Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Ашық сабақ. "Діннің құрылымы мен функциясы"
Материал жайлы қысқаша түсінік: Бұл тақырыпты 9 сыныптарға өткіздім. Сабақ жақсы деп бағаланды.
Материалды ашып қарау
Сабақтың тақырыбы: Діннің құрылымым мен функциясы.Сабақтың мақсаты: Білімділік: Діндердің қызметтерінің негіздерін ашып көрсете отырып оқушылардың дүниетанымын кеңейту, діннің құрылымы негізінде қоғамдағы діни ағымдарды ажыратып ой-өрістеріне, сана сезімдеріне т. б қабілеттерді жастардың бойына сіңіру.Тәрбиелік: Сынып оқушыларын діннің қызметімен таныстыра отырып, діни салауаттылығын көтеру арқылы рухани-адамгершілік қасиеттерге баулу.

Сабақтың түрі: Ашық сабақСабақтың құрылымы:1. Ұйымдастыру кезеңі (оқушылармен сәлемдесу, түгендеу)2 Мұғалім сөзі: 3 Қорытынды

Бір Аллаһ болсын жүректеӨзгеге кетпе сатылыпЖаратқанды білмеген,Адамзат сипат мақұлық.Соңғы жылдары лаңкестіктің бір түрі – діни экстремизм кеңінен таралуда. Діни ұйымдар басқа мемлекеттің сыртқы және ішкі саясатына, адамдардың психологиясына әсер етуде, қауіпті сипат алып келеді. Оның қауіптілігі сол, діни экстремистік ұйымдар қандай да бір елдегі қалыптасқан тәртіпті бұзуға әрекет жасайды және бұл істе өзінің қатарына жастарды тартуы. Елбасымыз халыққа жолдауында айтылғандай:«Ұлттық қауіпсіздік» Тәуелсіз мемлекетіміздің өмір сүруінің басты кепілдігі болса, оны қорғау әрбір қазақстандықтардың қасиетті борышы болып табылады. Елбасымыз Н. Ә. Назарбаевтың «Дініміз –Ислам, түбіміз –түрік, мәзһабымыз – имам Ағзам» - деген сөзін жаңғыртуымыз керек.































































































































Тақырыбы:

Мақсаты : А) Оқушыларға адалдық және имандылық туралы мәлімет бері. Ә) рухани- адамгершілік тәрбие беру. Б) үлкенді сыйлау, құрмет көрсету , сыйластық пен кішіпейілділік қасиеттерін үйрету.Сабақ түрі : эксурсия сабақӘдісі : Ауыл имамымен сыр- сұхбат, жыр- қоржын, тарихи тағылымдар, дін туралы мағлуматтар, сұрақ- жауаптар.Көрнекілігі : «Ислам өрениеті» газеті, «Имам» журналы Пән аралық байланыс : дінтану, тарих, әдебиет, өзін- өзі тануСабақ барысы : І. Ұйымдастыру кезеңі.Оқушыларды түгелдеу.Ауыл мешітіне саяхат экскурсия мақсатымен таныстыру.ІІ. Кіріспе сөз. «Діни тұрақтылық- қоғам қауіпсіздігінің кепілі»- мұғалім. Бүгінгі тәрбие сағатының тақырыбы : «Ислам тағылымы» арнайы осылай тақырыпты алдым, өйткені Абай атамыздың адам бойындағы болатын жақсы қасиеттердің барлығы мұсылман дінінен алуға болады. Шыны керек адалдыққа , кішіпейілдікке , иамндылыққа , өтірік айтпауға , зорлық- зомбылыққа жасамауға , бірлік пен ынтымаққа , үлкендерді сыйлап құрметтеуге тәрбиелеудің бірден- бір жолы мұсылман дінін оқып білу , танысу. Сабағымызды бастамас бұрын өткенге яғни ата- бабаларымыз бастан кешірген оқиғаларға үңілсек , Кеңес одағы тұсында дінді келеке етіп, дінге деген көзқарастар өте нашар болды. «дін- апиын» деген де сөздер айтылып , мешіттер бұзылып , ел ата- бабасына құран бағыштай алмай қалған кезде де болған. Еліміз егемендік алғаннан бері құдайға шүкір жоғалғанымыз табылып, салт- дәстүріміз«Шаттық шеңбері» тренинг – 7-8 сынып оқушылары «Жүректен жүрекке»

ІІІ. Жыр- қоржын. «Ислам- дінім» авторы : Марал Хантөреқызы

Мерлан:Күн келеді көмектеспес жиғаның,Ара түсер терген иманың.Парыздарды жас кезінен өте де,Сауапты істен өз- өзіңді тыймағын!

