Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ислам ілімдерін оқытуда жас ерекшеліктерін ескеру
Материал жайлы қысқаша түсінік: Медресе студенттеріне арналған
Материалды ашып қарау


Дәріс жоспары №4

Топ13-11-81



Дәрістің өткізілетін күні







Пән аты: Ислам ілімдерін оқыту әдістемесіОқытушы: Кулжанов ТемурбекДәріс хана: _______________Дәрістің түрі: Практикалық сабақ (Аралас сабақ)Оқыту әдісі: Топтық әдісДәрістің тақырыбы: Ислам ілімдерін оқытуда оқушылардың жас ерекшілігін ескеруДәрістің мақсаттары: Білімділік: Оқушыларға ислам ілімдерін оқытуда оқушылардың жас ерекшілігін ескеруді баяндау, соған қатысты мәселелерді түсіндіру, олар туралы түсінік бере отырып меңгерту. Дамытушылық: Оқушылардың ислам ілімдерін оқытуда оқушылардың жас ерекшілігін ескеру туралы түсініктерін қалыптастыру, логикалық ойлау, зейінділік пен белсенділік іс-қимыл қабілеттерін дамыту, шығармашылық іскерліктері мен дағдыларының қалыптасуына жағдай жасау. Тәрбиелік: Оқушыларды жауапкершілікке, әрбір көрнекі құралдарды ұқыпты пайдалануға тәрбиелеу. Пәнаралық байланыстар: 1. Құран2. Хадис 3. ФиқһДәріске қолданылатын көрнекі құралдар: Интерактивті тақта, аудио-бейне материалдар, мәтіндер

Дәріс барысы

І. Ұйымдастыру кезеңі (5 мин): Оқушылармен сәлемдесу, дәрісхана тазалығын тексеру, оқушыларды түгелдеу, оқушылардың назарын сабаққа аударту.

ІІ. Оқушыларды мына тақырып бойынша тексеру (25 мин): Ислам ілімдерін оқыту әдістеріСұрақтар: 1. Ислам ілімдері дегеніміз не? 2. Оның маңызы қандай? 3. Діни білім берудің мақсаты қандай? 4. Құран кәрімдегі сол туралы аяттар?

ІІІ. Жаңа сабақты түсіндіру жоспары (40 мин): 1. Ислам ілімдеріне қандай ілімдер жатады?2. Білім алушыларға қойылатын талаптар? 3. Педагогика сөзінің мағынасы қандай? 4. Технология сөзінің тілдік мағынасы қандай?5. Ислам ілімдерін оқыту әдістемесі?6. Діни білім берудің міндеттері? 7. Ілімдерді оқыту барысындағы жас ерекшеліктері?8. Ислам дінін жаюдағы жетістіктері қандай еді?9. Саяси әлеуметтік жағдай қалай болды?10. Негізгі әдістерін баяндаңыз?

ІV. Жаңа сабақты бекіту (10 мин):1. Құран кәрім кітабында бұл туралы не айтылған? 2. Алға қойған мақсаттары жайлы баяндау.3. Ерекше мән берілетін жайттар?4. Хадистерде бұл жайлы не делінген?5. Осы кезеңнің жалпы мағынасы. 6. Жаңа технологиялар деген не? 7. Білім беруді ізгілендіру деген не?8. «Ислам ілімдерін оқытуда жас ерекшелігі» сөзі туралы түсіндіру. V. Сабақты қорытындылау және бағалау (5 мин): Оқушыларды сұрақ-жауап арқылы қорытындылап, тапсырмаларды орындау дәрежесіне қарай білімдерін бағалау.

VI. Үй тапсырмасы (5 мин): Осы жайлы базалық түсінік қалыптастырып, жан-жақты түсіндіріп беру.(тест сұрақтарын құрастыру).

Қолданылатын әдебиеттер:

Әдебиеттер тізімі

1.Негізгі әдебиет
  • Құран Кәрім
  • Сахих әл-Бухари хадистер жинағы, Алматы, 2008.
  • Ислам және өнеге, Қ.Бағашар, Алматы, 2014.
  • Дін мен дәстүр, Е. Малғажыұлы, Алматы, 2014.


