Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Жаңартылған бағдарлама-білім берудің мазмұны
Материал жайлы қысқаша түсінік: Жаңартылған білім мазмұны, іздемпаздыққа, шығармашылыққа, оқушвлардың өз ойын толық жеткізуге жетелейді
Материалды ашып қарау
Мақала авторы: Еркінбай Гулзат МуратқызыЖұмыс орны: А.Пушкин атындағы №41 көпсалалы гимназия Лауазымы: Қазақ тілі мен әдебиет пәнінің мұғалімі

«Мұғалім ісі сырттай қарапайым болғанмен – тарихтағы ең ұлы істің бірі" К.Д.Ушинский Жаңартылған бағдарлама – білім берудің жаңа мазмұны Қазақстан  2030 стратегиялық бағдарламасы білім берудің ұлттық моделінің қалыптасуымен және Қазақстанның білім беру жүйесін әлемдік білім беру кеңестігіне кіріктірумен сипатталады. Қазіргі таңда қазақ тілі-мемлекеттік тіл, қарым-қатынас тілі – орыс тілі және ағылшын тілі – әлемдік кеңістікті тану тілін оқытуда жаңа идеяларды әр сабақта жан-жақты қолданып, жаңаша оқытудың тиімді жолдарын тауып, жүйелі түрде қолдану-заман талабы болып отыр. Оқытудың парадигмасы өзгерді. Білім берудің мазмұны жаңарып, жаңаша көзқарас пайда болды. Осыған байланысты ұстаздар алдында оқытудың әдіс-тәсілдерін үнемі жаңартып отыру және технологияларды меңгеру, оны тиімді қолдана білу міндеті тұр. Мемлекетіміздің білім беру үдерісіне енген жаңартылған білім беру      бағдарламасы - заман талабына сай келешек ұрпақтың сұранысын  қанағаттандыратын тың бағдарлама.Қай елдін болсын өсіп-өркендеуі, ғаламдық дүниеде өзіндік орын алуы оның ұлттық білім жүйесінің деңгейіне, даму бағытына байланысты. «Ұрпағы білімді халықтың болашағы бұлыңғыр болмайды» дегендей, жас ұрпаққа сапалы, мән-мағыналы, өнегелі тәрбие мен білім беру-бүгінгі күннің басты талабы.Шындығында мұғалімнің алдында оқушыларға білім мен тәрбие беруде үлкен жауапкершілік тұр. Әрбір оқушыны оқытып тәрбиелеуге байланысты мәселелерді өздігімен және шығармашылық ынтамен шешуге қабілетті жаңашыл мұғалім керек. Жаңа, тез өзгермелі, білімді де білікті, тың серпіліске, өзгеруге дайын және жаңа талап межесінен көріне алатын шығармашыл да кәсіби шебер мұғалімдерді қажет етіп отырғанына  көзіміз жетті. Оқушылардың мектепте табысты оқуы ғана емес, өмірде де табысты болуы  мұғалімнің  қабілетіне, оның құзыреттілігіне байланысты екенін терең түсіндік.  Мұғалім оқушылар үшін қандай да бір пән бойынша білім беретін адам ғана емес, сондай-ақ олардың оқудағы еңбегін қызықты, тиімді ұйымдастыра  алатын, оларға үлгі болатын ерекше тұлға болуы керек. Жаңа заман мұғалімнен күнделікті оқушылармен  қарым-қатынас барысында әрбір жағдаят үстінде ерекше білім деңгейін көрсетуді және шығармашыл шешім қабылдай алуын талап  етіп отыр. Оны қанағаттандыру үшін қазіргі заманның мұғалімі  жаңашыл, икемді, өзгерісті тез қабылдай алатын, жан-жақты, жаңа педагогикалық инновациялық технологияларды меңгерген болуы керек. Жаңа білім беру бағдарламасы сыни тұрғыдан ойлауға, шығармашылықты қолдана білуді және оны тиімді жүзеге асыру үшін қажетті тиімді оқыту әдіс-тәсілдерді (бірлескен оқу, модельдеу, бағалау жүйесі, бағалаудың тиімді стратегиялары) үйретеді. Бүгінгі таңда елімізде білім беру мазмұны жаңа бағытқа бет бұрды.Елбасы Н.Назарбаев өз сөзінде:«Біз қазір білім – ғылым- инновация» атты үштік үстемдік құратын постиндустриялық әлемге қарай бағыт алып барамыз» деген болатын.Ендеше ,еліміздің әлемдік үдерістерге енуі білім беру жүйесінің жаңа сапалық деңгейге өту қажеттілігін арттыруда екені түсінікті.Қазақстан Республикасында орта білім беру мазмұнын жаңарту шеберінде білім беру үдерісінің құрылымы мен мазмұны елеулі өзгерістер енгізілуіне байланысты Астана қаласында «Назарбаев зияткерлік мектептері» ДББҰ Педагогикалық шеберлік орталығының ұйымдастыруымен 7 шілде мен 14 тамыз аралығында қазақ тілі пәні бойынша педагогика кадрларының біліктілігін арттыру курсы өтті. Курсқа алғаш келген күннен бастап, көкейімізде жүрген көп сауалдардың жауаптарын алдық, жалпы білім беру мазмұнының өзгешілігімен, ерекшелігімен таныстық.