Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Сыныптан тыс жұмыс:Конституция - ұлттың ең маңызды құжаты
Материал жайлы қысқаша түсінік: Оқушыларға Конституция ұғымы, тараулары, қабылдануы, қазіргі кездегі қолданысы жөнініде түсіндіре отырып, бүгінігі өмірімен байланыстыра отырып білім беру
Материалды ашып қарау
Конституция – ұлттың ең маңызды заңды құжаты Мақсаты: Қазақ қоғамының жиырмасыншы ғасыр тарихындағы Конституцияларының ерекшеліктерін аңғарту, жетістіктеріне тоқталу. Қосымша материалдардан мысалдар келтіре отырып, өз ойларын айтқызу Өз елінің, жерінің жетістіктеріне сүйсіне білуге, Конституцияны іске асыра білуге талаптандырып, өз құқығын қорғай білуге баулу. Әдістері: Ой қозғау, пікір талас. Көрнекіліктер: Конституция жазылған плакаттар. Барысы:
  • Ұйымдастыру.
  • ҚР Әнұранын орындау
  • Конституция туралы толық мағлұмат беру


  • Мұғалім: Қандайда бір кез келген елдің Конституциясы қоғамдық өмірде дәлелденген шындық. Өйткені мемлекеттің заң жүзінде ғана тиым сала отырып, әділетсіздікке тосқауыл қоюына болатындығы белгілі. Егемендігі мен тәуелсіздігі жас мемлекетіміздің жаңа Конституциясын қабылдау оңай шара болған жоқ. Себебі, Кеңес Одағы ыдырағаннан кейін бұрын оның құрамына енген, енді дамудың егемендік жолына бағыт ұстанған әрбір республика үшін, соның ішінде Қазақстан үшін де өндірістік қатынастардың жиынтығы болып табылатын экономикалық базисте пайда болып өзгерістерді бейнелейтін идеологиялық қатынастардың құқықтық негіздерін қайтадан қалыптастыру қажет болды. Ал Конституция болса осы негіздің тірегі болып қызмет атқаруға тиіс еді. Екінші сөзбен айтқанда, бұрынғы құқықтық жүйе қайтадан пайда болған және мемлекеттің дамуы үшін негізгі концепция мен мемлекеттік биліктің реттеуші күшімен сәйкес келетін құқықты жүйе жасау қажеттігі туды. Бұл қажеттілік еліміздің еркін дамуынан туындады. Мемлекет басшылығы мен жетекші заңгер ғалымдар мұны дер кезінде түсініп жүзеге асыруға кірісті. Сөйтіп Қазақстанда 1993 жылғы 28 қаңтарда құқықтық базаның іргетасы болып табылатын тұңғыш Конституция қабылданды, бұл Конституция өтпелі сипатта еді. Сондықтан екі жылдан соң жаңа Конституцияны қабылдау қажеттілігі туралы мәселе қойылды. Қазақстан халықтары Ассамблеясының мәжілісінде еліміздің Президенті Нұрсұлтан Әбішұлы Назарбаев болашақ Ата заңының басымдылықтарын баяндап берді. Бұдан кейін бүкілхалықтық талдау үшін жарияланған жаңа конституцияның жобасы бойынша республика азаматтарынан отыз мыңға жуық ұсыныстар келіп түсті. 1995 жылдың 30 тамызында бүкіл халықтық референдумда жаңа Конституцияның қабылдануын (30 тамыз) еліміздің негізгі Ата Заңы Конституция мемлекетімізге, оның органдары мен ұйымдарына, бүкіл республика жұртшылығына қызмет етуін атап өтуге тұрарлық алғашқы бір мерейлі мәжілісіне де жетті. Қазақстан Республикасының Констиуциясын, оның мазмұндық құрылымын көз алдымызға тағы тағы бір елестетер болсақ, 98 бапты өз бойына қамтитын тоғыз бөлімнен тұрады. 1 – бөлім: Жалпы ережелер; 2 – бөлім: Адам және азамат; 3 – бөлім: Президент; 4 – бөлім: Парламент; 5 – бөлім: Үкімент; 6 – бөлім: Конституциялық кеңес; 7 – бөлім: Соттар және сот төрелігі; 8 – бөлім: Жергілікті мемлекеттік басқару және өзін – өзі басқару; 9 – бөлім: Қорытынды және өтпелі ережелер. Мұндай бөлімдердің бәрінде де мемлекеттік құрылысымыздың тұрпаты, оның иерархиялық ретпен орналасқан саяси басқару жүйесінің міндеттері қызметтері, Қазақстан қоғамындағы адамдпрдың, азаматтардың құқықтары мен бостандықтары заңнамалық түзіліске түскен. Енді, балалар, Констиуцияның ережелері мен баптарын мұқият оқып, түпкілікті түсінік алған соң өз ойларыңды ортаға салыңдар. 