Қызылорда облысының білім басқармасы№4 облыстық дарынды балаларға арналған мектеп-интернаты
БЕКІТІЛДІ КЕЛІСІЛДІ №4 облыстық дарынды балаларға Cекция жетекшісі арналған мектеп-интернат директоры: Б. Абдуллаева «___» ____________ 2019 – 2020ж.ж. «___» ____________ 2019-2020ж. ж.Үлгілік оқу бағдарламасы
Жеке тұлғаны бейімдеу компоненті(сабақ түрі)
Физика (сабақ аты)
7 "Ә"-сынып(сыныбы)
Қызылорда 2019-2020 оқу жылыАвтор: Бекмухаметова Г.А– физика пәнінің мұғалімі, жоғары санатты. ІІІ (базалық) деңгей. Сарапшы(лар):
Б.Т.Елеусінов – физика-математика ғылымдарының кандидаты, профессор-академик. Б. Абдуллаева – Жоғарғы санатты. №4 облыстық дарынды балаларға арналған мектеп-интернат директоры. «Қызылорда облысының білім беру ісінің үздігі»Оқу бағдарламасы №4 облыстық дарынды балаларға арналған мектеп-интернатының №5 оқу-әдістемелік кеңесте талқыланып, №3 педагогикалық кеңесте бекітіліп, облыстық оқу орталығына ұсынылды.
Педагогикалық кеңес төрайымы: __________________________ Б.Абдуллаева Облыстық оқу орталығының директоры: __________________________ С. Асқаров
2016 жылғы « 8 » қаңтар №4 хаттамасы
Мазмұны
І. Түсінік хат.....................................................................ІІ. Мазмұндық бөлім.......................................................- тақырыптық жоспар....................................................- тақырыптық жоспар мазмұны.....................................ІІІ. Нормативтік бөлім.....................................................- оқушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар...................IV. Ақпараттық-әдістемелік бөлім…...............................................................- пайдаланылатын әдебиеттер.........................................................................
Түсінік хат
Қазақстандық білім беру жүйесінің бейінді оқытуға көшуі оқушылардың танымдық қызығушылықтары мен қажеттіліктерін қанағаттандыруға және оқушының жеке тұлғасын дамытуға, оның мотивациялық аясын, зияткерлік және шығармашылық қабілеттерін қалыптастыруға бағытталуы тиіс орта жаратылыстану білім берудің мақсаттары мен міндеттерін өзгертуді талап етеді. Білім берудің жаңа мақсаттарына жетуге жіктеп және даралап оқытудың құралы болып табылатын бейінді оқыту толығымен ықпал ете алады және жоғары сынып оқушыларының білім алуды одан әрі жалғастыруына байланысты олардың мамандыққа қызығушылығына және ынтасына сәйкес оқытуға жағдай жасауға мүмкіндік береді.Бейіндік оқытудың ең басты ерекшеліктерінің бірі – білім, іскерлік, дағдылар қалыптастырудан құзыреттілік тұрғыға көшу.
