Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Жаңартылған оқу бағдарламасының түрлері
Материал жайлы қысқаша түсінік: Жаңартылған білім – болашақтың кепілі. Білім берудің әрбір кезеңінде, оның сабақтастығы мен болашағын ескере отырып, білім берудің мақсаты мен міндеттерін анықтаудың бірегей концептуалды ыңғайын табу жүзеге асуы керек. Сондықтан арнайы білім берудің принциптері, тәрбиелеу мен оқытуды ұйымдастырудың формасы, құралы, әдісі баланың дамуындағы сабақтастықты қамтамасыз етуге тиіс. Арнайы білім беру жалпы білім беру жүйесінің бағытында жұмыс жасау үшін база болатын негізгі құзыреттіліктердің элементін қалыптастыруға тиіс.
Материалды ашып қарау
Жаңартылған оқу бағдарламасының түрлеріКөксу ауданы Жамбыл ауылыЖамбыл орта мектебіПедагог-дефектолог: Исқақ Б.Қ.Құзыретіліктер шеңбері, заманауи оқушыларды қалыптастыруға ұмтылуға тиесілі, «құзыреттілік» түсінігі сияқты түбегейлі анықталмаған. Бірақ, адамның пайда болған мәселелерді  шешу жауапкершілігін өз мойнына  ала білу, өмір барысында білім алу, өз бетінше міндеттерді құрып, оны шеше білу қабілеттері «құзыретті адам» түсінігінің негізіне алынады. Әрбір зат үшін өзіндік құзыреттілік түсінігі жасалынады. Мысалға, тілді үйрену кезінде коммуникативтік, лингвистикалық, тілдік және мәдениет танушылық құзыреттіліктер айқындалады. Егер мектеп түлегі  кейбір мектеп курсын оқып шыққанан кейін алған білімі мен қабілеттерін өміріндегі пән бойынша қолдана білсе, яғни пайда болған мәселелерді шеше алса,онда оны осы аумақта құзыретті деп санауға болады.Адам цивилизациясының ақпараттық қоғамға енуі білім беру жүйесіне жаңа талаптар қояды. Ақпараттық мәдениет жөніндегі жетекші мамандардың бірі  Н.И. Гендина  Кемеров мәдениет және өнер мемлекеттік университетінің  ақпараттық технологиялар ғылыми зерттеу институтының директоры білім беру жүйесінде болып жатқан өзгерістер сипаттамасы «білім берудегі жаңа парадигма» түсінігінде көрініс табады деп жазады.  Жаңа білім беру  парадигмасы – бұл өз тегінде  «болашақ үшін білім» стратегиясы. Білім берудің жаңа парадигмасының мағынасы келесі факторлармен сипатталады:       -  Мейілінше жинақталған, меңгерілген кейбір ақпарат көлемінен негізгі акценттің жаңа білім алу мен өз бетінше білім алу қабілетіне ауысуы;-  кез келген ақпаратпен, түрлі текті, қарама қайшы ақпаратпен жұмыс жасау дағдыларын меңгеру, ойлаудың репродуктивті емес, өз бетінше әрекет ету  дағдыларын қалыптастыру;-  дәстүрлі «білім, қабілет, дағдыларын қалыптастыру» принципін «кәсіби құзыреттілігін қалыптастыру» принципімен толықтыру.Біздің заманның ұраны, мүмкін, біршама  өткір пікір таласты көбірек білу емес, қайта көбірек және жақсырақ шеберлікті көрсете білу,соның ішінде білімді жинақтай білу шеберлігі. Қабілетті болу, өз шеберлігін қолдана білу өте маңызды. Әлемдік бизнестің атақты философы Джим Ронның «Байлық пен бақытқа жетудің жеті стратегиясы» атты кітабындағы сәтті өмір сүрудің құзыреттілік моделінің сипаттамасы үлкен әсер қалдырады .  Бұл стратегияның тізімі адамның құзыретті болуын талап ететін өмірлік маңызды сфераның тізімі ретінде көрінеді: ·  жеке мақсаттарын басқару  (армандар, стратегиялық жоспарлау, артықшылығы);· жеке білімдерін басқару (өзіндік оқу, білімін тәжірибеде қолдану);· өзінің дамуын басқару (әр аймақта өзгере және өсе білуі);· жеке/жанұя қаражатын басқару;· уақытты басқару (time-management);· әлеуметтік басқару (қарым-қатынас,);· өз өмірінің сапасын басқару (ол тек қуаныш әкелу үшін).Құзыреттілік тәсіл – бұл білім беру мақсаттарын анықтау принциптерінің, білім беру мазмұнын іріктеудің, білім беру үрдісі мен білім нәтижесін бағалаудың жалпы принциптерінің жиынтығы.