Перизат:Алла сөзі, ұмтыл Кәрім Құранға.Оны оқысаң, келер сабыр , шыдам да.Міндеттерін орындаған мүміндер Аллаға әркез жағар , болар ұнамда.

Әділ:Жақсы сөйлеп, ойлан әсем тілектен.Амал жасап, шын ниетпен , жүрекпен.Дін туралы айтар болсақ, осы орай ,Ислам діні құралған бес тіректен.

Әлібек :Ислам діні болғандықтан таза дін.Шаршамастан , насихаттап жазамын.Қияметте ең бірінші сұралар,Жүрек нұры , рухы азығы- намазың.

Нұрдана :Намазсыз жан екі өмірде қиналад,Намазбенен жанға азық жиналад.«Көздің нұры» ,- деген Расул Мұхаммед,Өйткені бұл- шүкірі көп ғибадат.

Нұрбақыт :Отыз күнге ішіп- жеуден тыйылған.Бір Аллаға серік қоспай , сыйынған ,Бар үшінші тірегің, ол- ораза.Оны ұстасаң, қорықпайсың қиыннан.

Нұржауған :Байланысы адам менен Алланың,Бейді Алла : «Тек мен үшін арнадың».Өзі берер , сауабын да өзі өлшепНәпсің басып, сауаптан құр қалмағын.

Мая :Зекеті жоқ өмірдегі байлығың,Ақыретте азап пенен қайғы- мұң.Қияметте сол байлығың жылан боп,Оралатын мойыныңа жайды ұғын!

Жандос : Алла алдында бір әкім де, бастық та,Ұшыратпай өз- өзіңді өастыққа,Зекетіңді беріп жүргін ұмытпай,Болмас үшін, жоқшылық та, аштық та.

Бақыт :Қажылыққа қаржыларын қимаған,Ақыретте көп сұрақты жинаған.Ниетттің де шынайысы болса егер,Оған сонда жәннатты Алла сыйлаған.

ІҮ. Дін туралы оқушылардың ой- пікірлері.- Пәтуа. «Халал туралы»- Төлепбергенова Нұрай- Дініңді біліммен таниық- Сейітқасымова Нұрай- Адалдық ердің ісі- Әбшеева Аружан

Ү. Жыр қоржын. «Аллаға күшті сенімім»- шәкіров Бағберген.

ҮІ. Сөз ауыл имамы : ---------------------------------------- атаға беріледі.

ҮІІ. Оқушылардың ауыл имамы сұрақ :1- сұрақ :Ислам дінінің қандай бағыттарын білесіз?

2- сұрақ :Ауылға ислам дінінің насихаттауын қалай жүргізесіз?

3- сұрақ :Ауыл мешітіне келіп , жұма намазға кімдер қатысады. Ауыл жастарының жұма намазға қатысуына көңіліңіз тола ма?

4- сұрақ :Намазды қай уақыттан бастаған жөн ?

5- сұрақ :Қазіргі қыздардың хиджап киіп жүруі туралы не айтасыз?

ҮІІІ. Ата- аналарға тапсырмалар :1-тапсырма :Балаңыз жас кезінен намаз оқуды бастады, сіздің оған пікіріңіз қандай ?

2 -тапсырма :Отбасында ислам діні туралы балаларыңызға қандай тәлім- тәрбие бересіз?

3 -тапсырма :Балаңыздың дінге дұрыс көзқарасын қалыптастыруда қандай жұмыс жүргізесіз?

4- тапсырма :«Ұрлық түбі- қорлық» дегенді балаңызға қалай түсіндіресіз?

5-тапсырма :Ораза ұстайсыз ба? Бес парыздың қайсысын орындап жүрсіз?

ІХ . Оқушылардың жеке шығармашылық жұмысы

Оқушылардың Ислам дін туралы эссе және өздерінің пікір ой толғауын тыңдау.

Х. Қорытындылау.

«…Иман сақтауға қорықпас жүрек, айналмас көңіл, босанбас буын керек. Яғни (оқу арқылы таныған) иманы бар деуге ғылымы жоқ, я алдағанға, я азғырғанға, я бір пайдаланғанға қарап: ақты қара деп, я қараны ақ деп, өтірікті «шын» деп ант ететұғын кісіні не дейміз? Алла өзі сақтасын! Әрнешік білмек керек, жоғарғы екі түрліден басқа иман жоқ»,- деп қорытады Абай. Бүгінгі тәрбие сағатымызды аяқтаймыз. Келесі кездескенше сау-саламатта болыңыз.





































