Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Металдар қандай болады
Материал жайлы қысқаша түсінік: жаңартылған білім мазмұны бойынша құрылған ҚМЖ
Материалды ашып қарау
Мектеп:
Сабақ тақырыбы:Металдар қандай болады?
Күні:Мұғалімнің есімі:
Сынып: 4Қатысқандар саны: Қатыспағандар саны:
Сабаққа негізделген оқу мақсаты4.3.4.3 пайдалы қазбаларды сақтау және үнемді қолданудың жолдарын ұсыну4.1.2.2 алынған нәтижені оқушы таңдаған формада ұсыну
Сабақ мақсаттары:Түсті металдардың түрлерімен танысу.Бейнелердің құрылысын тұрғызу барысында ережеге сай кезеңдермен жұмыс жасауға үйрету, заттар көлемін көрсету, жолдарын меңгерту.
Бағалау критерийлері: Металдардың түрлерін ажыратады;Түсті металдардың таралу аймақтарын анықтайды.. Тапсырмалар орындау арқылы түсініктері қалыптасады
Тілдік мақсаттарТілдік дағдылар: Түсті металл-бағалы металл-жеңіл металл


Терминологя: түсті металл


Сөз тіркестері: Талқылау сұрақтары:-Түсті металл түрлерін білесің бе?-Оларды ата
Құндылықтарды дарытуОқушыларды бір-біріне деген құрмет көрсетуіне тәрбиелеу.
Пәнаралық байланыстарДүниетану
АКТ қолдану дағдыларыИнтернет-ресурстар, дерекқордан және интернеттен сабаққа қатысты ақпаратты іздеу;
Ресурстар Оқулық,дәптер, зерттеу жұмысына қажетті заттар
Алдыңғы оқуҚара металл деген не?
Жоспар

Жоспар уақытЖоспарланған жаттығуларРесурстар
Басталуы1минут



3минут











Психологиялық ахуал қалыптастыру.Терең ғылым саланыңТегі деп ой сананыңМаңыз беріп оқимынЖаратылыстану сабағынАлдыңғы білімді еске түсіру (ұжымда) «Сұрақтар айдары» ойыны. -Металдар табиғатта қандай күйде кездеседі?Домна пеш деген не?-Оның қызметі қандай?ҚБ мұғалімнің ауызша қалыптастырушы бағалауы.Кіріспе тапсырма.
  • Түрлі түсті қандай заттарды білесіңдер?
  • Металдар түрлі түсті бола ма?
  • Оқу мақсатын таныстыруМеталдар қандай болады?










