Артқа қайту / Материалдар / Бастауыш сыныптарда пәндерді оқытуда белсенді әдістерді қолдану
Республикалық олимпиадаларға
тіркеліп үлгеріңіз!
Олимпиадаға қатысу өте оңай, ұнаған олимпиаданы таңдаңыз, қатысушы есімін жазыңыз. Тест тапсырып Диплом мен сертификаттарыңызды жүктеп алыңыз!

Бастауыш сыныптарда пәндерді оқытуда белсенді әдістерді қолдану

Материал туралы қысқаша түсінік
*Бастауыш сыныптарда пәндерді оқытуда белсенді әдістерді қолдану* Байырбекова Маншук Жумановна Түркістан облысы,Түркістанқаласы. Расул Исетов атындағы №20 жалпы білімберетін мектептің бастауыш сынып мұғалімі Бүгінгі таңда адамзаттың жоғары индустриалды және ақпаратты қоғамға қарқынды түрде өтуіне байланысты өркениеттің бет-бейнесі тұтастай өзгеруде. Бұл өзгерістер білім беру саласына да әсер етуде. Жаһандық бәсекеге қабілеттілікке жету мақсатында белгіленген стратегиялық бағыттар білім беру іс-әрекетінің басымдылықтарын жаңаша құруды талап етуде. Осыған орай, білім беру жүйесін әлемнің дамыған мемлекеттерінің талаптарына және инновациялық даму парадигмасына сәйкес интеграциялау қажет. Еліміздегі білім беру жүйесін реформалау нәтижесінде айқындалған жаңа бағыттар болашақ ұрпаққа білім мен тәрбие беруде оларды қоғамның жаңа жағдайында өмір сүруге дайындайтын нақтылы бір оқыту құралдарын табу мәселелерін көздейді[1]. Бұл қадамдар білім беру мазмұнын, оқытудың әдістері мен тәсілдерін қолданудың жаңа жүйесін құруды ұсынады. Н.Ә.Назарбаев: «Білім беру реформасы – Қазақстанның бәсекеге нақтылы қабілеттілігін қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін аса маңызды құралдардың бірі» — деп атап өткен болатын[2]. Сондықтан да, оқушылардың шығармашылық және ақыл-ой қабілеттерін дамытуға, тұтас ғылыми дүниетанымын қалыптастыруға ықпал ететін заманауи әдістерді қалыптастыру қажет. Дәстүрлі педагогикалық әдістер оқушының білік, дағдысын және оқуға деген мотивациялық ұмтылысын қаңағаттандыра алмайды. Н.Ә.Назарбаев өзінің Жолдауында «Бізге оқыту әдістемелерін жаңғырту және өңірлік мектеп орталықтарын құра отырып, білім берудің онлайн-жүйелерін белсене дамыту керек болады» — деп атап көрсеткен болатын [3]. Қазіргі мектептің басты мақсаты – әр оқушының қабілетін ашу, бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны өмірге дайындау, заманауи білім, дағдылар мен қасиеттерді дамыту. Дәстүрлі репродуктивті оқыту бұл міндеттерді шеше алмайды. Оларды шешу үшін жаңа педагогикалық технологиялар, оқу процесін ұйымдастырудың тиімді формалары мен белсенді әдістері қажет. Белсенді әдістерді қолдану арқылы мұғалім оқушыны ойлануға, практикалық іс-әрекет дағдыларын дамытуға мүмкіндік жасайды. Жеке тұлғаның белсенділігі педагогикалық, психологиялық мәселелердің бірі болып табылады. Белсенділіктің басым бөлігі бастауыш сыныпта қалыптасады. Оқытудың белсенді әдістері – бұл оқу материалдарын игеру үдерісінде оқушылардың ойлау және практикалық іс-әрекетінің белсенділігі мен әртүрлілігін қамтамасыз ететін әдістер жүйесі[4]. Белсенді оқыту әдістерінің басты принципі – оқушылардың «мен істей алмаймын», «мен білмеймін» деген ұстанымдарына тосқауыл қою. Еркін кеңістік принципін ұстану арқылы оқушылар еркін қозғалып, топта бірігіп, мәселені шешуге, тапсырманы орындауға талпыныс жасайды. Жаратылыстану бағытында жүргізілетін «Дүниетану» пәнінде белсенді әдістерді қолдану арқылы оқушылардың ғылыми дүниетанымын дамытуға болады. Себебі, Дүниетану интеграциялық пән ретінде, биология, география, химия, экология сияқты пәндердің негізін үйретеді. Бастауыш сынып оқушысы ғылыми ұғымдармен таныса отырып, қоршаған ортаға деген өзіңдік көзқарасын қалыптастырады. «Кластер», «Ми шабуылы» сияқты белсенді әдістерді сабақ үрдісінде қолдануға болады. Ол, оқушылардың логикалық ойлау дағдысын дамытады. Адам әрекетінің табиғатқа әсері қандай? Жерде тіршілікті, адамды қалай сақтап қалуға болады?