Бейіндік-бағдарлы білім беру – оқушының тұлғалық және өмірлік өзін-өзі анықтауын қамтамасыз ететін, оқытудың даралануы мен саралануын жүзеге асыратын жалпы орта білім беруді аяқтау кезеңі. Бұл оқыту әрекетінің ұйымдастыру жүйесінде жоғарғы сынып оқушыларының қызығушылығы мен талабы, қабілеттері ескерілген жағдайда оқушының танымдық, болашақ кәсіби бағдарына сәйкес дербес дамуы үшін бейіндік оқыту жүзеге асырылады.Жаратылыстану-математикалық бағыттағы бейіндік пәндер: – оқушы тұлғасының интелектуалдық әлеуетін дамытуды; – оқушылардың логикалық, математикалық, алгоритмдік, операциялық, ғылыми-жаратылыстану, инженерлік ойлауын қалыптастыру мен дамытуды; – әртүрлі өмірлік жағдайларға және болашақ кәсіби қызметіне қажетті оқушылардың аналитикалық, практикалық біліктері мен дағдыларын жетілдіруді; – математиканың, информатиканың, физиканың, химияның есептерін практикалық пайдалануға бағыттауды және олардың практикалық мәнін түсінуді; – оқушылардың математикалық және физикалық моделдеу аппаратын меңгерудегі құзыретті, білімді, білікті және дағдыларды қалыптастыруды қамтамасыз етуі тиіс.Осы орайда жоғарыда көрсетілген мақсаттар мен 7-сынып оқушылары үшін Бағдарлама: - ҚР «Білім туралы» Заңына; - «Қазақстан Республикасы жалпы орта білім берудің мемлекеттік стандартының» негізіне;
- физикадан 7-11 сыныптарға арналған мемлекеттік бағдарламаға сүйене отырып құрастырылды. Ұсынылатын курстың бағдарламасында оқушыларға тарихи мәліметтер мен қызықты тапсырмалар ұсынылады, сонымен қатар күрделі есептердің шешілуі жүзеге асады. Бағдарлама арнайы қызығушылығы мен физика пәніне қабілеті төмендеу, бірақ өзінің дүниетанымын кеңейткісі келетін оқушылар үшін де қызықты, әрі пайдалы болады. Бағдарламада 7-сыныпқа арналған физика пәнінің мазмұнында жеткілікті көңіл бөлінбейтін т күрделі есептер шешу кеңінен қарастырылады. Курстың дидактикалық қамтылуы.Курсты оқыту үрдісінде ойын элементтерін кеңінен қолдануға болады. Қазақ халқының ұлттық ойындарын физика пәнінде пайдалану оқушылардың пәнге деген қызығушылығын, белсенділігін арттырып, тарауды пысықтау, қайталаукезеңдерін сапалы өткізуге, материалды толық меңгеруге көмектеседі. Оқушы өзінің ойын дамыта отырып, өзінің пікірін айтуға үйренеді. Ойын түрлері сабақта білімділік және тәлім-тәрбиелік мақсатта қолданылады. Курстың мақсаты:
- оқушыларды тапқырлыққа баулып, зейінін, байқампаздығын жан-жақты арттыру, ойын қабілетін дамыту, дүниеге көзқарасын, білім деңгейін арттыру;- ұйымшылдыққа, ізденімпаздыққа, өз бетімен еңбектенуге, ұлттық сүйіспеншілікке тәрбиелеу;- физиканы алғашқы ұғымдарымен дидактикалық қызметтер: бағыттау тексеру жүзеге асыру;-оқушы қабілетін жетілдіріп дамыту үшін бақылау есептері көп деңгейлі болып құрылу;- оқушылардың физикалық сауаттылығын мәдениетін және шығармашылық қабілетін физикалық базалық білімдегі олқылықтарды түзету негізінде қалыптастыру;- физикадан есеп шығарудың тиімді әдістерін және бақылау дағдыларын дамыту;- оқушылардың зияткерлік дамуын, логикалық ойлау,салыстыру, талдау,жинақтау дағдыларын қалыптастыру; - оқушылардың физикадан білім деңгейлерін тереңдету, кеңейту, кәсіби бағдарға бейімдеу және шығармашылық іскерлігін шыңдау.Курстың міндеттері:
