Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Ашық сабақ Көшпелілер мәдениеті
Материал жайлы қысқаша түсінік: Ұстазға
Материалды ашып қарау
ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ ЖОСПАР
Сабақ: 7.2.1Көшпенділер мәдениетіМектеп:Алматы облысы Ақсу ауданы Сағакүрес негізгі орта мектебі
Күні:Мұғалімнің аты-жөні: Кызайбаева Дарига Айткурмановна
Сынып: 7Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы: Көшпенділер мәдениеті – өркениеттің бастауы
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары: Ж.7.1.Әртүрлі жанрдағы мәтіндерді жазу үшін құрылымын ескере отырып, күрделі жоспар құру.О.7.7. Ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдар, оқулықтардан алынған деректерді қолдану, авторына сілтеме жасау.
Сабақтың мақсаты:Барлық оқушылар орындай алады:


Мәтінді түсініп, негізгі ойды анықтай алады.


Оқушылардың көпшілігі орындай алады:


Мәтіннің құрылымына сай жоспар құра алады.


Кейбір оқушылар орындай алады:


  • Мәтін бойынша күрделі жоспар құра алады.
  • Деректер қолданады, авторына сілтеме жасай алады.
  • Бағалау критерийі:
  • Мәтіннің мазмұнын түсінеді.
  • Мәтіннің құрылымын сақтайды.
  • Мәтін бойынша күрделі жоспар құрады.
  • Ғаламтор, энциклопедия, газет-журналдардан деректер қолданады.
  • Берілген дерекке сілтеме жасайды.
  • Тілдік мақсаттар:Оқушылар орындай алады:Тілдесім барысында көптік, септік, тәуелдік, жіктік жалғауларын сөйлем ішінде қолданады.



    Диалог құруға /шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Көшпенділер, ғұндар, қаңлылар, археология, ұлттық ойындар ,ат құлағында, зергерлік бұйымдар, мал шаруашылығы.



    Талқылауға арналған сұрақтар:
  • Көшпенділер дегеніміз кімдер?
  • Құндылықтарға баулуҚұндылықтар:-Жаһандық азаматтықты қалыптастыру- патриотизм-ұлттық сана-сезім-тәуелсіздік

    Пәнаралық байланысТарих Этнопедагогика

    Алдыңғы білімАуа және климат. Климаттық аймақтар. Климаттық өзгерістер

    Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақтағы жоспарланған жаттығу түрлеріРесурстар
    Сабақтың басы

    3 минут















    5 минут





































    5 минут
    Жағымды психологиялық ахуал туғызу.-Сәлеметсіздер ме, балалар?- Қайырлы күн! Топқа бөлу:-Балалар, сабағымызды бастамас бұрын екі топқа бөлініп алайық. / Балалар партаның үстіндегі кеспе қағаздарды таңдап алады. Кеспе қағаздарда «Ғұндар» және «Қаңлылар» деп жазылған сөздер жасырын тұрады. Балалар кеспе қағаздарын таңдап алып, екі топқа «Ғұндар» және «Қаңлылар» деп бөлінеді. Алдыңғы оқуды еске түсіру. Топпен жұмыс.Тапсырма. Екі топқа «Алақанға жан бітіру» әдісі арқылы алдыңғы оқу «Ауа және климат» тақырыбы бойынша алған негізгі ақпараттарын түсіру тапсырмасы беріледі.«Алақанға жан бітіру» әдісі. Оқушылар топта бір алақанның суретін салады. Топ мүшелері бірлесе отырып, салған алақандарына алдыңғы оқу бойынша негізгі ақпараттарды түсіреді.

    Тапсырма аяқталғаннан кейін 1-топ өз алқандарына жазылған ақпараттарды оқиды. Ал екінші топ бірінші топтың айтылған ақпараттарын қайталамай, тың ақпараттарды атайды.

    Кері байланыс: бағалау-мадақтау бағытындағы кері байланыс беремін.( Берілген тапсырманың жауаптарынан өткен бөлімді жақсы меңгергендері айқындалады.)

    Ой қозғау. Тақырыпқа болжам жасау мақсатында сынып оқушыларының назарын экранға аударамын. Интербелсенді тақтада «Көшпенділер атамұрасы» бейнежазбасын көрсетемін. - Балалар, бейнежазбадан нені көрдіңдер?- Ескерткіштер, көшпелі халықтар, жаугершілік, батырлар,т.б.- Көшпенділер дегеніміз кімдер? / Талқылауға арналған сұрақ/-Жарайсыңдар! Ал осы бейнежазбадан қандай ой түйдіңіздер?- Бейнежазбада көшпенділер туралы, олардың мәдениеті жайлы айтылды. - Өте жақсы, балалар! Бүгінгі біздің сабағымыздың тақырыбы «Көшпенділер мәдениеті – өркениет бастауы» деп аталады. Сабағымыздың тақырыбын айқындап алдық. Енді оқу мақсатымызбен танысып алайық.Бүгінгі сабағымыздың мақсаты:
  • Берілген мәтінмен танысамыз.
  • Мәтін құрылымын сақтай отырып, күрделі жоспар құрамыз.
  • Ғаламтор,энциклопедия,газет-журналдар, оқулықтардан алынған деректерді қолданамыз, авторына сілтеме жасаймыз.
  • /Оқушылар оқу мақсатымен танысады, өздеріне мақсат қояды./
























