Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
"Серуен"
Материал жайлы қысқаша түсінік: Тәрбиешіге көмек
Материалды ашып қарау
Серуен кезіндегі бақылау мен басқа да қызметтерді ұйымдастыру №1
АйыБақылау түріМақсатыБақылау барысыЗерттеу жұмысыЕңбекҚимылды ойынЖаттығу ойындарХалық болжамы


IX














І-ІІ апта күндеріДүйсенбіЖыл мезгілдерінің өзгеруін бақылау

Жыл мезгілдерінің өзгеруі туралы түсініктерін қалыптастыру ;Әр мезгілдің өз ерекшеліктері туралы түсініктерін тиянақтау.

Жұмбақ жасыруАқ киімді біреуі,Сары киімді біреуі,Көк киімді біреуі,Әлем, жәлем киімі,Тағы бірі жүреді. (жылдың төрт мезгілі)-Өлеңде не жайлы айтылған? (жыл мезгілдері туралы әңгімелеу)-Қазір жылдың қай мезгілі (күз жпйлы әңгімелеу)Қыркүйек айының алғашқы күндері жылы болады. Ағаштарда ең алғашқы сары жапырақтар пайда болады. Жердегі шөптер сарғайып, гүлдер сола бастайды Үлкендер егіс даласындағы жиын-терін жұмыстарын аяқтауға, мал азығын мол етіп жинап алуға асығады.Тәрбиеші сұрақтары.
  • Күздің қандай белгілерін білесіңдер?
  • Адамдар күзде не істейді?
  • Жануарлар күзгі тіршілікке қалай бейімделеді?
  • Күзде өсімдіктер қандай өзгеріске ұшырайды?
  • Д/О: «Күзге ең алғашқы дайындалған ағашты тап» (қайың, көк терек) Д/О: «Қайың мен теректің ең әдемі күзгі жапырағын тап»

    Ойын алаңындағы жапырақтарды жинау. Мақсаты:орындалған жұмыс нәтижесін көріп қуануға үйрету;экологиялық мәдениеттерін тәрбиелеу«Бәйге».Мақсаты:Тез жүкіруге, ептілікке жаттықтыру. Жаттығу ойындары Қозғалыстарын қалыптастыруМақсаты: сапта жеңіл, бірқалыпты жүруге жаттықтыру.

    Жаз жауынды, күз жылы болса, қыс ұзақ болады.


    СейсенбіҚайың ағашын бақылау

    Күзгі қайың ағашын бақылауды жалғастыру;Қайың ағашының басқа ағаштардан айырмашылығы мен ұқсастығын табуға үйретуКөркем сөзСырғалы қайың, ақ қайың.Сырыңды сенің жаттайын.Өсе берші жайқалып,Мен ерінбей баптайын. Балаларға сұрақтар:-Күзде ағаштар қандай өзгерістерге ұшырайды?-Олардың жапырақтары неге сарғаяды?-Ең алғаш қай ағаштың жапырағы сарғаяды?-Ағаштардың өндірісте қандай пайдасы бар?Қайың ағашының жапырағы мен басқа ағаштардың жапырақтарын салыстыру, айырмашылықтарын табу.

    Гүлзарлардағы солған гүлдер дәнін жинауМақсаты: үлкендерге көмектесу, келесі көктемге гүл дәндерін әзірлеуҚимылды ойын: «Допты ұста»Мақсаты: қағып алуға және келесіге беруге үйрету.Жаттығу ойындары:Мақсаты: Қашықтан келген допты тез қағып алуға үйретуМақал-мәтелдер:Қалың ну халық саулығы. Көк орман –Отан байлығы.Орман-ел дәулеті, жер сәулеті.Бір талкессең, он т ал ек.


    СәрсенбіАула тазалаушы еңбегін бақылау

    Күз мезгіліндегі аула тазалаушы еңбегі туралы білімдерін молайту, аула тазалаушыға қажетті құрал-жабдықтармен танысу

    Көркемсөз«Тиме бізге керекпіз»-Деп тұрғандай жарыса.Жапырақты жұлып себепсіз,Сындырмаймыз ағашты.Күз келген соң амалсыз,Жапырақтар түседі.Жинап алып сыпырып,Үй сыртына үйеміз,Жапырақтар бақшаға,Көң болады білеміз.Сұрақтар:
  • Аула тазалаушы не істейді?
  • Аула тазалаушыға қандай құралдар қажет?
  • Аула тазалаушы күзде не жинайды?
  • Ол кімдер үшін қызмет етеді?
    Тазалық жұмысы кезінде жерден шаң ұшады, ал су сеуіп сыпырса шаң ұшпайды Себебі ылғал шаңның көтерілуіне кедергі жасайдыАула тазалаушыға көмектесуМақсаты: Еңбексүйгіштікке,үлкендер еңбегін құрметтеуге тәрбиелеу

    Қ/О: «Қармақ»Мақсаты: ептілікке, жылдамдыққа тәрбиелеу: Жаттығу ойындары:Жүкіру техникасын жақсартуМақсаты: қозғалыстарын дамыту

    Мақал: «Еңбек етпеген ішіп-жемейді»



    БейсенбіКүнжылу мен жарық көзі

    Күннің жарық және жылу көзі екені туралы түсініктерін қалыптастыру;Ойлау, талқылау, дәлелдеу дағдыларын дамыту; Табиғатқа деген қамқорлық сезімге тәрбиелеу.

    Психологиялық жаттығу:«Күншуақ»Мақсаты: Балаларға жақсы көңіл-күй сыйлау. Күн сәулесі адамға қуаныш, жылу беретінін сезіну-Бәріміз көзімізді жұмып, күнге қол созамыз. Күннен жылу алып бір-бірімізге сыйлаймыз, қуанып қол соғамыз.Сұрақтар:
  • Жануарлар мен өсімдіктер бойы өсуі үшін не керек?
  • Күн не береді?
  • Жер бетіндегі тіршілік үшін КҮН – жарық және жылу көзі. Одан жан-жаққа жарық Егер күн суық болса, онда жер беті суық болар еді де, суық пен қараңғылықтан жануарлар мен өсімдіктер өліп қалар еді. Күннің қызуы өте күшті Күннің сәулесі жер бетіне 19 секундта жетеді, сондықтан күндіз әрі жарық, әрі жылы болады. Күннің сәулесі өте күшті, сондықтан оған тура қарай алмаймыз. Сұрақтар:Күнге бетіңді бұрғанда нені сезінесің?
  • Күнге тура қарауға бола ма, көзің ауырмай ма?


  • Екі тасты алып, біреуінің бетін жауып, біреуін ашық қою. Біраз уақыттан соң оларды қарап айырмашылықтарын табу. Тұжырым: ашықтағы зат тез қызады, көлеңкеде жылу аз.

    Алаңды тазалауға кішкентайларға көмектесу. Мақсаты: еңбексүйгіштікке, кішкентайларға көмекке келуге тәрбиелеу.

    Қ/О: «Өрт сөндірушілер жаттығуда»Мақсаты: қабырғаға өрмелеуге жаттықтыру Жаттығу ойындары: «Шеңберге түсір»Мақсаты: нысанаға көздеуге жаттықтыру







    ЖҰ ма
    Өрмекшіні бақылау Өрмекшінің өмірі мен сыртқы бейнесінің ерекшеліктері туралы білімдерін молайтуды жалғастыру; айнала қоршаған ортаға қызығушылықтарын арттыру.