Бүгінгі таңдағы әлеуметтік-экономикалық жағдайлардың күрделенуі, ақпараттар ағымының қарқындауы, бәсекелестіктің артуы сияқты жағдаяттар білім беру ұйымдарының түлектеріне жоғары талаптар жүктейді. Бұл жағдайда жалпы білім берудің мақсаты-оқушы шығармашылық іс-әрекет тәжірибесін меңгерген, бүгінгі өзгермелі жағдайларда бағдарлама алуға қабілетті тұлға ретінде дамыту болып табылады.«Физика» пәні мектептің жоғары сатысында жаратылыстану-математикалық бағытта оқытудың бағдарын анықтаудын көтеріңкі деңгейде оқытылатын пәндер қатарына жатады.Курстың мақсаты - берілген тақырыптар бойынша физиканың заңдылықтарын, олардың ашылу тарихын, күнделікті тұрмыста қолданылуын, физиканың өндіріспен, ауыл шаруашылығымен, техникамен және ғарышты игерумен байланыстылығын ашып көрсету, пәиаралық байланысты жүзеге асыра отырып, оқушыны шығармашылық қабілетін дамыту, жеке тұлғаны білімділікке және ізденімпаздылыққа, тапқырлыққа ынталандырып, болашақ мамандығына дұрыс бағдар беру, өз бетінше жұмыс істеу қабілетін арттыру! - физикалық ұғымдардың, заңдардың, теориялардың қолдану шегі болатынын түсіндіру және физикалық теориялар белгілі ғылыми фактілср мен табиғат құбылыстарын түсіндіруге және физикалық теориялар белгілі ғылыми фактілер мен табиғат құбылыстарын түсіндіруге, белгісіз құбылыстар мен процестерді, олардың ерекшеліктерін алдың ала айтуға мүмкіндік беретінін, физиканың техника-экономикалық, экологиялық проблемаларды шешудегі ролін түсіндіру;- пән бойынша игерген білімдері мен әртүрлі ақпарат кұралдарынан алынған мәліметтерді өнеркәсіптің қоршаған ортаға тигізетін ықпалын бағалау үшін қолдана білуге баулу;- отандық және шетел ғылымдарының физиканың ғылым ретіндегі дамуы үшін қоскан үлестерін, сондай-ақ физиканың техника-экономикалық, экологиялық проблемаларды шешудегі орнын ұғындыру;- лабораториялық жұмыстар мен практикумдар жүргізу кезінде өлшеулерді дұрыс жүргізіп, алынған нәтижені бағалай алуға және кешенді есептерді шығара білуге үйрету болып табылады.- физиканы оқыту үшін бойында техниканың әртүрлі салаларының, химиялық және биологиялық құбылыстар мен процестердің негізінде физика және оның зандары жататындығы туралы білімдерді, физиканың зерттеу әдістері мен зерттеушілік сипаттағы білімдер меи кәсіби маңызды тэжірибелік біліктерді қалыптастыруы тиіс. Күтілетін нәтижелер. Қолданбалы курсты оқытудың соңында оқушылар: -физикалық ұғымдар мен шамалардың мағынасын түсіне білу;
-физика заңдарының практикалық қолданыстарын түсініп, игере білу;- есеп шығарған кезде сызбада берілген шамаларды олардың арасындағы тәуелділікті дұрыс тауып анықтай, білу; -нақты мысалдар арқылы механикалық энергия туралы, жылу энергетикасы мен ядролық энергетиканың экологиялық проблемаларыи түсіндіре алу; -электроэнергетика элементтерімен (түрлері, сызбасы, құрылысы) танысып, оны өмірде дұрыс пайдалана білу; -тарихи материалдар негізінде физиканың электротехника дамуындағы алатын орнын түсіне білу;-зерттеу әдістерін (эксперимент жүргізу, эдебиетке шолу жасау, мәліметтерді талдау) жоспарлай білу, эксперименттік фактілер жэне сәйкес кестелер мен статистикалық мэліметтер негізінде қорытындылар жасау, іздену жэне зерттеу жұмыстарының нэтижелерін дайындай білу; -физика пэнінен меңгерген білім, іскерлік, дағдыларын басқа пэндерден алған білімдермен ұштастыра білу;