  • 2.Қосымша әдебиет
  • Пайғамбарлар қиссасы, С.Ибадуллаев, Алматы, 2010.
  • Ислам ғылымхалы, Қ. Жолдыбайұлы, М. Исаұлы, Алматы, 2011.
  • Адамзаттың асыл тәжі, Д.Өмірзаққызы, Алматы, 2013.




  • Оқытушының қолы: _____________________

    Кафедра меңгерушісі: __________________

    Әдіскер: _____________________________











    Ислам ілімдерін оқытуда оқушылардың жас ерекшелігін ескеру

    Оқушының жас ерекшелігін ескеру дегеніміз әр жас кезеңдеріне сәйкес баланың ақыл-ойының, психикалық процестерінің, дене тұлғасының физиологиялық жетілу дәрежесін және олардың «жақын аймақтағы» даму мүмкіндігін ескеру.Соңғы кезде бұл принципті «түсініктілік және шамаға лайықтық» принципі деп те атап жүр. «Шамаға лайықты деген ұғымды шамаға сай жеңілдік деп түсінбеу керек. Қайта шамаға лайық» қиындық деп, яғни оқу материалы немесе тапсырмалар оқушының мүмкіндігіне лайық қиын, күрделі болуы қажет деп түсінген жөн.Оқуды жасанды қиындатуға да болмайды. Оқушыларға берілетін білім шамаға лайық күрделеніп, баланың «ақыл-ойының мүлгуіне мүмкіндік бермейтіндей» /К. Д.Ушинский/ болуға тиіс, қиындық «шартты түрде зейінді шоғырландыру құралы ретінде пайдалы» /К.Д.Ушинский/ болу керек.Шамаға лайық қиындықты жеңу-оқушы ақыл-ойын дамытудың шарты және өлшемі болып есептеледі. Ол оқушының ақыл-ой қабілеті мен таным мүмкіндіктерінің деңгейін көрсетеді.Берілетін білімнің шамаға лайық күрделі болуы окушы ақыл-ойын, тілін дамытуда, оқу әрекеті барысында олардың іскерлігі мен байқағыштығын, психологиялық қабілет мүмкіндіктерін /ес, зейін т.б./ дамытуда ерекше маңызды екендігі жөнінде Л.С.Выготский, Д.Б.Эльконин, Л.В.Занков т.б. ғалымдар өз зерттеулерінде дәлелдеген.Оқудың жеңілдігі ізденуді талап етпейді, творчестволық белсенділікті төмендетеді. Сол, сияқты бала ұғымына бас артық қиындық туғызатын күрделі материалды да ұсынуға болмайды. Шамадан тыс қиындық баланың жігерін мұқайды, оқуға ынтасын төмендетеді, өз еңбегінің жеміссіздігін байқаған соң, оқушының өз ісіне деген сенімі жоғалады. Сондықтан да оқу материалының қиындығы, күрделілігі баланың едәуір танымдық ізденіс, белсенді еңбектенуі, ақыл-ой, іскерлік қабілетін жұмылдырып, күш жұмсауы арқылы ұғынуын камтамасыз етерліктей дәрежеде болуы қажет. Сонымен бірге баланың «жуық арадағы даму аймағын» /Л.С.Выготский/, яғни болашақ дамуы мен танымдық мүмкіндіктерін ескеруді қажет етеді. Олай болса 4-сыныпта әдебиеттен берілтін білім оқушылардың шама-мүмкіндігіне сай болуы қажет. Әдебиет пәні бойынша ұсынылатын шығармалар оқушының ұғынып меңгере алуының ең жоғаргы мүмкіндігіне сай іріктелуге тиіс. Ал тапсырмалар олардың ойланып-толғанып ізденуін едәуір қиналып еңбектенуін қажет етерліктей болуға тиіс.Бір сыныптағы оқушылардың ұғыну, оқу қабілеті әр түрлі болатыны белгілі. Сондықтан да материалды түсіндіруде мүғалім қабілеттілігі орта дәрежелі балалардың мүмкіндігіне сүйенеді. Ал практикалық іс-әрекет барысында, үйге тапсырма беруде т.б. жағдайларда оларға талап қою принципін өзгертіп отырады: біріне көтеріңкі талап қойса,енді біріне талап қою төменгі дәрежеде болуы мүмкін.