- деген сұрақтарды қою арқылы, оқушылардың креативті ойлау дағдысын, тез шешім қабылдау ептіліктерін дамытуға болады. Миға шабуыл әдісі білім алушыларды дерек көздерімен өз бетінше жұмыс жасауға бағыттайды. Оқушы бір мәселенің бірнеше шешімін іздеу арқылы шығармашылықпен ойлауды үйренеді. Табиғатта болатын өзгерістер, табиғат құбылыстары (көктем, жаз, күз және қысқы мезгілдердегі маусымдық өзгерістер, туған жердің табиғаты, табиғатты қорғау т.б.) мәселелерді зерттеу үшін жоба әдісінің маңызы зор. Жобаны жазу барысында оқушылар тақырыпқа байланысты фактілер мен аргументтер іздестіреді. Тапсырмаларды орындау барысында оқушыдан ақпаратты жүйелеу және талдау, фактілерді, құбылыстарды жалпылау, қорытынды жасау қабілеті талап етіледі. Дүниетану сабағында адам, табиғат, қоғам арасындағы интеграциялық байланысты және табиғи үйлесімділікті оқушылар көреді. Қоршаған ортада болатын әртүрлі құбылыстарды сезіну арқылы олардың таным мүмкіндіктері артады. Дүниетану пәнінде оқушылардың алғашқы зерттеу әрекеттері қалыптасады. Осындай жұмыс түрлері оқушының зерттеушілік мүмкіндіктерін ашуға көмектеседі. Сабақ үрдісінде әртүрлі әдістерді қолдану дидактикалық принциптерді дамытуға және әдістемелік тәжірибені жетілдіруге көмектеседі. Қазақ тілінде үй тапсырмасын тексеру барысында «Ақиқат, жалған» әдісін қолдануға болады. Топтағы оқушылардың алдында қызыл және жасыл түсті қиылған қағаздар беріледі. Мысалы, «Дыбыстар екіге бөлінеді, дауысты және дауыссыз; н-дауыссыз үнді дыбыс» — деп белгілі бір тұжырымды айтқан кезде оқушылар ақиқат болса жасыл түсті қағазды, жалған болса қызыл түсті қағазды көрсетуі керек. Бұл әдіс оқушыдан шапшаңдықты талап етеді. «Жалғасын тап» әдісі үй тапсырмасын тексеруде тиімді әдістің бірі. Оны ұйымдастыру үшін сөйлемнің басы жазылған парақшаларды оқушыларға таратып, әрі қарай олар ойды жалғастырып сөйлемді толықтырады. Сөйтіп, мәтін мазмұнын өздері шығарады, барлық оқушы қатысады. «Шығармашылық шеберхана» әдісі оқушылардың шығармашылық дағдысын дамытуға көмектеседі. Сабақ барысында оқушылар мәтіннің мазмұнына сәйкес суреттер, иллюстрациялар дайындайды. Сонымен қатар эссе, өлеңдер, әңгімелер жазады. Оқушылардың шығармашылық әрекеттері нәтижесінде керемет туындылар пайда болады. Белсенді оқу қызметі оқудың уәжінен, мақсаты мен шартынан және нәтижесiнен құрылады. «Инсерт», «Миға шабуыл», «Топтық пікірталас», «Блум сұрақтары», «Кластер», «Синквейн», «Рөлдік ойын», «Шатастырылған логикалық баулар» т.