұл әрекет арқылы ішек қоректік заттар мен суды сіңіретіні түсіндіріледі.6)   Содан кейін целлофан дорбадан ауаны шығарады да, қоспаны түтікше сияқты бұрайды. Дорбаның түбін шетінен кесіп, қоспаны стақанға қысып шығарады. Бұл ағзаға сіңбеген заттардың сыртқа шығуын білдіреді.Жұмыстың әр кезеңін талқылап, оқушылар бақылау парағына жазып отырады.Бақылау парағын толтыру.ҚБ ауызша


    2 минутСергіту сәті. Бейнежазба әуенімен қимылдау.



    2 минут
    Ойлан. Оқушылардан суды қалай және қай уақытта ішетіндері туралы сұрау. Асқорыту үдерісін жақсарту үшін тамақтану уақытының аралығында су ішкен дұрыс екенін айту. Судың адам ағзасындағы зиянды заттардың шығуына әсерін түсіндіру.Судың адам ағзасына қандай әсері бар?
  • Ағзадан токсиндерді шығарады
  • Теріні жұмсартады
  • Асқорытуды жақсартады
  • Шаршағанды басады
  • Денсаулықты нығайтады
  • ҚБ мұғалім смайликтер арқылы бағалайды




    2 минут







































    3 минут
    34-жұмыс парағы. «Асқорыту мүшелері», 36-б. Асқорыту мүшелерінің қызметі. Асқорыту мүшелері мен оның қызметін сәйкестендіруге бағытталған тапсырма.Критерийлер:-Асқорыту мүшесінің суретін анықтайды;-Берілген суретті оның қызметімен сәйкестендіреді.Дескрипторы:
  • Ас сілекеймен араласып, майдаланатын қуысын анықтай алады;
  • Ас қоймалжың ботқаға айналып қорытылатын қуысты анықтайды;
  • Жұтқыншақты асқазанмен байланыстыратын мүшені біледі;
  • Қорытылған астың қанға сіңіп, ағзаға тарауына көмектесетін мүшені анықтайды.


  • ҚБ Өздерін тексереді «Бағдаршам» әдісі арқылы бағалайды.Бағалауға арналған тапсырма. Жұппен жұмыс.Тұжырым дұрыс па? Сұрақтар реті жазылған кестеге «+», «-» таңбаларын қою.1. Әртүрлі тағамдарды жеуге тырысу керек.2. Егер қаласаң, тіпті бір ай бойы бір тамақты жеуге болады.3. Рационда көбірек тоқаш пен тәттілер болғаны дұрыс. 4. Тәттілер мен майлы тағамдарды азырақ жеген дұрыс.5. Қуырылған, қақталған, тұзды, ащы тағамдарды көп жемеу керек. 6. Бір уақытта тамақтануды әдетке айналдыру керек. 7. Таңертең мектепке барарда міндетті түрде тамақтану қажет. 8. Таңертең көбірек ұйықтап алған жөн, тамақтанып үлгермесең де, ұйқың қанады.9. Ұйықтар алдында тойып тамақ ішіп алу керек.10. Жеген тамақ 1 сағатта қорытылады.



    Жұпта тексереді. Дұрыс жауап тақтада көрсетіледі.Смайликтер салу арқылы бағаланады.Өте жақсы Жақсы Орташа10-9 ұпай 8-6 ұпай 5-1 ұпай


    Қортынды



    3 минут
    Еліміздің, қазақ ұлтының болашағы - жас ұрпақ! Қазақ халқының қаны таза, дені сау, сымбатты, білімді болуы үшін салауатты электронды кітапөмір салтын сақтап, дұрыс тамақтануды естеріңде сақтаңдар!Әр топ тамақтану ережесін құрастыру. А4 қағазына тамақтану ережесінің бірін жазады, тақтаға іледі, оқиды. Өздері жазған ережені тамақтану кезінде сақтауды ескерту.ҚБ «Бас бармақ» әдісі бойынша бағалау

    Үйге тапсырма1 минутТамақтануға байланысты тыйым сөздер жинақтау

    Сабақтың соңы

    3 минут

    Рефлексия:
  • Бүгінгі сабақта не үйрендік?
  • Қандай оқушы болдыңдар?
  • Қай тапсырма ерекше есте қалды?
  • Сабақтың өмірде маңызы қандай деп ойлайсың?




  • 2 минут
    БағалауБүгінгі сабақты тамақ деп ойлап өздеріңізді бағалаңыздар

    Суреттерге стикер жапсыру


    Қосымша ақпарат
    Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?Бағалау - оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?Денсаулық пен қауіпсіздік техникасының сақталуы
    Тамақтануға байланысты тыйым сөздер жинақтауТоптық жұмысты бағалауТоптық жұмыс жасау ережелерін сақтау












    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Орынгазиева Гулназ Орынгазиевна
    Жарияланған уақыты:
    2019-09-09
    Категория:
    Бастауыш сынып
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    3 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1568044092
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999