  • Бұндай принциптердің санына келесі ережелер жатады:Білім берудің мағынасы   үйренушінің түрлі сфералар мен әлеуметтік тәжірибені қолдану негізіндегі түрлі әс-әрекеттерінің дамуында тоғытылған;
  • білім беру мазмұны өз алдына танымдық - әлемтанушылық, адамгершілік, саяси және өзге мәселелерді дербес шешудің дидактикалық бейімделген әлеуметтік тәжірибесін білдіреді;
  • білім беру үрдісін ұйымдастыру мағынасы  үйренушіде білім берудің мазмұнын құрайтын танымдық, коммуникативтік, ұйымдастырушылық адамгершілік және өзге де мәселелерді қалыптастыру үшін жағдай жасауда тоғытылған;
  • білім нәтижесін бағалау  білім алудың белгілі бір кезеңінде оқушының жеткен білім деңгейін талдауға негізделеді.       
  • Құзыретті жекелеген функцияларды орындау үшін қажетті сапа мен шеберліктердің жиынтығы ретінде қарастырып, ал құзыреттілікті оларды орындауға дайындығын айқындайтын интегралды жеке кәсіби сипаттама ретінде қарастырамыз. Сонда тек мұғалімнің педагогикалық құзыреттілігін ғана емес, оқушының когнитивті құзыреттілігін де талқылау дұрыс болады. Ал оның қалыптасу міндетін бірінші дәрежелі ретінде  түйсіну дұрыс болады. Қолданыстағы білім берудің мемлекеттік стандартында іс-әрекеттің жалпы оқу шеберліктері, дағдылары мен тәсілдері барлық сатыда ерекше көрсетілген. Ал стандарт жасауда ескерілген жалпы білім беру модернизациясының негізгі бағыттарының арасында: ·  білім беру мазмұнының жеке бағдары;  · білім берудің іс-әрекеттік сипаттамасы, жалпы оқу шеберлігі мен дғдыларын, жалпыланған танымдық, коммуникативтік, тәжірибелік, шығармашылық оқу тәсілдерін қалыптастыруға, оқушылардың осы іс-әрекеттің тәжірибесін жинақтауына бағытталуы; · негізгі құзырет – балалардың игерген білімін, шынайы өмірдегі практикалық міндеттерді шешу үшін іс-әрекеттің шеберлігі мен тәсілдерін қолдануға дайындығын қалыптастыру.Бұл бағыттарды ескере отырып, жаңа білімдік-құзыреттілік парадигма төңірегіндегі білім берудің нақты міндеттерін шешуде  біз анағұрлым қолайлы педагогикалық технологияларды іздестірміз.Бүгінгі таңда еңбек нарығындағы адамның бәсекелестігі оның жаңа технологияларды меңгере білу қабілетіне, еңбектің өзгеріп тұратын талаптарына бейімделуіне байланысты. Білім беру жүйесінің осы уақыт талабына беретін жауаптарының бірі – құзыреттілік – бағдарлау білімінің  идеясы болып табылады. Онда білім берудің негізгі нәтижесі болып білімнің, шеберліктің, дағдының жүйесі емес, интелектуалдық, саяси-қоғамдық, коммуникациялық, ақпараттық және басқа салалардағы  мемлекет тапсырыс берген негізгі құзыреттіліктер жиынтығы болу керек. Жеке бағдарлы білім берудің мәселесі  – бүгінгі мектептегі білім беру жүйесін дамытудың стратегиялық бағыттарының бірі, яғни, жетекші рөлді сабақ беру емес,   оқушы педагогтың, психологтың басты назарында болатын, оқыту іс-әрекеті танымдық іс-әрекет болатын білім беру. Оқытудағы жекелей ыңғайын табу бағыт ретінде, білім беру үрдісінде сәйкес келетін әдістің көмегімен іске асатын  білім беру жүйесінің мазмұнын анықтап, ашады. Бұл әдісті жеке тұлғалық-іс әрекеттік деп атайды. Жеке тұлғалы-іс әрекеттік әдіс   мектепке дейінгі балаларды, төменгі сынып оқушыларын, жасөсіпірімдерді, студенттерді оқытудағы білім беру үрдісін ұйымдастырудың негізі ретінде әртүрлі жолмен жүзеге асады.    