Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

111
Ислам, ғылым және мәдениет
Материал жайлы қысқаша түсінік: бұл сабақты дінтану пәнінен дәріс беретін барлық ұстаздар сабақ жоспары ретінде қолдануға болады.Сабақтың құрылымы жақсы құрылған,оқушылардың сабаққа деген қызығушылықпен қарайтындай бірнеше тапсырмалар жасалған.
Материалды ашып қарау
Пән: Зайырлылық және дінтану негіздеріМұғалімнің аты-жөні: Орумбаева А.

Күні:Сынып: 9 ә,г,д.Оқушы саны:
ІV тарауӘлемдік діндер
Сабақтың тақырыбы§19.Ислам, ғылым және мәдениет
Жалпы мақсатҒылымның, мәдениеттің, өркениеттің дамуындағы ислам дінінің өзіндік ықпалы туралы ақпарат алмасу.Ислам діні тек қана ислам қағидаларды орындау ғана емес сонымен қатар білімді болуға ізденуге жалпы тәрбиелі болуға шақыру екенін ұғындыру.
Күтілетін   нәтижеАта-бабамыздан келе жатырған ислам дініміздің хақ дін екеніне және оның әр түрлі секталардан аулақ екеніне көз жеткізу.
Әдіс- тәсілдерМиға шабуыл, әңгіме, өздік жұмыс, диалогтік оқыту, кластер, эссе
РесурстарОқулықҚР Конституциясы, ҚР «Дін туралы заңнамасы», таратпа ақпарат.
Сабақ барысы
1.Ұйымдастыру кезеңі
  • Оқушылармен амандасу;
  • Сыныпта психологиялық ахуал орнату;
  • ІІ.Үй тапсырмасын сұрау1.Матуриди мектебінің ерекшелігі неде?2.Матуриди мектебінің ислам әлеміндегі орны қандай?3.Сопылық мектеп қай жерлерде кеңінен таралды?
    ІІІ.Жаңа сабақМұғалімнің іс-әрекеті Оқушының іс-әрекеті
    Қызығушылықты ояту«Ислам дін ғана емес, ол-біздің мәдениетіміз»Н.Ә. Назарбаев«Ғылым үйрену-әрбір мұсылман ер кісіге де, мұсылман әйелге де парыз» Мұхаммед пайғамбар.Өлсе өлер табиғат, адам өлмес  Ол бірақ қайтіп келіп, ойнап – күлмес  «Мені» мен «менікінің» айрылғанын  «Өлді» деп ат қойыпты өңкей білмес. А. ҚұнанбаевТыңдайды
    І.Мұғалім баяндамасыИсламнан хабары жоқ адамнан дін жайлы сұрайтын болсақ, тіпті намаз оқитын адамның өзі дінге деген түсінігін намаз, зекет, жаназа, ораза шеңберінен асыра сипаттап бере алмайды. Олардың пайымдауынша Аллаһ Тағала мұсылмандардан тек намаз оқуын, садақа беруін ғана сұрайтын секілді. Аллаһ ризалығы үшін білім алуды олар әлбетте алдыңғы қатардағы міндеттерге қоймайды. Өкінішке орай, қазіргі уақытта бұл жағдай кейбір жастарымызда байқалады. Дін жолына түскеннен кейін, негізгі оқуларын естерінен шығарып, намазға, діни дәрістер алуға ғана ерекше мән беріп жатқанын көресің.Аллаһ Тағала Пайғамбарымызға (с.ғ.у) ең алғаш әмір бергенде оған намаз оқы, зекет бер немесе ораза ұста демеген. Алла тағала Пайғамбарға (с.ғ.с.)  «Оқы»деп әмір берген: «Сондай жаратқан Раббыңның атымен оқы! Ол адам баласын ұйыған қаннан жаратқан. Оқы! Ол Раббың аса ардақты. Сондай қаламмен үйреткен. Ол адамзатқа білмеген нәрсесін үйреткен» («Ғалақ» сүресі, 1-5-аяттар).Ескере кететін жайт,  Құран Кәрімнің  670 жерінде ілім жайында баян етіледі. Адамға білім алудың қаншалықты сауап екендігін Пайғамбарымыздың (с.ғ.с.) мына бір хадистерде баян еткен:- «Кімде-кім Аллаһ ризалығы үшін білім алуға шықса, қайтып келгенше Аллаһ жолында болады»- « бір сағат алған білімнің сауабы мың ракаған оқыған нәпіл намаздан артық»- «Кімде-кім білім іздену жолына түссе, онда Аллаһ оған Жәннәтқа апарар жолды жеңілдетеді», деп айтқан.Оқушылар мәтінді оқып шығады, өз ойларын атады.Оқушы сұраққа жауап береді.мұғалімнің көмегімен ой қорытады, нақты шешімге келеді.

