Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

«Үндістанның Тынық мұхит пен Жерорта теңізі аралығындағы сауда орталығы ретіндегі рөлі қаншалықты маңызды болды?»
Материал жайлы қысқаша түсінік: Каботаждық сауда, зебу, дәмдеуіштер, эталон термин сөздерінің мағынасын түсіндіру арқылы түрлі әдіс-тәсілдер қолдану.
Материалды ашып қарау
Сабақ жоспары

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы: 2B бөлімі – Ежелгі Үндістан: буддизмнің гүлденуі мен индуизмнің триумфіМектеп: Жамбыл орта мектебі
Күні: 10.12.2019жМұғалімнің аты-жөні: Шалдыбаева А.Х.
Сынып:5 «А»Қатысқандар саны:Қатыспағандар саны:
Сабақтың тақырыбы:«Үндістанның Тынық мұхит пен Жерорта теңізі аралығындағы сауда орталығы ретіндегі рөлі қаншалықты маңызды болды?»

Сабақ негізделген оқу мақсатыОқушылар сабақ соңына қарай не үйренгенін қалайсыз?5.4.1.3 – ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау;5.2.4.2 – ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау
Сабақтың мақсаттарыБарлық оқушылар істей алады: Ежелгі үнділердің шаруашылығын сипаттай алады


Оқушылардың көпшілігі істей алады: Ежелгі үнділердің саудасы мен керуен жолдарының бағыттарын анықтай алады


Кейбір оқушылар істей алады: Ғылымның дамуына шаруашылық пен сауданың ықпалын түсіндіре алады
Бағалау критерийлеріЕжелгі Үндістанның шаруашылық жүйесін сипаттайды;Ежелгі Үнді жеріндегі шаруашылықтың ғылымдардың пайда болуына ықпалын сипаттайды.
Пәнаралық байланысГеография, Дүниетану
Құндылықтарға баулуШығыс мәдениетіне және көзқарастарына құрметпен қарау;Шығармашылық қарым-қатынас және сын тұрғысынан ойлау;
Тілдік мақсатСабақ барысында оқушылардың төмендегі көрсетілген тілдік құзыреттілігін дамытуға мүмкіндік беріледі:
  • Тыңдалым – оқушылардың бір-бірінің жауаптарын тыңдау барысы.
  • Оқылым – тәжірибелік тапсырмалар жасау барысында тарихи деректермен және мәтінмен жұмыс.
  • Жазылым – тәжірибелік тапсырмалар орындау барысында жазбаша жұмыстар жасау.
  • Айтылым - топтарда және жұптарда талдау және мұғалімнің сұрақтарына жауап беру


  • Негізгі сөздер мен тіркестер (пәнге арналған сөздік және терминология): зебу, коботаж, эталон, дәмдеуіш.




    Алдыңғы білімНеліктен ежелгі Үндістанда индуизм буддизмнен басым болды.
    Сабақтың барысы
    Жоспарланған уақытЖоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар ескертпелерді жазыңызРесурстар


    Сабақтың басы10 мин





    1мин

    7мин



























































    2мин

    Ұйымдастыру кезеңі.Үй тапсырмасын сұрау:1. Сұрақтар қоржыны.Қалыптастырушы бағалау1.Индуизмнің қалыптасуына негіз болған? (Брахманизмнің дамуы)2.Брахманизм дінін қай ғасырда ұстады? (VI – II б.з.д.)3.Брахманизм дінінің басты құдайларын ата? (Брахма, Шива, Вишну)4.Индуизм дінін ұстанушылар қандай қасиетті жануарларға табынған? (сиыр, жылан)5.Брахма адамдарды неше топқа бөлді және мұндай топтпрды қалай атады? (3топ, каста)6.Үнділердің касталарға бөлінуі неге алып келді? (теңсіздіктің шығуына алып келді)7.Үндістанда буддизм қай ғасырда қалыптасты? (б.з.д VI ғ.)8.Буддизм дінінің негізін қалаушы кім? (Сиддхартха Гаутама)9. Гаутаманы ел қалай атай бастады? (Будда «жарық сәулелі, таза»)10.Будизмнің қасиетті кітабі қалай аталды? (Трипитака) 11.Үндістанның өзінде негізгі дін ретінде қай дін сақталды? (Индуизм)12.Ашока патша буддизмді қай ғасырда қабылдады? (б.з.д.III ғ.)13.Ашока патша буддизмді не үшін қолданғысы келді? (халықты біріктіру үшін)14.Ашока патша табынушылар үшін нелер салды? (ғибадатханалар мен монастырьлар).«ДескрипторЕжелгі Үндістандағы діни және буддизмге қатысты ұғымдарды анықтайды

    Топқа бөлу: Сөздер жазылған стикерлер (Дони, Дели, Раджпут, Вир)




    Сұрақтар қоржыны





























































    Түрлі-түсті кемелер арқылытопқа бөлу
















    Сабақтың ортасы25 мин
    2 мин



    2 мин





    6 мин











    9 мин

















    3 мин























    3 мин
    Сергіту сәті.