-электрондық оку құралдарын тиімді пайдалана білу сияқты нәтижелерге қол жеткізуі тиіс;- әр түрлі күндік деңгейіндегі салалық есептер мен қатар, мазмұнды физиканың есептерін шығару дағдысын дамыту;- физиканын жетістігін адами өркениеттің даму игілігіне пайдалану жэне табиғаттьщ заңдарын Мүмкіндігіне сену; қазіргі жаратылыстану ғылымының мазмұнының мәселелерін талқылау кезінде оппоненттің пікіріне орынды қатынас және тапсырмаларды бірлесе орындау үдерісінде ынтымақтастыктың тілегі;- қоршаған ортаны қорғауға жауапкершілік сезімі, жаратылыстану гылымының жетістіктерін пайдалануды бағалауга дайындық; ақпараттық мәдениетке тәрбиелеу.Жаратылыстану-математикалык бағыттағы білім беру мазмүнында адамзат қызметінің әр түрлі саласында колдана алуы үшін теориялық және практикалық білімдерді органикалык үйлестіру, физикалық тәжірибелерді орындағанда оқушылардың дағдыларын дамыту және казіргі заманғы техникада қолданылатын физиканың ең маңызды жетістіктерін таныстыру ескерілуі қажет. Функционалдық сауаттылықты қалыптастыру жобалык және іздену, зерттеушілік іс-әрекетті ұйымдастыру арқылы ұсынылады. Пән окушылардын ғытыми-зерттеу жүмысын жасау қабілеттіліктерін дамытуға, бақылау жүргізу және эксперименттік тапсырмаларды орындау, жобалау жүмысын жасау дағдыларьш қалыптастыруға бағытталадыКурстың жаңалығыБерілген тақырыптар бойынша физиканың заңдылықтарын, олардың ашылу тарихын, күнделікті тұрмыста қолданылуьн, физиканың өндіріспен, ауыл шаруышылығымен, техникамен және ғарышты игерумен байланыстылығын ашып көрсету, пәнаралық байланысты жүзеге асыра отырып, оқушыны шығармашылық қабілетін дамыту, жеке тұлғаны білімділікке және ізденімпаздылыққа, тапқырлыққа ынталандырып, болашақ мамандығына дұрыс бағдар беру, өз бетінше жұмыс істеу қабілетін арттыру.Мазмұндық бөлім
Тақырыптық жоспар
№ | Сабақтың тақырыбы | Апталық сағат саны | Жұмыс формасы | Ұсынылатын әдебиеттер |
|
І тарау. Физика және астрономия- табиғат туралы ғылымдар - 20 сағат |
|
1 | Физика -табиғат туралы ғылым. Физикалық ұғымдар Тікелей өлшеу дәлдігін бағалау | 1 | Зерттеу сабақ | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 6,09 |
2 | Астрономия - аспан денелері туралы ғылым Бөгде өлшеулер дәлдігін бағалау | 1 | Ізденушілік сабақ | Р.Башарұлы | 6.09 |
3 | Табиғатты зертеудің әдістері | 1 | Топтық жұмыс | Р.Перишкин | 13.09 |
4 | Өлшеулер нәтижесін графика әдісімен өңдеу | 1 | Жеке жұмыс | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 13.09 |
5 | Физикалық шамалар. Оларды өліпеу | 1 | Шығармашылық | Б.И.Яворский | 20.09 |
6 | Қос нүктелер әдісімен ең қолайлы график сызығын табу | 1 | Кіріктірілген сабақ | Т.Н.Богданова | 20.09 |
7 | Әр түрлі аспаптардың бөлігінің құнын анықтау | 1 | Жеке жұмыс | Колашников | 27.09 |
8 | Массаны өлшеу (дәл өлшеу) | 1 | Эвристикалық сабақ | И.В.Совелев | 27.09 |
9 | Үлкен және кіші сандарды ықшамдап жазу | 1 | Зерттеу, талдау | Н.Н.Майсова | 4.10 |
10 | Дене көлемін өлшеу | 1 | Кіріктірілген сабақ | Г.Тілеубергенова | 4.10 |
ІІ тарау. Заттың құрылысы - 18сағат |
|