    IІ кезең. Сізге керек мың бір дерек.(Оқушылар тың мәліметтермен танысып, дәптерлеріне жазып алады.)Мұсылмандар кітап басу, жер өңдеу технологиясымен жерді қолдан суғару, жел диірмені, компас, шыны өндіру, мата шығару, бау-бақшалар өсіру, цифрді ойлап табу, қалалар салу, ақша мен чек шығару, сауда жүйесін құру және тағыда басқа қоғамдық салалардың дамуына ерекше үлес қосты.Мұсылман ғалымдары жаңа ғылым салаларын ашты. Олардың еңбектері философия, әлеуметтану, медицина, география, тарих, математика, химия, оптика, физика, фармацевтика және т.б ғылым салаларында қазіргі күнге дейін қолданылып келген оқулықтар мен анықтамаларға айналды.Әл-Бирунидың «Сфера жайындағы» кітабының аударылуы өз кезегінде астрономия саласындағы жаңалық болды.Экватордың ұзындығы халифа маун кезінді 40 мың км деп алғаш рет өлшенді. Алғашқы әлем картасы сызылды..Қан айналымын ашқан Ибн Нәфис болғанына қарамастан бұл атақ ұзақ жылдар бойы ағылшын В. Гарвейге беріліп келген.Ар-Рази-алғаш рет фармацевтикаға сынап дәрілік майын кіргізген ғалым.Оқушы ойланып, сұрақ бойынша өз ойын айтады.кластер жасайды

    Жауап береді.

    ІІІ кезең. Жұмбақ сурет сыры.Осы тапсырма арқылы өмірмен байланыс жүзеге асады«Діннен адастырар теріс ағымдар» бейнебаян көрсетуОйша барыстың суретін салу. Оқушылар салған суреттерін бір-біріне көрсетеді. Бұл жерде әркімде әр түрлі суреттер пайда болады.Әрі қарай мұғалім Барыстың суретін тақтаға іліп қояды, немесе мултимедияданда көрсетуге болады. Енді оқушылар тақтада ілініп тұрған суретке қарап салыңдар деген тапсырма береді. Енді сурет салу оқушыларға оңайға түседі, бәрінің суреттеріне жаңа рең кіреді. Әрі қарай мұғалім бұл әрекеттерді істетудегі мұғалім ойы не деген сұрақ қояды? Оқушылар топ болып ақылдасып әр оқушы ойлана бастайды, әр түрлі ойлар, пікірлер айтылады. Соңына оқушылар мынандай қорытындыға келді: Егерде қоғамда белгілі бір дін өкілдері сені өз орталарына шақырса, онда сенің ол діннің таза екеніне көз жеткізуің керек, Яғни суретті қарап отырып салғанда сен белгілі бағытпен салдың емес пе, сол сияқты кез келген діннің қағидалары жариялылық күйінде бар адамға белгілі болуы керек, Сонда ғана адасушылыққа жол бермеуге болады деген қорытындыға келеді.Оқушы тапсырманы орындайды

    IV Кезең.Төмендегі суретті пайдалана отырып бүгінгі сабақты өз бетіңше қорытындыла.Мұғалімнің тапсырмасын орындайдыСыни тұрғыдан ойланады

    Бағалау.