    Мыйға шабуыл. Берілген әріптерден жаңа сабаққа қатысты сөздерді тауып айту. (Сауда, Үнді, кеме, дәмдеуіш)

    Қысқаша шолу ретінде үнділер қандай шаруашылықпен айналысқаны туралы және қандай өндіріс көздері болғаны туралы айтылады.

    Торптық жұмыс. Постер құрастыру.1 топ – Үнділер не өсірді, не өндірді? 2 топ – Өнімдерді қалай жүзеге асырды? (Саудаға салу)3 топ – Қандай мемлекеттермен сауда жүргізді және сауда түрлері?4 топ Сауда жасау үшін не қолданды? (Таразы, метр, эталон)Қалыптастырушы бағалау . «Шапалақ» әдісі.



    1. Картамен жұмыс әр оқушы жұбымен Үнділер сауда жүргізгенін елдерді тауып, белгілеуПрактикалық тапсырманы жұптасып орындау. ДескрипторҮнділер сауда жүргізгенін елдерді тауып, белгілейді

    Қалыптастырушы бағалау: Топтық бағалау (параққа)«SMS – хабарлама»
  • «Маған ерекше ұнағаны....»;
  • «Бүгінгі сабақта мен....түсіндім, ... білдім.
  • Мені... таңқалдырды»


  • Формативтік бағалау. Сұрақ – жауап әдісі. Балалар саяхаттан қызықты ақпараттармен бөліседі. Мұғалімнің сұрақтарына ауызша жауап береді.
    Видео ролик

    Слайд





    Мұғалім сөзі







    А3 Түрлі-түсті карандаш,маркер сызғыш





















    Таратпа материал















    «SMS – хабарлама»



    Сабақтың соңы5 мин

    2 мин

    2 мин





    1 мин
    Сабақты қортындылау:Кері байланыс алу:Рефлексия: «плюс-минус- нәтиже»«П» - «плюс» - сабақ барысында өзіне ұнағанынын бәрін жазады, пайдалы ақпараттар, әдіс-тәсідер т.б«М»- «минус»- сабақта өзіне ұнамағанның барлығын жазады, жалықтырған немесе түсініксіз болған тұстарын жазады.«Н» - «нәтиже» -оқушылар өздерін таңқалдырған немесе жаңа ақпарат туралы, проблеманы шешу жолдары жайлы жазады.Үйге тапсырма және коментарии: 54 беттегі «Елестетіп көріндер» бөліміндегі сұрақтарға жауап жазып келу.



    Рефлексия: «плюс-минус- нәтиже» Стикерлер
    Қосымша ақпарат
    Саралау – Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жопарлайсыз?Бағалау – Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері, денсаулық, АКТ-мен байланыс.
    1.Топтық, жұптық жұмыстар арқылы оқушыларға өзара қолдау, көмек көрсету жүзеге асырылады.2. Барлық оқушылар : Ежелгі үнділердің шаруашылығын сипаттай алады.Оқушылардың көпшілігі : Ежелгі үнділердің саудасы мен керуен жолдарының бағыттарын анықтай аладыКейбір оқушылар : Ғылымның дамуына шаруашылық пен сауданың ықпалын түсіндіре алады1.Оқушылардың қажетті білімдерін білу мақсатында ашық сұрақтар беріледі. 2.Топтық жұмыс арқылы оқушылардың бірлескен әрекетін бақылау, 3. Кері байланыс (ауызша)4. Дайын үлгі жауап5. Әр оқушының ОМ жеткендігін анықтау үшін бағалау критерийлері мен дескрипторлар қолдану Қауіпсіздік техникасы ережелері

    Рефлексия Төмендегі бос ұяшыққа сабақ туралы өз пікіріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы Сіздің сабағыңыздың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.
    - Сабақ/оқу мақсаттары шынайы ма?- Бүгін оқушылар не білді?- Сыныптағы ахуал қандай болды?- Мен жоспарлаған саралау шаралары тиімді болды ма?- Мен берілген уақыт ішінде үлгердім бе? - Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

    Қорытынды бағамдау
    Қандай екі нәрсе табысты болды (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)?1.2.Қандай екі нәрсе сабақты жақсарта алды (оқытуды да оқуды да ескеріңіз)?1.2.Сабақ барысында мен сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі сабағымды жетілдіруге көмектесетін не білдім?




























































































    Термин сөздер (дәптермен жұмыс)Зебу – Оңтүстік Азия мен Шығыс Африкада таралған ірі қара малдың түріДәмдеуіштер – ежелгі заманнан Шығыс елдерінде өсімдіктерден алынатын азықтың дәмін жетілдіру үшін қосылатын қоспалар Каботаждық сауда – жағалауда жүзетін, бірақ ашық теңізге шықпайтын каботаждық деп аталатын кемелер арқылы жүргізілетін жағадағы теңіз саудасыДони – карботаждық саудада пайдаланатын үнді кемесіЭталон – өлшем, белгілі бір затпен салыстырылатын сапа үлгісі



    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Шалдыбаева Асемгуль Хамитовна
    Жарияланған уақыты:
    2020-02-27
    Категория:
    Дүние жүзі тарихы
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    5 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1582822161