Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Төле би "Ердің бақыты - әйел"
Материал жайлы қысқаша түсінік: 9-сыныптың қазақ әдебиетіне арналған жаңа бағдарлама байланысты жазылған жоспар. Жас мамандарға керекті материал деп ойлаймын. Мақсаттарға сай, жүйелі жазылған
Материалды ашып қарау
Бөлім Мектеп
Күні:Мұғалімнің аты-жөні:
Сынып: 9Қатысқан оқушылар саны:Қатыспағандар:
Сабақтың тақырыбы Төле би «Ердің бақыты –әйел»
Оқу мақсаттарыТ/Ж 9.1.3. 1 - көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау.А/И 9.2.4. 1 - автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жазу
Сабақтың мақсаттарыБарлық оқушыларорындай алады:Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды, автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жасайды.Көптеген оқушыларорындай алады:Шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтауда өз көзқарасын білдіреді, автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық бағытта жұмыс жасай алады.Кейбір оқушылар орындай алады:Шығарма идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтауда өмірмен байланыстыра отырып өзіндік пікір білдіре алады, тың деректерді қолданып, шығармашылық жұмыс жасай алады.

Ойлау дағдыларының деңгейіБілу, түсіну, қолдану
Бағалау критерийлері- Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды;- Автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жазады.
Тілдік мақсаттарОқушылар орындай алады:Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтай алады, автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жаза алады.Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: даналық, ақыл, Төле би,ынтымақ, т.б.Диалог құруға / шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: Әйел бейнесі, Қарлығаш әулие, салт-дәстүр, т.б.Талқылауға арналған сұрақтар:- Төле би кім? Ел бірлігін нығайтуға қандай еңбек сіңірген?- «Ердің бақыты-әйел» аңыз-әңгімесінің кейіпкерлері кімдер?- «Ердің бақыты-әйел» шешендік сөзінде Төле би баласына әйел таңдау себебін қалай түсіндіреді?- Мәтінге қандай оқиға арқау болған?- Данагүлдің қандай әрекеті Төле биді риза қылды?

Ұлттық құндылықтарТарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтасығы
Пән аралық байланысҚазақстан тарихы
Осыған дейін меңгерілген білімТөле бидің шешендік сөздері
Жоспар
Жоспарланатын уақыт Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттерресурстар
Сабақтың басы 5 минутШирату жаттығулары«Құпия зат» әдісі арқылы оқушыларға сурет көрсетіледі. Олардың мәнін ашып және сабақпен қандай байланысы бар екені сұралады.Суреттер: Төле би, қарлығаш, әйел бейнесі.Топқа бөлу

Төле бидің нақыл сөздері тармақтарға бөлініп, оқушыларға ұсынылады. Оқушылар өлеңнің тармағы арқылы шумақ құрастырып, топқа бөлінеді. І топ ІІ топ ІІІ топАрғымақ баптап не керек – Шешендіктен не пайда Атаданұлтусаигі,жабы қуып жеткен соң, Артында сөзі қалмаса? Атажолынқусаигі.Ағайын-туған не керек – Батырлықтан не пайда, Өзінекелерұятын,аңдысып күні өткен соң, Халқына қайран қылмаса? Өзі біліп тұрса игі.Бес күн дәурен өтеді – Хандықтан не пайда, Жаудан бұққан немені,ажал қуып жеткен соң. Қарашасын жалмаса? Ортасына қуса игі!І топ: Төле биІІ топ: ҚарлығашІІІ топ: Бірлік

«Конверттегі сұрақ» әдісі арқылы әрбір топқа арнап конверт дайындалады және оқу мақсатына сәйкес сұрақ жазып, конвертке салынады. Конвертті топтағы оқушыларға таратып, 2 минут уақыт беріледі. Оқушылар сұрақтардың жауабын жазып конвертке салады және конвертті келесі топқа жібереді. Соңында жинап, конверттегі жауап дауыстап оқылады .Сыныпта жауаптардың қаншалықты дұрыс болғаны талқыланадыСұрақтар- Төле би кім? Ел бірлігін нығайтуға қандай еңбек сіңірген?- «Ердің бақыты-әйел» аңыз-әңгімесінің кейіпкерлері кімдер?- «Ердің бақыты-әйел» шешендік сөзінде Төле би баласына әйел таңдау себебін қалай түсіндіреді?- Мәтінге қандай оқиға арқау болған?- Данагүлдің қандай әрекеті Төле биді риза қылды?


Үлестірме 3-күн , 6- үлестірмелі материал
Сабақтың ортасы

15 минутБілуТүсінуҚолдану

1-тапсырма:көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау«Әдебиет лотосы» әдісі арқылы оқушылар шығарма идеясын анықтап, кестені толтырады.



Дескриптор- шығарманың идеясын анықтайды;- шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды.

Қалыптастырушы бағалау /ауызша/(Шығарма идеясын, кейіпкерлерді анықтап, кестені дұрыс толтырғансың, кесте дұрыс жүйелі жазылған, шығармалар идеясын толық ашпағансың, шығарма идеясынанықтауда нақтылық қажет, т.б.)