б. белсенді әдістер пәнге деген қызығушылықты оятады. «Инсерт» әдісі аналитикалық ойды дамытады, материалды толық меңгеруге мүмкіндік туғызады. Бұл әдісті қазақ тілі, дүниетану сабақтарында қолдануға болады. Оқылған мәліметті түртіп алу жүйесі бойынша таным түсінігін қалыптастырады. Жаңа материалмен таныса отырып, түртіп алу арқылы мәлімет жинайды, саралайды, бағалайды. Кластер құрастыру кең тараған әдістердің бірі болып табылады. Жаңа тақырыпқа болжам жасайды, не білетінін есіне түсіреді, жазады, салыстырады. Кластермен жұмыс жасағанда оқушылардың еркін ойлануына мүмкіндік беріледі. Кластерді сабақтың барлық кезеңдерінде пайдалануға болады. Ол материалды жүйелеуге көмектеседі. Белсенді әдістердің бірі — «Үштік әдіс». Қазақ тілі сабағында оқушылардың оқылым, айтылым, тыңдалым дағдылары қалыптасады. Оқушылар бірнеше жұптарға бөлінеді. Бірінші оқушы мәтінді оқиды немесе мазмұндайды, екінші оқушы тындайды, үшінші оқушы керек жерлерін түртіп алады, кейін өз пікірін айтады. Бұл әдіс оқушылардың мәтінмен жұмыс жасау шеберлігін дамытады. Ақпараттың жағымды және жағымсыз жағын анықтау мақсатында педагогикалық тәжірибиеде «SWOT – талдау» әдісі жиі қолданылады. Мысалы, Дүниетану сабағында Табиғат құбылыстарын зерделеу барысында табиғатта, экологияда кездесетін жағдайлардың адам өміріне тигізетін жағымды және жағымсыз әсерін анықтауға болады. Бұл әдісті қолдану барысында мәселенің жағымды және жағымсыз жақтарына сипаттама беріледі, қауіп-қатері туралы дәлелдемелер мен аргументтер келтіріледі. Табиғатта, экологияда болатын күнделікті проблемаларды анықтап, оны шешудің жолдарын ұсынады. Салыстырмалы анализ жасау нәтижесінде табиғи құбылыстарда болатын әртүрлі фактілерді анықтайды. Теория мен тәжірибені байланыстыру арқылы өмірлік дағдылары қалыптасады. Жаңа сабақты қайталау кезеңінде Синквейн құрастыру маңызды. Тақырып бойынша оқушылар қысқаша мәліметтер келтіреді. Синквейн құрастыру оқушының коммуникативтілігін айқындайды. Оқыту үрдісінде мұғалім мен оқушының қарым-қатынасы гумандық педагогиканың принциптеріне негізделеді. Бірақ, мұғалім педагогикалық үрдістің негізгі ұйымдастырушысы болып табылады. Оқушы пассивті тыңдаушы емес, сұрақтар қояды, өз идеяларын, шешімдерін ұсынады, яғни, ол оқу қызметінің субъектісі болады; тақырыптар, мәселелер бірлесіп талқылау барысында қалыптасады; мұғалім сабақ кезеңдерін өзгерте алады; оқытуда демократиялық стиль қолданылады; шығармашылық тапсырмалар беріледі [4]. Қорыта келе, белсенді әдістерді сабақта тиімді қолдану, оқушының танымдық белсенділігін арттыруға, өз бетінше білім алуға, шығармашылығын қалыптастыруға ықпал етеді. Білім алушы өз ой-пікірін еркін, ашық айтады, бір-бірін тыңдауға үйренеді, ұжымда ынтымақтастық атмосфера қалыптасады. Пайдаланған әдебиеттер БАСТАУЫШ СЫНЫПТАРДА ПӘНДЕРДІ ОҚЫТУДА БЕЛСЕНДІ ӘДІСТЕРДІ ҚОЛДАНУ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
29 Желтоқсан 2023
214
0 рет жүктелген
Материал ақылы
490 тг
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Мақала жариялап аттестацияға жарамды тегін СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Бұл сертификат «Ziatker.kz» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ұқсас материалдар
Дайын ҚМЖ. Барлық пәндерден 2022-2023 оқу жылына, жаңа бұйрыққа сай жасалған
Сертификатталған тренер жасаған
01.01.2023
17 863
13 694
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандарты бойынша жасалған. 2022-2023 оқу жылына арналған
Жылдық жоспар 1 сынып Ұзақ мерзімді жоспарлау
490 тг
Жылдық жоспар 2017ж. 1 сынып Сауат ашу, Математика, Дүниетану, Жаратылыстану, Көркем еңбек, Дене шынықтыру. ҰМЖ
09 Тамыз 2018
8341
172
Жылдық жоспар 2017ж. 1 сынып Сауат ашу, Математика, Дүниетану, Жаратылыстану, Көркем еңбек, Дене шынықтыру. ҰМЖ
Бастауыш сынып
Сабақ жоспары
1 сынып
Математика пәні.1 сынып. "Монеталар" тақырыбы