    Ортасы3минут









    3 минут









    1 минут



    5 минут















































    1 минут



    3 минут









    4 минут















    4 минут



























































    2 минут

    4 минут









































    1 минут







    3 минут
    Марапаттау. (Ұ) Сұрақтар:
  • Оқушылар, кім спорттық жарысқа қатысты?
  • Жүлдегерлерге қандай медальдар беріледі?
  • Суретпен жұмыс.Медальдардың қандай металдан жасалғанын анықта.Қандай белгілері бойынша ажыраттың?Әшекей жасағанда қандай қасиеттері ескеріледі?Дескрипторы:- медальдардың қандай металдан жасалғанын ажырата алады;Оқулықта берілген ақпаратпен таныса отырып, түсті металдардың қайдан алынатынын түсінеді. Жетекші сұрақтар:
  • Түсті металдар қайдан алынады?
  • Ауыр металға не жатады? Мысал келтір.
  • Магний қандай металл?
  • Мырыш ше?
  • Электрөткізгіш сым неден жасалады?
  • Бағалы металдарға не жатады? Мысал келтір.
  • ҚБ: Мұғалімнің ауызша бағалауы.Топтық жұмысЗертте:Қандай металл магнитке тартылмайды?Мақсаты: Ресурстарды тарату. Топқа магнит, шойын қазан немесе таба, алтын сақина, күміс білезік немесе сырға, болат болт, алюминий сым, жез сым тарату.Зерттеудің жоспары:
  • Ресурстардың неден жасалғанын анықтау;
  • Магнитті денелерге тигізіп олардың тартылатынын немесе тартылмайтынын бақылау;
  • Зерттеу нәтижесін кестеге толтыру. Қорытындылау.
  • Зерттеу жұмысын орындау барысында оқушылар магнитке қара металдардың магнитке тартылатынын, ал түсті металдардың магнитке тартылмайтынын түсінеді. Дескрипторы:-магнитке тартылмайтын металдарға мысал келтіре алады;ҚБ: оқушылардың жұмыстарын тексеріп, ауызша баға беру.(Ө) ОқылымКенді пайдалы қазбалардан түсті металдар алынады.Түсті металдардың түрі көп. Қорғасын, мыс, мырыш сияқты металдар ауыр металл деп аталады. Алюминий,титан,магний –жеңіл металдар. Алтын, күміс сияқты бағалы металдардан әшекей бұйым жасайды.ҚБ: «Жарайсың!», «Жақсы!»(ЖЖ) Картамен жұмыс. Оқушылар оқулықта берілген түсті металдардың таралу аймақтарын картадан көрсетулері керек.Сұрақтар:
  • Полиметалл кенінен не алынады?
  • Ол қайда өндіріледі?
  • Шығыс Қазақстанда қандай кен бар?
  • Боксит деген не?
  • Оны қайда өндіреді?
  • Балқаш көлінің жағалауында қандай кен таралған?
  • Дәптермен жұмыс27-жұмыс парағы. Артығын анықта. Алған білімдерін пайдаланып, артық заттың астын сызады және себебін анықтайды, өз ойларын түсіндіріп жазады.Жауабы.а) Болат пышақ. Себебі: алтын мен күміс бағалы металл,ал болат бағалы металл емес.ә) Қола медаль. Себебі: болат пен шойын қара металға жатады, ал қола қара металл емес, қоспа. (Бағалы металға жататын қола мыстың мырышпен, қалайы, қорғасын, алюминий, берриллиймен қоспасы.)б) Қорғасыннан жасалған оқ. Себебі: титан мен алюминий жеңіл металдарға жатады, ал қорғасын – ауыр металл.в) Тақтай. Себебі: қазық пен қазан металдан жасалады, ал тақтай пайдалы қазба емес. ҚБ: «Отшашу» арқылы бағалауПікірлерді тексер. Металдар туралы білімдерін қолдана отырып, смайликтерді пайдаланып, тұжырымдардың дұрыс немесе дұрыс еместігін анықтайды.Жауабы.Көңілді смайл:
  • Әшекейлер, жауынгер сауыттары бағалы металдардан жасалады.
  • Қола –мыс пен қалайының қоспасы;
  • Түсті металдар полиметалдан алынады.
  • Көңілсіз смайл:
  • Алюминий – ауыр металл;
  • Жез бокситтен алынады;
  • Шойыннан қасық жасайды.
  • Дескрипторы:- Әр бір жолдағы артық сөздерді ажырата алады;-дұрыс пікір мен дұрыс емес пікірді айқындайды;ҚБ: жұпта жұмыстарын тексеріп, «Екі тілек, бір ұсыныс» арқылы бірін-бірі бағалау.(Т;Ө) Ойлан.Оқушылар монетаның неліктен металдан жасалатыны туралы ой қозғайды. Ол үшін әр топқа бірнеше монеталарды таратып беру керек. Жетекші сұрақтар арқылы олар монеталардың құнын анықтайды.
  • Монеталар неліктен металдардан жасалады?
  • Қағаз ақшалардан монеталардың қандай айырмашылығы бар?
  • Монеталардың құнын қалай анықтайды?
  • Олардың түстері мен көлемдері неге әртүрлі?
  • (М) Қосымша ақпарат.10 теңгелік монета сары «нибросс» қоспасынан жасалған. Ол сырты латуньмен қапталған көміртекті болаттан жасалған. 20 теңгелік монеталар ақ «нейзильбер » қоспасынан жасалған . «Нейзильбер қоспасының құрамында 5–35% мыс , 13–45% никель және мырыш бар. Осы қоспадан 50 теңгелік монета да жасалады, бірақ олардың көлемінде айырмашылық бар. «Нейзильбер» қоспасы жемірілуге ұшырамайды, майыспайды және жылтыр болады. 100 теңгелік монеталардың ішкі дискі ақ түсті «нейзильбер» металынан, ал сыртқы дискі сары түсті «нибрасс» қоспасынан жасалған.(Ө) Сен білесің бе?Оқушылар елімізде пайдалы қазбаны зерттеген ғалым, тұңғыш геолог, академик Қаныш Сәтпаевтың Жезқазғандағы мыс кен орнын ашқанын біледі. (М) Пайдалы қазбаларды сақтау, қорғау, үнемдеу.Пайдалы қазбаларды үнемдеу, қорғау керек. Себебі пайдалы қазбалар сарқылады және қалпына келмейді. Пaйдaлы қaзбaлap сapқылaтын peсуpстapғa жaтaды. Oлapдың әpқaйсысының мөлшepi шeктeулi. Сeбeбi oлap қaйтa қaлпынa кeлмeйдi. Oлapдың пaйдa бoлғaнынa миллиoндaғaн жылдap өттi. (Т) Топпен «Пайдалы қазбаны қалай үнемдейміз?» тақырыбында постер құрастырады.
  • Қазылып алынған ресурсты неғұрлым тиімді пайдалану жолдарын табу;
  • Пайдалы қазбадан жасалатын затты басқа жасанды затпен алмастыру;
  • Тұрмыста барлығы бір-бірімен байланысты. Мысалы, электрді үнемдеудің көмірді үнемдеуге септігі тиеді;
  • Күн, жел энергиясының пайдалану мұнайды үнемдеуге септігін тигізеді;
  • Пайдалы қазбаны неғұрлым аз өндіру.