    «Алақанға жан бітіру» әдісі









































    Ytub НКЦ «КӨШПЕНДІ-ЛЕР АТАМҰРАСЫ»





    Сабақ ортасы





    15 минут









































































































































































































    10 минут





















    1 минут











    Топтық жұмыс. Екі топқа да бірдей мәтін беріледі. Тапсырманың орындалуын оқушыларға түсіндіремін.1-тапсырма.
  • Мәтінді оқып, тақырыбын қойыңдар.
  • Мәтін бойынша күрделі жоспарды «Торлы диаграмма» әдісіне салып құрыңдар.






  • Берілген деректерге сілтеме жасаңдар.


  • Мәтін. Ғұндар көшпелі мал шарушылығымен айналысқан. Ат құлағында ойнаған шабандоз, ержүрек жауынгер халық болған. Археологиялық қазбалардан табылған мата, кілем қалдықтары, зергерлік бұйымдар ғұндардың тұрмысқа қажетті бұйымдар жасаудағы асқан шеберліктерін көрсетеді. Ат баптау өнері, түрлі атқа байланысты ұлттық ойындардың негізін салған да осы ғұндар. «Ат – ер қанаты» деген нақыл сөз де бізге ғұн дәуірінен жеткен. Қаңлылар да қазақ халқының негізін құраған ежелгі тайпалардың бірі. Қаңлылар біздің жеріміздің оңтүстігін – Сырдария, Арыс, Бадам өзендерінің алқаптарында өз мемлекетін құрған. Үйсін тайпалары Қазақстан аумағында б.з. ІІ – б.з. VІ ғасырларға дейін өмір сүріп өздерінің мемлекетін құрған.Алакөлден соң Талас өзеніне, Жетісу жерлеріне қоныстанған. Тарихшы ғалым Нығмет Мыңжанның деректерінде: «Біздің жыл санауымызға дейін үйсін молаларынан шыққан ою – сызу өрнектері 19 ғасырдағы қазақтың ою өрнектеріне ұқсас.» делінген.Сол ежелдегі көшпенділердің мәдениеті мен салтын сипаттацтын ең үлкен қалалардың бірі Тараз қаласы еді.Тарихшылардың айтуына қарағанда, бұл қала даңқы шыққан, іскерлік байланысы кең, бай қала болған-ау! Бұл жерге өздерінің сауда керуендерін жібермейтін мемлекет болмаған. ХІ ғасырда-ақ бұл жерлер қыпшақтардың қолына көшті.Қазақстан аймағын үш мың жыл бойы мекендеген ата-бабаларымыздың өз кезеңдерінде айналысқан кәсіптері мен киім кию мәдениеті біздің қазіргі мәдениетіміздің негізін қалыптастырып кетті.

    Сараланған тапсырма: (Топтық жұмыста қабілеті жоғары 1 оқушыға және ерекше қадағалауды қажет ететін оқушыға сараланған тапсырмалар беремін.)1-тапсырма . «Акроним» әдісіТақырыпқа байланысты «Көшпенділер» сөзін «Акроним» әдісіне салыңыз. Берілген сөздің әр әріпіне сол берілген сөздің мағынасын ашатындай сөз тізбегін құру.К – көнеӨ –өмірдегі Ш -шоғырланғанП –пенделердің Е -ерлігіН -намысыД -дәлелденгенІ -іріктелген Л -лайықты Е -ерлердің Р - рухы 2-тапсырма.(сыныпта ерекше қадағалауды қажет ететін оқушыға беремін)Мәтіннен тірек сөздерді беру арқылы шағын мәтін құрастыру. Тірек сөздер: ғұндар мемлекеті, мал шаруашылығымен, ат құлағында, халық болған, кілем қалдықтары, зергерлік бұйымдар, ұлттық ойындар.Дескриптор:
  • Мәтіннің мазмұнын түсінеді.
  • Мәтінге тақырып қоя алады.
  • Мәтін бойынша күрделі жоспар құра алады.
  • Берілген деректерге сілтеме жасайды.
  • Қалыптастырушы бағалау.Топтар тапсырмасын аяқтағаннан кейін жұмыстарын бір-бірімен алмастырады. Берілген дескриптор бойынша бірін-бірі бағалайды.Ал сараланған тапсырмаларды орындаған оқушыларға ауызша мадақтаушы-бағыттаушы кері байланыс беремін.Кері байланыс: Қолдаушы- бағыттаушы бағытындағы кері байланыс беремін. Жауаптарың өте жақсы. Керемет! Дегенмен кез-келген тақырыпта ойларыңды еркін жеткізу үшін көп ізденіп оқу керек.

    Топтық жұмыс. «Семантикалық карта» әдісі2-тапсырма Мәтіннен көптік, септік, тәуелдік, жіктік жалғаулы сөздерді тауып кестеге түсіру.

