Мәселен, ақыл-ой қабілеті жақсы дамыған оқушыларға арнайы тақырыптарға шығармалар жазғызу, өздігінен оқуға қосымша әдебиеттер ұсыну, баяндамалар жасату, үгіт-насихат жұмыстарын тапсыру т.б. Ал қабілет мүмкіндігі қалыпты жағдайдағы балаларға берілетін тапсырмалар эдеттегідей болуы мүмкін. Оқытудың түсініктілік және шамаға лайықтылық принципінің мәні осындай.Оқушының жаңа ұғымдарды меңгеруі бұрынғы ұғым-түсініктеріне байланысты екені түсінікті.Сондықтан жаңа материалды қандай көлемде, қандай деңгейде өту қажеттігін анықтау үшін мұғалім оқушылардың әдеби шығармалар жөніндегі бұрынғы білім қорын, олардың тарихи-деректі оқиғалармен байланысты зерттеп, анықтап алуға тиіс. Түсініктілік принципінің тиімділігі мұндай жағдайда арта түседі.Сонымен бірге бұл әдеби мұраларды хронологиялық принциппен оқыту орынды. Бұл әр тарихи кезеңдегі әдеби шығармалардың идеялық мазмұндық жағынан бір-бірімен өзекті байланысып, бір ойдан екінші ой туындап, олар келесі кезекті ой-пікірлермен логикалық жалғасып, мазмұн мағыналық жағынан толығып, күрделеніп, байып отырғанын, яғни әдеби шығармалардағы логикалық жалғастықты оқушылардың түсінуі үшін ыңғайлы. Бұл оқушының әдебиет пәні бойынша берілетін білімнің жалпы жүйесі мен құрылымын және олардың өзара сабақтастығын түсіну және жеке тақырыптар бойынша өтілетін материалды сапалы меңгеруі үшін де қажет.Жүйелілік белгілі пән бойынша өтілетін тақырыптар мен бөлімдердің өзара байланыстылығын, яғни пәннің ішкі сабақтастығын сақтау үшін де, пәнаралық сабақтастықты сақтау үшін де қажет. Оқушы әдебиет пәнінің структуралық құрылымының сабақтастық жүйесін және пәнаралық байланыстың жүйесін жақсы түсінсе, әдеби шығармалардың идеялық мазмұны, ерекшеліктері туралы толық дерек алады. Және ондағы оқиғалар, ой-пікірлер, адам психологиясы мен тарихи жағдайлардың өзара сабақтас, тәуелді екенін терең түсінеді.Жүйелілік мұғалімнің оқу жұмысын ұйымдастыруына да қажет. Оқушыға талап қою, олардың білімін тексеру немесе сабақты өткізу т.б. осы сияқты мұғалімнің әрекетінде де жүйелілік сақталу керек. Жүйелілік оқушының танымдық, ақыл-ой, еңбек әрекетінде де қажет. Қабылданған ұғым-түсініктер белгілі бір жүйеде реттестіріліп, олардың өзекті сабақтастығын терең түсінгенде ғана санада олар бойынша ассоциациялар жүйесі пайда болады. Осы жаңа мен ескінің арасындағы байланыс, яғни ассоциациялар жүйесі әбден орныққанда ғана тиісті білім меңгерілді деп есептеледі. Бұл үшін оқушының жүйелі ақыл-ой әрекетін аз мөлшерімен күрделендіріп, қайталап отыру қажет. Оқушылардың өзінің ұғым-түсінігін баяндау, өздерінің ой тұжырымын қорытып, дәлелдеуі, әр түрлі жазба жұмыстарын /мазмұндама, шығарма, мінездеме т.б./ орындауында да жүйелілік болу керек. Сонда ғана оқушыларда ақыл-ой логикасы, еңбек ету мәдениеті дұрыс қалыптасады.











    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Кулжанов Темурбек
    Жарияланған уақыты:
    2020-03-21
    Категория:
    Басқа
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    Басқа
    Тіркеу нөмері:
    № C-1584788802