Біз осы оқу барысында қазақ тілін жаңа мазмұнда оқыту бойынша дәріс- тренингтер тыңдап, жаңартылған білім беру бағдарламасындағы оқу мақсаттарына жетуде критериалды бағалау жүйесін қолдануды үйрендік. Орыс тілді мектептерде қазақ тілін оқытуда оқушылардың бойында тілдік құзыреттіліктерді қалыптастыру бойынша қолданылатын белсенді оқыту стратегиясымен аудармасыз оқытудың тәсілдерімен таныстық. Тек танысып қоймай, тәжірибе барысында іске асырдық, түрлі тапсырмалар мен жаттығулар әзірледік. Мұғалімдердің сбаақ беру үдерісінде негізгі алатын 3 құжатпен оқу бағдарламасы, оқу жоспары және қалыптастырушы бағалауға арналған тапсырмалар жинағымен танысып жұмыс жасадық. Мұндағы жаңа оқу бағдарламасының ерекшелігі- ХХІ ғасыр дағдыларын дамытуға бағытталғандығына, яғни ақпаратты іздеу, талдау және интерпретациялау дағдыларын дамыту; адам, табиғат және қоғам туралы олардың бастапқы білім қооларын қалыптастыру рухани- адамгершілік құндылықтарын дамыту. Жаңа бағдарламаны меңгеру барысында ерекше есте қалған мына әдіс-тәсілдер сабақтың тиімді өтуіне, оқушы бойында қажетті 4 дағдыны(тыңдалым, айтылым, жазылым, оқылым) қалыптастыруға ықпал ететіні сөзсіз: «Шығыс базары», «Білім қабырғасы», «Ыстық орындық», «Дауыстап ойлау », «Бұзық телефон», «Бір минуттық әңгіме», «Қар кесегі», «Драма әдісі», «Әдебиеттік үйірме», графикалық органайзерлер – «Дара диаграмма», «Қос диаграмма», «Оқиға тауы», «Хикая картасы», «Эмоция кестесі», т.б. Курстан өте көп жаңалық, білім алдық. Көптеген қызықты сәттерді өткіздік. Біздің білімге деген құштарлығымызды арттырып, дәріс берген тренеріміз Балтабекова Анар Тұрсынбекқызына айтар алғысым мол! «Жақсы адам ғана басшы бола алады»-деп Жүсіп Баласағұни бабамыз айтып кеткендей, жаттықтырушымыз бізге өте әділ, мейірімді, білімді, алғыр басшы бола білді. Алдыңғы білімді өткен біліммен салыстыра, ұштастыра отырып, түсінбегенімізді қайта түсіндіріп, әр тыңдаушының санасына жеткізе білді.Жаңартылған білім беру бағдарламасының ең негізгі мақсаты-білім алушылардың оқу нәтижелерін жетілдіру болып табылады. Орта білім мазмұнын жаңартудың көптеген компоненттері, соның ішінде мұғалімдердің біліктілігін арттыру бағдарламасы осы мақсатқа бағытталған.Жаңартылған оқу бағдарламаларының ерекшеліктері 10 бөлімнен тұратын жаңа құрылымы болып табылады:1.   Пәннің маңыздылығы;2.   Пән бойынша оқу бағдарламасының мақсаты;3.   Шет тілділік саясатты іске асыру;4.   Оқыту үдерісіне ұйымдастыруға қойылатын талаптар;5.   Пәнді оқытуда қолданылатын педагогикалық әдіс- тәсілдер;6.   Түрлі мәдениет пен көзқарастарға құрмет;7.   Ақпараттық- коммуникациялық технологияларды қолдану құзіреттілігі;8.   Оқушылардың коммуникативтік дағдыларын дамыту;9.   Оқу нәтижелерін бағалау жолдары;10. Оқудың мазмұны, ұйымдастырылуы мен бірізділігі.Бағдарламаның міндеттері:1. Пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасының құрылымымен, ондағы материалдардың күрделілігініғң өсу ретімен, мазмұнымен және мақсаттарымен таныстыру;2. Пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасына сәйкес келетін педагогикалық тәсілдерді түсінуін және қолдана білуін қамтамасыз ету;3. Пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасындағы оқу мақсаттарына қол жеткізу мақсатында критериалды бағалау жүйесін түсініп, қолдана білуін қамтамасыз ету;4. Мұғалімдердің бойында орта білім мазмұнын жаңарту жағдайында пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасын іске асыру үшін қажетті дағдыларды қалыптастыру.Оқудан күтілетін нәтижелер:- Мұғалімдер жаңартылған білім беру бағдарламасының құрылымын, ондағы материалдардың күрлелілігінің өсу ретін, мазмұнын және мақсаттарын біледі және түсінеді;- Пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасына сәйкес келетін педагогикалық тәсілдерді, оқу материалдарын қолдана біледі;- Пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасындағы оқу мақсаттарына қол жеткізу мақсатында критериалды бағалау жүйесін түсінеді және қолдана біледі;                                                                                  - Мұғалімдердің орта білім мазмұнын жаңарту жағдайында пән бойынша жаңартылған білім беру бағдарламасын іске асыру үшін қажетті біліктері мен  дағдылары қалыптасқан.Жаңартылған білім беру бағдарламасы бойынша мұғалімдердің біліктілігін арттыру курсынан алған әсерлем өте көп. Ондағы жүргізілген тиімді әдіс-тәсілдер - педагогтардың оқытудың әмбебаб үлгісін және тиімді әдістер жүйесін қолданып, оқушыларға тәуелсіз болуға, сыни тұрғыдан ойлауға, оқуға жауапкершілікпен жәнешығармашылықпен қарауына көмектесетін сыни тұрғыдан ойлауға бағытталған.Жаңартылған білім беру бағдарламасы - озық технологиялардың барлық қыр-сырларын білуге жетелейді. Қазіргі таңда осы жаңартылған білім мазмұны бойынша үшінші жылы жұмыс істеп жатырмын. 2-3 сынып оқушылармен сабақ барысында топтық, жұптық, жеке жұмыс жасау барысында қалыптастырушы бағалаудың тиімді жолдарымен оқушылардың белсенділігін арттырудамыз. Сонымен қатар, әр тоқсан аяқталған кезде жиынтық бағалау жүргізіп, модерация өткізіп жақсы нәтиже көрсетудеміз.