490 тг
Иманбаева Женискул Кошербаевна
24 Тамыз 2018
1361
12
Бұл ашақ сабақ жаңартылған оқу бағдарламасы бойынша 1 сынып алған мұғалімдерге көмегін тигізеді деген ойдамын. 1 сынып. Математика пәні. 2 бөлім.
Бастауыш сынып
Ашық сабақ
1 сынып
Сауат ашу пәнінен ашық сабақ Б дыбысы мен әрпі. Табиғатқа саяхат.
490 тг
Абдрахманова Зауреш Сатвалдиевна
24 Тамыз 2018
1256
7
Бастауыш сынып мұғалімдеріне
Бастауыш сынып
Ашық сабақ
1 сынып
Математика.Жиын.Логика элементтері
490 тг
Исина Жанар Шайзатовна
25 Тамыз 2018
1369
24
бастауыш сынып мұғалімдеріне, әсіресе 1 сынып жетекшісіне қысқа мерзімді сабақ жоспарын жазуда әдістемелік көмегі бар. сабақ жаңартылған білім мазмұны бойынша жазылған.
Бастауыш сынып
Сабақ жоспары
1 сынып
дидактикалық материал.Саусақ ойындары
490 тг
Исина Жанар Шайзатовна
25 Тамыз 2018
1011
14
бастауыш сынып мұғалімдеріне, әсіресе 1 сынып жетекшісіне,тәрбиешілерге.
Бастауыш сынып
Конспект
Барлығы
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Интерактивті әдістер арқылы сабақты тиімді өткізудің жолдары
Курс ұзақтығы:
72 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
19,990 тг
Спикер: Рахымбаев Айдын
Ziatker.kz - аттестацияға кешенді дайындау орталығынын сарапшысы Дінтану ғылымдар магистрі Тарих пәні мұғалімі “Таратуға лайықты идеялар” жобасының ұйымдастырушысы “Ми күтімі” кітабының авторы
Авторлық бағдарламаны әзірлеуді үйрену
Курс ұзақтығы:
80 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
35,000 тг
Спикер: Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы
Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегі ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті.Ziatker.kz орталығының білім бөлімінің басшысы. 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі.Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл
ҚМЖ ҚҰРУ МЕН LESSON STUDY САБАҚТАРЫН ТИІМДІ ӨТКІЗУДІҢ ЖОЛДАРЫ
Курс ұзақтығы:
34 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
20,000 тг
Спикер: Беристемова Нуржамал Косымтаевна
Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегін ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті. - 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі - Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл
Автордың материалдары
Дамыта оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларын шығармашылыққа баулу
490 тг
Мусаева Бибихан Асылхановна
29 Желтоқсан 2023
179
0
Дамыта оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларын шығармашылыққа баулу
Бастауыш сынып
Мақала
2 сынып
Дамыта оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларын шығармашылыққа баулу
490 тг
Мейрбекова Ғалия Куанышбековна
29 Желтоқсан 2023
150
0
Дамыта оқыту арқылы бастауыш сынып оқушыларын шығармашылыққа баулу
Бастауыш сынып
Мақала
2 сынып
Мектеп жасына дейінгі балалардың рухани – адамгершілік қасиеттерді музыка пәні арқылы қалыптастыру
490 тг
Мейрбекова Ғалия Куанышбековна
29 Желтоқсан 2023
151
1
