Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
отбасыдәстүр 5-сынып
Материал жайлы қысқаша түсінік: ұстазға
Материалды ашып қарау
Мектеп Алматы облысы Ақсу ауданы
БөлімОтбасындағы дәстүр мен мерекелер
Тақырыбы:Мұқағали Мақатаевтың «Тоқта, ботам, атаң келеді артыңда» өлеңі
Пәні:Қазақ тілі
КүніМұғалімнің аты- жөні: Кызайбаева Дарига Айткурмановна
Сынып 5ҚатысқаныҚатыспағаны
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқумақсаттары:5.Т1.Тақырыпты тірек сөздер арқылы болжау. 5.01.Мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтау.5.ТБ1.1.Мәтіннен жалпы,жалқы есімдерді ажырата білу.
Сабақ мақсаттары:Барлық оқушылар орындай алады: Болжай отырып сұрақтарға жауап бере алады. Мәтінмен байланыстыра кестені толтыра алады.


Кейбір оқушылар орындай алады:Өлең шығарып, хат жаза алады.


Оқушылардың көпшілігі орындай алады:Мәтінмен байланыстыра оқи отырып өз ойын еркін айта алады.
Тілдік мақсат:Оқушылар орындай алады:Тірек сөздерді болжайды, мазмұндайды, прожектор сөздер арқылы өлеңді толықтырып анықтайды.


Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:Сыйластық,үлкенді құрметтеу,өмірі мен шығармашылығы.


Диалог құруға / шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:Үлкенге құрмет, кішіге ізет,отбасындағы сыйластық.


Талқылауға арналған сұрақтар:Отбасындағы сыйластық дегенді қалай түсінесіңдер?Жалқы,жалпы есім дегеніміз не?


Не себепті өлең «Тоқта, ботам! Атаң келеді артыңда» деп аталды?


ишара: дене қимылдарын, қолпашпау ишарасы,арқасынан қағу
Бағалау критерилері
  • Тақырыпты тірек сөздер арқылы болжайды
  • Мәтіннен негізгі ақпараттарды анықтап көрсетеді
  • Жалпы және жалқы есімдерді ажырата алады.
  • Құндылықтарға баулу:Өзара сыйластық, үлкенге құрмет, ынтымақтастық.
    Пәнаралық байланыс:Өзін- өзі тану, қазақ әдебиеті,музыка,АКТ-мен жұмыс.
    Алдыңғы оқу:

    Бірінші бөлім. Мұқағали Мақатаев
    Жоспар

    Жоспарланғануақыт

    Жоспарланған жаттығу түрлері

    Ресурстар





    Сабақтың басы 3 минут































    2 минут
    Зейінін шоғырландыру:-Сәлеметсіңдер ме, балалар! -Балалар,бүгінгі күнімізге сәттілік тілеймін!Топқа бөлу: Сабағымызды бастаудын алдында топқа бөлініп алайық.Ол үшін оқушыларды жыл мезгілдеріне байланысты топқа бөлемін. Көктем мезгілінде туғандар 1-топ,жаз мезгілінде туғандар 2-топ,күз мезгілінде туғандар 3-топ, қыс мезгілінде туғандар 4-топ. «Оймоншақ» әдісі1.Үй тапсырмасын қайталау:

    -Мұқағали Мақатаев туралы не білдіңдер?-Мәтін мазмұнын бір-бір сөйлемнен айтып шығады. Алдыңғы айтқан баланың ойын келесі сөйлеуші үзбей жалғастырады. Осы жерде үш оқушы «Мен тағы не білемін?» әдісі бойынша үйден жазып келген эсселерін оқып береді.

    Балалар,тақтадағы суретке назарымызды аударайық.(Отбасындағы сыйластық тақырыбына байланысты суреттер көрсетіледі)Жетекші сұрақтар: -Осы суреттерден нені байқадыныздар?-Сыйластық дегенді қалай түсінесің?-Отбасында балаға тәрбиені кім береді?-Отбасының тірегі кім деп ойлайсыңдар?-Осы сыйластық тақырыбына байланысты жазған қандай ақындарды білесіңдер? -Ендеше, балалар,бүгінгі сабағымыздың тақырыбы Мұқағали Мақатаевтың «Тоқта,ботам, атаң келеді...» артыңда өлеңі. Балалар, бүгінгі сабағымыздың мақсаты:-Тақырыпты тірек сөздер арқылы болжай отырып, мәтіндегі негізгі ақпаратты анықтаймыз.-Жалпы,жалқы есімдерді ажыратамыз.Әр топ өз мақсаттарын қояды
    Интернет желісі















    «Оймоншақ»



    5-минут











































    Ортасы

    10 минут









    Аудио визуалды тыңдалым бойынша тапсырма.Оқушылар мұқият тыңдай отырып, деректерді түртіп алады.-Балалар, Мұқағали Мақатаевтың «Тоқта, ботам,атаң келеді артыңда» өлеңін мұқият тыңдаңдар.Көркем сөз.Оқыған: Бауыржан Сапаров. Дескриптор:1.Мәтін мазмұнын түсінеді,тақырып бойынша деректерді қолданды.2.Мәтінді тірек сөздер арқылы болжады.3.Топта бірлесе жұмыс істей алды.Кері байланыс.Мұғалім тарапынан қолпаштау бағытындағы кері байланысты беремін.-Жарайсыңдар! Өте жақсы! Бәрекелді!- деп дем беріп отырамын. Балалар дескрипторға сүйене отырып бір- біріне кері байланыс береді.