Жаңа бағдарламаның мәні, баланың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру. Оқушы өзінің мектеп қабырғасында алған білімін өмірінде пайдалана білуі керек. Міржақып Дулатовтың «Жалғыз сүйеніш, жалғыз үміт- оқуда. Теңдікке жетсек те, жұртымызды сақтасақ та дүниедегі сыбағалы орнымызды алсақ та, бір ғана оқудың арқасында аламыз. Жақсылықты бастайтын жарқын жұлдыз-оқу» деген сөздерімен аяқтағым келіп отыр. ХХІ ғасыр-ғылым ғасыры. Мақсатты білім беру- тұлға дамуын жүзеге асыратын мәселе. Сол үшін де бұл бағдарламаның негізі «Өмірмен байланыс» ұғымына құрылған. Ұстаздарға үлкен жауапкершілік міндеттелді. Оқушылардың бойына ХХІ ғасырда өмірдің барлық салаларында табысты болу үшін, қажетті дағдыларды дарыту үшін, мұғалімдер тынымсыз еңбектену керек. Жаңартылған оқу бағдарламасы аясында тек өз пәнін, өз мамандығын шексіз сүйетін, бала үшін  ұстаз ғұмырын құдіретті деп санайтын білімді мұғалімдер ғана жұмыс істей алады. Үйренгеніміз де, үйренеріміз де көп Үнді халқының тарихи тұлғасы Махатма Гандидің «Егер сен болашақтағы өзгерісті байқағың келсе, сол өзгерісті уақытында жаса» деген ілімін негізге ала отырып, оқушы бойындағы қабілетті жетілдіріп, оқушыларды болашаққа жетелеп, жақсы істі бастағалы отырмыз. Жаңартылған білім – болашақтың кепілі. Сөзімнің соңын қорытындылай келе, бұл жаңартылған білім беру бағдарламасы бойынша менің көкейге түйгенім: алдымызға бір мақсат қоя отырып, сол мақсатқа жету жолында шәкірттердің жүрегіне жол тауып, әрекеттендіре білу шеберлігіне жетсек, егемен елдің ұл-қыздары білімді де білікті болып шықпақ. Соның арқасында біз бәсекеге қабілетті, іргесі мықты ел боламыз. Ұстаздықтың ұлы жолында өзімнің бар күш жігерімді салып, еліме пайдамды тигізіп жатсам, бұл ғаламда одан артық бақыт жоқ деп ойлаймын.



Пайдалынылған әдебиеттер тізімі: 1.Мұғалімге арналған нұсқаулық «Назарбаева Зияткерлік мектептері» ДББҰ 2015жыл.2.Педагогикалық шеберлік орталығы, Астана 2017жыл. 8-бет3.ҚР орта білім мазмұнын жаңарту еңбектерінде қазақ тілінде оқытатын мектептердегі басатуыш сынып пәндері бойынша бағдарламасы.4.Жанпейісова М.М; Бақтиярова К.Ш Жаңа білім беру мазмұны бойынша оқытудың тиімді жолдары; 5.Сугурбаева С.С; Тайгельтирова Г.Ә, Ерназарова А.6. Алимкожаева А.К; Жакауова А.Р Жаңа бағдарлама-сапалы оқытудың тиімді тәсілі Журнал



















Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Еркінбай Гулзат Муратқызы
Жарияланған уақыты:
2019-01-21
Категория:
Жаңартылған бағдарлама
Бағыты:
Мақала
Сыныбы:
4 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1548095529
2222
333
444
555
666
7
888
999