Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ұлттық кодтың ұлы қасиеттері
Материал жайлы қысқаша түсінік: Тәрбие сағатының мақсаты:студенттерге шашқа арналған ұлттық әшекейлер, шаш күтімі, ырым-тиымдар туралы мәлімет бере отырып, сүйіспеншілік құндылығының мәнін ашу. Тәрбие сағатының міндеттері: Білімділік: Шашқа арналған ұлттық әшекейдің сән үлгісі ғана емес, өзіндік салт-дәстүрі бар екендігі туралы ақпарат беру. Дамытушылық:Студенттергешашқа қатысты ырым-тиымдардың мәнін ұғындыру Тәрбиелік:«Бұрымды қыз – елдің көркі» деп ұлттық салт-дәстүрлерді құрметтеуге, сақтауға тәрбиелеу.
Материалды ашып қарау
Маңғыстау облысы, Ақтау қаласыМұрын жырау Сеңгірбекұлы атындағы Маңғыстау гуманитарлық колледжінің Қазақ тілі мен әдебиеті пәнінің оқыушысыДжакаева Гульзира Баженовна

Өзін-өзі тану пәнімен интегрцияланған оқудан тыс іс- әрекеттердің жобасының жоспарыУақыты: 26.11.2018 ж.Тәрбие бағыты: Қазақстандық патриоттық және азаматтық, құқықтық тәрбиеТәрбие сағатының тақырыбы: Ұлттық кодтың ұлы қасиеттеріҚұндылық: Сүйіспеншілік Қасиеттер: сенім, мейірімділік, адалдық, сыйластық,бауырмалдық.Тәрбие сағатының мақсаты:студенттерге шашқа арналған ұлттық әшекейлер, шаш күтімі, ырым-тиымдар туралы мәлімет бере отырып, сүйіспеншілік құндылығының мәнін ашу.Тәрбие сағатының міндеттері:Білімділік: Шашқа арналған ұлттық әшекейдің сән үлгісі ғана емес, өзіндік салт-дәстүрі бар екендігі туралы ақпарат беру. Дамытушылық:Студенттерге шашқа қатысты ырым-тиымдардың мәнін ұғындыру Тәрбиелік: «Бұрымды қыз – елдің көркі» деп ұлттық салт-дәстүрлерді құрметтеуге, сақтауға тәрбиелеу.Ресурстар: Интерактивті тақта, үлестірмелі материалдар, шашқа арналған ұлттық әшекей бұйымдар , бейнебаян, ұлағатты сөздер, мақал-мәтелдер.Тәрбие сағатының түрі: Интеграциялық сабақ.Тәрбие сағатының типі: ұлттық кодтың ерекшеліктерін меңгерту.Тәрбие сағатының әдісі: Сұрақ-жауап, ой қозғау, топтық жұмыс, түсіндірмелі-иллюстративтік әдіс, «Өзіңізге тілегенді басқаларға тілеңіз!», «Кезбе тілші», «Еркін талқлау» , «Кинометафора». «Неге?Неге? Неге?» әдістеріТәрбие сағатының технологиясы: Сыни тұрғыдан ойлаутехнологиясы.Пәнаралық байланыс: өзін-өзі тану, этнопедагогика.Тәрбие сағатының барысы Сыртқы интеграция (Өзін-өзі тану сабағының әдістемелік тәсілдерін қолдану)Ұйымдастыру кезеңі (2 мин)-Сәлеметсіздер ме, студенттер? Көңіл-күйлеріңіз қалай? Қане,сабағымызды бастамас бұрын «Өзін-өзі тану» сабағының 5Т ережесін еске түсірейік.-Тәртіп. Тазалық.Талап.Тыныштық.Татулық (хормен айтылады).

Жағымды көңіл күйге бөлену (2мин)Ыңғайланып отырыңыздар, денелеріңізді түзу ұстаңыздар. Аяқ-қолыңызды айқастырмаңыз. Қолыңызды тізеңізге немесе үстелге қоюға болады. Көздеріңізді жұмуларыңызды өтінемін.Жәймен көзіңді жұмып мені тыңдаңыздар. Тамаша, таңертеңгі жұпар ауаны сезініп, демалайық. Ашық аспанда күн күлімдеп, сізге нұрын төгіп тұр. Күннен жылу алайық. Сіз бұлақтың бойымен жүріп келесіз. Тек қана сіздің тыныс алғаныңызбен судың сылдыры ғана естіледі.  Құстардың сайрағанын Сіз елітіп тыңдайсыңыз. Сіз салмақтысыз. Ауа таза және мөлдір, сіз барлық денеңізбен күн жылуын сезінесіз, сіз осы тыныш таңертеңгі мезгіл сияқты бірқалыпты және қозғалыссыз тұрсыз. Сіз өзіңізді бақытты сезінесіз. Барлық  дене мүшелеріңіз тыныштыққа және күн нұрына бөленуде. Сіз жақсы дем алудасыз. Енді жайлап көзімізді ашамыз. Біз тынығып, көңіл-күйіміз жақсарады, сергекпіз жағымды сезімдер күні бойы бізбен бірге болады.І. Ұйымдастыру кезеңіТоп студенттерімен сәлемдесіп, оларды түгендеу. Дәрісхананың сабаққа даярлығына көңіл бөлу. «5Т» ережесі: тәртіп, талап, тазалық, тыныштық, татулық.«Гүлмен тілек әдісі (3 мин)Мақсаты: Тыңдау дағдыларын дамыту, сондай-ақ студенттерді қатыстыру арқылы барлығын теңестіру, жағымды ахуал қалыптастыру.Шарты: Студентті бір-біріне тілек айту арқылы жақындастырады, көңіл күйін көтереді, бауырмалдығын оятады.II. Негізгі бөлімДәйексөз:«Әжептәуір жаңғырған қоғамның өзінің тамыры тарихының тереңінен бастау алатын рухани коды болады". Н.Ә.Назарбаев
  • Н.Ә.Назарбаевтың дәйексөзінің негізгі түйінін қалай түсіндіңдер?
  • «Сұраққа жетіп ал» әдісіШарты: Студенттің өз бетінше жұмыс жасау дағдысын қалыптастыру, сұрақ қою дағдыларын дамыту.Оқытушы: Жаңа тұрпатты жаңғырудың ең басты шарты – сол ұлттық кодты сақ¬тай білу. Онсыз жаңғыру дегеніңіздің құр жаңғырыққа айналуы оп-оңай», деп атап өткен еді. Жоғарыда тұңғыш Президентіміз айтып отырған ұлттық код мәселесіне тоқталсақ, бұл аса терең ұғым. Ұлттық код дегеніміз – ұлттық болмыс. Яғни, бір халықты басқа халықтан ажыратып, танытатын және сол халықтың әлем қауымдастығы алдында басқаға ұқсамайтын таным-түсінігі мен бітім-болмысын айқындап тұратын Ұлттық кодтың қазақилық 7 қасиетін жіктеп көрсеткен «Қазақ халқының ұлттық болмысы – рухани коды» танымдық формуласының авторы Маңғыстаулық танымал ұстаз Ордалы Қосай еді.Бейнебаянға назар аударыңдар.
    -Маңғыстаулық ардагер ұстаз Ордалы Қосайдың ұлттық код туралы тірек сызбасына назар аударыңдар.- Ұлттық код дегенді қалай түсінесіңдер?- Бейнебаяннан не ұқтыңдар?Ішкі интеграция (сабақтың мазмұнына жалпыадамзаттық құндылықтарды интеграциялау) «Кластер» әдісі» (20мин)Мақсаты: Идеялар мен ақпараттардың арасындағы байланыстарды жинақтау, тұжырымдау.Шарты: Тақырыптардың байланыстары туралы сұрақтар құрастырып, оларға жауап іздейді, идеяларды жинақтайды.1-жұп тапсырмасы (постер қорғайды)1. Ұлттың жасауы (бас сүйегі, келбеті, қан құрамы, дыбыстауы, әуезі)Қан құрамы туралы Жәнібек хан мен Өтебойдақ емшінің арасында болған әңгіме туралы айтқым келеді.15-ші ғасырда Қазақ Хандығы орнап, оны Керей мен Жәнібек хандар басқарғаны белгілі. Бірде Жәнібек ханның ақылшысы, кеңесшісі Жиренше шешен қатты ауырып, төсек тартып жатып қалыпты. Жақын жерлердегі талай белгілі емші, бақсыларды шақыртып қаратса да, еш ем қонбапты. Соңында атақты Өтебойдақ деген емші барын біліп, соны шақырады. Өтебойдақтың емінен кейін Жиренше жазылып, дертінен айығыпты. Жәнібек хан емшіге риза болып, бірнеше сұрақ қойыпты. Көп сұрақтарына қонымды жауаптар алып, соңғы сұрағын қойыпты: — Қандай ауруды емдеу қиын? — Тұқым қуалайтын ауруды емдеу қиын. — Ал, оның алдын алуға бола ма? — Болады. Жеті Атаға дейін туыс адамдар қыз алыспау керек!Жеті - қазақ үшін қасиетті сан. Өтебойдақ емшінің айтқанын Жәнібек хан жадына тоқып, халыққа жеті атаға дейін үйленуге тиым салыпты. «Кімде кім жеті атаға толмай үйленсе, өлім жазасына кесілсін» деген жарлық шығыпты. Содан бергі қазақ хандары да осы жарлықты бұлжытпай орындап отырыпты. 2-жұп тапсырмасы(постер қорғайды)2. Аты-жөні, тегіҰлт тарихы - жеке адамның тегіне тіреледі. Тектілік тарихы - ұлт тарихы. Әрбір адам өзінің шыққан тегін, өлкесін, халқын, нәсілін, оның рухани түп - тамырларын танып білуге ұмтылу керек. Әр баланың есімін қойғанда да мән беруі керек.3.ТіліАна тілі – ол ұлтымыздың басты ерекшелігі. Кезінде батыр Бауыржан Момышұлы: «Қазақ тілі еш уақытта өзімен көрші халықтардың тілдерінен сорлы болып, қатардан қалмағаны, өз сыбағасын ешкімге жібермегендігіне мың жылдық көне тарих куә», - деп жазған еді.Тіл білместік: - өз халқымыздың әдеби - мәдени бай мұрасын оқи алмайтын, оның құндылығын сезіне алмайтын қасыретке ұрындырды;- қазақты басқаның бәрінің айтқаны жөн деп еліктейтін дүбәралыққа апарды, өзін - өзі қомсыну теориясын дамытты;- қазақша сөйлесең жүре тыңдайтын, орысша сөйлесең тұра қалып тыңдайтын орта қалыптастырды;- өсіп келе жатқан жаңа ұрпақ қазақ тілінсіз де күнелтеміз деген қасіретті ұғымды қалыптастырды.4.Күйі (постер қорғайды)Қазақ халқы тілмен жеткізе алмағанды күймен жеткізген. Ұлы ғұлама Әл-Фараби: "Күй арындаған кісінің арынын басады, көңілі түскен кісінің қабағын ашатын, жанын жадырататын қасиеті бар" деген. Күй - қазақтың иммунитеті, күйді танымасаң, күйді тыңдамасаң, ұлттың иммунитеті жойылады. Күй - қазақтың жаны, тілің жетпегенде жеткізетін құдіреті бар. Күй - қазақтың киесі.Күй орындалады.5.Ділі (постер қорғайды)Бұл туралы Жүсіп Баласағұни "Адамға екі нәрсе керек тегі, бірі тіл, бірі ділің жүректегі" деп ХІ ғасырда сөз қалдырған. Демек, діл - жүректің лүпілі, қазақтың жүрегінің соғысы, жасаған иеміздің ұлтқа берген ерекше сыйы. Ол алты - қасиетке ие.1. Бауырмалдық - отбасы құндылықтары, қонақжайлық, салт-дәстүр2. Мәрттік, сөзге тоқтау - отбасы құндылықтары3.Жомарттық - қонақжайлық4.Айтыскерлік5. Сенгіш, иланғыш - әдет-ғұрыптар6.Бейімделгіш - әдет-ғұрыптар6. Топырағы, киесі (постер қорғайды)Әлемде 3 ұлт бар.Туған жерін аңсайтын және туған жерге шақыратын. Олар қазақ, неміс, еврей.7.Жады (ми қызметі). (постер қорғайды)Қазақ халқының есте сақтау қабілеті, жады тамаша. Біздің оқу орнымыз алты ай жырлап ""Қырымның қырық батырын" тауыса алмаған Мұрын жырау Сеңгірбекұлының атында. Ұлттық қасиеттерді меңгерген адам толық адам, ол өзінің кемшіліктерін сезініп, бойынан аулақ еткенде кемел адам санатына жатады. «Санадағы кинофильм» әдісіМақсаты: студенттерге https://www.youtube.com/watch?v=gLgpufD8pDE сілтемесі арқылы өтіп, Парижде ән салған Әміре Қашаубаевтың жанды дауысын тыңдату. Шарты:қазақ халқының атағын шығарған тұлғалар туралы айту. Маңғыстаудың көрнекті жерлері туралы мәлімет беру.Сергіту сәті (2 мин.)«Жігіттер» тобының орындауындағы Ақансерінің әні «Балқадиша» өлеңін бірге шырқау. Қызы едің, Ыбырайдың Балқадиша,Бұралған белің нәзік, о-шіркін, тал Қадиша!Сексен қыз, серуенге шықсадағы-ау,Ішінде шолпан жұлдыз, жарығым, сен Қадиша! Бұраңдап, асау тайдай жүрген басың,Қаларсың біздің сөзге-ай, қарағым, зар Қадиша!Бір емес, екі-ай жеңгең келіп отыр,Рұқсат бізден сізге, жанарым, бар Қадиша! Дегенде Балқадиша, Балқадиша,Күйеуің сексен бесте, о-шіркін, шал Қадиша!«Кетті» деп Балқадиша естігенде-ей,Талында Жыландының құшақтап қара жерді, Еңіреп, жылағаным-ау, жан Қадиша! Қорытынды. (5 мин)Студенттер шеңберді айналдыра тұрып, бүгінгі тәрбие сағатының түйінді идеяларын еске түсіреді. SWOT - талдауМақсаты: Студенттің бір мәселе бойынша ойлау, талдау, салыстыру қабілетін дамыту. Өз пікірін ашық айту.Шарты: тәрбие сағатын қорытындылай отырып, кері байланыс беру.


    Жағымды жақтарыЖағымсыз жақтары
    Ішкі орта



    Сыртқа орта







    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Джакаева Гульзира Баженовна
    Жарияланған уақыты:
    2019-06-19
    Категория:
    Қазақ әдебиеті
    Бағыты:
    Тәрбие сағаты
    Сыныбы:
    10 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1560966218
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999