    Сенде айтшы өрмекші,Неше аяқ, неше қол?Жауап берші өрмекшіНеше аяқ, неше қол?Табандарым жолға тисе,Зымырайды аяқтай. Табандарым өрмек тоқидыҚолдармен өрнек салғандай,Шіркейлерді ұстағанда,Аяқтарым пышақтай.Егер шыбын кездессе,Қағып алам ұзатпай!Тәрбиеші сұрақтары:
  • Өрмекшілердің қандай пайдасы бар? (шыбын-шіркей, құрт-құмырсқаларды жейді)
  • Өрмекші жәндіктерді қалай аулайды? (оларға өрмек құрады.)
  • Өрмекші өрмектерін жиі құра ма? (желмен, жаңбырмен тез бүлінеді, сондықтан күнде құрады.)
  • Өрмекшілер жыртқыштар ма?(Иә, олар басқа жәндіктерді жейді)


  • Өрмекші торын тауып, қарау. «Бархат» гүлдерін аударып, ыдысқы орналастыруМақсаты: гүлдерге деген қамқорлыққа, әсемдікке тәрбиелеу

    Қ/О: «Үнсіз өт» Мақсаты: Жәй, нық, денені түзу ұстап жүруге жаттықтыруЖаттығу ойындары Қимылдарын дамытуМақсаты: Гимнастикалық бөрене үстімен жүру, тепе-теңдікті сақтау.

    Өрмекші бұрышқа тығылса жел болады.

























    Серуен кезіндегі бақылау мен басқа да қызметтерді ұйымдастыру №2
    АйыБақылау түріМақсатыБақылау барысыЗерттеу жұмысыЕңбекҚимылды ойынЖаттығу ойындарХалық болжамы


    IX














    ІІІ-ІҮ апта күндеріДүйсенбіКүз көріністерін бақылау

    Күз туралы білімдерін молайту, күз көрністерін бақылауды жалғастыру.

    Көркем сөз «КҮЗ» Қ . Ыдырысов Күзім-ау, күзім-ау,Мінезің бұзық-ау.Жаңбырың сіркіреп,Келгенің қызық-ау.Жап-жасыл тал мынау,Сары шапан киіпті-ауАйнала тұнжырап,Қабағын аспан түйіпті-ау.

    Тәрбиеші сұрақтары:
  • Қазір жылдың қай мезгілі?
  • Неге күз деп ойлайсыңдар?
  • Күзде ауа-райы қандай болады?
  • Тағы қандай табиғат өзгерістерін білесіңдер?


  • Жапырақтарды, өсімдіктерді, тастарды ұстап көру. Олар қолға тигенде қандай әсер (суық немесе ылғал) береді Неге? (өйткені күн салқын немесе жаңбыр)

    Ойын алаңын тазалауМақсаты:Еңбек тапсырмаларын орындауды үйрету;Ұжыммен жұмыс істеуге баулу.



    .
    Қ/О:«Ормандағы соқпақтар».Мақсаты: жағдайға байланысты қозғалыстарды түрлендіру.

    Қыркүйекте күн күркіресе жылы күз нышанын білдіреді.


    СейсенбіАғаштарды бақылау

    Күз мезгілі туралы жалпы білімдерін қалыптастыру;-қайың мен терек ағашын діңдері мен жапырақтарына қарап айыра білуге үйрету;-ағаш бөліктері туралы білімдерін тиянақтау (діңі, бұтағы, тамыры);-туған жердің табиғатын аялауға тәрбиелеу.Көркем сөз:Үйеңкі, қайың, қарағаш,Самырсын, емен, қарағай.Өседі бәрі аралас,Бақшада өскен баладай.Қаулап өскен ағаштарЖеміс-жидек сайда да.Хош иіске елітіпТынып қалған айналаҚамқоршы болшы орманғаОрманды бәрің қорғаңдар!Сұраққа жауап беріңдер:Басқа ағаштар арасынан қайыңды қалай табамыз?Қайың діңі қандай? (ақ қара дақтармен.)Қайыңның тағы қандай бөліктері бар? (діңі, тамыры, бұтағы)Ағашқа тамыр не үшін керек?
  • Күзде қайың жапырағының түсі қандай? (сары.)
  • Жазда қандай еді? (жасыл.)(терекпен де осындай жұмыс жүргізіледі)
  • Қысқа ең алғашқы дайындалатын қай ағаш? (қайың)
  • Д/О.«Аталған ағашта тап». «Бір, екі, үш, қайыңға (терекке) қарай ұш!».Мақсаты: мәтінге сай қимыл жасауды үйрету, аталған ағашты табу
    Гербарий үшін қайың және терек жапырағын жинау (айырмашылықтарын атау)

    Ойын алаңындағы жапырақтарды жинау. Мақсаты:орындалған жұмыс нәтижесін көріп қуануға үйрету;экологиялық мәдениеттерін тәрбиелеуҚ/О: «Қасқыр қақпан»Мақсаты: Жылдамдыққа, ептілікке баулуЖаттығу ойындары: Қозғалысты дамыту Мақсаты: Бөрене үстімен жүруге жаттықтыру

    Тыйым сөздер: Ағашты кеспеАғаш бұтағын сындырмаАғаш жапыраған






    Сәрсенбі




    Арнайы көліктерді бақылау





    Арнайы көліктер туралы білімдерін кеңейту;Сөздік қорларын молайту




    Көркемсөз Үлкен болдым десем де,Ешкім маған сенбейді.«Жалғыз жүрме көшеде,Кішкентайсың сен»-дейді.Үлкенмін ғой міне мен,Ойыншықтарды жинаймын.Машинаға мінер ем,Кабинаға сыймаймын.Сұрақтар.
  • Қандай арнайы көлік түрлерін білесіңдер?(«Жедел жәрдем», өртсөндіру, қар жинайтын, су себетін, милиция машиналары.)
  • Бұл машиналар не үшін керек? (адамдарға көмектесу үшін.)
  • Өрт болғанда неге «Жедел жәрдемді» қоса шақырады? (зардап шеккендерге көмектесу үшін.)
  • Сиренасы қосулы машиналарға өзге машиналар жол беруге тиіс пе? (иә)
  • Неге? лар адамдарға көмекке асығады.)Оларды атаңдар. Жедел жәрдем», өртсөндіружәне милиция.)






    Тәрбиешімен бірге сынған, құлаған құрғақ бұтақтарды жинау Мақсаты:Жұмыс уақытында ұқыпты болуға баулу.





    Қ/О: «Аюлар мен аралар», «Допты бер». Мақсаты: гимнастикалық қабырғамен аяқты алмастыра отырып өрмелеу; допты лақтыруға және қағып алуға жаттықтыру Жаттығу ойындары:Секіргіш жіппен секіру жаттығулары.Мақсаты; алға, артқа айналдыра отырып секіруге жаттықтыру.





    Мақал: «Сақтықта қорлық жоқ»



    БейсенбіТастарды бақылау



    Тастардың өлі табиғат мүшесі екендігі жайлы түсініктерін молайту, олардың әртүрлілігі мен пайдасы туралы білім беру..

    Балаларға сұрақтар.Табиғат нешеге бөлінеді? Қандай-қандай? Өлі табиғатқа нелер жатады? - Тастардың қандай түрлері болады (үгілмелі, қатты)
  • Үгілмелі тастарды атаңдар? (бор, көмір, графит)
  • Қатты тастарды атаңдар?
  • Қандай таспен асфальтқа сурет салуға болады? (бормен)\
  • Неге? (ол жұмсақ, жұғады)
  • Көмір қандай тасқа жатады? (үгілмелі)
  • Көмір не үшін керек? (отынға)
  • Асыл тастар деген не? (қымбат тастар)
  • Қалай ойлайсыңдар, адамдар тастарды қолдана ма? Қай жерлерде? (асыл тастарды әшекей бұйымдарға, жәй тастарды құрлысқа т.б.)
    Зерттеу жұмысыБор таспен қатты тасты салыстырып көру, ұру, сындыру (бор үгітіледі, тас сынбайды )

    Ауладағы тастарды жинау және олардан композиция құрау. Мақсаты:
  • Бірігіп жұмыс істеуге үйрету;
  • Шығармашылық қиялын дамыту.








