Осы аптаның үздік көрнекіліктері
Әдебиеттік оқу. Тест жұмысы 4-сынып.
Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл сабақ жоспары негізінен жас мамандарға үлкен көме құралы болмақ. Түрлі әдіс-тәсілдерді пайдаланып, сабқты жан-жақты қызықты деңгейде өткізуге мүмкіндік береді. Берілген сабақ жоспарында оқушылардың жас ерекшелігі ескеріліп жасалынған. Сын тұрғысынан ойлау технологиясын пайдалана отырып, оқушылардың ойлау, шығаршашылық қабілеттерін дамытуға бағытталған. Сабақ барысында айқын мақсат көзделіп, сол мақсат негізінде жұмыс жасау көзделген. Сабақ соңында оқушылар мақсатқа жете алады.
Осы материалды тегін алғыңыз келеді ма?
Толығырақ
Толығырақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Осы материалды тегін алғыңыз келеді ма?
Толығырақ
Толығырақ
Жариялаған:
Чалмаксимова Гулжамал Шихмыратовна
Мақала жариялап аттестацияға жарамды тегін СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Бұл сертификат «Ziatker.kz» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!

Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!

Осы аптаның үздік көрнекіліктері
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз
Барлығы 663 959 материал жиналған
Автордың материалдары
The theme: “Spelling bee”
The aims:
• to enlarge students’ vocabulary, to improve speaking, reading skills.
• to develop students’ logical thinking, memory attention.
• to develop students’ intercultural awareness, by using speaking and listening skills to solve problems creatively.
Type of the lesson: a competition lesson
Visual aids: interactive board, slides, short video.
Organization moment.
Good afternoon dear colleagues, contestants and students. Welcome to the “Spelling bee” contest. We are really glad to see you all here today. Today is an exciting day, to me, and my talented students from 8th grades, to show their knowledge of the English language. My Dear students, I know you’ll do your best I just want to wish all of you good luck! And let the Best to win the game. Before starting our contest, let me introduce the judges and the contestants.
The Judges:
1st – Mukhametzhanova Bagira – teacher of English
2nd – Kazhybaeva Asel - teacher of English
3rd – Suleimenova Alina - teacher of English
The Contestants:
1. Konarbaeva Bibidana – 8th “A” grade
2. Tleuken Nurai - 8th “A” grade
3. Ganieva Anora - 8th “A’” grade
4. Karakozhaeva Alua – 8th “A’” grade
5. Satibaldy Almarua – 8th “B” grade
6. Kozy Lagyl - 8th “B” grade
7. Tarlabek Aisha – 8th “V” grade
8. Duisen Almira – 8th “G” grade
Contest rounds:
1 – round: is called “Spelling time”.
2-round: Break your tongue with tongue – twisters!
3-round: Word chain
4-round: Review with Kahoot.it.
The Rules of competition:
1 – этап: is called “Spelling time”.
Students will be given 10 words to spell. They’re allowed to ask questions as: Can you repeat the word, please? Which part of speech? Can you give me definition, please? Evaluation: For each correct answered word, they’ll get 1 point.
Оқу ісінің меңгерушісі
Ойындар, Сценарийлер
7 сынып
The theme: “Spelling bee”
The aims:
• to enlarge students’ vocabulary, to improve speaking, reading skills.
• to develop students’ logical thinking, memory attention.
• to develop students’ intercultural awareness, by using speaking and listening skills to solve problems creatively.
Type of the lesson: a competition lesson
Visual aids: interactive board, slides, short video.
Organization moment.
Good afternoon dear colleagues, contestants and students. Welcome to the “Spelling bee” contest. We are really glad to see you all here today. Today is an exciting day, to me, and my talented students from 8th grades, to show their knowledge of the English language. My Dear students, I know you’ll do your best I just want to wish all of you good luck! And let the Best to win the game. Before starting our contest, let me introduce the judges and the contestants.
The Judges:
1st – Mukhametzhanova Bagira – teacher of English
2nd – Kazhybaeva Asel - teacher of English
3rd – Suleimenova Alina - teacher of English
The Contestants:
1. Konarbaeva Bibidana – 8th “A” grade
2. Tleuken Nurai - 8th “A” grade
3. Ganieva Anora - 8th “A’” grade
4. Karakozhaeva Alua – 8th “A’” grade
5. Satibaldy Almarua – 8th “B” grade
6. Kozy Lagyl - 8th “B” grade
7. Tarlabek Aisha – 8th “V” grade
8. Duisen Almira – 8th “G” grade
Contest rounds:
1 – round: is called “Spelling time”.
2-round: Break your tongue with tongue – twisters!
3-round: Word chain
4-round: Review with Kahoot.it.
Әдістемелік бірлестік жетекшілері
Сыныптан тыс жұмыс
8 сынып
Ex.2 p.74. Gist listening. Checking comprehension.
Answers:
Lucy dislikes the picture because she thinks the face is a bit strange, as if a child painted it.
Ex.3 p.74. Classifying phrases. “Who said these phrases?” Role-play. Students write the key phrases into their copybooks.
Answers:
Lucy says all the phrases.
Ex.4 p.74.Conveying the meaning of new items. Blank-filling. Students will be given worksheets. Then they will read their answers turn by turn as in a dialogue.
Answers:
Look = see here, to pay attention.
Looks = appears to be, to say how smth. appears in real.
Look like = resemble, using this phrase we compare the thing with another thing.
Looks as if = + sentence, compared with an action.
1) look
2) looks
3) looks like
4) looks like
5) look
Ex.5 p.74. Odd one out. Work on a white board.
Answers:
1) look as if
2) like
3) looks
4) looks like
5) like
Ex.6 p.74. Creative exercise. Speaking in a form of a dialogue. Imagine that you’re in an art gallery. You can see these pictures again. Can you say your doubts about these pictures, now?
Жаңартылған бағдарлама
Ашық сабақ
8 сынып
Осы аптаның үздік
көрнекіліктері
көрнекіліктері