1 – оқушы: 1 – бап. Қазақстан Республикасының демократиялық, зайырылы, құқықтық және әлеуметтік мемлекет екендігі, оның ең қымбат қазынасы – адам және оның құқықтары мен бостандықтары екендігі айтылған. 2 – оқушы: 2 – бап. Қазақстан Республикасы президенттік басқару нысанындағы біртұтас мемлекет екендігі айтылған және мемлекетке сырттан қол сұғылмауы қамтамасыз етілген. 3 – оқушы: 3 – бап. Мемлекеттік билік халықтың қолында, оны халық сайлау арқылы жүзеге асыра алады делінген. Ал 7 – бапта Қазақстан Республикасының мемлекеттік тілі – қазақ тілі екендігі жазылған. Ал орыс тілі ресми түрде қолданылады. 4 – оқушы: 10 – бап. Қазақстан Республикасының азаматтығы заңға сәйкес алынады және тоқтатылады, ол қандай негізде алынғанына қарамастан бірыңғай және тең болып табылады делінген. Ал оны ешкімнің айыруға немесе өзгертуге құқығы жоқ. 5 – оқушы: 12 – бап. Адам құқықтары мен бостандықтары әркімге тумысынан жазылған, олар абсалютті деп танылады, олардан ешкім айыра алмайды. Осыған орай әр азамат өз міндеттерін атқара алады. 6 – оқушы: 14 – бап. Заң мен сот алдында жұрттың бәрі тең. Тегіне, әлеуметтік, лауазымдық және мүліктік жағдайына, жынысына, нәсіліне, ұлтына, тіліне, дінге көзқарасына немесе кез – келеген өзге жағдаяттар бойынша ешкімді ешқандай кемсітуге болмайды. 7- оқушы: 15 – бап. Әркімнің өмір сүруге құқығы бар. 16 – бап. Әркімнің өзінің жеке басының бостандығына құқығы бар. 17 – бап. Адамның қадір қасиетіне қол сұғылмайды. 19 – бап. Әркім өзінің қай ұлтқа, қай партияға және қай дінге жататынын өзі анықтауға және оны көрсетпеуге хақылы. Әркімнің ана тілі мен төл мәдениетін пайдалануға, оқу және шығармашылық тілін еркін таңдауға құқығы бар. 8 – оқушы: 20 – бап. Сөз бен шығармашылық еркіндігіне кепілдік беріледі. 21 – бап. ҚР аумағында еркін жүріп – тұруға және тұрғылықты мекенді өз қалауынша таңдап алуға құқығы бар. Әркімнің Республикадан тыс жерлерге кетуіне құқығы бар және кедергісіз қайтып орала алады. 24 – бап. Әркімнің еңбек ету бостандығына, қызмет пен кәсіп түрін еркін тыңдауына құқығы бар. 9 – оқушы: 25 – бап. Тұрғын үйге қол сұғылмайды. ҚР азаматтарды тұрғын үймен қамтамасыз ету үшін жағдайлар жасалады. 27 – бап. Неке мен отбасы, ана мен әке және бала мемлекеттің қоғауында болады. Балаларына қамқорлық жасау және оларды тәрбиелеу – ата – ананың табиғи құқығы әрі парызы. Кәмелетке толған еңбекке қабілетті балалар еңбекке жарамсыз ата – анасына қамқорлық жасауға міндетті. 10 – оқушы. 29 – бап. ҚР – ның азаматтарының денсаулығын сақтауға құқығы бар. 30 – бап. Азаматтардың мемлекеттік оқу орындарында тегін орта білім алуына кепілдік беріледі. Орта білім алу міндетті. 35 – бап. Заңды түрде белгіленген салықтарды, алымдарды және өзге де міндетті төлемдерді төлеу әркімнің борышы әрі міндеті болып табылады. 11 – оқушы. 36 – бап. ҚР – ын қорғау – оның әрбір азаматының қасиетті борышы және парызы. 37 – бап. ҚР – ның азаматтары тарихи және мәдени мұралардың сақталуына қамқорлық жасауға, тарих пен мәдениет ескерткіштерін қорғауға міндетті. 38 – бап. ҚР – ның азаматтары табиғатты сақтауға және табиғат байлықтарына ұқыпты қарауға міндетті. Қорытынды: Конституциядағы халық құндылықтарына байланысты тіл, тарих, туған жер, отан туралы оқыған шығарма, жаттаған өлеңдерді талдау.





















    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Тастанбекова Жазира Тажихановна
    Жарияланған уақыты:
    2019-02-12
    Категория:
    Қосымша білім беру
    Бағыты:
    Сыныптан тыс жұмыс
    Сыныбы:
    7 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1549973137
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999