  • Қ/О«Ұшты-ұшты». Мақсаты:
  • Тәрбиешіні мұқият тыңдауға үйрету;


  • Жаттығу ойындарыҚозғалысты дамыту.Мақсаты:допты нысанаға лақтыруға жаттықтыру

    Балалармен асфальтқа түрлі-түсті бормен сурет салу«Күзгі табиғат»

    Мақал-мәтел Асыл тастан шығады, Ақыл жастан шығады.















    Жұ ма














    Ұшып кететін құстарды бақылау





















































    Ұшып кететін құстар туралы түсініктерін кеңейту;Құстарға деген танымдық қызығушылығын арттыру.















    Көркем сөзҚайтқан құсты көрдің бе?Қаптай ұшқан әуелеп.Күткен күзім келдің бе,Сыңсып бағың мәуелеп.Жаз қызығы өтті енді,Құстар қайтып кетті енді.Қол бұлғап қоштасамыз,Төбеден құстар өткендеБалалармен әңгімелесу, сұрақтар:-Күз келгенде құстар тіршілігі қалай өзгереді?(құстар жемі азаяды, күн суытады, құстар ұшып кетуге дайындалады, балапандарын ұшуға жаттықтырады)-Бұрынғы бақылағандар бойынша жазғы және күзгі құстар жайлы айтыңдар?(жазда жем көп, олар балапандарына жем тасиды, қоректендіреді)-Құстар жемі күзде қайда кетеді? (жәндіктер жоқ болады, өсімдіктер қурайды, дәндер мен тұқымдар азаяды)-Құстардың ұшу мерзімі неге байланысты деп ойлайсыңдар, ең әуелі қандай құстар ұшып кетеді? (Ең әуелі жәндәктермен қоректенетін құстар, сонан соң дәнмен, тұқыммен, астықпен қоректенетін құстар ұшып кетеді)-Құстар ұшуға қалай дайындалады? (олар үйір-үйір болып жиналады, ұзақ жолға ұшуға дайындалады, тамыздың аяғынан бастап ұшып кете бастайды)-Ең соңынан қандай құстар ұшып кетеді? (үйрек, қаздар-су тоғандары қатқанша ұшпайды, су астында қорек табылады)



























    Қыста құстарға беруге өсімдіктер дәнін жинау Мақсаты:құстарға деген аяушылық, қамқорлық сезімдерінетәрбиелеу















    Қ/О: «Аққу-қаздар».Мақсаты: тапсырманы нақты, жеңіл орындауға жаттықтыру, жүкіру техникасын меңгертуЖаттығу ойындарыЖүрудің әртүрлі тәсілдерін қолданып (тырна, құтан, балапан сияқты жүру) жүруге жаттықтыру Мақсаты:қозғалыс белсенділіктерін дамыту













    Серуен кезіндегі бақылау мен басқа да қызметтерді ұйымдастыру №3
    АйыБақылау түріМақсатыБақылау барысыЗерттеу жұмысыЕңбекҚимылды ойынЖаттығу ойындарХалық болжамы


    X














    І-ІІ апта күндеріДүйсенбіЖапырақтардың түсуін бақылау Табиғаттың мезгілге байланысты құбылыстары туралы түсініктерін кеңейту;бақылағандарын сөйлеу тілінде қолдану қабылеттерін қалыптастыру.

    Көркем сөзКүзгі жапырақтар. Қ. ШаңғытбаевАлтын сары, қызыл, көк,Алуан-алуан жапырақ.Күзгі бақта күлімдеп,Көз тартады атырап.Күн шуақта маужырап,Жатыр еді атырап.Ағаштардан жамырап,Үшты кенет жапырақ.Тәрбиеші сұрақтары.
  • Барлық ағаштардың жапырақтарының түсі өзгерді ме?
  • Ағаштар мен бұталардың түстері жазда қандай еді?
  • Күздің келуімен олар қалай өзгерді?
  • Қайың жапырақтарының түсі қандай? (алтын-сары) шетеннің ше? (қызыл)
  • Бәрінен бұрын қай ағаштың жапырағы түсін өзгертеді? (қайың)
  • Жапырақтардың түсуі кезінде қай ағаштың жапырағы ұзақ уақыт сақталады? (қайыңда )
  • Тәрбиеші балаларға ағаш жапырақтарының жерге түсуін бақылауды ұсынады, сұрақтар қояды, өлеңді қайталайдыЖапырақтардың түсуінің қандай маңызы бар? (қысқы суыққа бейімделеді, аязда ағаштардың ауыр салмақтан сынуынан сақтайды, жапырақтармен бірге ағаш бойындағы керексіз заттар сыртқа шығады)Барлық жапырақтар бірдей түсе ме? (жоқ) Түскен жапырақтармен бірге ағаштар да өле ме? (жоқ)
    Қайың мен емен т.б. ағаш жапырақтарын табу, олардан асфальтқа өрнек құру.

    Қ/О: «Түлкі мен қояндар».Мақсаты: жануарлар мінез-құлқын ажырата білуЖаттығу ойындары: Қозғалысты дамыту.Мақсаты:аяқ қозғалыстарын түрлендіре жаттығу жасау. .

    Қ/О: «Түлкі мен қояндар».Мақсаты: жануарлар мінез-құлқын ажырата білуЖаттығу ойындары: Қозғалысты дамыту.Мақсаты:аяқ қозғалыстарын түрлендіре жаттығу жасау.

    Жаз жауынды, күз жылы болса, қыс ұзақ болады.


    СейсенбіГүл егілген клумбаны бақылау

    Кейбір өсімдіктердің дәндерін шашып, қурап үлгергеніне көңіл бөлу;
  • Күзде гүл ашатын гүлдермен (астра, настурция)таныстыру


  • Көркем сөз:Кешкілік пе, күндіз бе,Өсіп тұрған гүлді үзбе.
  • өсімдіктердің күзгі тіршілігі туралы білімдерін тиянақтау;
  • Туған жерді далаға,Тастай алмай жүрміз бе?Жайнап өсіп далада,Көздің жауын ала ма?Бірде бірін жұлғызба,Қасыңдағы балаға.Балаларға сұрақтар:
  • Гүлдерде күзде қандай өзгерістер болады?
  • Келесі жылы гүлдер өсіру үшін қазір не істеу керек?
  • Қандай гүлдер күзде гүлдейді?


  • Қураған гүлдерді алып, оның сабақтары мен дәндерін қарау.

    Гүлдер дәнін жинап алу.Мақсаты: Балаларға келесі көктемнің қамын қазір ойлау керек екенін түсіндіру.

    Қ/О: «Мені ата».Мақсаты:ымдау және қимыл арқылы жанурлар бейнесін жасау қабылеттерін дамыту. «Қояндар мен түлкі».Мақсаты: тез жүкіру дағдыларын дамыту Жаттығу ойындары: Бір-біріне доп лақтыру Мақсаты: жылдамдықтары мен ептіліктерін дамыту Мақал-мәтел: Қыз өссе елдің көркіГүл өссе жердің көркі.



