"Қаланың жаңа келбеті" 990 тг
Қаланың жаңа келбеті
Заманауи қоғамның дамуымен қалаларымыз да өзгеріп, жаңаруда. Қаланың жаңа келбеті – бұл тек сыртқы көрініс емес, сонымен қатар оның рухы, мәдениеті және адамдардың өмір сүру сапасы. Бүгінгі күні әрбір қала өзіндік ерекшелігімен, жаңа архитектуралық жобаларымен, экологиялық тазалығымен және тұрғындардың әлеуметтік өмірімен ерекшеленеді.
1. Архитектураның эволюциясы
Кез келген қаланың келбеті оның архитектурасына байланысты. Заманауи архитектура классикалық стильдерден алыстап, жаңа технологияларды қолдана отырып, адамдардың қажеттіліктерін ескеруге бағытталған. Мысалы, соңғы жылдары әлемнің ірі мегаполистерінде «жасыл» ғимараттардың саны артып келеді. Бұл ғимараттар экологиялық таза материалдардан салынған, энергия тиімділігін арттыру мақсатында жобаланады. Олар тек сыртқы көрініспен ғана емес, сонымен қатар тұрғындардың өмір сүру сапасын арттыруға да бағытталған.
Жасыл ғимараттар ауа сапасын жақсартуға, энергияны үнемдеуге, суды қайта пайдалануға мүмкіндік береді. Мысалы, Лондон мен Дубайдағы заманауи ғимараттар күн энергиясын пайдаланып, өздерінің электр энергиясын өндіре алады. Осындай технологиялар қала тұрғындарының экологиялық жағынан таза ортада өмір сүруіне мүмкіндік береді.
2. Қоғамдық кеңістіктер
Жаңа қала келбеті, ең алдымен, қоғамдық кеңістіктердің өзгеруімен байланысты. Аулалар, саябақтар, скверлер мен жағажайлар – бұл адамдардың демалуы, қарым-қатынас жасауы, мәдени іс-шараларға қатысуы үшін қажетті орындар. Заманауи қалаларда жаяу жүргіншілер мен велосипедшілерге арналған жолдардың көбеюі, көлік ағынының азаюы – тұрғындардың өмір сапасын арттыруға бағытталған шаралар.
Қоғамдық кеңістіктердің дизайны адамдардың рухани әлемін байытады. Әсіресе, жастардың мәдени дамуына ықпал ететін орындар, мысалы, креативті хабтар, көркем галереялар, өнер алаңдары, тұрғындардың өзара байланысын нығайтады. Мұндай кеңістіктер адамдардың шығармашылық қабілеттерін оятып, мәдениетті дамытуға көмектеседі.
Қазақ әдебиеті
Баяндамалар, реферат
11 сынып
"Ахмет Байтұрсынұлы-қазақ әліпбиінің атасы" 990 тг
Рысбекова Нуршат Садуахасовна
Әдебиет зерттеуші ғалым, түркітанушы, публицист, педагог, аудармашы, қоғам және мемлекет қайраткері. Қазақ халқының 20 ғасырдың басындағы ұлт-азаттық қозғалысы жетекшілерінің бірі, қазақ тіл білімі мен әдебиеттану ғылымдарының негізін салушы, ұлттық жазудың реформаторы,ағартушы, Алаш-Орда өкіметінің мүшесі. Қазақтың біртуар азаматы Ахмет Байтұрсынұлы 1873 жылы 5 – қыркүйекте қазіргі Қостанай облысы, Жангелдин ауданындағы Сартүбек елді мекенін де дүниеге келген. Сүйегі – арғын, оның ішінде – үмбетей. Ал әріден таратсақ, Ахаң тарихта есімі мәшһүр тұңғыш тархан Жәнібекпен тусады. Жәнібек батыр Шақшақтың шобересі болса, Ахмет – Шақшақ бабаның тоғызыншы тармақтағы ұрпағы. Әкесі Байтұрсын Шошақұлы еті тірі, сергек, намысқой адам болған.
Байтұрсынұлы шығармашылық жұмысын өлең жазудан бастаған. Онда ол еңбекші халықтың ауыр халін, арман-тілегін, мұң-мұқтажын көрсетіп, жұртшылықты оқуға, білім-ғылымға, рухани биіктікке, адамгершілікке, мәдениетті көтеруге, еңбек етуге шақырады. Патшалық Ресейдің қанаушылық-отаршылдық саясатын, шенді-шекпендінің алдында құлдық ұрған шенеуніктердің опасыздығын сынады. Ақынның алғашқы өлеңдері «Қырық мысал» атты аударма жинағында 1909 ж. Санкт-Петербургте жарық көрді. Бұл кітабы арқылы қалың ұйқыда жатқан қараңғы елге жар салып, олардың ой-санасын оятуға бар жігер-қайратын, білімін жұмсайды. Ақын әрбір аудармасының соңына өзінің негізгі ойын, айтайын деген түйінді мәселесін халқымыздың сол кездегі тұрмыс-тіршілігіне, мінезіне, психологиясына сәйкес қосып отырған. Сонымен бірге А. Байтұрсынұлының ел арасына кеңнен тараған бірнеше әндері де бар: «Аққұм», «Қаракөз», «»Екі жирен», «Қараторғай»т.б. «Қырық мысал» ұлы ағартушының түбірлі, түбегейлі тәрбиелік мақсаты мен мұратынан туған өлеңді шығармалар топтамасы. Кітапқа енген қырық мысал түгелдей атақты орыс ақыны М.АКрыловтан аударылған:
Орыстың тәржіме еттім мысалдарын,
Әзірге қолдан келген осы барым.
Қанағат азға деген, жоққа сабыр,
Қомсынып, қоңырайма, құрбыларым,- дей тұрғанмен, осы қырық өлеңнің бәрі де түгелімен тіпті аударма секілді емес.
Байтұрсынұлының екінші кітабы — «Маса» (1911). Бұл кітапқа енген өлеңдерінде ақын қараңғылық, надандық, шаруаға енжарлық,