    2.Оқулықпен жұмыс. Топтық жұмыс.Берілген жалқы есім сөздерді жекеше түрде тәуелдеп жаз: ата,бала,жол.Үлгі:Жекеше Жекше1-жақ Менің ... 1-жақ Менің ...2-жақ Сенің ... 2-жақ Сенің ... Сіздің ... Сіздің ...3-жақ Оның ... 3-жақ Оның ...-Балалар, тақтадағы сыбаға қарайықшы.Сызбаға байланысты мысал келтіріп көрейік.Мысалы: Менің атам,сенің атаң,сізің атаңыз,оның атасы. Сөйлемдер жақ формасында айтылып тұр. Неше жақта беріліп тұр? Сөйлемдердегі жалқы есімдер қайсы?


    АКТАудио визуалды тыңдалым.





























    Қазақ тілі 5сынып Ф.Ш.Оразбаева,Ж.Д. Дәулетбекова,А.К.Рауандина,Р.С.Рахметова,Қ.С.Жайлаубаева«Көкжиек-Горизонт»2017жыл баспасы, 18-бет




















    6 мин



















































    6 минут









































































    10 минут















    -Енді осы өлең не туралы айтылған. Өзіңе таныс сөздерге сүйеніп, онда не айтылғанын болжап айт. Жарайды, енді осыны өмірмен қалай байланыстырасың? -Балалар, енді оқулықтарыңды жауып қойыңдар,сендерге «Графикалық диктант» әдісімен прожектор сөздерді табу тапсырмасын беремін.Өлеңді бір оқығаннан есте сақтау қабілеттеріңді тексеріңдер.Кері байланысты топтар бір- біріне жасайды. Өзім де балаларға мадақтау- бағыттау кері байланысын беремін.

    Графикалық диктант Тоқта,ботам! .... келеді артыңнан!Бұр ...... қалжыраған қарт ұлғаСенің ....... сәттеріңнің мысқалын айырбастап ала алмай жүр .......Тоқта, .....Атаң ....... артыңда!

    Жүзе ..... жүз құбылған, сағымда,Жастық дейтін ...... менің шағында,Өскен едік сенің ..... екеуміз Осы ...... мәпелеген бағындаОсы кезде барлық топ мүшелері графикалық диктантпен жұмыс жасап жатқанда 2 оқушыға сараланған тапсырма беремін.

    Дескрипторлар:1. Жалқы есім сөздерді жекеше түрде тәуелдей алады.2.Топтық жұмысты бірлесе орындай алады.3.Өмірмен байланыстыра алады.

  • Сараланған тапсырма: Дарынды оқушыларға араналған тапсырма.
  • 1-оқушы «Қазақ дәстүрі» тақырыбына синквейн (бес жолды тақпақ) құрастырады.Бес жолды тақпақ құрылымы.1.Тақырыпқа қатысты- зат есім.2.Бірінші зат есімге екі анықтауыш.3.Бірінші зат есімге үш етістік.4.Бірінші зат есімді суреттеп толықтыратын төрт кілт сөз.5.Бір зат есім - метафора (бірінші жолдағы зат есімге назар аударатындай) 2 - оқушы Мәтін мазмұнын әкесінің атынан баласына арналған қысқаша хат түрінде жазады.Хатта қазақтың үлкен кісілерінің баланы еркелету сөздерін пайдаланады. (балам,қарағым,шырағым,айналайын т.б)Біз үйде бір- бірімізге көмектесеміз. Сыныпта оқушылар бір-біріне көмектеседі.Ескеруді қажет ететін оқушы. 3-оқушы «Ата» сөзіне тәуелдік жалғауын жалға. Дескриптор1.Тақырыпқа сай өлең құрастыра алды.2.Уақытты тиімді пайдаланды.3.Топта бір- біріне көмектесті.Кері байланыс.Мұғалім тарапынан қолпаштау- мадақтау бағытындағы кері байланысты беремін.

    4- тапсырма. «Кім жылдам?» ойынын пайдаланып, қажетті сөзді қойып жазыңдар.

    Жылдар өтіп,уақыт келгенде адам--------- Өскенде сен де---------- боласың.Қарттарды сыйлап, ---------- ал.Үлкеннің алдын кесіп өтуге ---------.------------сыйлау, құрметтеу керек.