11 | Атомдар мен молекулалар. Олардың қозғалысы. Заттың күйлері | 1 | Зерттеу сабақ | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 11.10
|
12 | Атом ядросының құрамы | 1 | Ізденушілік сабақ | Р.Башарұлы | 11.10
|
13 | Диффузия. Зат күйлерін молекула-кинетикалық көзқарас негізінде түсіндіру | 1 | Топтық жұмыс | Р.Перишкин | 18.10
|
14 | Броундық қозғалыс | 1 | Зерттеу, талдау | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 18.10
|
15 | Заттың күйлері | 1 | Зерттеу сабақ | И.В.Совелев | 25.10
|
16 | Температура | 1 | Ізденушілік сабақ | Н.Н.Майсова | 25.10
|
17 | Әлемнің дамуы туралы түсінік. | 1 | Жеке жұмыс | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 8.11 |
18 | Механикалық қозғалыс. Денелердің қозғалысы және өзара әсері | 1 | Шығармашылық | Б.И.Яворский | 8.11 |
19 | Ғылыми техникалық өркениет | 1 | Кіріктірілген сабақ | Т.Н.Богданова | 15.11 |
ІІІ тарау. Қозғалыс – 18 сағат |
|
20 | Жол және орын ауыстыру | 1 | Аралас сабақ | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 15.11 |
21 | Қозғалыс түрлері | 1 | Жаттығу сабақ | Р.Башарұлы | 22.11 |
22 | Жылдамдық, оның бірліктері | 1 | Зерттеу сабақ | Р.Перишкин | 22.11 |
23 | Инерция | 1 | Ізденушілік сабақ | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 29.11 |
24 | Денелердің өзара әрекеттесуі | 1 | Топтық жұмыс | Б.И.Яворский | 29.11 |
25 | Бірқалыпты қозғалыс | 1 | Жеке жұмыс | Т.Н.Богданова | 6.12 |
26 | Бірқалыпты емес қозғалыс | 1 | Топтық жұмыс | Р.Башарұлы | 6.12 |
27 | Планеталар қозғалысы | 1 | Ізденушілік сабақ | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 13.12 |
28 | Кеңістік және уақыт | 1 | Шығармашылық | Колашников | 13.12 |
ІV тарау Масса және күш – 16 сағат |
|
29 | Денелердің өзара әрекеттесуі | 1 | Кіріктірілген сабақ | И.В.Совелев | 20.12 |
30 | Күш. Гук Заңы, | 1 | Зерттеу сабақ | Н.Н.Майсова | 20.12 |
31 | Бүкіл әлемдік тартылыс заңы | 1 | Ізденушілік сабақ | Г.Тілеубергенова | 27.12 |
32 | Жасанды серіктердің қозғалысы | 1 | Топтық жұмыс | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 27.12 |
33 | Ауырлық күші. Басқа планеталардағы ауырлық күші | 1 | Жеке жұмыс | Р.Башарұлы | 10.01 |
34 | Деформация | 1 | Шығармашылық | Р.Перишкин | 10.01 |
35 | Дененің салмағы. Үйкеліс күші | 1 | Кіріктірілген сабақ | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 17.01 |
36 | Күш түрлері | 1 | Зерттеу сабақ | Б.И.Яворский | 17.01 |
|
|
37 | Қысым. Паскаль заңы | 1 | Топтық жұмыс | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 24.01 |
38 | Қысымның заттың агрегат күйлерінде берілуі | 1 | Жеке жұмыс | Р.Башарұлы | 24.01 |
39 | Атмосфералық қысым | 1 | Шығармашылық | Р.Перишкин | 31.01 |
40 | Гидравликалық машиналар | 1 | Кіріктірілген сабақ | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 31.01 |
41 | Атмосфералық қысымның биіктікке байланысты өзгеруі | 1 | Зерттеу сабақ | Б.И.Яворский | 7.02 |
42 | Манометрлер. Сорғылар | 1 | Ізденушілік сабақ | Т.Н.Богданова | 7.02 |
43 | Қатынас ыдыстар | 1 | Топтық жұмыс | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 14.02 |
44 | Су бұрқақ | 1 | Жеке жұмыс | Р.Башарұлы | 14.02 |
45 | Архимед күші. Денелердің жүзу шарттары | 1 | Топтық жұмыс | Колашников | 21.02 |
