Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Үшбұрыштар ұқсастығының белгілері
Материал жайлы қысқаша түсінік: 2019-2020 жаңа оқу оқу жылынан бастап 9 сыныптар жаңартылған білім мазмұнына көшетін болады. Сондықтан жаңартылған оқу бағдарламасына сәйкес әзірленген сабақ жоспарларының кейбір үлгілері 9 сыныпқа сабақ беретін математика пәні мұғалімдері үшін ұсынылады.
Материалды ашып қарау


Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: Жазықтықтағы түрлендірулер




Сынып: 9

Сабақтың тақырыбыҮшбұрыштар ұқсастығының белгілері
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)9.1.4.14 үшбұрыштар ұқсастығы белгілерін білу және қолдану
Сабақтың мақсатыБарлық оқушы: үшбұрыштар ұқсастық белгілерін тұжырымдайды, қолданады


Көпшілігі: үшбұрыштың ұқсастық белгілерін есептер шығарғанда қолданады


Кейбірі: үшбұрыштар ұқсастық белгілерін есептеуде қолданады, талдайды.
Бағалау критерийі-Үшбұрыштың ұқсастық белгілерін тұжырымдайды-Үшбұрыштың ұқсастық белгілерін есептер шығаруда қолданады-Үшбұрыштың ұқсастық белгілерін талдайдышбұрыш ұқсастық белгілерін өмірде қолданылуын айтады
Тілдік мақсаттар

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер:Үшбұрыштар ұқсастығы, коэффициент, гомотетия, пропорционалДиалогтар мен жазу үшін қолданылатын тіркестер:Сәйкес қабырғалардың қатынасы . . .Үшбұрыш ұқсастығының . . . барҮшбұрыштар ұқсастығының бірінші белгісі . . .Үшбұрыштар ұқсастығының екінші белгісі . . .Үшбұрыштар ұқсастығының үшінші белгісі . . .
Құндылықтарға баулу



Ынтымақтастық, Ашықтық, Құрмет- құндылықтарын оқушыларға дарыту жолдары: Жұппен жұмыс орындау барысында құрмет, серіктестік және жеке жұмыс орындау кезінде жауапкершілік, үздіксіз оқу құндылықтарын дарыту. Белсенді қарым- қатынас, өзіндік шешім қабылдауды үйрену және оны дамыту,бір – бірінің пікірлері мен ерекшеліктерін құрметтеу, қабылдау;
Пәнаралық байланысСызу, география, метапәндік
Алдыңғы білімҮшбұрыштар қасиеттері, Пифагор теоремасы туралы білімі бар






Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар
Сабақтың басы3 минут















5 минут
Ұйымдастыру кезеңі.Оқушылармен сәлемдесу. Сабаққа дайындау « Мозаика» әдісіоқушыларды үшбұрыш түрлеріне байланысты 3 топқа бөлу. 1-топ: Тең қабырғалы 2-топ: Тікбұрышты 3-топ: ТеңбүйірліӨткенге шолу жасау«Зымыран сұрақтар» әдісі1.  Үшбұрыш дегеніміз қандай фигура?2.    Үшбұрыштардың ұқсастығының белгісін атап айт?3.    Үшбұрыштардың ұқсастығының бірінші белгісін тұжырымда.4.    Үшбұрыштардың ұқсастығының екінші белгісін тұжырымда.5.    Үшбұрыштардың ұқсастығының үшінші белгісін тұжырымда. Сұрақтарға жауап беру арқылы сабақтың оқу мақсатына жету.Слайдтар

Тең қабырғалы үшбұрыш тобы

Тікбұрышты үшбұрыш тобы



Теңбүйірлі үшбұрыш тобы
Сабақтың ортасы5 минут













































10 минут





























































5 минут







































































5 минут

Жаңа сабақтың мәнін ашу«Топтастыру» әдісі Bilimland.kz сайтынан Үшбұрыштың ұқсастығының белгілері туралы бейнероликке шолу жасау.Әр топ өз беттеріншге ақылдасып, нәтижесінде топтаса отырып ортақ жауап табады, сол арқылы тақырыптың мағанасын ашады.Егер АВС және А1 В1 С1 үшбұрыштары ұқсас болса, онда бұл үшбұрыштардың сәйкес бұрыштары өзара тең және сәйкес қабырғалары пропорционал.