Мектепке дейінгі балаларды  оқытуда міндетті түрде  балалардың қоршаған ортаны танудағы  интуитивті-практикалық жолын ескеру керек; мектептің төменгі сынып оқушылары үшін өмір мәнін игеру мен практикалық-түйсіну жолымен  қарым-қатынас жасау тән.  (интуитивті-практикалық жол өзгеріп, жаңа мазмұнға ие болады);  жасөсіпірімдер мен ересектерге объективті заңдылықтарды алдыңғы екі жолдың негізінде қалыптасатын салыстырып-түйсіну жолымен меңгеру тән.   Әрбір оқыту жолы, білім алушының жеке басының дамуының белгілі бір кезеңімен байланысты, өзіндік ерекшеліктерге, өзіндік оқыту технологиясы (білім берушінің іс әрекеті)  мен дамыту технологиясына (білім алушының іс әрекеті) ие.Қазіргі таңда білім беру сапасын жақсарту мәселесі «білім беру сапасын ауыстыру» немесе «білім берудің жаңа сапасы» туралы мәселе ретінде жиі қойылады.  Білім беру сапасын оны қанағаттандырудың тапсырысы мен дәрежесінің арасындағы салыстыру ретінде түсіне отырып, білім беру жүйесіне тапсырыс беруді жеке тұлға , қоғам және мемлекет қалыптастыратынын ескеру керек.   Сонымен қатар, бұл тапсырыс бірінші кезекте жеке тұлғаның жаңа әмбебап қабілеттеріне және мінез-құлық модельдеріне  байланысты.          Білім берудің әрбір кезеңінде, оның сабақтастығы мен болашағын ескере отырып, білім берудің мақсаты мен міндеттерін анықтаудың бірегей концептуалды ыңғайын табу жүзеге асуы керек.  Сондықтан мектепке дейінгі білім берудің принциптері, тәрбиелеу мен оқытуды ұйымдастырудың формасы, құралы, әдісі баланың дамуындағы сабақтастықты қамтамасыз етуге тиіс.  Арнайы білім беру жалпы білім беру жүйесінің бағытында жұмыс жасау үшін база болатын негізгі құзыреттіліктердің элементін қалыптастыруға тиіс.Қоғамда болып жатқан өзгерістер білім беру саласында балаларды мектепке дайындаудың  жаңа талаптарын  туғызады.    Мектепке дейінгі білім берудегі құзыреттілік тәсілін табуды жүзеге асыру үшін төменде аталған міндеттерді орындау керек:           · Баланың қимыл іс әрекетіне, эмоционалдық, интелектуалдық, әлеуметтік-адамгершілік денсаулығы мен бала денсаулығын нығайту жөнінде білікті медициналық көмек көрсету үшін жағдай жасау;· Негізін эмоционалды-комфортты ортада тұру мен бала өміршеңдігін ұйымдастыру режимі  құрайтын, балаға қысым көрсетпейтін, дамытушы, иілгіш жүйені қолдану;       · арнайы мектеп оқушыларының ойын дағдылары мен шығармашылығын  театр ойндары арқылы, актерлік тренинг пен ойындар арқылы,балалардың дамытушы шығармашылық қабілеттері арқылы  шыңдау; Өзара әрекеттестікте серіктесін естіп, түсіне алатын, өз денесі мен сөзін игере алатын қарым-қатынасқа тез түсетін баланы дамытуға және өзіндік шығармашылығын іске асыруға жағдай жасау;      1. Әрбір баланың әлемді тануына және тұлғаның өзін-өзі тануына түрткі болатын дамытушы, танымдық ойындарды белсенді қолдану;    2. Экологиялық тәрбие беру жөнінде жанұямен өзара әрекеттестік формаларын шыңдау [16];   Экологиялық мәселе, ең алдымен адамның өмір сүру ортасының нашарлауы Жер шары тұрғындарының жалпы мәселесі.  Табиғатқа деген  ұқыпты, жанашырлық қатынас кез келген жастағы адамдардың тәртібінің нормасы болу керек.  Табиғатты сүю – жақсылық жасау, Жер шарының одан да әдемі,бай болу үшін не істеу керек екенін ойлану қажеттілігі екенін балаға ерте жастан ұғындыру керек.    Бүгінгі таңда мектепке дейінгі мекеменің тәрбиешілерінің алдына  маңызды міндет – балаларда негізгі технологиялық, ақпараттық, әлеуметтік-коммуникативтік құзыреттіліктерді қалыптастыру.   Заманауи әлеуметтік – экономикалық жағдайда бағдарлауға қабілетті баланың мектепте жақсы оқуы, жеке басының  қалыптасуы көбіне олардың қалыптасу деңгейіне байланысты.Арнайы мектеп оқушыларының экологиялық білімінің  бағдарлы-құзыреттілік технологиясының негізіне,   экологиялық компоненттерді қосатын қоршаған әлемді бала іс әрекеттері (ойын, еңбек, іздену, эксперимент теу)  арқылы таниды деген ой салынған.Жақсы нәтижеге жету үшін балаларды өз бетінше ойлай білуге ,мәселелерді тауып,шеше білуге ,шешімнің мүмкін болатын  түрлі жолдары мен нәтижені болжауға қабілетті болуға,себеп-салдарлы байланыстарды құра білуге  үйрету қажет .     Арнайы мектеп оқушыларының экологиялық білімінің бағдарлы-құзыреттілік технологиясы оқыту мен тәрбиелеудегі мәселелі ыңғайды көрсетеді. Мәселелі оқыту технологиясы білімді дайын күйінде қабылдауды топшыламайды,ол тәрбиешінің басшылығымен мәселелі жағдаяттарды және оны шешуде балалардың өзбетінше белсенді іс-әрекетін туғызуды топшылайды,нәтижесінде жаңа білім,іскерлік,дағдыларды шығармашылықпен меңгеру, ойлау қабілетінің дамуы жүзеге асады. Технология ерекшелігі, үйреншікті жағдайды бұзып,жаңасын түзудің  және  мекеме жұмысын қайта құрудың қажеттілігінің жоқтығында. Технология біртіндеп бізге үйреншікті өмір ырғағына енеді.Білімге бағдарлы-құзыреттілік ыңғай табу  арнайы білім беру мекемелерінің тәрбиешілеріне  интеграциялық сабақтарды, бақылау циклдерін, табиғатқа мақсатты серуендерді, экологиялық-сауықтыру жорықтарын, экологиялық мерекелер мен ойын-сауықтарды, үйрететін ойын жағдаяттарын, тәжірибелерді, мәселелі жағдаяттарды т.б. енгізетін оқытудың түрлі формаларын қолдануға  мүмкіндік береді .Осылай, балаларды тәрбиелеуде бағдарлы-құзыреттілік технологиясын қолдану тәрбиешілерге балаларда берілген материалды оқып, меңгерудегі дербестігін қалыптастыруға, танымдық қызығушылығын өсіруге, логикалық ойлауының дамуына ықпал етуге,экологиялық мәдениетті жетімді және қызықты формада танып білуіне мүмкіндік береді.             Қазақстан Республикасында орта білім беру мазмұнын жаңарту шеңберінде білім беру үдерісінің құрылымы мен мазмұнына елеулі өзгерістер енгізілуіне байланысты жалпы білім беретін мектептердегі педагогика кадрларының кәсіби даму бағдарламасы бойынша мектеп тренері курсы жүргізіліп биылғы оқу жылында біршама сыныптар жаңа білім беру бағдарламасы бойынша білім алуда.Қазақстан  2030 стратегиялық бағдарламасы білім берудің ұлттық моделінің қалыптасуымен және Қазақстанның білім беру жүйесін әлемдік білім беру кеңестігіне кіріктірумен сипатталады. Қазіргі таңда қазақ тілі-мемлекеттік тіл, қарым-қатынас тілі – орыс тілі және ағылшын тілі – әлемдік кеңістікті тану тілін оқытуда жаңа идеяларды әр сабақта жан-жақты қолданып, жаңаша оқытудың тиімді жолдарын тауып, жүйелі түрде қолдану-заман талабы болып отыр. Оқытудың парадигмасы өзгерді. Білім берудің мазмұны жаңарып, жаңаша көзқарас пайда болды. Осыған байланысты ұстаздар алдында оқытудың әдіс-тәсілдерін үнемі жаңартып отыру және технологияларды меңгеру, оны тиімді қолдана білу міндеті тұр. Мемлекетіміздің білім беру үдерісіне енген жаңартылған білім беру      бағдарламасы - заман талабына сай келешек ұрпақтың сұранысын  қанағаттандыратын тың бағдарлама.Қай елдін болсын өсіп-өркендеуі, ғаламдық дүниеде өзіндік орын алуы оның ұлттық білім жүйесінің деңгейіне, даму бағытына байланысты. «Ұрпағы білімді халықтың болашағы бұлыңғыр болмайды» дегендей, жас ұрпаққа сапалы, мән-мағыналы, өнегелі тәрбие мен білім беру-бүгінгі күннің басты талабы.Шындығында мұғалімнің алдында оқушыларға білім мен тәрбие беруде үлкен жауапкершілік тұр. Әрбір оқушыны оқытып тәрбиелеуге байланысты мәселелерді өздігімен және шығармашылық ынтамен шешуге қабілетті жаңашыл мұғалім керек. Жаңа, тез өзгермелі, білімді де білікті, тың серпіліске, өзгеруге дайын және жаңа талап межесінен көріне алатын шығармашыл да кәсіби шебер мұғалімдерді қажет етіп отырғанына  көзіміз жетті. Оқушылардың мектепте табысты оқуы ғана емес, өмірде де табысты болуы  мұғалімнің  қабілетіне, оның құзыреттілігіне байланысты екенін терең түсіндік.  Мұғалім оқушылар үшін қандай да бір пән бойынша білім беретін адам ғана емес, сондай-ақ олардың оқудағы еңбегін қызықты, тиімді ұйымдастыра  алатын, оларға үлгі болатын ерекше тұлға болуы керек. Жаңа заман мұғалімнен күнделікті оқушылармен  қарым-қатынас барысында әрбір жағдаят үстінде ерекше білім деңгейін көрсетуді және шығармашыл шешім қабылдай алуын талап  етіп отыр. Оны қанағаттандыру үшін қазіргі заманның мұғалімі  жаңашыл, икемді, өзгерісті тез қабылдай алатын, жан-жақты, жаңа педагогикалық инновациялық технологияларды меңгерген болуы керек .Соңғы жылдары педагогикалық теорияда және оқу-тәрбие үдерісінде айтарлықтай  өзгерістер болып жатыр. Білім берудегі жаңғырту мен инновациялық үрдістердің жалғасуына  ықпал етудің маңызды факторының бірі мұғалімнің кәсіби шеберлігі. Солай бола тұра «кәсіби шебер» түсінігіне  пәндік, дидактикалық, әдістемелік, психология-педагогикалық білім мен дағды ғана емес, педогогтің жеке тұлғалық потенциалы, кәсіби құндылықтары да жатады. ҚР-ның педагог қызметкерлерінің біліктілігін арттыруға арналған үш айлық  курс бағдарламалары, білім беру жүйесінде педагогтар алдына жаңа міндеттер қойып, оларға  үн тастады  десек те болады.  Білім мазмұнын жаңарту тікелей шығармашылық ізденістегі мұғалімнің кәсіби шеберлігіне байланысты. Ахмет Байтұрсынов айтқандай, «Мұғалім көп әдісті білуге тырысуы керек. Оны өзіне сүйеніш, қолғабыс нәрсе есебінде қолдануы керек»,-деп қазіргі заман талабына сай білім беру мәселесі сол қоғам мүддесіне сай болуы керек. Өз ісінің шебері ғана жоғары жетістіктерге жетеді. Қазіргі таңда пәнді жақсы, терең білетін, күнделікті сабақтағы тақырыпты толық қамтитын, оны оқушыға жеткізе алатын, әр түрлі деңгейдегі тапсырмаларды білу іскерлігі, оқытудың дәстүрлі және ғылыми жетілдірілген әдіс-амалдарын, құралдарын еркін меңгеретін, оқушылардың пәнге қызығушылығын арттыра отырып дарындылығын дамытудағы іздену-зерттеу бағытындағы тапсырмалар жүйесін ұсыну өмір талабы. Ал оның негізі арнайы сыныптарда қаланбақ. Сондықтан да арнайы сыныпта әр сабаққа әртүрлі тиімді әдіс-тәсілдерді қолдана отырып, оқушылардың білім сапасын арттыру ең басты мәселе.Білім беру бағдарламасының негізгі мақсаты-білім мазмұнының жаңаруымен қатар, критериалды бағалау жүйесін енгізу және оқытудың әдіс-тәсілдері мен әртүрлі құралдарын қолданудың тиімділігін арттыруды талап етеді [21].Арнайы сынып пәндеріне арналған оқу бағдарламаларындағы оқу мақсаттары оқушылардан шынайы проблемаларды анықтап зерттей білуді талап етеді. Негізінен жаңартылған білім жүйесі құзыреттілікке және сапаға бағытталған бағдарлама. Жаңартылған білім берудің маңыздылығы – оқушы тұлғасының үйлесімді қолайлы білім беру ортасын құра отырып сын тұрғысынан ойлау, зерттеу жұмыстарын жүргізу, тәжірибе жасау, ақпараттық коммуникативті технологияны қолдану, коммуникативті қарым-қатынасқа түсу, жеке, жұппен, топта жұмыс жасай білу. Жаңа білім беру бағдарламасы сыни тұрғыдан ойлауға, шығармашылықты қолдана білуді және оны тиімді жүзеге асыру үшін қажетті тиімді оқыту әдіс-тәсілдерді (бірлескен оқу, модельдеу, бағалау жүйесі, бағалаудың тиімді стратегиялары) үйретеді. Жаңартылған білім беру бағдарламасының ерекшелігі спиральді қағидатпен берілуі.  Оған оқу мақсаттарын зерделей отыра тапсырмаларды. ықшам сабақтарды құрастыру барысында көз жеткіздік.Бағалау жүйесі де түбегейлі өзгеріске ұшырап, критериялық бағалау жүйесіне өтеді. Критериалды бағалау кезінде оқушылардың үлгерімі алдын ала белгіленген критерийлердің нақты жиынтығымен өлшенеді. Оқушылардың пән бойынша үлгерімі екі тәсілмен бағаланады: қалыптастырушы бағалау және жиынтық бағалау. Бұл бағалау түрлері баланың жан-жақты ізденуіне ынталандырады. Критериялық бағалау жүйесі Филиппин, Сингапур, Жапония, Франция, Финляндия сынды дамыған елдерде пайдаланылады.  