  • Бағалау номинациясымен таныстыру.
  • Шебер ұйымдастырушы” топ басшысы.Озық ойлы” топ басшысы.
    Номинация бойынша топ басшысы бағалайды.
    Үй тапсырмасы1 тақырыпты оқып шығып, сұрақтарға жауап бер.Күнделіктеріне жазады


     Рефлекция  

    Кері байланыс, сауалнама толтыру:
  • Бүгінгі сабақ саған түсінікті болды ма?
  • Қандай сұрақтар қиындық туғызды?
  • Қандай сұрақтар жеңіл болды?
  • Өзіне бүгінгі сабақтан не алдың?
  • Оқушы сауалнама толтырады
    мұғаліммен кері байланыс орнатады











































    18- тақырып. Ислам, ғылым және мәдениет1-тапсырма. Көп нүктенің орнына тиісті сөздерді қойып, мәтінді толықтырИслам діні ғылымға қандай баға береді? Исламның ғылым мен өркениет тарихындағы орны. Ислам білім ғылымды жоғары орынға қояды. --------------- табиғатты зерттеуге, ойлауға, өзінің ақыл-ойын, қиялын ұштауға шақырады. -------------------- өсиеттер де ғылым, біліммен айналысу адам өмірінің басты мақсаты екенін негіздейді. Сондықтан тарихта мұсылмандардың ғылымның математика, астрономия, география, химия, медицина, физика сияқты салаларына қосқан үлестері мол болды. Сонымен қатар ислам шариғатты құқықтық мәдениетінің жоғарғы сатысына көтерді. Сакралды және зайырлы, --------------- заң шығару мәселелерінде аймақтық және ұлттық ерекшеліктерді, жергілікті салт-дәстүрді есепке ала білді. Ортақ мәселелрді нақты жағдайлармен үйлестіре отырып шешімін табуға икемді етті. Ислам өзіндік өркениет қалыптастырған, жалпы адамзатқа еркін ойлауды ---------- табиғи еркі екендігін танытты. Ислам діні ---------және мәдени тұғыр, ---------- болмыстық негізі ретінде де қазақ елі үшін маңызға ие. Қазақстан тарих ---------- қалыптасқан өзінің салт-дәстүрін, әдет-ғұрыпын сақтай отырып, мұсылман әлемінің ажырамас бір бөлшегі болды. Оның мұсылмандық ерекшелігінде діни кеңпейілділік пен рухани келісім, идеологиялық тұтастық анық байқалады. Ислам дінінің адамзат тарихындағы орны қандайИсламның Батыс мәдениетінің дамуына ықпалы. Ислам Батыс мәдениетінің дамуына үлкен әсерін тигізді. Көптеген зертеушілер --------- антикалық өркениеттің жетістіктерінің сақталуына мұсылман ойшылдарының еңбектері айтарлықтай әсер еткендігін айтады. Әсіресе ---------- жылдары ислам ғалымдары әлемде жетекше орынға ие болып, математика, физика, --------------------------- медицина сияқты нақты ғылымдармен бірге, гуманитарлық және қоғамдық ғылымдардың дамуына үлес қосқанын атап көрсетеді2-тапсырма.1.Ислам діні және әлем тақырыбында пікір алмасу ұйымдастырыңдар2.Ислам дінінің маңызын сызбаны толтыру арқылы әңгімелесіңдер











































































    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Орумбаева Айгуль Алтынбаевна
    Жарияланған уақыты:
    2019-01-23
    Категория:
    Дінтану
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1548255943
    2222
    333
    444
    555
    666
    7
    888
    999