Теорема: Егер бір үшбұрыштың екі бұрышы екінші үшбұрыштың екі бұрышына тең болса, онда мұндай үшбұрыштар ұқсас.Теорема: Егер бір үшбұрыштың екі қабырғасы екінші үшбұрыштың екі қабырғасына пропорционал және бұл қабырғалардың арасындағы бұрыштары өзара тең болса, онда мұндай үшбұрыштар ұқсасТеорема: Егер бір үшбұрыштың үш қабырғасы екінші үшбұрыштың үш қабырғасына пропорционал болса, онда мұндай үшбұрыштар ұқсас.(ТЖ) Сараланған тапсырмалар «Идеялар себеті» әдісіОқушылар таңдаған есепті топ ішінде шығарып, тақтаға орындайды, өз жетістігіне салады.Оқушылар топ басшысы, баяндамашы, хатшы бойынша рольдерін алады. Жақсы идея тастаған оқушыларға мұғалім тарапынан кері байланыс беріліп отырады.Мұғалім бүгінгі өтетін сабақтың мақсатын идеялар себетіндегі оқушылар шығарған есептер арқылы еске салып отырылады.1-топ: Берілген үшбұрыштың қабырғалары 3 мм, 2 мм, 1,5 мм. Ең ұзын қабырғасы 1,75 мм болатын, берілген үшбұрышқа ұқсас үшбұрыштың қабырғаларын есептеңдер.2-топ:Берілген үшбұрыштың қабырғалары 5 см, 3 см және 2 см, ең ұзын қабырғасы 2,25 см болатын, берілген үшбұрышқа ұқсас үшбұрыштар қабырғаларын есептеңдер3-топ:Берілген үшбұрыштың қабырғалары 7дм, 5 дм және 4 дм. Ең ұзын қабырғасы 4,75 дм болатын, берілген үшбұрышқа ұқсас үшбұрыштың қабырғаларын есептеңдер.Дескриптор:
  • Үшбұрыштың ұқсастық белгілерін анықтайды
  • Ұқсас үшбұрыштың ұқсас қабырғаларын табады
  • Жауабын жазады
  • ҚБ: «2 ақиқат, 1 жалған» әдісі. Бірін-бірі бағалау (ЖЖ) «Үштік» әдісіЖұптарға тапсырмалар таратылады. Үшбұрыштың ұқсастық белгілеріне мысалдар келтір.































    Дескриптор:
  • Үшбұрыш ұқсастығының белгілерін өмірмен байланыстырады.
  • Үшбұрыш ұқсастық белгілерін талдайды
  • ҚБ «Еркін микрофон» әдісі арқылы өзара бағалау жүредіЖ) «Көршіңмен талқыла» әдісі(Оқылған сөйлем дұрыс болса + белгісін қою керек, қате болса - белгісін қою керек )1)тең қабырғалы екі үшбұрыш өзара ұқсас болады2)Төбелеріндегі бұрыштары тең болатын теңбүйірлі екі үшбұрыш ұқсас болады3)Кез-келген екі үшбұрыш ұқсас болады4) Мына өлшемдермен берілген екі үшбұрыш ұқсас боладыа) 0,1 м,  және ; , ;ә) , , 75 дм және  64 дм,  40 дм,  80 дм;б)  және , Дескриптор:
  • Үшбұрыш ұқсастық белгілерін анықтайды
  • Үшбұрыш ұқсастығы белгілерін тұжырымдайды


  • ҚБ «+» «-«температура» әдісі арқылы бағалау

    Геометрия 9 сынып оқулық Авторы: Г.Н.Солтан, А.Е.Солтан, А.Ж.Жумадилова«Келешек-2030»



































































































































