Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Температура. Температураны өлшеу тәсілдері.Температуралық шкалалар
Материал жайлы қысқаша түсінік: 8 сынып физикасы
Материалды ашып қарау
Бекітемін:

Тақырыбы: Температура. Температураны өлшеу тәсілдері.Температуралық шкалалар
Күні,айы: 05/09-2019жМұғалімнің аты-жөні: Бекенова М.Қ.
8 сыныпқатысқан оқушылар саны:қатыспаған оқушылар саны:
Оқу бағдарламасына сәйкес оқу мақсаты8.3.1.3 Температураны өлшеуді жылулық ұлғаю негізінде сипаттау;8.3.1.2 температураны әр түрлі шкала (Цельсий, Кельвин) бойынша өрнектеу;
Сабақ мақсатыБарлық оқушылар:Температураны өлшеу жолдарын, олардың түрлі шкалаларын және оларды шкалада қолдана отырып, ауыстыру жолдарын үйренеді.


Оқушылардың басым бөлігі:Энергиялар туралы мәліметтерді жеткізе отырып, ішкі энергия туралы мысалдар келтіру, энергия туралы білімдерін нығайтады.


Кейбір оқушылар:Дененің жылулық күйін сипаттайтын негізгі физикалық шама ретінде енгізу, өлшем бірлігін және өлшеу әдістерін біледі.
Бағалау критерийіӨз бетімен еңбектене отырып, жаңа тақырыптың мағынасын түсінеді. Салыстырмалы түрде температуралар шкаласымен жұмыс жасай алады. Қосымша берілген тапсырмаларды көмек көрсету арқылы орындайды.
Тілдік құзіреттіліктемпература,оны өлшеу тәсілдері,термометрлердің түрлері және температураның шкаласы туралы терминдерді ажыратады
Құндылықтарды игерту:Өзіне және өзгелерге құрмет мұғалім мен оқушылардың бір-бірімен амандасуында, сыпайы, ойын ашық білдіріп, тыңдауда, сабақты уақытында бастап, аяқтауда, тапсырмаларды нұсқалық бойынша толық орындауда, бір-біріне қолдау көрсетуінде көрініс табады.
РесурстарОқулық, суреттер, әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.
АКТ-ны қолдану дағдылары:PowerPoint таныстырылымы.
Пәнаралық байланысМатематика
Сабақтың барысы
Сабақтың кезеңдеріЖоспарланған жұмысРесурстар
Сабақтың басы(2-5 минут) Ұйымдастыру кезеңі:Амандасу. Түгендеу. «Өрмекші» тренингі арқылы үй жұмысын сұрау. Цельсий, Келвин, Фарингейт, Реомюр арқылы төрт топқа бөлу. Амандасады. Стратегияға белсене қатысады. Сабаққа деген ынтасы, қызығушылығы артады. Топтарға бөлінеді.Үй тапсырмасын тексеру:Қызығушылықты ояту: «. Жылулық қозғалыс дегеніміз не?2. Броундық қозғалыс дегеніміз не?3. Кімнің құрметін броундық қозғалыс деп аталған және не себепті?4. Диффузия дегеніміз не?5. Диффузияға мысал келтір.Талқылау үшін сұрақтар беріледі (2 минут)
  • Температура нені сипаттайды?
  • Дене температурасын өлшеуде термометрдің маңызы қаншалықты?
  • Судың қатаюы мен еруінде термометрдің қандай қатысы бар?
  • . Топтық жұмыс «Ассоциация құру



    Сабақтың ортасы (6-40 минут)Бізді қоршаған ортадағы жылулық құбылыстар - температураның өзгеруіне байланысты құбылыстар. Салқын және жылы денелер. Температура - дененің жылулық күйін сипаттайтын физикалық шама. Температура дене бөлшектерінің орташа кинетикалық энергиясының өлшеуіші. Температура скаляр шама. Жылу алмасу - екі дене жанасқанда, жылу берілу жолымен энергияның қатты қыздырылған денеден азырақ қыздырылған денеге өту процесі. Жылулық тепе теңдік. Жылу алмасу денелер арасында жылулық тепе - теңдік орнағанға дейін жүреді. Дененің температурасын өлшеуге арналған құрал - термометр. Оның жұмыс істеуі денелердің жылулық ұлғаюына негізделген.Термометр - температурасы өлшенетін денемен жылулық байланыста болатын дене.Термометрлердің түрлері. I. Сұйық термометрлер.а) сынапты, өлшеу шегі - 38°С - тан 260 °С - ка дейін;б) спиртті термометр, өлшеу шегів) термопара (- 269 °С - тан 2300 °С - қа дейін)г) термисторлар кедергісі температураның өзгеруіне негізделген құралдар.2. Газды термометрлер.Цельций шкаласы - негізгі екі нүктесі ретінде мұздың еру (0°С) және судың қайнау (100°С) температуралары алынған шкала. Абсолют нөл температура - табиғаттағы ең төменгі шекті температура ол - 273, 15 0°С - қа тең. Кельвин шкаласы - халықаралық бірліктер жүйесі бойынша қабылданған температураның абсолюттік термодинамикалық шкаласы. Бұл шкала бойынша есептеу - 273 0С - қа тең абсолют нөлден басталады. 1 Кельвин - Цельций шкаласы бойынша температура бірлігіне, яғни 1 градусқа тең: 1 К =1 °С. Цельций шкаласы бойынша температура 1°(С) мен абсолюттік температураның Т(К) арасындағы байланыс: Т = (t+273) К немесе t = (Т - 273) °С. Ремюр, Фарангейт шкалалары. Температураны өлшеу әдістері (тәжірибе көрсету). Термометрді қолда ұстап тұрып, ондағы сынап (спирт) бағанасының көтерілуін бақылау. Сынап (спирт) бағанасының көтерілу себебін айқындау. Сынап (спирт) бағанасы көтерілуін қашан тоқтатады?
  • Термометр нені өлшейді? Термометрді температурасы өлшенетін ортадан алып қарауға бола ма? Неліктен? Түтікше бойымен көтерілген кезде сынап (спирт) молекулаларының орташа кинетикалық энергиясы жөнінде не айтуға болады?
  • Оқытылып отырған оқу материалын қабылдаудағы оқушы түсінігін тексеру. §2 сұрақтарын талдау.1) Молекулалық теория негізінде жылы су мен салқын судың айырмашылығы неде екенін түсіндіріңдер.2) Абай болмаған жағдайда медициналық термометрді сындырып алуға болады. Неліктен бұл жағдайда төгіліп қалған сынапты бір түйір тамшысы қалмастай жинап алу қажет?3)Қандай да бір уақыт мезетінде ауадағы оттегінің бір молекуласы 900м/с жылдамдықпен, ал екінші молекула 1200 м/с жылдамдықпен қозғалады. Екінші молекуланың температурасы жоғары деген ұйғарым дұрыс бола ма?
  • Жұмыс туралы алған білімдерін жинақтайды Топтарға тапсырма беру. Сәскестендіру кестесі:   Еру 960 F  Қайнау 00 С  Адам денесінің темп 2120 F  Судың қайн.нүк 1000 С Топтарға тапсырма беру. Сәскестендіру кестесіӨзара бағалау ( дескриптор бойынша)Бағалау СГ 3. Есептердің шығару нәтижелерін көрсету Оқытудың мақсаты бойынша.

    Оқулық.3: Қосымша тапсырма:1.2.



    Сабақтың соңы( 41-45мин)Әр оқушы өзіне жүктелген рөлдің міндеттерін атқарады.Жұптар формуланы қолдана отырып мысал есеп шығарады.<Object: word/embeddings/oleObject1.bin><Object: word/embeddings/oleObject2.bin>Жұптың пікірлерін тыңдау,барлық айтылған ой-пікірлерді бағалаудың мақсатына сәйкестендіру Температура дегеніміз не?Кельвин шкаласынан Цельсий шкаласына айналдыратын формуланы жаз?Күн бетінің температурасы 6000 К-ге дейін қызады. Осы температураны Цельсий шкаласына айналдыр? Кельвин шкаласы мен Цельсий шкаласын салыстыр?Суретті қысқаша түсіндір?Адам баласының өмірі үшін температураның маңыздылығы қаншама?Кері байланыс Өз көңіл күйлерін стикерге жазу. «Құпия хат» әр түрлі фигуралар тізбегі оқушыларға таратылады.

  • Сабақта қандай бөлімді қарастырдық?
  • Оқу мақсатына жету үшін біз қандай іс –әрекеттер жасадық?
  • Жұптық жұмыс түрінен алған әсеріңізбен бөліссеңіз?
  • Сөздік қорын қандай жаңа сөздермен толықтырдық?
  • Жеке жұмыс қаншылықты қиын болды?
  • БағалауЖетістік критерийлері бойынша Үй жұмысыЖаңа сөздерді жаттау. § 2. Түсінік.Рефлексия. Оқушылар қиық қағаздарға жазып береді.Сабақта маған не пайдалы болды?Сабақта маған не қызықты болды?Сабақта маған не қиын болды?


    Қосымша ақпарат
    ҚорытындылауТөмендегі бөлікті сабағыңыз туралы өз ойыңызды жазуға қолданыңыз.Өз сабағыңыз бойынша сол жақ бағандағы сұрақтарға жауап беріңіз.
    1.Сабақ барысында өзгертулер енгіздіңіз бе?2.Жүргізген жұмыс түрлері қаншалықты тиімді болды?

    Қорытынды бағалау: Ең жақсы өткен екі нәрсе?1. 2.Қандай екі нәрсе сабақты жақсартар еді? 1. 2.


    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Бекенова Мөлдір Қазбекқызы
    Жарияланған уақыты:
    2019-10-09
    Категория:
    Физика
    Бағыты:
    Сабақ жоспары
    Сыныбы:
    8 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1570647873
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999