    СәрсенбіЖүк көліктерін бақылау

    жүк көліктерін ажырата білуге, олардың қолданылатын орындарын айыра білуге үйрету.

    Адамдарды, жүктерді суда-кемелер, жерде поездер, әуеде-ұшақтар тасиды. Ал, аулада, көшеде жиі кездесетін көліктер-машиналар. Машиналар түрлеріне қарай адамдарға әртүрлі қызмет көрсетеді.

    Адамдарды жұмыс орнына тасиды, дәрігерлерді ауруларға жеткізеді, өртсөндірушіні өрт болған жерге апарады, әртүрлі жүктерді тиісті жеріне апарады, көшеге су себеді, сыпырады, қар тасиды. Олар адамдардың бірінші көмекшісі.Балаларға сұрақтар.- Сендер қандай көлік түрлерін білесіңдер?
  • Адамдар жүк көліктерін не үшін пайдаланады?(әртүрлі жүктерді тасу үшін.)
  • Жүк тиейтін машиналар қандай көлік түрлеріне жатады?(жүк таситын көліктерге).
  • Жүк таситын басқа қандай көлік түрлерін білесіңдер?(жүк таситын ұшақтар, тікұшақтар, поездар,кемелер.)
  • Машиналар бағдаршамның қай түсі жанғанда жүреді? (жасыл.)
  • Машинаны жүргізетін мамандықтағы адамды кім деп атайды? (жүргізуші, шофер)
  • Бағдаршамның неше түсі бар? (Үш: қызыл, сары, жасыл.)
  • Адамдар бағдаршам жоқ жерден қалай өтеді?


  • Түскен жапырақтарды жинау. Мақсаты:-- Бастаған істі аяғына дейін жеткізуге баулу;
  • ұқыптылыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.




  • Қимылды ойын:«Тоқта--жүгір». Мақсаты:
  • белгі бойынша әрекет етуге үйрету;
  • ептіліктерін дамыту. Жаттығу ойындары:Бөрене үстімен жүру.Мақсаты:тепе-теңдікті сақтай отырып, жүру техникасын жақсарту.

    Мақал: «Еңбек етпеген ішіп-жемейді»



    БейсенбіЖелді бақылау



    желдің күшін анықтауды үйретуді жалғастыру;
  • өлі табиғат туралы білімдерін кеңейту.




  • Жұмбақ:Аяғы жоқ ұшады,Аузы жоқ ән салады.Кездескен жеңіл нәрсеніАспанға ұшырады (жел)

    Сұрақтар:Жел қайдан пайда болады?(жерден қызған ауа жоғары көтеріледі, ал суық ауа төмен түседі. Ауаның осындай қозғалысынан жел пайда болады.)Күшіне қарай желдің қандай түрлері болады?(күшті және әлсіз)Күшті желдер қалай аталады? (дауыл, құйын.)Бүгін жел бар ма? Ол күші бойынша қандай?

    Компастың немесе флюгердің көмегімен желдің бағытын анықтау (флюгер қай жаққа бұрылды-жел сол жақтан)Желдің күшін қалай анықтауға болады? (секундамермен және қағазбен.)Желдің қай жақтан соғып тұрғанын қалай анықтайды? (компас көмегімен-солтүстіктен болса-суық жел, оңтүстіктен болса жылы жел.)Алаңды тазалау Мақсаты:бірлесе жұмыс істеуді жалғастыру, орындалған жұмыс нәтижесіне қуана білу.

    Қ/О: «Жел».Мақсаты:- табиғат байланысы туралы түсініктерін бекіту, тәрбиеші командасын мұқият тыңдауға үйрету Жаттығу ойындары: Доппен жаттығуМақсаты: допты жоғары лақтыру, жерге соғу, екі қолмен қағып алуды жалғастыру







    ЖҰ ма
    Торғайларды бақылау

    Торғай туралы білімдерін тиянақтауды жалғастыру;күздің келуімен құстар мінез-құлқының өзгеруін көре білуге үйрету; зейіндері мен есте сақтауларын белсендіру..

    КөркемсөзҚалатындай қиқылдап, Әдетіңді білемін,«Шиық, шиық» еттің шиқылдап Дайын асқа ортақсыңШашып берген жемімді Торғай, торғай торғайым,Жейсің сонша қиқымдап, Сені әркез қорғаймынҚорқақсың-ау, қорқақсың, Қыстың қамын жаз ойлап,Еңбек десе шорқақсың. Бәріне де бол дайын!Тәрбиеші балалармен әңгіме өткізеді.
  • Торғай қандай болып көрінеді? (Бұл кішкентай пысық құс.)
  • Ол жайлы үнемі «сұр торғай» деп айтады. Ал шындығында торғай сұр емес Ал қандай? (оның арқасы қызыл қоңыр, жіңішке қара жолақтары бар)
  • Ал қанаты мен құйрығы қандай? (құйрығы-қара-қоңыр, қанаттары да қара-қоңыр, жирен түспен жиектелген)
  • Ал басының түсі қандай? (Сұр)
  • Торғайлар қайда өмір сүреді? (қалада және ауылда.)
  • Ия, олар әркез адамдарға жақын жерге мекендейді. Торғайлар неге адамдарға көрші болғанды жақсы көреді? (адамдардың қасында олар жыртқыштардан аулақ болады, жемді де тез тауып жейді, оңаша мекен де табады.)
  • Торғайлар әсіресе өз «үйлерін» ағаш үйлердің терезе қондырғыларына салады. Ал қалада торғайлар қайда мекендейді? (подъездің немесе балконның күнқағарларына.)
  • Қане, жақсылап қарайықшы біздің балабақша ауласында қай жерге мекендеді екен? Адамдар құстарға қандай қамқорлық жасауы керек? (Жемсалғыш жасап, күнде жем сеуіп тұру керек)
  • Күзде торғайлар немен қоректенеді? (өсімдіктердің дәндері мен тұқымдарын шоқиды)




  • Қыста құстарға беруге өсімдіктер дәнін жинау Мақсаты:құстарға деген аяушылық, қамқорлық сезімдерін тәрбиелеу

    Қ/О: «Құстардың ұшуы».Мақсаты: белгі бойынша қимыл жасауға үйрету. Жаттығу ойындары: «Жалауды құлатпа»Мақсаты: заттар арасымен, оларды құлатпай ирелеңдеп жүру



















































































    Серуен кезіндегі бақылау мен басқа да қызметтерді ұйымдастыру4
    АйыБақылау түріМақсатыБақылау барысыЗерттеу жұмысыЕңбекҚимылды ойынЖаттығу ойындарХалық болжамы


    X














    ІІІ-ІV апта күндеріДүйсенбіЖыл мезгілінің өзгеруін бақылау



    Табиғат өзгерістері туралы түсініктерін кеңейту (қырау, суық соғу, күннің қысқаруы, түннің ұзаруы)Күн туралы білімдерін тиянақтау (күн ашақ, бірақ жылытпайды

    Көркем сөз А. СәрсековКүзгі ауланың талдары Кейде құйын өтедіЖелмен басын шайқайды Тозаңдатып жан-жақтыДәурен өтіп жаздағы Кейде құйын кетедіКүздің желі соғады Доп қылып ап жапырақтыБейне тентек баладайОйран-асыр саладыАлма бағын жағалайАлмаларын қағадыКүз мезгілінің аяқ жағын «күміс күз» деп те атайды. Суларда алғашқы жылтыр мұздар пайда болады. Жерге алғашқы күмістей жылтыраған алғашқы қар ұшқындары түседі. Жердегі жапырақтар үстіне қонған қыраумен күн сәулесінен күмістей жылтырайды. Күзде күн көзі сирек көрінеді, ауа-райы бұлыңғыр, бұлтты болады. Алғашқы қар түседі, ол бірақ еріп кетуі мүмкінБалаларға сұрақтар:
  • Қыс алдындағы күндерді қалай атайды? (Күміс күз.)
  • Неліктен?
  • Жұмбақ шешу:Қар да емес, мұз да емес,Ағаштар күміс жамылған (қырау)

    Қайың мен шетен т.б. ағаш жапырақтарын табу, олардан асфальтқа өрнек құру.