    Сабақтың соңы4 минут





























    Рефлексия3 минут

    (Ж) «Таңдау» әдісі тест тапсырмалары1.    Үшбұрыштардың ұқсастығының неше белгісі бар? а) 2           ә)3                 б) 4 2.    Егер бір үшбұрыштың екі бұрышы екінші үшбұрыштың сәйкес екі бұрышына тең болса, онда мұндай ұшбұрыштар ұқсас болады. Үшбұрыштар ұқсастығының нешінші белгісі? а) бірінші         ә) үшінші       б) екінші3.Тең фигуралар гомотетиялы бола ма? а) болмайды         ә) болады      б) жауабы жоқ 4. Ұқсастық коэфиценті қалай белгіленеді? а) а         ә) d       б) k 5. Ұқсас түрлендіру кезінде бұрыштың шамасы қалай өзгереді? а) өзгереді        ә) өзгермейді       б) екі есе артады6. Ұқсас түрлендіру кезінде үшбұрыштың қабырғалары қалай өзгереді? а) екі есе өседі         ә) өзгермейді       б) k есе артады немесе кемидіДескриптор:1.үшбұрыш ұқсастық белгілерін қолданадыҚБ «Сэндвич» әдісі. Өзара бағалау

    Бүгінгі сабаққа кері байланыс «Табыс сатысы» әдісі арқылы жүргіземін.

    1-ші баспалдағы Мен..........БІЛЕМІН2-ші баспалдағы Мен..........ТҮСІНЕМІН3-ші баспалдағы Мен.........ЖАСАЙ АЛАМЫН






























    СаралауСіз қандай тәсілмен көбірек қолдау көрсетпексіз? Сіз басқаларға қарағанда қабілетті оқушыларға қандай тапсырмалар бересіз? БағалауСіз оқушылардың материалды игеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?Денсаулық және қауіпсіздік техникасын сақтау
    Сабақ барысында оқушылардың басым көпшілігі тапсырмаларды орындай алады. Себебі, тақырыпқа сай тапсырмалалрдың көбі сараланып алынды. Ашық, жабық сұрақтар қоя отырып , оқушыға өз бетінще орындауға мүмкіндік беріледі Жетелеуші сұрақтар арқылы өздерін оқу мақсатына жетелеу тиімді. Оқушыларға диалогқа қатысу мүмкіндіктерін арттыратын, қызмет белсенділігін арттыратын тапсырмалар беріледі.

    Оқушылардың білімін критериалды бағалауды пайдалану арқылы анықтаймын. Сабақ үдерісінде мынадай қағидаттар орын алады деп жоспарлап отырамын. Кері байланыс әдістері:«2 ақиқат 1 жалған»«Еркін микрофон»«+» «-» «температура»«Табыс сатысы»

    АКТ жұмыс жасағанда қауіпсіздік ережелерін сақтау«Зымыран сұрақтар»«Идеялар» себеті«Үштік» әдіс«Көршіңмен талқыла» әдісі «Таңдау» әдісі
    Сабақ бойынша рефлексия

    Сабақ мақсаттары немесе оқу мақсаттары шынайы, қолжетімді болды ма?Барлық оқушылар оқу мақсатына қол жеткізді ме? Егер оқушылар оқу мақсатына жетпеген болса, неліктен деп ойлайсыз? Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?Сабақ кезеңдерінде уақытты тиімді пайдаландыңыз ба? Сабақ жоспарынан ауытқулар болды ма және неліктен?
    Бұл тарауды сабақ туралы рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз. Сол бағандағы өзіңіз маңызды деп санайтын сұрақтарға жауап беріңіз.




    Жалпы бағалауСабақта ең жақсы өткен екі нәрсе (оқыту мен оқуға қатысты)?1:2:Сабақтың бұдан да жақсы өтуіне не оң ықпал етер еді (оқыту мен оқуға қатысты)?1: 2:Осы сабақтың барысында мен сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістіктері/ қиыншылықтары туралы нені анықтадым, келесі сабақтарда не нәрсеге назар аудару қажет?




  • Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Сейталиева Сауле Ғалымжанқызы
    Жарияланған уақыты:
    2019-07-14
    Категория:
    Геометрия
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1563102585
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999