    Дескриптор:1. Қажетті сөздерді пайдаланып, мағыналы сөйлем құрастыра алды.2.Уақытты тиімді пайдаланды.3.Топта бір- біріне көмектесті.

    «Кері байланыс Зерде» әдісімен

    Постер, қалам, интернет желісі, оқулық







    А3 қағазы





    Графикалық диктант



















































    Сараланған тапсырма

    «Синквейн» тәсілі























































    «Кім жылдам?» ойыны









    «Кері байланыс Зерде» әдісімен
    Соңы



    3 мин
    Үйге тапсырма: 1. «Қарттарға құрмет» тақырыбында подкастинг құрау.2.Мұқағали Мақатаев «Тоқта, ботам! Атаң келеді артыңда» өлеңін жаттау.









    Қосымша ақпарат
    Саралау – оқушығамейлінше қолдаукөрсетуді қалайжоспарлайсыз? Қабілеттіоқушыға тапсырманықалай түрлендіресіз?Қабілетті оқушыға «Синквейн» тәсілі бойынша бес жолды өлеңді тақырыпқа сай құрастыруды жоспарлап отырмын.Ерекше назар аударуды қажет ететін екі оқушыға мәтін мазмұнын әкесінің атынан баласына арналған қысқаша хат түрінде жазады.Хатта қазақтың үлкен кісілерінің баланы еркелету сөздерін пайдаланады. (балам,қарағым шырағым,айналайын т.б)

    Бағалау – оқушы білімінтексеруді қалайжоспарлайсыз?

    Қолдауды қажет ететін оқушыға:«Жоқ – ия » тапсырмасы Дарынды оқушыға:Өлеңдегі автордың көңіл күйін анықта

    Оқушылардың жаңа сөздерді, ақпаратты түсінегіндігін кері байланыс және жетістік критерийлері арқылы тексеремін.
    Рефлексия



    Өз сабағыңызды талдау үшін осы бос орынды пайдаланыңыз. Сол жақта берілген сұрақтарға жауап беріңіз.


    Сабақтың мақсатымен оқуміндеттеріорындалды ма?
    Оқу мақсаттары оқушылардың жас ерекшеліктеріне сай алынған.Оқу мақсатымда тақырыпты тірек сөздер арқылы болжай алды. Мәтінддегі негізгі ақпартты анықтай алды.


    Бүгін оқушыларне үйренді?
    Оқушылар «Тоқта, ботам, атаң келеді артыңда» өлеңін меңгере отырып тыңдалым дағдылары мен айтылым дағдыларының бастапқы деңгейі қалыптасты.Балалар сабаққа белсенді атсалысты.Жалпы,жалқы есімдерді ажырата алуды, үлкенді сыйлауды,қадірлеуді білді.


    Сабақ қалай өтті,қандай деңгейдеөтті?

    Сабақ жақсы өтті. Белсенді оқу,бірлескен оқу,оқушылардың қажеттіліктерін қанағаттандыру, кері байланыс,сараланған тапсырмалар болды. Мұғалімге арналған нұсқаулықтың (6 бетінде) көрсетілгендей орыс тілінде оқытатын мектептерде қазақ тілінің оқу бағдарламасы бойынша оқу мақсаттары оқушылардан жазылым дағдысына қоса айтылым, тыңдалым, оқылым дағдыларын пайдалануды талап етеді. Осы жоғарыды айтылған тыңдалым және айтылым дағдылары сабағымда қамтылды. Оны мына тапсырмаларда дәлелдей аламын. «Графикалық диктант» әдісі бойынша жүргізілген жұмыста тыңдалым дағдысы тиімді көрінді.
    ЖоспарланғанСаралау жақсыіске асты ма?(тапсырмаларСәйкес болды ма?)

    Саралау тапсырмасы іске асты. Тапсырмалар оқушылардың қажеттілігін арттыруға көп септігін тигізді.
    Уақытты қалайпайдаландым?Жоспарымақандайөзгерісенгіздім жәненеге?Уақытты тиімді колдандым. Келешекте жоспарыма тиімді әдістерді қолдануға машықтанамын. Кері байланысқа назар аударамын.
    Қорытынды бағалау«Ж» бағалауЕң жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)1: Сараланған тапсырмалар берген кездегі оқушылардың қызығушылығының артқаны.

    2: «Графикалық диктант» тәсілімен өтілген тапсырмаҚандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқытумен оқуға қатысты)?1: Тиімді әдістер2: Тиімді кері байланысОсы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар жөнінде келесісабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпарат білдім?1: Әр сабақтағы оқушының қажеттілігін арттыра отырып, қалыптастырушы бағалауды жүргізу

    2: Тақырыпты қаншалықты меңгергенін анықтай отырып, келесі сабақты жоспарлауда басшылыққа аламын.





















    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Кызайбаева Дарига Айткурмановна
    Жарияланған уақыты:
    2019-10-30
    Категория:
    Қазақ тілі
    Бағыты:
    Барлығы
    Сыныбы:
    5 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1572421788
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999