46 | Жүғу. Қылтүтік құбылыстар | 1 | Жеке жұмыс | И.В.Совелев | 21.02 |
|
VI тарау. Жұмыс. Қуат. Өлшем бірліктері – 14 сағат |
|
47 | Жұмыс. Қуат. Өлшем бірліктері | 1 | Зерттеу сабақ | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 28.02 |
48 | Энергия, оның түрлері | 1 | Ізденушілік сабақ | Р.Башарұлы | 28.02 |
49 | Деформацияланған серіппенің потенциалдық энергиясы | 1 | Топтық жұмыс | Р.Перишкин | 6.03 |
50 | Механикалық энергия | 1 | Жеке жұмыс | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 6.03 |
51 | Күш моменті | 1 | Шығармашылық | Б.И.Яворский | 13.03 |
52 | Жай механизмдер | 1 | Кіріктірілген сабақ | Т.Н.Богданова | 13.03 |
53 | Механиканың алтын ережесі | 1 | Зерттеу сабақ | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 03.04 |
VІI тарау. Астрономия негіздері – 30 сағат |
|
54 | Аспан сферасының негізгі сызықтары, нүктелері | 1 | Зерттеу сабақ | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 3.04 |
55 |
| 1 | Ізденушілік сабақ | Р.Башарұлы | 10.04; |
56 | Күн уақыты | 1 | Топтық жұмыс | Р.Перишкин | 10.04 |
57 | Ертедегі халық астрономиясы | 1 | Жеке жұмыс | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 17.04 |
58 | Күннің тұтылуы | 1 | Шығармашылық | Б.И.Яворский | 17.04 |
59 | Қысқы аспан шоқжұлдыздары | 1 | Кіріктірілген сабақ | Т.Н.Богданова | 24.04 |
60 | Шоқжұлдыздар | 1 | Зерттеу сабақ | Колашников | 24.04 |
61 | Жұлдызды аспанды бақылау ерекшеліктері | 1 | Ізденушілік сабақ | И.В.Совелев | 1.05 |
62 | Астрономияның құрал - жабдықтары | 1 | Топтық жұмыс | Н.Н.Майсова | 1.05 |
63 | Жұлдыздардың түсі, температурасы | 1 | Жеке жұмыс | Г.Тілеубергенова | 8.05 |
64 | Қос жұлдыздар | 1 | Шығармашылық | Ғ.З.Байжасарова. Б.М.Дүйсенбаев. | 8.05 |
65 | Цефеидтер | 1 | Кіріктірілген сабақ | Р.Башарұлы | 15.05 |
66 | Қазақтардың күнтізбесі | 1 | Зерттеу сабақ | Р.Перишкин | 15.05 |
67 | Жергілікті, белдеулік және бүкіләлемдік уақыт | 1 | Ізденушілік сабақ | С.Э.Фриш Жалпы физика курсы | 22.05 |
68 | Реферат қорғау “Ұлықбек астроном” | 1 | Топтық жұмыс | Б.И.Яворский | 22.05 |
Физикадан оқу бағдарламасы аптасына 2-рет, жылына 68 сағат оқытылады.ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАР МАЗМҰНЫІ тарау. Физика және астрономия- табиғат туралы ғылымдар - 20 сағат Физика -табиғат туралы ғылым. Физикалық ұғымдар Тікелей өлшеу дәлдігін бағалауАстрономия - аспан денелері туралы ғылым Бөгде өлшеулер дәлдігін бағалауТабиғатты зертеудің әдістеріӨлшеулер нәтижесін графика әдісімен өңдеуФизикалық шамалар. Оларды өліпеуҚос нүктелер әдісімен ең қолайлы график сызығын табуӘр түрлі аспаптардың бөлігінің құнын анықтауМассаны өлшеу (дәл өлшеу)Үлкен және кіші сандарды ықшамдап жазуДене көлемін өлшеу |
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар
Физика пәні оның мақсаты мен міндетін түсінеді. Физиканың алғашқы ұғымдарымен танысады. “Механика” тарауы бойынша оқушылардың білімдерін тереңдету және қайталау мақсатында жасалынған.ІІ тарау. Заттың құрылысы - 18сағат Атомдар мен молекулалар. Олардың қозғалысы. Заттың күйлері .Атом ядросының құрамы. Диффузия. Зат күйлерін молекула-кинетикалық көзқарас негізінде түсіндіру. Әлемнің дамуы туралы түсінік. Механикалық қозғалыс. Денелердің қозғалысы және өзара әсері. Ғылыми техникалық өркениет тақырыптарын меңгеретін болады. Заттың құрылысын