Өнердің басқа түрлерімен салыстырғанда адам баласының ой сезіміне тез әсер ететін, ешбір тілмәшті қажет етпей, жан біткеннің барлығына тілі ортақ, интернациналдық өнер- музыка», – дейді Қажым Жұмалиев (жазушы, ақын, ғалым, әдебиеттанушы). Педагогика ғылымында музыка балаға тәрбиелік әсер ететін маңызды және тиімді құрал болып табылады. Міне, осы керемет сиқырлы құралдың көмегімен балақандарды ғажайып музыка әлеміне жетелеп, сол арқылы бойларына рухани-адамгершілік қасиеттерді сіңірту – қайырымды, маңызды міндет. «Музыкалық тәрбие-музыка маманын тәрбиелеу емес, адамды тәрбиелеу!»,-деген Сухомлинский. Осы маңызды міндетті атқару үшін, музыка оқу қызметін ұйымдастыруда мен келесі принциптерді ұстанамын: музыка арқылы баланың тұлғалық, шығармашылық потенциалын жан-жақты дамыту, балаға рухани-адамгершілік тәрбие беру; баланың таным әрекетін белсендіру; музыканың күшімен баланың ішкі әлемін тәрбиелеу, байыту, айналасында болып жатқан жағдайларға көзқарасын, өмірлік ұстанымын қалыптастыру; алған білімі, дағдыларына сүйене отырып, музыка тілін меңгеруге жетелеу. Музыкалық тәрбиенің негізгі міндеттерінің кешенді шешімі- жүйелілік және реттілік, бірізділік, қайталау сияқты негізгі педагогикалық принциптерге сүйене отырып, келесі әдіс-тәсілдер мен жұмыс түрлерін қолданамын: мерекелік іс-шаралар; ойын-сауық; ата-аналар жиналысы; әңгімелесу; музыканы мәнерлі орындау; көркем сөз; қимылды көрсету; образды теңеу; ойын, мақал-мәтел; шығармашылық тапсырмалар; импровизация.
Мектеп алды даярлық
Мақала
Мектепке дейінгі
Жарамды Біліктіліктті арттыру курстары
Ресми курстарға қатысып біліктілігіңізді арттырыңыз. Ресми сертификаттар алып санатыңызды көтеріңіз!
Біліктілікті арттыру курстары
Интерактивті әдістер арқылы сабақты тиімді өткізудің жолдары
Курс ұзақтығы:
72 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
19,990 тг
Спикер: Рахымбаев Айдын
Ziatker.kz - аттестацияға кешенді дайындау орталығынын сарапшысы Дінтану ғылымдар магистрі Тарих пәні мұғалімі “Таратуға лайықты идеялар” жобасының ұйымдастырушысы “Ми күтімі” кітабының авторы
Авторлық бағдарламаны әзірлеуді үйрену
Курс ұзақтығы:
80 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
35,000 тг
Спикер: Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы
Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегі ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті.Ziatker.kz орталығының білім бөлімінің басшысы. 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі.Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл
ҚМЖ ҚҰРУ МЕН LESSON STUDY САБАҚТАРЫН ТИІМДІ ӨТКІЗУДІҢ ЖОЛДАРЫ
Курс ұзақтығы:
34 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
20,000 тг
Спикер: Беристемова Нуржамал Косымтаевна
Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегін ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті. - 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі - Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл
Lesson Study сабақты зерттеу үдерісі
Курс ұзақтығы:
28 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
4,990 тг
Спикер: Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы
Берістемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегін ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті. - 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі - Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл
Әрбір санатқа қойылатын талаптар мен эссе жазу үлгісі
Курс ұзақтығы:
28 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
4,990 тг
Спикер: Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы
Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегін ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті. - 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі - Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл