Материал туралы қысқаша түсінік
Мақсаты: 1Қыс мезгілінің құбылыстары мен қыс табиғатының ерекшеліктері туралы білімдерін толықтыру. Балаларға жалпы құстар мен аңдар туралы, олардың тіршілігі мен пайдасы туралы түсіндіру; Балалардың белсенділігін, қызығушылығын, сөздік қорын, ой - өрісін дамыту; Аңдарды,құстарды қорғауға, қамқоршы болуға, табиғатты сүюге тәрбиелеу.
Құрал-жабдықтар:Безендірілген қысқы орман,қыс туралы суреттер, жұмбақтар.
Билингвалды компонент:Қыс-зима, орман-лес.
Сөздік жұмыс: Шырша,Сауысқан,Тиін.
Іскерлік сатысы Тәрбиешінің әрекеті Балалардың әрекеті
Ұйымдастырушылық немесе мотивациялық қоздырушы Балалар, қане дөңгеленіп шеңберге тұрайық. Шаттық шеңбер.
Қайырлы таң көк аспан!
Қайырлы таң жер ана!
Қайырлы таң қонақтар!
Қайырлы таң достарым
Ал балалар, қазір жылдың қай мезгілі?
Балалар қыс мезгілінің айларын айтып беріндерші?
Балалар қыс мезгілінде табиғатта қандай құбылыстар болады,
Балалар қарандаршы мына ыдыстағы
не?
Қардың түсі қандай, ол жұмсақпа, қатты ма?
Қар суық па, ыстық па?
Ал енді осы қарды терезенін алдына қойып қойайық іс әрекетіміздің соңында қарымыз өзгергенін көреміз
Дурыс айтасындар ормандағы ағаштардың бәрі ақ көрпеге оранғандай болады. Қысқы орманның балалар ауасы таза, табиғаты тамаша болады.
Балалар орманға саяхатха барғыларын келеме?
Орманға менің мына сиқырлы тайақшам апарады,тайақша жанғанда жүреміз,өшкенде тоқтаймыз.
Балалар қимыл қозғалыспен келтіріп таңғы шеңбер жасайды,қайталайды.
Қайырлы таң көк аспан!
Қайырлы таң жер ана!
Қайырлы таң қонақтар!
Қайырлы таң достарым
Қазір қыс мезгілі.
Қыс мезгілінін айлары желтоқсан, қаңтар, ақпан.
Қар жауады,күн суытады, боран соғады,су қатады.
Ағаштарды қар басады.
Ыдыстағы қар.
Қардың түсі ақ, ол жұмсақ.
Қар суық.
Балалар терезенін алдына қарды апарып қояды.
Балалар өз ойларын айтып барғылары келетіндерін білдіреді.
Балалар таңырқай қарайды және тайақшанын көрсеткен бағытымен жүреді.
Ізденушілік немесе қойылған тапсырманы орындау Балалар жолда біз сиқырлы тайақшанын көмегімен жан жануарларға көмектесеміз.
Жолда таяқша ай далада отырған қоянның қасына тоқтайды.
Балалар қарандаршы мына жерде не отыр?
Қоянға не болыпты?
Дұрыс айтасындар ол дастарынан адасып қалыпты екен ,оған қалай көмектесе аламыз айтындаршы?
Онын көңілін көтеріп ойын ойнап берейік.
Ойын:Ұзын құлақ сұр қоян.
Балалар таяқшамыз тағы жанып жүретін бағытты көрсетіп тұр.
Орманнанға кледі оларды орманшы қарсы алады .Хош келдіңдер балалар менің қоянымды әкеп бергендеріне рахмет.
Қоян сендерге өлең айтып, билеп берсің.
Жолдан шаршадық балалар келіндер денемізді сергітіп алайық.
Сергіту сәті; « Алдымыздан жел еседі тербеледі ағаштар.
Кіп кішкентай балалар үп үлкен болып өседі »
Қоян орманның ішіне кіріп кетеді.
Орманшы атай балалар жүріндер мен сендерге орманымды аралатып, таңыстырайын.
Балалар қарандаршы орманның іші қандай тамаша, қарандаршы мында бір ің тұр, ол кімнің іні деп ойлайсындар?
Дұрыс айтасындар ол аюдың іні екен ие, кім аю туралы тақпақ айтып береді ?
Ал кім аю тұралы жұмбақ біледі?
Ал енді ана ағаштын басында отырған қандай құс ол туралы кім тақпақ біледі?
Тағы қандай құстар көріп тұрсыңдар?
Балалар мына қарға қандай ағаштың үстінде отыр қарандаршы.
Балалар қарандаршы шыршаның бойлары қандай кекн?.
Шырша туралы кім жұмбақ біледі?
Дұрыс айтасындар бұл шырша екен.
Балалар шыршадан тағы не көріп тұрсындар.
Тиын не жегенді жақсы көреді?
Ал балалар мен сендерге бір жұмбақ жасырам шешуін кім тез табады.Қыста ғана болады ұстасаң қолың тоңады бұл не?
Дұрыс балалар қармен ойын ойнағыларын келеме.
Ойын: «Қар жйнайық»
Балалар ойын қызықты ма екен?
Балалар ана талдың түбінде не көріп тұрсындар?
Түлкі қандай аң?
Сендер түлкі туралы қандай ертегі білесіндер?
Ертегіде түлкі кімді алдап кетеді?
Балалар біздін сиқырлы таяқшамыз балабақшаға қайтатын уақытымыз болды дейді жүріндер орманшы атайға рахыметімізді айтып топқа қайтайық.
Балалар сендер тәртіпті балалар екенсіндер сендерге мен сыйлық беремін бізді ұмытпандар-деп қобдиша сыйлайды.
Балалар орманшы атай бізге не берді екен қобдйшаны ашайық па?
Балалар өздерінің басқаларға көмек көрсететіндеріне қуанады.
Мына жерде қоян отыр.
Қоянның көңілсіз екен.
Оның орманға достарына апарып жіберейік.
Балалар қоянмен ойын ойнайды.
Қоянды алып бағыт бойымен жүреді.
Балалар орманшымен амандасады және колдарындағы қояндарын береді.
Қоянның биін көріп, өте қуанады.
Балалар қимылымен келтіріп сергіту сәтін айтады.
Балалар орманшыға қуана келіседі.
Ол аюдың іңі, аю ұйқтап жатыр, ол қыс бойы ұйқтайды.
Аю отыр партада екі қолы қалтадан, А деді,б деді р-ға тілі келмеді.
Қорбаң - қорбаң етеді, орман оның мекені,
Тәтті балға тойып ап, қыста ұйқыға кетеді. (аю)
Балалар торғай екенін айтады,ол туралы тақпақ айтады.
Балалар құстардын аттарын айтып береді. (Қарға, сауысқан , торғай)
Ол шырша оның түсі жасыл, жапырағы ине сияқты болады.
Балалар шыршанын біреуі аласа, біреуінін бойы биік.
Үсті басы пісте пісте,
Қысы жазы бір түсте.
(Шырша)
Шыршада тиын отыр.
Тиын жаңғақ жегенді жақсы көреді.
Шешуі:(Қар)
Ия ойнаймыз.
Балалар қызыға ойнайды.
Балалардын жауабы.
Ол жерде түлкі жүр?
Түлкі қу.
«Түлкі мен арыстан» туралы ертегі білеміз.
Ертегіде аң патшасы арыстанды алдап кетеді.
Балалар рахметін айтып, сыйлықтарын алып орманшы атамен хоштасып, топқа қайтады.
Ия ашайық.
Қорытындылау және ре Бекіту және жалпылау флексия Сұрақ –жауап слайд арқылы қортындылау.
Балалар бүгін біз қайда бардық?
Онда не көрдік не естідік?
Ал балалар мына стол үстінде смайлктар жатыр кімге бүгінгі іс-әрекетіміз ұнады күліп турган суретті алады,ал кімге ұнамады мұңайып тұрған суретті алады. Балалардың жауаптары, өз ойларын жеткізеді.
Балалар көрген білгендерін айтады.
Балалар өз қалаулары бойынша алады.
Сол бойынша әңгімелеп береді.
Қорытынды нәтиже:
Не білу керек:қысқы орман тіршілгі туралы білулері керек.
Не болуы керек:Өздеріне берілген тапсырманы орындай білу керек.
Не істей білуі керек: Сұраққа толық жауап айта білуі керек