анықтай алатындай болады. |
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар
Зат құрылысы, молекула, заттың үш күйі, диффузиялық құбылыс туралы білімдерін толықтыратын боладыIII тарау. Қозғалыс – 18 сағат Жол және орын ауыстыруҚозғалыс түрлеріЖылдамдық, оның бірліктеріИнерцияДенелердің өзара әрекеттесуіБірқалыпты қозғалысБірқалыпты емес қозғалысПланеталар қозғалысыКеңістік және уақыт
|
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар
Қозғалыс тарауы бойынша негізгі қағидаларын басшылыққа ала отырып дене молекулапарының қозғалыс ерекшеліктерін сипаттау; дене температурасы мен оның молекулаларының қозғалыс жылдамдықтары арасындағы байланысты айқындау және жылулық қозғалысты қозғалыстың ерекше түрі ретінде танитын болады. IV тарау. Масса және күш – 16 сағат. Денелердің өзара әрекеттесуіКүш. Гук Заңы,Бүкіл әлемдік тартылыс заңыЖасанды серіктердің қозғалысыАуырлық күші. Басқа планеталардағы ауырлық күшіДеформацияДененің салмағы. Үйкеліс күші Күш түрлері |
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар
Денелердің өзара әрекеттесуін, дененің массасы оның өлшеміне байланысты болатынын түсіндіру. Есептер шығару арқылы тереңірек меңгеретін болады.V тарау. Қысым (20сағат).
Қысым. Паскаль заңыҚысымның заттың агрегат күйлерінде берілуіАтмосфералық қысымГидравликалық машиналарАтмосфералық қысымның биіктікке байланысты өзгеруіМанометрлер. СорғыларҚатынас ыдыстарСу бұрқақАрхимед күші. Денелердің жүзу шарттарыЖұғу. Қылтүтік құбылыстар |
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар
Қысым тарауы бойынша қысым түрлерін, заңдарын, өлшеуіш құралдарын, қысым түрлерін меңгеретін болады. Күнделікті өмірде көргенде танып, пайдалана алатын болады.VI тарау Жұмыс. Қуат. Өлшем бірліктері – 14 сағатЖұмыс. Қуат. Өлшем бірліктеріЭнергия, оның түрлеріДеформацияланған серіппенің потенциалдық энергиясыМеханикалық энергияКүш моменті Жай механизмдерМеханиканың алтын ережесі |
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар Жұмыс, қуат, өлшем бірліктері, энергия түрлерін ережелерді меңгеретін болады. Тақырыптарға байланысты есептер шығару арқылы тереңірек меңгеретін болады.VІI тарау Астрономия негіздері (30сағат).
Аспан сферасының негізгі сызықтары, нүктелері, тестік жұмысКүн уақытыЕртедегі халық астрономиясыКүннің тұтылуыҚысқы аспан шоқжұлдыздарыШоқжұлдыздарЖұлдызды аспанды бақылау ерекшеліктеріАстрономияның құрал - жабдықтарыЖұлдыздардың түсі, температурасыҚос жұлдыздарЦефеидтерҚазақтардың күнтізбесіЖергілікті, белдеулік және бүкіләлемдік уақытРеферат қорғау “Ұлықбек астроном”
|
Қалыптастырушы білім, іскерлік және дағдылар Астрономия негіздері тарауы бойынша аспан денелері, жұлдыздың түрлерін, бөлінуін, күнтізбенің тарихын, түрлерін зерттей меңгеретін болады.Курстың білім мазмұны төмендегідей тарауларды қамтиды:
- оқушылардың ғылыми дүниетанымын дамыту, әлемнің физикалық бейнесінің біртұтастығы, ондағы адамның орны мен рөлі жайлы көзқарасты қалыптастыру;- оқушылардың ғылыми дүниетанымын дамыту, әлемнің физикалық бейнесінің біртұтастығы , ондағы адамның орны мен рөлі жайлы көзқарасыты қалыптастыру;- қоршаған ортаға жеке тұлғалық қарым- қатынасты, технологияландырылған әлемде бағдар ала білу білігін қалыптастыру;- жауапкершілікке , ғылыми және экологиялық мәдениетке, физика ғылымының әлеуметтік рөлін түсінуге тәрбиелеуНормативтік бөлім