2- тапсырма:автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жазу«Крест - нөл» әдісінің элементтерін пайдалана отырып, автор стиліне сүйеніп, тапсырмалар орындайды. І топМақалдар/цитаталар кітабын пайдаланып, шығарма тақырыбындағы ненің маңызды екенін көрсететін кем дегенде 6-8 мақал/цитата табыңыз. Сіздің өміріңізде де сондай әрекетті көрсететін 6-8 мақал/цитата табыңыз. Оларды көрсетіп, өз таңдауыңызды түсіндіріңіз.ІІ топШығармадан біздің қандай сабақ алуымыз керектігі туралы кейіпкерден сұхбат алыңыз.ІІІ топӨзіңіздің проблеманы қалай шешетініңізді және кітаптағы бас кейіпкердің проблеманы шешу үшін қолданатын амал-шараларын жазыңыз. Сіздің тізіміңіз сіз және кейіпкер туралы білуге көмектесу қажет.

Дескриптор - Автор стиліне сүйене отырып жұмыс жасайды;- Шығармашылық жұмыс жазады.

Қалыптастырушы бағалау /жазбаша/(Шығармадағы әйел бейнесін сипаттайтын мақал/цитаты жақсы жазылған, әйел бойында кездесетін жақсы қасиеттерді саралап жаза алдыңыз, сұхбат дұрыс жүйелі алынған, өз ойларыңды жеткізгенде жүйелі жеткізуге үйрен,сұхбат алғанда сұрақты нақты қойыңыз, өз әсерлеріңді жазғанда деректерге сүйеніп жазыңыз, т.б.)

Үлестірме 3-күн , 6- үлестірмелі материал

Сабақтың соңыРефлексия

5 минут

«ВЕЕР» әдісі арқылы қағазды веер пішінінде бүктеп, бірінші оқушы бір бөлігіне сабаққа қатысты сұрақтар жазып шығады, екінші оқушы екінші бөлігіне қысқаша жауап жазып тапсырады, солай жалғастыра береді.

Үлестірме 4-күн , 5- үлестірмелі материал
Қосымша ақпарат: Саралау Бағалау Пәнаралық байланыс
Саралау – оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?Бағалау – оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?Пәнаралық байланыс – Денсаулық және қауіпсіздік, АКТ-мен байланыс. Құндылықтарменбайланыс (тәрбиеэлементі).

Оқу мақсатын саралап аламын.Оқу мақсатына сай сабақ мақсатын саралаймын.Сабақ мақсатына сәйкес тапсырмалар сараланады.Тапсырмаларды дайындауда оқушылардың жас ерекшелігі,қажеттіліктері, деңгейлері ескеріледі.«Әдебиет лотосы» әдісін қолдана отырып оқушыларшығарманың идеясын ашады, кейіпкерлер жүйесіне талдайды.«Әдебиет лотосы» әдісі арқылы тапсырманы орындау кезінде қолдауды қажет ететін оқушыларкөркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтаудашығарма атауы,кейіпкері мен кейіпкерлер бейнесін аша алады, шығарма идеясын анықтау үшінжетекші сұрақтар беру арқылы қолдау көрсетемін, қосымша уақыт беремін.Орта деңгейдегі оқушылар шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтауда шығарма атауын, кейіпкерлерді, кейіпкерлер бейнесін, автор идеясын анықтай алады. Шығарманың идеясын анықтау үшін қажеттілігіне қарай дереккөздер ұсынамын. Жоғары деңгейдегі оқушылар шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтап, өмірмен байланыстыра алады. Оларға шығармашылық деңгейде жұмыс жасауға бағыт беремін.

Бағалау- қалыптастырушы бағалау ретінде жүргізілді.Оқушылар жауабына қарай -ауызша ( Тапсырманы орындағансың,бірақ шығармалар идеясын толық ашпағансың. Тапсырманы ой елегінен өткізіп, түсініп орындаңдар, т.б.),жазбаша (Шығармашылық жұмыс тапсырмаға сай нақты орындалған,тапсырмалар толықтыруды қажет етеді, т.б.) түрде кері байланыс берілді



Оқуды жақсарту үшін сабақ Қазақстан тарихымен байланыстырылды. «Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтасығы» негізінде ел бірлігін сақтай отырып, тарихты білуге бағытталған тапсырмалар берілді.
Рефлексия Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды ма? Бүгін оқушылар не үйренді?Сабақ қалай өтті, қандай деңгейде өтті? Жоспарланғансаралаужақсыіскеастыма? (тапсырмаларсәйкесболдыма?) Уақытты қалай пайдаландым? Жоспарыма қандай өзгеріс енгіздім және неге?Сабақтың мақсаты мен оқу міндеттері орындалды.Бүгін оқушылар Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды, автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жасауды үйрендіСабақ жоғары деңгейінде өтті. Сабақ барысында оқушылардың қызығушылықтары артып, белсенділік танытты.Жоспарланған саралау жақсы іске асты.Тапсырма оқушылардың қажеттілігінесай берілді.Жоспар SMART мақсатқа негізделгендіктен, уақытты тиімді пайдаландым. Тапсырмалар толық орындалды. Жоспарыма өзгеріс енгізген жоқпын.
Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты) 1: «Әдебиет лотосы»әдісі арқылыкөркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау.2: «Крест-нөл»әдісіарқылы автор стиліне сүйене отырып, шығармашылық жұмыс жазу

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді (оқыту мен оқуға қатысты)? 1: «SWOT» әдісін қолдансам, сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді.2: «Қоржындағы бұршақ » әдісі сабақты қорытындылауға тиімді тәсіл болар еді.

Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар жөнінде келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпарат білдім? Сабақ барысында оқушылар бірін- бірі бағаласа оқушылар үшін қызықтырақ болар еді.





Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Ендибаева Сабира Мамбетовна
Жарияланған уақыты:
2019-09-11
Категория:
Қазақ әдебиеті
Бағыты:
Сабақ жоспары
Сыныбы:
9 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1568210429
333
444
555
666
7
888
999