Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Бұқар жырау "Тілек"
Материал жайлы қысқаша түсінік: 9-сынып қазақ әдебиетіне арналған жаңа оқу бағдарламасына сай жазылған сабақ жоспары. сабақ оқу мақсатына сай, жүйелі түрде әдіс-тәсілдерді тиімді пайдаланған түрде жазылған. бұл материал жас мамндарға қажет деп ойлаймын.
Материалды ашып қарау
САБАҚ: Мектеп:
Күні: Мұғалімнің есімі:
СЫНЫП:9Қатысқандар саны:Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыБұқар жырау «Тілек»
Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)9.1.3.1 көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау; 9.1.4.1 көркем шығармалардан алған үзінділерді шығармашылық жұмыстардақолдану
Негізгі мақсатАқтамберді    жыраудың –өмір   жолы мен  еңбектеріне   тоқтала отырып,    шығармаларының  идеялық  мазмұнынын ашу, талдау

Сабақ мақсаттарыБарлық оқушылар:


: Жыраудың философиялық толғаныстары туралы танысады,ерекшеліктерін талдайды,шығармашылық жұмыс жасайды


Оқушылардың басым бөлігі:


ұқар жыраудың еңбектеріне тоқтала отырып, шығармаларының идеялық мазмұнынын талдау, оқушыларға ойландыратын сауал бере отырып, пікірін тыңдау, қорытынды жасау;


Кейбір оқушылар:


Берілген сұрақтар бойынша зерттеу, суреттеу сұрақтарына жауап бере алады, ой толғау жазуда ойын жүйелі, тиянақты, тұжырымды етіп көркем тілмен жеткізе алады (ТжДО))Жырдағы кейіпкерлердің образдарын топтастыра алады, кейіпкер бойындағы қасиеттерден нені үйренгенін, нені өзіне үлгі етуге болатынын өз ойымен айта алады (КҚЕО)
Бағалау критерийіЖеке, жұптық, топтық тапсырмаларды орындай алады. Сабақ барысында тыңдаушының назарын өзіне аудара алады.
Тілдік мақсатОқушылар:


Зерттеу, суреттеу, салыстыру, қолдану, талқылау барысында жұппен, топпен диалогқа түсу арқылы пікір алмасып, өз ойын дәлелді жеткізе алады, түйінді ойларын ортаға сала алады


Негізгі сөздер мен тіркестер:


Әдіс, амал, операция, құрал/цикл
Алдыңғы оқуТалдай алу, салыстыру, сұрыптау, тұжырымдау, өз ойын дәлелдеу дағдылары
Жоспар
Жоспарланған уақытЖоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз)Ресурстар
Басталуы 0-3 мин

Психологиялық ахуал:1. «Бумба-юмга» сергіту жаттығуын жасату. Оқушылар қарама-қарсы тұрып бір-бірінің оң құлағын ұстап «сәлем» деп амандасады, мұрындарын түйістіру арқылы «қалайсың?» деп қалдарын сұрасады, содан соң арқаларын түйістіру арқылы «жақсымын» дегенді білдіреді. 2. Қоржындағы заттарды таңдап алу арқылы топтарға бөлінеді. Үй тапсырмасын тексеру (5 минут) Оқушылардың үй тапсырмасына дайындығын анықтау үшін «Ыстық орындық» стратегиясын қолданамын. Бір оқушы ортаға шығып, орындыққа отырады да сол оқушыға оқушылар сұрақ қояды.1. . . Жыраулар поэзиясының негізгі тақырыбы қандай?3. Жыраулар өз заманының қандай өзекті мәселелерін жырларына арқау еткен?4. Жыршы, жырау, толғау сөздерін қалай түсінесіңдер? (Толғау деп- өмір, тіршілік туралы терең ой мен толғанысқа құрылған шығарманы айтамыз.)5







Қоржын, сырға, білезік, жүзік, моншақ, қапсырма, шашбау, айбалта, қалқан, кездік, жебе, қылыш, найза, тақия, қамшы, киіз үй, домбыра, таға
Ортасы

  Бұқар жырау өлеңдерін зерттеп, қағаз бетіне түсірген – белгілі ғұлама, фольклорист әрі ақын – Мәшһүр Жүсіп Көпеев. Жырау – ырғағы мен ұйқасы бар өлең шығара алуы, терең мағыналы, нақыл сөздерді қолдана білуі, әлеуметтік өмір жайлы кейінгіге үлгі боларлықтай ойлы пікір айта білуі керек. Өмір жайлы: “Жиырма деген жасыңыз”, “Сен он бір жасыңда”, “Атам болған жиырма бес”, т.б.ӨлеңдеріЕл бірлігі жайлы: “Бірінші тілек тілеңіз”, “Керей, қайда барасың?”, “Ей, Абылай, Абылай!” т.б.