Оқушылардың дайындық деңгейіне қойылатын талаптар
«Физикадан тереңдетілген есептерді шешу курсы: 7 сынып» курсын оқу нәтижесінде, оқушылар білуі тиіс:физиканың алғашқы ұғымдарын;Физика курсы мектепте эксперименттік ғылым ретінде оқытылуы тиіс. Мұнсыз оқушылардың ғылыми көзқарастарын қалыптастыру, табиғатты зерттеудің қазіргі заманғы физикалық әдістерін оқып-білу, пәнге деген қызығушылығын арттыру, ойлау қызметін дамыту, зерттеу жүмыстарын жүргізу және оны іс жүзінде қолдану, шығармашылықпен ойлау қабілетін дамыту мүмкін емес. Оқулық пен әдістемелік нүсқауда эксперименттерді дайындауға және өткізуге жете көңіл бөлініп, қосымша әдебиеттерге сілтеме жасалған.Физиканы оқытудың барлық периодында қарама-қайшылықтардың бірлігі мен күресін ашудың мүмкіндігі бар, зерделенетін физика заңдарының қоғамдың сипатын көрсету табиғат заңдарын тану және олар туралы біздің біліміміздің шын екенін көрсету пайдалы. Алайда оқушыларды табиғатты танудың диалектикалық әдісімен таныстырып қоймай, оқу үрдісінде осы әдісті қолдануды үйрету маңызды. Бағдарлама мен оқулық физиканы оқытудың әдістемесін, негізінен материалды түсінуді күшейтуге және жаттап алудың рөлін кемітуге бағыттайды.Аталған курсты оқытудың әдістемесіне қойылатын басты талап — оқушылардың ойын дамытуға көмектесетін дамыта оқытуды жүзеге асыру. Ондай оқыту физикалық құбылыстарды бақылау бейімділігін қалыптастырады, тәжірибе жасауды, бақыланатын құбылыстың бөліктері арасындағы байланыстар мен тәуелділіктерді табуға үйретеді; бұл физикалық теорияларды оқуға назардың күшейгенін және оларды физикалық құбылыстар мен денелердің қасиеттерін түсіндіруге кеңінен қолдануға болатынын білдіреді. Дамыта оқытудың шарттарына оқушыларды физикадан ғылыми зерттеулерде қолданылатын әдістермен таныстыру да жатады (яғни, теориялық болжау, жұмыстың гипотезасын ұсыну, бақылаулар, эксперимент, эксперименттік мәндердің талдауы)Ақпараттық-әдістемелік бөлім
Пайдаланылатын әдебиеттер:
Безденежных Е.А Тірі табиғатағы жэне медицинадағы физика. Киев : 1976жВоронцева 3 Таңғажайып өсімдік - Бейнелеу өнері. 1976жГалактионов С5 Юрин В Гальванометрлі ботаниктер, М. Білім 1979жВоронцевЗ., Семенцов-Ошевский А Бейнелеу өнері. 1981жГрегг Дж. Мектепте жэне үйде көзбен көру тэжірибелері.Чарлз Дарвин. Жаратылыстану таңдауы жолымен түрлердің пайда болуы М. 1987жФ.Дре Экология М 1976жЕнохович А.С Физика жэне техника бойынша анықтам9. Л. Жерарден. Бионика. М. 1971жКац Ц.Б Жүзу бойынша тэжірибеН.М Ливецский Физикакурсы М. Высшая школа 1978жИ.Б Литинецский БионикаМ. Просвещение 1976жА.В Хуторский Қызықты физикаБ.Ю Коган Сто задач помеханике М. 1973жЯ.И Перельман Занимателная физика М. 1986жС.С Хилькевич Физика вокруг нас М. 1985жФизика және астрономия. Есептер мен жаттығулар жинағы Алматы 2012жАстрономияИнтернет материал2014-2015 жылындағы Қазақстан Республикасының Жалпы орта білім беретін (сонымен бірге инклюзивті білім беруді жүзеге асыратын) ұйымдарында ғылым негіздерін оқытудың ерекшеліктері туралы