Мақсаты: Оқушылардың Ислам діні туралы білімдерін кеңейту. Пәк дініміз Исламның ел тарихындағы рөлін көрсете отырып, оқушыларды имандылыққа тәрбиелеу.Жоспары: I.Кіріспе. Дөңгелек үстелді ашу. Б.Боқпаев дінтану пәнінің мұғалімі.II. Ой толғамдар.III. Ауыл имамы Ұзақбай Сұлтанға сөз беру.IV. Викториналық сұрақтар.V. Дөңгелек үстелді қорытындылау.Барысы:I. Кіріспе. Б.Боқпаев дінтану пәнінің мұғалімі. -Армысыздар қадірлі ұстаздар, оқушылар! Мектептің оқу-өндірістік жоспарына сәйкес Ислам әлеміне саяхат атты дөңгелек үстелді өткізгелі отырмыз. Осы шарамызға барлықтарыңызда қош келдіңіздер! Мұндағы мақсатымыз: Оқушылардың Ислам діні туралы білімдерін кеңейту пәк дініміз Исламның ел тарихындағы рөлін көрсете отырып,оқушыларды имандылыққа тәрбиелеу. Кешімізге ауыл имамы Ұзақбай Сұлтан ағаларыңыз қатысқалы отыр. Барлықтарыңыз осы кеште белсенділік танытып, атсалысуларыңызды сұраймын.Жүргізуші: Құрметті ұстаздар, оқушылар! Ислам әлеміне саяхат атты шағын кешімізді ашамыз. Аласапыранға толы еліміздін тарихына халықтың қалпы мен ұлттың болмысына таразы көзбен қарайықшы. Сонда біз тапқанымыздан жоғалтқанымыз қол жеткізгенімізден айырылып қалғанымыз көп екеніне, еліміз азып, жеріміз тозып, мәдениетіміз, тіліміз жоғалардай күйге жеткенімізге көз жеткіздік. Комунистік партияның атейстік насихаты дінімізге кесірін тигізді. Адамдар құдайға, бір-біріне деген сенімдерін жоғалтып діни тәрбиенің өз бетімен кеткендігі де шындық. Ал, шын мәнінде діннің діни тәрбиенің адам өмірінде маңызы зор.1-оқушы. Ислам- Алланың діні. Бұл діндегілерді «Мұсылмандар» деп атайды. Ислам діні жер бетіне тек тазалық пен тәртіп, адамдар арасына достық, әділдік қалыптастырады. Мұсылмандар ислам шарттарын орындайды.2-оқушы. «Алланың өзі де рас, сөзі де рас» Алланың өзі де рас, сөзі де рас,Рас сөз ешуақытта жалған болмас.Көп кітап келді Алладан, оның төртіАлланы танытуға сөз айырмас.Аманту оқымаған кісі бар ма? Уәктубиһи дегенмен ісі бар ма? Алла өзгермес, адамзат күнде өзгерер, Жарлық берді ол сіздерге, сөзді ұғарға. Замана, шаруа, мінез күнде өзгерді, Оларға кез-кезімен нәби келді. Қағида шариғаты өзгерсе де, Тағриф Алла еш жерде өзгермеді. Күллі махлұқ өзгерер, Алла өзгермес, Әһлі кітап бұл сөзді бекер демес. Адам нәпсі, өзімшіл мінезбенен, Бос сөзбенен қастаспай, түзу емес. Махаббатпен жаратқан адамзатты, Сен де сүй ол Алланы жаннан тәтті. Адамзаттың бәрін сүй бауырым деп, Және хақ жолы осы деп әділетті. 3-оқушы. Пайғамбарымыз Мұхаммед с.ғ.с.: «Рухани азық жинаңдар, оның ең жақсысы-діндарлық» - деген екен. Дүние жүзінің ұлы адамдары ислам дінінің қасиетін мойындап, ол туралы құнды пікірлер қалдырған. Батыстың ақын-жазушылары Исламның жербетінде теңдесі жоқ дін екенін жырлап кеткен. Оған Гете, Пушкин,Толстой, Бунин сияқты тұлғалардың мұралары дәлел. 4-оқушы. «Дін- ғылымның атасы» Дін- ғылымның атасы,Ғалым- діннің баласы,Дін- ғылымның көкесі!!!