Бұқар жырау кім? Ақын, жырау, Абылай ханның кеңесшісі, ақылгөй, поэзияның ірі өкіліСұрақ – жауап:1. Бұқардың әкесінің есімі - Қалқаман2. Бұқардың туған жері – Павлодар облысы Баянауыл ауданы3. Бұқар қай ғасырда өмір сүрген? - ХҮІІІ4. Қай қаланың ауданына және көшесіне Бұқар жырау есімі берілді? – Қарағанды облысы5. Жырау өлеңдерін жинап, қағаз бетіне түсірген кім? – Мәшһүр Жүсіп КөпеевТілек Бірінші тілек тілеңіз Бірінші тілек тілеңіз Бір аллаға жазбазқа. Екінші тілек тілеңіз Ер, шұғұл, пасық, залымның Тіліне еріп азбасқа. Үшінші тілек тілеңіз - Үшкілсіз көйлек кимеске, Төртінші...ТілекБірінші тілек тілеңізБірінші тілек тілеңізБір аллаға жазбазқа.Екінші тілек тілеңізЕр, шұғұл, пасық, залымныңТіліне еріп азбасқа.Үшінші тілек тілеңіз -Үшкілсіз көйлек кимеске,Төртінші тілек тілеңізТөрде төсек тартып жатпасқа,Бесінші тілек тілеңізБес уақытта бес намаз



Дәлелдемелерді жағдайға сәйкес сенімді түрде беру отырып, «Тілек» өлеңіндегі ақын қолданған сөз өрнектерінің ой-сезімге әсер ету тәсілдерін анықтап, «Кесте» сызбасында топтастырып  жаз.

Пысықтау үшін Жоғары дәрежелі сұрақ – Ақын арманы қандай еді?«Кластер» әдісі - тақтаға стикермен орындау



1. Арнайы сұрақ: “Жырау туындылары көңіл пернесін дөп басар әсерлілігімен, көздегінін орып түсер өткірлігімен, аз сөзге көп мағына сыйғызған нақтылығымен, сұлу сазды көркемдігімен, асау серпімді қуатымен ерекшеленеді”. Кімнің сөзі? Жауап: Мұхтар Мағауин2. Қазақ әдебиеті: Елу жасқа келгенде, Үш жүздің баласының Атының басын бір кезеңге тіредің, - деген өлең жолдары Бұқар жыраудың қай өлеңінен алынған үзінді – Жауап: «Ей, Абылай, Абылай!»3. География: 1729 жылы қалмақтар мен қазақтардың айқасы қай жерде болды? – Жауап: Балқаш көлінің оңтүстігінде4. Биология: Бұқар керейлерге өзінің Әлділігін қандай жануардың терісі арқылы білдіреді? – Жауап: Өгіз терісі5. Тарих: Бұқар өмір сүрген кездегі қазақ елінің тарихи жағдайы қандай еді? – Жауап: Ақтабан шұбырынды, Алқакөл сұлама көтерілісі болған еді6. Қазақ әдебиеті: Жыраудың «Бірінші тілек тілеңіз», «Керей, қайда барасың?» деген өлеңдерінің тақырыбы не? – Жауап: Ел бірлігі, ынтымақ



Интербелсенді тақта, суреттер, таныстырылым





А4 қағазы, қалам, қарындаш, түрлі-түсті маркерлер, сызғыш, т.б.













.









Интербелсенді тақта, қалам
Аяқталуы

1. Бұқар өмір сүрген кездегі қазақ елінің тарихи жағдайы қандай еді?2. Бұқарды неге жырау дейміз?3. Ақын толғауларында қандай әлеуметтік мәселелер көтерілген?4. Ақын өз толғауларында халыққа өнеге боларлық қандай ойлы пікірлер ұсынады?Рефлексия:
  • Сөйлемдердің дұрыс құрылуы, сауаттылығы.
  • Ойдың бірізділігі, жүйелілігі.
  • Көркем тілмен жазылуы.
  • 2.«Баспалдақ» әдісі бойынша оқушылар өзін-өзі қандай деңгейде тұрғанын анықтап, бұл сабақты игере алған немесе игере алмағанын айтады.















    парақшалары
    Қосымша ақпарат
    Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?Бағалау – Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланыс. Құндылықтардағы байланыс
  • Қосымша көмек қажет ететін оқушыларға эссе жазуда аяқталмаған сөйлемдерді ұсынамын; жұппен, топпен жұмыс барысында бағыттап отырамын;
  • Қабілеті жоғары оқушылардан жоғары дәрежелі сұрақтарға жауап аламын; постерге түсіруде ерекше идеялар ұсына алады.
  • Қошеметтеу, бас бармақ - уәж
  • «Бағдаршам»
  • Бағалау критерийлері
  • «Баспалдақ»


  • Өнер, қазақ тілі
  • АКТ – интербелсенді тақта
  • РефлексияСабақ / оқу мақсаттары шынайы ма? Бүгін оқушылар не білді? Сыныптағы ахуал қандай болды? Мен жоспарланған саралау шаралары тиімді болды ма? Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?Төмендегі бос ұяшық сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.




























    Қорытынды бағамдау:Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1.



    2.





    Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да ескеріңіз)?1.



    2.



    Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге не көмектесетінін білдім? (балаға, өзіңе қоюға болады)







    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Ендибаева Сабира Мамбетовна
    Жарияланған уақыты:
    2019-09-11
    Категория:
    Қазақ әдебиеті
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1568211284
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999