    Ауладағы қоқыстарды жинау.Мақсаты: жасаған жұмыстарынан қанағат алуға тәрбиелеу .

    Қ/О:«Бәйге»Мақсаты:
  • Бір-біріне соқтықпай жүкіруге жаттықтыру ;
  • Төзімділікке, ептілікке тәрбиелеу.
  • Жаттығу ойындары: Тепе-теңдікті сақтауға жаттықтыру. Мақсаты: Төбешікке жүкіріп шығу, жүкіріп түсу



    Түнде қырау түссе, күндіз қар жаумайдыАғашты қырау басса аяз болады


    СейсенбіҮйеңкі ағашын бақылау

    Үйеңкі ағашының әртүрлілігі туралы білімдерін кеңейту (қызыл тал, қызыл шілік, боз тал, үйеңкі тал т.б.)

    Күзде жауын. Бұлт. Тұман. Тапталады табанға,Судыр-судыр жапырақ. Судыр-судыр жапырақ Сары жапырақ жауады.Сары құйын ұйтқыған, Өрттей сары бояуға, Малынғандай атырап.

    Балаларға сұрақтар:

  • Үйеңкі ағашының жапырақтары мен бұталары қандай?
  • Үйеңкі ағашы қай жерлерде жиі өседі?(өзен жағалауында.)
  • ♦ үйеңкі ағашының қандай түрлерін білесіңдер?( қызыл тал, қызыл шілік, боз тал, үйеңкі тал). Үйеңкі ағашы адамдарға не береді? (бұтақтарынан себет (корзина) тоқиды)



    Үйеңкі ағашының жапырақтарын басқа ағаш жапырақтарымен салыстыру. Айырмашылығы қандай?

    Бұйымдар жасауға жапырақ жинау.Мақсаты:еңбек ету іскерліктері мен дағдыларын дамытуды жалғастыру

    Қимылды ойын«Аңшылар мен аңдар». Мақсаты:
  • әртүрлі кедергілерден өтіп жүкіруге
  • ептіліктерін дамыту.
  • Жаттығу ойындарыСекіргіш жіппен секіру.Мақсаты:екі аяқпен бірдей секіруге жаттықтыру.



    Мақал-мәтел: Бір тал кесссең, он тал ек.


    Сәрсенбі

    Жүк көліктерін бақылау



    Жүк көліктерін ажырата білуге, олардың қолданылатын орындарын айыра білуге үйрету.



    Адамдарды, жүктерді суда-кемелер, жерде поездер, әуеде-ұшақтар тасиды. Ал, аулада, көшеде жиі кездесетін көліктер-машиналар. Машиналар түрлеріне қарай адамдарға әртүрлі қызмет көрсетеді.

    Адамдарды жұмыс орнына тасиды, дәрігерлерді ауруларға жеткізеді, өртсөндірушіні өрт болған жерге апарады, әртүрлі жүктерді тиісті жеріне апарады, көшеге су себеді, сыпырады, қар тасиды. Олар адамдардың бірінші көмекшісі.Балаларға сұрақтар.- Сендер қандай көлік түрлерін білесіңдер?
  • Адамдар жүк көліктерін не үшін пайдаланады?(әртүрлі жүктерді тасу үшін.)
  • Жүк тиейтін машиналар қандай көлік түрлеріне жатады?(жүк таситын көліктерге).
  • Жүк таситын басқа қандай көлік түрлерін білесіңдер?(жүк таситын ұшақтар, тікұшақтар, поездар,кемелер.)


  • ♦Машиналар бағдаршамның қай түсі жанғанда жүреді? (жасыл.)
  • Машинаны жүргізетін мамандықтағы адамды кім деп атайды? (жүргізуші, шофер)
  • Бағдаршамның неше түсі бар? (Үш: қызыл, сары, жасыл.)
  • Адамдар бағдаршам жоқ жерден қалай өтеді?




  • Түскен жапырақтарды жинау. Мақсаты:-- Бастаған істі аяғына дейін жеткізуге баулу;
  • ұқыптылыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.






  • Қимылды ойын:«Тоқта--жүгір». Мақсаты:
  • белгі бойынша әрекет етуге үйрету;
  • ептіліктерін дамыту. Жаттығу ойындары:Бөрене үстімен жүру.Мақсаты:тепе-теңдікті сақтай отырып, жүру техникасын жақсарту.



    Мақал: «Еңбек етпеген ішіп-жемейді»



    БейсенбіЖелді бақылау



    Желдің күшін анықтауды үйретуді жалғастыру;өлі табиғат туралы білімдерін кеңейту.



    Жұмбақ:Аяғы жоқ ұшады,Аузы жоқ ән салады.Кездескен жеңіл нәрсеніАспанға ұшырады (жел)

    Сұрақтар:Жел қайдан пайда болады?(жерден қызған ауа жоғары көтеріледі, ал суық ауа төмен түседі. Ауаның осындай қозғалысынан жел пайда болады.)Күшіне қарай желдің қандай түрлері болады?(күшті және әлсіз)Күшті желдер қалай аталады? (дауыл, құйын.)Бүгін жел бар ма? Ол күші бойынша қандай?

    Компастың немесе флюгердің көмегімен желдің бағытын анықтау (флюгер қай жаққа бұрылды-жел сол жақтан)Желдің күшін қалай анықтауға болады? (секундамермен және қағазбен.)Желдің қай жақтан соғып тұрғанын қалай анықтайды? (компас көмегімен-солтүстіктен болса-суық жел, оңтүстіктен болса жылы жел.)Алаңды тазалау Мақсаты:бірлесе жұмыс істеуді жалғастыру, орындалған жұмыс нәтижесіне қуана білу.

    Қ/О: «Жел».Мақсаты:- табиғат байланысы туралы түсініктерін бекіту, тәрбиеші командасын мұқият тыңдауға үйрету Жаттығу ойындары: Доппен жаттығуМақсаты: допты жоғары лақтыру, жерге соғу, екі қолмен қағып алуды жалғастыру





    Жұ ма


    Көгершіндерді (кептерлер) бақылау

    Құстар әлемі туралы білімдерін тиянақтауды жалғастыру;Құстар немен қоректенеді, қайда өмір сүреді, адамдар оларға қандай қамқорлық жасайды, жабайы көгершіндер неге Қызыл кітапқа енгізілгендігін тиянақтауКөркем сөз:Құстар менің достарым, Жемін, суын керекгін,Құспен қызық аспаным. Күнде апарып беремінҮйшік жасай білемін Олар мәз боп қалады,Ағаштарға ілемін Шаттық әнге салады.
  • Қандай құстар алаңға келіп қонады?
  • Олар қайда тіршілік етеді?
  • Олар нені шоқып жегенді жақсы көреді?
  • Оларды кім қоректендіреді?
  • Көгершіндер қайда мекендейді?
  • Өте ерте кезден-ақ көгершіндер бейбітшілік пен достық құсы деп саналған. Ол өте әдемі және адамдарға тез бауыр басады. Көгершіндердің ерекше қасиеті олар өз үйлерін қанша қашықта болса да іздеп табады.