Ғылым да бар, дін де бар,Адам ата өлмесін,Ақырзаман келмесін,Қол қусырып құдайғаҒылым мен дін, бірге бар! 5-оқушы. Абай атамыз «Алланың өзі де рас, рас сөз ешқашанда жаман болмас»,-деген. Ы Алтынсариннің: «Бір Алланың атымен,кел балалар оқылық»,-деген сөзі өмір бойы айтылып келеді. Пайғамбарымыз Мұхаммед с.ғ.с.-өмір сүрген, өмір сүріп жүрген және өмір сүретін адам баласының ең ұлысы. Алланның жолымен жүруді қалаған әр мұсылманПайғамбарымыздың өмірбаянын, тіршілігін жақсы біліп, оның ізімен жүруі тиіс. Ислам дінінің қасиетті мекені- Мекке. 6-оқушы. «Бес парыз» Болған соң мойнымдағы бас қарызым, Айтайын өтер-өтпес досқа арызым. Жәннатқа жақсы істермен жарысайық, Орындап мұсылманның бес парызын. Иманды баға жетпес нұрға бала, Ақылды адам одан құр қала ма? Дүниені әркімдерге-ақ берген Раббым- Дінді тек берер сүйген құлға ғана. Ендеше, дін тірегі- намаз дейді, Намазбен пенде Алладан пана іздейді. Құлшынып құлшылығын арттырғандар- Құранан ешқашан да ара үзбейді. Тұтпаса уағымен Оразаны- Адамның тәні толып, жаны азады. Тұрмаса тізгінделіп тіл мен нәпсі Тозақтың сенде дей бер бар азабы. Парызды сонан соңғы- Зекет дейді, Қолыңа нелер келіп, не кетпейді. Бергенің береке болып ахиретте Жұмақтың биігіне жетектейді. Алланың түссе саған назары асыл, Сүймейсің бос мақтанмен сөз аласын, Инша Аллах қабыл болса қажылығың- Анаңнан туылғандай тазарасын! Жаратқан «бай», «кедей» деп жіктемейді, Жалқаулық, сараңдыққа құп демейді. Тыйым жоқ бес парызда, бізге Алла- Келместі қолымыздан жүктемейді Жүргізуші: Ешбір жеке тұлғаға телінбейтін қазақтың қара өлеңі әу баста былай дейді:Дүние бір қисық жол бұраңдаған,Бақ қайтса, басқа дәулет құралмаған.Күніне мың пәлеге жолықсаң да,Сонда да күдер үзбе бір Алладан! Сөз кезегін Аманияз мешітінің имамы- Ұзақбай Сұлтан ағаға берейік. Оқушылар өздерінің сұрақтарын қояды. Жүргізуші: Кезекті викториналық сұрақтарға берейік, экранға назар аударайық!Ислам дінінің негізін салған кім?Мұхаммед пайғамбар Ислам дінінің бес парызыКуәлік сөзін айту;Намаз оқу;Ораза ұстау;Зекет беру;Қажылыққа бару.Құранда неше сүре бар?Құранда 114 сүре бар.Мұсылмандарда қандай мерекелер бар?Рамазан айт, Құрбан айт мейрамы, Мәуліт мерекесі, Қадір түні.Ең ұзақ сүре?286 аяттан тұратын «Бақара» сүресіЕң көп таралған діндер?Будда, Ислам, Христиан.Қорытындылау.Жүргізуші: «...Иман сақтауғақорықпас жүрек, айналмас көңіл, босанбас буын керек. Яғни (оқу арқылы таныған) иманы бар деуге ғылымы жоқ, я алдағанға, я азғырғанға, я бір пайдаланғанға қарап:ақты қара деп, я қараны ақ деп, өтірікті «шын» деп ант ететұғын кісіні не дейміз? Алла өзі сақтасын! Әрнешік білмек керек, жоғарғы екі түрліден басқа иман жоқ», -деп қорытады Абай. Ислам әлеміне саяхатты аяқтаймыз. Келесі кездескенше сау – саламата болыңыздар.





















Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Альчурина Назгуль Дуйсембаевна
Жарияланған уақыты:
2019-01-24
Категория:
Дінтану
Бағыты:
Сабақ жоспары
Сыныбы:
9 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1548344464
2222
333
444
555
666
7
888
999