  • Оқулық,суреттер, медальдар













    Түрлі металдан жасалған заттар және магнит, кесте















    Кесте, болт, шойын қазан, алюминий, алтын сақина, күміс білезік, жез сым







































    Оқулық , слайд









    Оқулық, карта, кескін карта,

















    Дәптермен жұмыс





























    Жұмыс дәптері

































    Оқулық, 5,10, 20, 50, 100 теңгелік монеталар, магнит















    Оқулық, слайд





















    Постер, маркерлер
    Аяқталуы 2 минут«Үш шапалақ» кері байланыс.Үйге тапсырмасы.36-37- бет оқу, дәптермен жұмыс

    Қосымша ақпарат
    Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?Бағалау - оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?Денсаулық пен қауіпсіздік техникасының сақталуы
  • Тапсырмалар бойынша саралау:
  • -Материалдарды игеру деңгейлерінде оқушылардың қызығушылығын арттыру мақсатында ақпаратты қабылдаудың әр түрін ескеру. -Оқушылардың ақпаратты қабылдауына байланысты тапсырмалар ұйымдастыру.
    Қалыптастырушы бағалау құралдары:-мұғалімнің ауызша кері байланысы (мадақтау, қолдау сөздер айту);- өзара бағалау: «Екі тілек, бір ұсыныс» бойынша бағалау-оқушылардың жауаптарын, іс-әрекеттеріне бақылау жүргізіп, түртіп алу арқылы бағалау;Үш шапалақ»

    - әрекеттерді жиі ауыстыру- қауіпсіздік ережелерін сақтау


    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Тулеуова Райхан Конилкосовна
    Жарияланған уақыты:
    2020-03-19
    Категория:
    Жаратылыстану
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    4 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1584620795