    Дескриптор:
  • Мәтіннен көптік, септік, тәуелдік, жіктік жалғаулы сөздерді таба алады.
  • Топпен бірлесе жұмыс жасай алады.
  • Уақытты тиімді пайдаланады.
  • Қалыптастырушы бағалау. Топтар тапсырмасын аяқтағаннан кейін жұмыстарын бір-бірімен ауыстырады. Берілген дескриптор бойынша бірін-бірі бағалайды.

    Кері байланыс: Мадақтаушы бағытындағы кері байланыс беремін. Жауаптарың өте жақсы! Жарайсыңдар!

    Үйге тапсырма: Оқушыларға сараланған тапсырмалар беремін.1. Оқушылардың көпшілігіне: оқулықтағы 5-тапсырманы беремін. Тұрақты тіркестерді қатыстырып, көшпенділер өркениеті жайында диалог құрыңдар. Ат құлағында ойнаған, ықпалын тигізген, даңқы шыққан, қолына көшті, негізін қалады.2.Кейбір оқушыларға: Көшпенділер мәдениеті жайында қосымша дереккөздерінен ақпараттар жинақтап, таныстырылым дайындау/3-5 бет/ (ғаламтор,энциклопедия,газет-журналдардан).
    Оқулық 7-сынып «Алматы», «Атамұра»2017ж.29-30-беттер





    «Торлы диаграмма» әдісі





























































































    «Акроним» әдісі

































































    Семантикалық карта» әдісі













































    Оқулық 7-сынып «Алматы»«Атамұра» 2017ж. 30-бет

    Сабақтың соңы5 минут











    Рефлексия.«20 секунд» әдісі арқылы сұраққа жауап береді.Ойлануға 20 секунд уақыт беріледі.
  • Сіздіңше бүгінгі оқып білгендеріңіздің ішіндегі сіз үшін ең маңыздысы не болды?
  • Қай сұрақ сізге қиындық тудырды?
  • Қай тапсырманы орындау барысында сіз қиналдыңыз? Бұл неліктен деп ойлайсыз?
  • Оқушылардың берген жауаптарын ескере отырып, келесі сабақты жоспарлаған кезде кері байланыстарын ескеремін.


    «20 секунд» әдісі









    Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?Әр тапсырманы орындағаннан кейін, кері байланыс жасап, қолдап, мадақтап отырамын. Қабілетті оқушылардың қызығушылығына және деңгейіне қарай шығармашылық тапсырмалар беремін.Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?Барлық бағалаулар дескрипторға сәйкес бағаланады. Әр тапсырма бойынша оқушылардың жауабын қолдаушы, бағыттаушы, мадақтау әдістері бойынша бағалап, мадақтап отырамын.Пəнаралық байланыс: тарих, этнопедагогикаАКТ-мен байланыс:көшпенділер мәдениеті тақырыбына жазылған бейнежазбаҚұндылықтармен байланыс (тəрбие элементі).Ата-бабамыздан келе жатқан ұлттық мәдениетімізді оқушылардың бойына сіңіремін.
    Рефлексия





    Сабақ / оқу мақсаттары қолжетімді ме?

    Бүгін оқушылар не білді?



    Сыныптағы ахуал қандай болды?

    Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма?

    Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе?

    Мен жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?
    Өткізген сабақ туралы ойлану үшін төмендегі орынды пайдаланыңыз.Сол жақтағы сіздің сабағыңызға қатысты сұрақтарға жауап беріңіз.


    Сабақ мақсаты қолжетімді болды.Оқушылар көшпенділер мәдениеті туралы түсінік алды.

    Мәтіннің мазмұнын түсініп, мәтінге тақырып қойып, мәтін бойынша күрделі жоспар құрды.

    Сынып ахуалы жоғары болды.

    Жоспарлаған саралау тапсырмалары тиімді болды.



    Мен берілген уақытты тиімді пайдалана алмадым.



    Әріптестерімнің ұсыныстарын ескере отырып,сабақ жоспарлауда уақытты тиімді пайдалануды ескеремін.



    Жалпы бағаСәтті өткен екі нәрсені атап көрсетіңіз (сабақ беру және оқытуға қатысты)?
  • Мәтін бойынша «Торлы диаграмма» әдісіне салып күрделі жоспар құрастыру.
  • Сараланған тапсырмалардың орындалуы.


  • Қандай екі нәрсе сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (сабақ беру және оқытуға қатысты)?
  • АКТ пайдалану.
  • Топтағы бірлескен жұмысты жақсарту.


  • Осы сабақ барысында сынып немесе жеке оқушылар туралы менің келесі сабағыма дайындалу үшін қажет болуы мүмкін қандай ақпарат алдым?

    Жекелеген оқушыларға өз бетінше іздену жұмыстарын жүргізу үшін тапсырмаларды түрлендіріп беруді жоспарладым.
















































































































































































































    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Кызайбаева Дарига Айткурмановна
    Жарияланған уақыты:
    2019-10-30
    Категория:
    Қазақ тілі
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    7 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1572422302
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999