  • Кептер мен торғайды салыстыру



    Балабақша аумағына жем салғыш ілуМақсаты: еңбек әрекетін орындауға үйрету.

    Қимылды ойын:«Ұшады, с екіреді, жүзеді».Мақсаты:—- балаларды жүкіруге үйрету;.— зверей.құстардың, аңдардың, балықтардың аттарын есте сақтауЖаттығу ойындары: «Қаданы (кегли) құлат». Мақсаты:Допты нысанаға лақтыру;Назар аударуларын, дәлдіктерін дамыту.



    құс жүнін үрпитсе, жауын болады;жыл құстары кеш ұшса, қыс жылы болады;құстар асыға қоректенсе ауа-райы бұзылады.

































    Серуен кезіндегі бақылау мен басқа да қызметтерді ұйымдастыру5
    АйыБақылау түріМақсатыБақылау барысыЗерттеу жұмысыЕңбекҚимылды ойынЖаттығу ойындарХалық болжамы


    XІ














    ІІ апта күндеріДүйсенбіЖыл мезгілінің өзгеруін бақылау



    Табиғат өзгерістері туралы түсініктерін кеңейту (қырау, суық соғу, күннің қысқаруы, түннің ұзаруы)Күн туралы білімдерін тиянақтау (күн ашақ, бірақ жылытпайды

    Көркем сөз А. СәрсековКүзгі ауланың талдары Кейде құйын өтедіЖелмен басын шайқайды Тозаңдатып жан-жақтыДәурен өтіп жаздағы Кейде құйын кетедіКүздің желі соғады Доп қылып ап жапырақтыБейне тентек баладайОйран-асыр саладыАлма бағын жағалайАлмаларын қағадыКүз мезгілінің аяқ жағын «күміс күз» деп те атайды. Суларда алғашқы жылтыр мұздар пайда болады. Жерге алғашқы күмістей жылтыраған алғашқы қар ұшқындары түседі. Жердегі жапырақтар үстіне қонған қыраумен күн сәулесінен күмістей жылтырайды. Күзде күн көзі сирек көрінеді, ауа-райы бұлыңғыр, бұлтты болады. Алғашқы қар түседі, ол бірақ еріп кетуі мүмкінБалаларға сұрақтар:
  • Қыс алдындағы күндерді қалай атайды? (Күміс күз.)
  • Неліктен?
  • Жұмбақ шешу:Қар да емес, мұз да емес,Ағаштар күміс жамылған (қырау)

    Қайың мен шетен т.б. ағаш жапырақтарын табу, олардан асфальтқа өрнек құру.

    Ауладағы қоқыстарды жинау.Мақсаты: жасаған жұмыстарынан қанағат алуға тәрбиелеу .

    Қ/О:«Бәйге»Мақсаты:
  • Бір-біріне соқтықпай жүкіруге жаттықтыру ;
  • Төзімділікке, ептілікке тәрбиелеу.
  • Жаттығу ойындары: Тепе-теңдікті сақтауға жаттықтыру. Мақсаты: Төбешікке жүкіріп шығу, жүкіріп түсу



    Түнде қырау түссе, күндіз қар жаумайдыАғашты қырау басса аяз болады


    СейсенбіТерек ағашын бақылау



    Терек ағашының ерекшелігі туралы білімдерін кеңейту Көркем сөзКөк орманда тау таза, бой таза, Мұнда таңның қоңыр салқын лебі барКөк орманда адам таза, ой таза Көк орманда әнші құстар елі бар.Орман өзін күнде таза ұстайды, Іздесеңдер қандай ағаш керегін-Көк орманда шаң бұрқырап Бәрі, бәрі осы орманнан табылар. ұшпайды. Д/О: «Мен көрсеткен жапырағы бойынша ағашын тап» Балаларға сұрақтар:- Бұл қай ағаш деп ойлайсыңдар?
  • Терек ағашының жапырақтары мен бұталары қандай?
  • Терек ағашы қай жерлерде жиі өседі?(барлық жерде: саябақтарда, көшелерде, аулаларда.)
  • ♦ Терек ағашының қандай ерекшелігі бар?(олардың салпыншақ гүлдері бар, көктемде олардың қауыздарынан ақ ұлпа ұшады, жерді қар басқандай болады, балаларға оны өртеп ойнауға болмайды-өте қауіпті ).♦ Терек ағашы адамдарға не береді? (эфир майы, қышқылдар бар. Медицинада, халық емшілігінде қолданады)
    Терек ағашының жапырақтарын басқа ағаш жапырақтарымен салыстыру. Айырмашылығы қандай?Мақал-мәтел «Ауыл сәні терек,Терек егу керек»

    Қ/О: «Допты капитанға бер». Мақсаты:доппен ойын кезінде әртүрлі қозғалыстарды қолдану, серіктесінің іс-әрекетімен санаса білуге, ұйымшылдыққа тәрбиелеу. Жаттығу ойындарыЕкі-екіден колоннаға тұру.Мақсаты:мүсіндерінің дұрыс жетілуін қалыптастыру.Мақал-мәтел: Бір тал кесссең, он тал ек.


    Сәрсенбі

    Жүк көліктерін бақылау



    Жүк көліктерін ажырата білуге, олардың қолданылатын орындарын айыра білуге үйрету.



    Адамдарды, жүктерді суда-кемелер, жерде поездер, әуеде-ұшақтар тасиды. Ал, аулада, көшеде жиі кездесетін көліктер-машиналар. Машиналар түрлеріне қарай адамдарға әртүрлі қызмет көрсетеді.

    Адамдарды жұмыс орнына тасиды, дәрігерлерді ауруларға жеткізеді, өртсөндірушіні өрт болған жерге апарады, әртүрлі жүктерді тиісті жеріне апарады, көшеге су себеді, сыпырады, қар тасиды. Олар адамдардың бірінші көмекшісі.Балаларға сұрақтар.- Сендер қандай көлік түрлерін білесіңдер?
  • Адамдар жүк көліктерін не үшін пайдаланады?(әртүрлі жүктерді тасу үшін.)
  • Жүк тиейтін машиналар қандай көлік түрлеріне жатады?(жүк таситын көліктерге).
  • Жүк таситын басқа қандай көлік түрлерін білесіңдер?(жүк таситын ұшақтар, тікұшақтар, поездар,кемелер.)


  • ♦Машиналар бағдаршамның қай түсі жанғанда жүреді? (жасыл.)
  • Машинаны жүргізетін мамандықтағы адамды кім деп атайды? (жүргізуші, шофер)
  • Бағдаршамның неше түсі бар? (Үш: қызыл, сары, жасыл.)
  • Адамдар бағдаршам жоқ жерден қалай өтеді?




  • Түскен жапырақтарды жинау. Мақсаты:-- Бастаған істі аяғына дейін жеткізуге баулу;
  • ұқыптылыққа, жауапкершілікке тәрбиелеу.






  • Қимылды ойын:«Тоқта--жүгір». Мақсаты:
  • белгі бойынша әрекет етуге үйрету;
  • ептіліктерін дамыту. Жаттығу ойындары:Бөрене үстімен жүру.Мақсаты:тепе-теңдікті сақтай отырып, жүру техникасын жақсарту.



    Мақал: «Еңбек етпеген ішіп-жемейді»



    БейсенбіЖелді бақылау



    Желдің күшін анықтауды үйретуді жалғастыру;өлі табиғат туралы білімдерін кеңейту.



    Жұмбақ:Аяғы жоқ ұшады,Аузы жоқ ән салады.Кездескен жеңіл нәрсеніАспанға ұшырады (жел)

    Сұрақтар:Жел қайдан пайда болады?(жерден қызған ауа жоғары көтеріледі, ал суық ауа төмен түседі. Ауаның осындай қозғалысынан жел пайда болады.)Күшіне қарай желдің қандай түрлері болады?(күшті және әлсіз)Күшті желдер қалай аталады? (дауыл, құйын.)Бүгін жел бар ма? Ол күші бойынша қандай?

    Компастың немесе флюгердің көмегімен желдің бағытын анықтау (флюгер қай жаққа бұрылды-жел сол жақтан)Желдің күшін қалай анықтауға болады? (секундамермен және қағазбен.)Желдің қай жақтан соғып тұрғанын қалай анықтайды? (компас көмегімен-солтүстіктен болса-суық жел, оңтүстіктен болса жылы жел.)Алаңды тазалау Мақсаты:бірлесе жұмыс істеуді жалғастыру, орындалған жұмыс нәтижесіне қуана білу.

    Қ/О: «Жел».Мақсаты:- табиғат байланысы туралы түсініктерін бекіту, тәрбиеші командасын мұқият тыңдауға үйрету Жаттығу ойындары: Доппен жаттығуМақсаты: допты жоғары лақтыру, жерге соғу, екі қолмен қағып алуды жалғастыру







    ЖҰ ма


    Көгершіндерді (кептерлер) бақылау

    Құстар әлемі туралы білімдерін тиянақтауды жалғастыру;Құстар немен қоректенеді, қайда өмір сүреді, адамдар оларға қандай қамқорлық жасайды, жабайы көгершіндер неге Қызыл кітапқа енгізілгендігін тиянақтауКөркем сөз:Құстар менің достарым, Жемін, суын керекгін,Құспен қызық аспаным. Күнде апарып беремінҮйшік жасай білемін Олар мәз боп қалады,Ағаштарға ілемін Шаттық әнге салады.
  • Қандай құстар алаңға келіп қонады?
  • Олар қайда тіршілік етеді?
  • Олар нені шоқып жегенді жақсы көреді?
  • Оларды кім қоректендіреді?
  • Көгершіндер қайда мекендейді?
  • Өте ерте кезден-ақ көгершіндер бейбітшілік пен достық құсы деп саналған. Ол өте әдемі және адамдарға тез бауыр басады. Көгершіндердің ерекше қасиеті олар өз үйлерін қанша қашықта болса да іздеп табады.


  • Кептер мен торғайды салыстыру



    Балабақша аумағына жем салғыш ілуМақсаты: еңбек әрекетін орындауға үйрету.

    Қимылды ойын:«Ұшады, с екіреді, жүзеді».Мақсаты:—- балаларды жүкіруге үйрету;.— зверей.құстардың, аңдардың, балықтардың аттарын есте сақтауЖаттығу ойындары: «Қаданы (кегли) құлат». Мақсаты:
  • Допты нысанаға лақтыру;
  • Назар аударуларын, дәлдіктерін дамыту.


  • құс жүнін үрпитсе, жауын болады;жыл құстары кеш ұшса, қыс жылы болады;құстар асыға қоректенсе ауа-райы бұзылады.





















































































    Серуен кезіндегі бақылау мен басқа да қызметтерді ұйымдастыру6
    АйыБақылау түріМақсатыБақылау барысыЗерттеу жұмысыЕңбекҚимылды ойынЖаттығу ойындарХалық болжамы


    XІ














    ІІІ-ІV апта күндеріДүйсенбіЖыл мезгілінің өзгеруін бақылау



    Табиғат өзгерістері туралы түсініктерін кеңейту (қырау, суық соғу, күннің қысқаруы, түннің ұзаруы)Күн туралы білімдерін тиянақтау (күн ашақ, бірақ жылытпайды

    Көркем сөз А. СәрсековКүзгі ауланың талдары Кейде құйын өтедіЖелмен басын шайқайды Тозаңдатып жан-жақтыДәурен өтіп жаздағы Кейде құйын кетедіКүздің желі соғады Доп қылып ап жапырақтыБейне тентек баладайОйран-асыр саладыАлма бағын жағалайАлмаларын қағадыКүз мезгілінің аяқ жағын «күміс күз» деп те атайды. Суларда алғашқы жылтыр мұздар пайда болады. Жерге алғашқы күмістей жылтыраған алғашқы қар ұшқындары түседі. Жердегі жапырақтар үстіне қонған қыраумен күн сәулесінен күмістей жылтырайды. Күзде күн көзі сирек көрінеді, ауа-райы бұлыңғыр, бұлтты болады. Алғашқы қар түседі, ол бірақ еріп кетуі мүмкінБалаларға сұрақтар:
  • Қыс алдындағы күндерді қалай атайды? (Күміс күз.)
  • Неліктен?
  • Жұмбақ шешу:Қар да емес, мұз да емес,Ағаштар күміс жамылған (қырау)

    Қайың мен шетен т.б. ағаш жапырақтарын табу, олардан асфальтқа өрнек құру.

    Ауладағы қоқыстарды жинау.Мақсаты: жасаған жұмыстарынан қанағат алуға тәрбиелеу .

    Қ/О:«Бәйге»Мақсаты:
  • Бір-біріне соқтықпай жүкіруге жаттықтыру ;
  • Төзімділікке, ептілікке тәрбиелеу.
  • Жаттығу ойындары: Тепе-теңдікті сақтауға жаттықтыру. Мақсаты: Төбешікке жүкіріп шығу, жүкіріп түсу



    Түнде қырау түссе, күндіз қар жаумайдыАғашты қырау басса аяз болады


    СейсенбіҰшып кететін құстарды бақылау*



    Ұшып кететін құстар туралы түсініктерін кеңейту;Құстарға деген танымдық қызығушылығын арттыру.



    Көркем сөзҚайтқан құсты көрдің бе?Қаптай ұшқан әуелеп.Күткен күзім келдің бе,Сыңсып бағың мәуелеп.Жаз қызығы өтті енді,Құстар қайтып кетті енді.Қол бұлғап қоштасамыз,Төбеден құстар өткенде

    Балалармен әңгімелесу, сұрақтар:
  • Күз келгенде құстар тіршілігі қалай өзгереді?(құстар жемі азаяды, күн суытады, құстар ұшып кетуге дайындалады, балапандарын ұшуға жаттықтырады)
  • Бұрынғы бақылағандар бойынша жазғы және күзгі құстар жайлы айтыңдар?(жазда жем көп, олар балапандарына жем тасиды, қоректендіреді)
  • Құстар жемі күзде қайда кетеді? (жәндіктер жоқ болады, өсімдіктер қурайды, дәндер мен тұқымдар азаяды)
  • Құстардың ұшу мерзімі неге байланысты деп ойлайсыңдар, ең әуелі қандай құстар ұшып кетеді? (Ең әуелі жәндәктермен қоректенетін құстар, сонан соң дәнмен, тұқыммен, астықпен қоректенетін құстар ұшып кетеді)
  • Құстар ұшуға қалай дайындалады? (олар үйір-үйір болып жиналады, ұзақ жолға ұшуға дайындалады, тамыздың аяғынан бастап ұшып кете бастайды)
  • Ең соңынан қандай құстар ұшып кетеді? (үйрек, қаздар-су тоғандары қатқанша ұшпайды, су астында қорек табылады)
  • Ауладағы бірнеше ағаш жапырақтарының түстерін салыстыруМақсаты: ағаш жапырақтарының түстерінің әртүрлілігін аңғарту

    Қыста құстарға беруге өсімдіктер дәнін жинау Мақсаты:құстарға деген аяушылық, қамқорлық сезімдерін тәрбиелеу

    Қ/О: «Аққу-қаздар».Мақсаты: тапсырманы нақты, жеңіл орындауға жаттықтыру, жүкіру техникасын меңгертуЖаттығу ойындарыЖүрудің әртүрлі тәсілдерін қолданып (тырна, құтан, балапан сияқты жүру) жүруге жаттықтыру Мақсаты:қозғалыс белсенділіктерін дамытуМақал-мәтел: Бір тал кесссең, он тал ек.


    Сәрсенбі

    Жаяу адамдарды бақылау





    Жолда жүру ережесі туралы, жолдың жаяулар жүретін бөлігі туралы білімдерін тиянақтау.
    Жаяу жүргінші білуі тиіс: Бағдаршамның өз белгісі бар-оған ешқандай қарсылықсыз көнуің керек! Сары түс-ескерту: қозғалыс белгісін асықпай күте біл! Жасыл түс-жол ашық. Жолдан еркін өте бер! Қызыл түс бізге ТОҚТА дегенді білдіреді. Қауіпті! Жол жабық! Балалар жолдан өтерде өте сақ болыңдар! Жолда жүру ережесін үнемі есте сақта!Тәрбиеші балаларды жолдың жаяулар жүретін бөлігіне әкеліп, әңгіме өткізеді.Жаяу жүргінші жолдың қай бөлігімен жүруі керек? (тротуармен)Жүргенде жолдың оң жағымен , өзгелерге соқтықпай, басқаларға кедергі келтірмей жүруге тырысу керек. Көшеде сабырлы болу керек. Жолдан өтерде бағдаршамның жасыл түсінің жануын күтіп, жаяулар жүретін жолақтан өту керек. Жаяулардың тек осы жерден өтуі керегін сендер қайдан білдіңдер? - Дұрыс айтасыңдар, «Жүргіншілер жолы» деген белгі бар және жолға жалпақ ақ жолақ сызылған.











    ♦Машиналар бағдаршамның қай түсі жанғанда жүреді? (жасыл.)
  • Машинаны жүргізетін мамандықтағы адамды кім деп атайды? (жүргізуші, шофер)
  • Бағдаршамның неше түсі бар? (Үш: қызыл, сары, жасыл.)
  • Адамдар бағдаршам жоқ жерден қалай өтеді?


  • Гербарий жасау үшін әдемі жапырақтарды жинау;Түскен жапырақтарды ағаш түбіне тырмамен жинау. Мақсаты: табиғатқа деген сүйіспеншілік сезімге тәрбиелеу.Қ/О: «Бағдаршам». Мақсаты:
  • бағдаршам маңызы туралы білімдерін бекіту
  • - ептіліктерін дамыту.Жаттығу ойындары Қозғалыстарын дамыту.Мақсаты: затты қашықтыққа лақтыру дағдыларын дамыту.



    Мақал: «Еңбек етпеген ішіп-жемейді»



    БейсенбіСуды бақылау

    Күз мезгіліндегі судың жай –күйі жайлы түсініктерін қалыптастыру.



    Балаларға сұрақтар.
  • Судың қандай қасиеттерін білесіңдер?
  • Судың көлемі (қалпы) болама?
  • Өзеннің, көлдің, мұхиттың, шалшықтың сулары бәріде мөлдір ме?
  • Суды аязға шығарса не болады?
  • Су өте мөлдір. Оның түбіндегі жатқан зат көрінеді. Су - сұйық зат, оның өзіндік қалпы (көлемі) жоқ. Оны қандай ыдысқа құйсаң сол ыдыстың көлемін береді. Су түссіз, дәмсіз, иіссіз. Таза су мөлдір болады. Лай немесе лас су мөлдір болмайды. Лас судың жаман иісі болады. Ауа температурасы 0 градустан төмен болған жағдайда су мұз болып қатады.

    Тәрбиеші балалармен зерттеу жұмысын жүргізуге ұсынады.Шыны ыдысқа толтырып су құйып, аузын мықтап жауып, далаға аязға шығарып қою. Біраз уақыттан соң ыдыс жарылып сынады да, оның орнында бір кесек мұз қалады. Қатқан су, яғни мұз сұйық судың өзіне қарағанда көп орын алады. Яғни мұз болып қатқанда судың көлемі ұлғаяды да, ыдысты сындырады. Ең алғаш аяз болған күні ақ өзендер, көлдер, шалшықтар мұз болып қатады. Аяз қатайған сайын мұз қалыңдай түседі.Ал, егер мұзды жылы жерге әкелсе не болар еді? (Мұз ериді де су болады).Үлкен және кіші ыдыстардағы таза сумен бояу қосылған судың қатуын бақылау.Ыдыстағы тығыз салынған және жәй салынған қардың еру жылдамдығы бақылау.

    Топ бөлмесіндегі өсімдіктерді күту.Мақсаты: табиғат бұрышында еңбек етуге қызығушылықтарын арттыру.

    Қ/О: «Қасқыр қақпан»Мақсаты: Белгі бойынша әрекет етуге жаттықтыру;Жылдамдықтарын, ептіліктерін, шыдамдылықтарын дамыту.Жаттығу ойындары: Еңбектеу.Мақсаты:Қозғалыстарын үйлестіруін дамыту;Шешім қабылдауға, батылдыққа тәрбиелеу.



    ЖҰ маАлғашқы қарды бақылау

    Табиғат өзгерістерін көре білуге ұйрету, әдемілікті сезіну.

    Көркем сөз «Алғашқы қар» Қ. ЫбыраевБейне ақ бұлт қоныпты,Аулаға қар толыпты.Атам аңға шығатын,Нағыз сонар болыпты. Інім тұрып ертерек:«Бір – ақ түнде қарашы,Қар өсіпті жерге» - деп (тәрбиеші өлең мазмұны бойынша әңгіме жүргізеді)Тәрбиеші сұрақтары:
  • Алғашқы қар қанша уақыт ерімей жатады? (екі – үш күн)
  • Ол ұстағанда қандай болып сезіледі? (ылғал)
  • Алғашқы қар күннің қай мезгілінде жауады? (түнде)
  • Зерттеу жұмысы:Еңбек: Халық болжамы:

    Қар ұшқынын алақанға қағып алып, оған қарау.Екі қарды салыстыру.Қай жердегі қардың тез еритінін анықтау.Әлі қар ерімеген жерді табу.



    Ағаш түптерін қармен жабу.Мақсаты: қардың қорғаныштық қасиеті туралы түсініктерін бекіту.

    Қимылды ойын: «Бір, екі, үш - тез жүгір!»Мақсаты: ептіліктерін, жүгіру жылдамдықтарын дамыту.Жаттығу ойындары: «Шеңберге түсір».Мақсаты: Белгі бойынша әрекет ету дағдыларына жаттықтыру;Затты нысанаға лақтыра білу әрекеттерін тиянақтау.



    Қарашаның қары екі күн жатса – екі ай қыс,Үш күн жатса – үш ай қыс болады.




    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Төлеухан Гүлім Қуанышбекқызы
    Жарияланған уақыты:
    2019-11-08
    Категория:
    Балабақша
    Бағыты:
    Тәрбие сағаты
    Сыныбы:
    Мектепке дейінгі
    Тіркеу нөмері:
    № C-1573207235
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999