Бұл бағалау жүйесінің артықшылығы, баланың ойлау қабілетін дамытып, ғылыммен айналысуына ықыласын туғызады. Қалыптастырушы бағалау күнделікті оқыту мен оқу үдерісінің ажырамас бөлігі болып табылады және тоқсан бойы жүйелі түрде өткізіледі. Қалыптастырушы бағалау үздіксіз жүргізіле отырып, оқушылар мен мұғалім арасындағы кері байланысты қамтамасыз етеді және балл не баға қоймастан оқу үдерісін түзетіп отыруға мүмкіндік береді . Жиынтық бағалау оқу бағдарламасынның бөлімдерін (ортақ тақырыптарын және белгілі бір оқу кезеңін (тоқсан, оқу жылы, орта білім деңгейі) аяқтаған оқушының үлгерімі туралы ақпарат алу мақсатында балл және баға қою арқылы өткізіледі. Қалыптастырушы бағалау және жиынтық бағалау барлық пәндер бойынша қолданылады.Кіріктірілген білім беру бағдарламасында қазақ тілі пәнінің берілу жайы да өзгеше. Бағдарлама оқушының төрт тілдік дағдысын: тыңдалым, айтылым, оқылым, жазылым жетілдіруге бағытталған. Бұл төрт дағды оқу жоспарында «Шиыршық әдісімен» орналастырылған және бір-бірімен тығыз байланысты. Яғни, жыл бойына бірнеше рет қайталанып отырады және сынып өскен сайын тілдік мақсат та күрделене түседі.Бүгінгі күні барлық елдер жоғары сапалы білім жүйесімен жұмыс істеуде. Өйткені қазіргі заманда елдің бәсекеге қабілеттілігі оның азаматтарының парасаттылығымен анықталады, сондықтан білім беру жүйесі болашақтың талабына сәйкес дамуы тиіс. Оқушыларды заманауи әдіс-тәсілдермен оқытып, ой-өрісі кең, саналы, еркін азамат етіп тәрбиелеу  қажеттілігі де осы себептен туындап отыр.  Оның үстіне білім берудің жүйесін қарқынды дамытқан бұл үрдістің  жалпы білім беретін мектептерге де енгізіле бастауы  көңілді қуантады . Қорыта айтқанда, жаңа бағдарламаның мәні, баланың функционалдық сауаттылығын қалыптастыру. Оқушы өзінің мектеп қабырғасында алған білімін өмірінде пайдалана білуі керек. Сол үшін де бұл бағдарламаның негізі «Өмірмен байланыс» ұғымына құрылған. Ұстаздарға үлкен жауапкершілік міндеттелді. Оқушылардың бойына ХХІ ғасырда өмірдің барлық салаларында табысты болу үшін, қажетті дағдыларды дарыту үшін, мұғалімдер тынымсыз еңбектену керек. Жаңартылған оқу бағдарламасы аясында тек өз пәнін, өз мамандығын шексіз сүйетін, бала үшін  ұстаз ғұмырын құдіретті деп санайтын білімді мұғалімдер ғана жұмыс істей алады. Үйренгеніміз де, үйренеріміз де көп Үнді халқының тарихи тұлғасы Махатма Гандидің «Егер сен болашақтағы өзгерісті байқағың келсе, сол өзгерісті уақытында жаса» деген ілімін негізге ала отырып, оқушы бойындағы қабілетті жетілдіріп, оқушыларды болашаққа жетелеп, жақсы істі бастағалы отырмыз. Жаңартылған білім – болашақтың кепілі. Білім берудің әрбір кезеңінде, оның сабақтастығы мен болашағын ескере отырып, білім берудің мақсаты мен міндеттерін анықтаудың бірегей концептуалды ыңғайын табу жүзеге асуы керек.  Сондықтан арнайы білім берудің принциптері, тәрбиелеу мен оқытуды ұйымдастырудың формасы, құралы, әдісі баланың дамуындағы сабақтастықты қамтамасыз етуге тиіс.  Арнайы білім беру жалпы білім беру жүйесінің бағытында жұмыс жасау үшін база болатын негізгі құзыреттіліктердің элементін қалыптастыруға тиіс.

    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Исқақ Балауса Қанатқызы
    Жарияланған уақыты:
    2019-11-26
    Категория:
    Логопед, дефектолог
    Бағыты:
    Басқа
    Сыныбы:
    Басқа
    Тіркеу нөмері:
    № C-1574764009