Материал туралы қысқаша түсінік
«А. Байтұрсынов атындағы №5 жалпы білім беретін мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Тақырыбы:
«Біз табиғатты қорғаудамыз»
1 «Ә» сынып жетекшісі Нуралиева Гулмира
Бөлім: Бірлік және ынтымақ
Педагогтің Т.А.Ә. Нуралиева Гулмира
Күні: 02.12.2024ж
Сынып: 1 «Ә» сынып Қатысушылар саны: 19
Қатыспағандар саны:
Сабақтыңтақырыбы Біз табиғатты қорғаудамыз
Сабақтыңмақсаты Табиғат аясындағы өз әрекеттеріне және қоршаған ортаға байланысты адам қылықтарына баға бере білуге дағдыландыру.
Құндылықтарды дарыту Табиғат аясында өзін дұрыс ұстауды,экология ережелерін қайталап,табиғатқа аяушылық сезіммен қарауды үйрету;
Сабақтыңбарысы
Сабақтыңкезеңі/ уақыт Педагогтіңәрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар
Сабақтың басы 1Ұйымдастыру кезеңі
1.1 Сахналық көрініс. Музыкалық сүйемелдеумен балаларға саябақ,орман тоғайлар бейнеленген слайдтарды көрсетті. Сол сәтте орманшы келеді.Балалар қонақты қарсы алады. -Бізге қонаққа келген кім,қалай ойлайсыңдар? Орманшы балаларды орманға қонаққа шақырады. Саяхатқа барамыз, Орманға бет аламыз.
Қараңдаршы,айнала Қандай ғажап,тамаша!
1Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру Оқушы өз ойларын ортаға салады.
Оқушы жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу
Оқушы өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді ҚБ «Жұлдызша»
Тақырыптық суреттер
Сілтеме
де
суреттер
Сабақ
тың ортасы 2.1Қойылым
Орманға жақсы ниетпен келдіңдер ме,әлде жаман ойларың бар ма? –деп орманшы балалардан сұрайды.Орманда өзін дұрыс ұстау ережелері туралы балалардың білімдерін тексеретінін хабарлайды.Әртүрлі жағдайларды оқып,дұрыс жауаптары үшін балаларға жаңғақ сыйлайды.
1-жағдай Сендер орман ішінен саңырауқұлақ көрдіңдер,бұл шынайы ақ саңырауқұлақ па,әлде тек соған ұқсайтын саңырауқұлақ па,білмейсіңдер,қандай іс-әрекет қолданасыңдар? 1.Тұрған орнында қалдырамын.
2.Кесіп алып,өзіммен бірге алып кетемін. Орманшының сұрағына жауап береді.
3.Ата-анамнан немесе достарымнан сұраймын. 4.Дәмін татып көруге әрекеттенемін. 2-жағдай Сен орманға жидек теру үшін бардың.
1.Бәрін қатарынан жұла беремін.
2.Піскен жидектерді ғана бір-бірден теремін. 3.Жидектерді көп-көптен бұтағымен қоса жұламын.
3-жағдай Орманда серуендегеннен кейін,көп қоқыс қалдықтары қалғанын байқаған кездегі сендердің іс-әрекеттерің.
1.Жерге көміп тастаймыз.
2.Үйге алып кетіп,қоқыс жәшігіне лақтырамыз. 3.Қағаздарды өртейміз.
4.Онсыз да қоқыс көп деп,бәрін өз орнында қалдырамыз. Балалардың іс-әрекеттерді дұрыс болған жағдайда суреттегі шеңберлерді қызыл түспен,бұрыс жағдайда жасыл түспен бояу керектігін түсіндіріп,жұмыс дәптеріндегі тапсырманы өз бетімен орындауды тапсырады.
Сергіту сәті. Қане,қатар тұрайық,
Бойымызды жазайық,
Қаздарға біз ұқсайық,
Мойнымызды созайық,
Секірейік,шулайық,
Қояндарға ұқсайық,
Армансыз бір секіріп,
Көзден ғайып болайық.
Орманшы балаларға «Ормандағы жабайы» атты тиін оқиғасын баяндап береді.
-Өлең сендерге қандай әсер қалдырды?
-Бала неліктен тиінге ұнамады?
Орманның әр жерінде орманшының тыйым салу белгілері ілінген.Орманшы балаларды бір белгіден бір белгіге жетелеп,білімдерін тексереді.
Өздерінің пікірлерін білдіріп,әртүрлі жағдайларда өзін дұрыс ұстау әрекеттерін атайды, сұрақтарға жауап береді. Дұрыс жауаптарды таңдайды,түсіндіреді. Өз беттерімен тапсырманы орындайды. Орындау барысында өз ойларымен бөліседі. Өлең мазмұнына с қимылдар жасайды.
1.Ағаштардың қабықтарын зақымдама. 2.Саябақтарда,орманда,көгалда гүлдерді жұлма. 3.Піскен жидектерді жинағанда,бұтақтарын бүлдірме. 4.Саңырауқұлақтарды таптама. 5.Ормандағы өрмекшінің торын бұзба,өрмекшіні өлтірме. 6.Көбелектерді,инеліктерді,бақа да жәндіктерді аулама. 7.Ұяларды бұзба! 8.Жабайы аңдарға жақындама. 9.Орманда,саябақта тыныштық сақта. 10.Қураған шөптерді өртеме. 11.Орманға,саябаққа,өзен бойына қоқыс қалдықтарын тастама. Орманшы балаларды мақтап,тиіннің атынан жаңғақ толған себетті сыйға тартады. Көздерін жұмуды ұсынады: «Дөңгелейміз,айналамыз, Бақшамызға ораламыз»
Балалар, біз табиғат туралы өлең шумақтар білеміз!
Амирхан:
Табиғатты қорғау үшін бәріміз,
Күресейік, бір - бір ағаш егейік.
Текке отырмай, жасымыз бен кәріміз,
Таза ауа үшін терімізді төгейік.
Айару:
Сүйейік табиғатты аялайық,
Біз одан жақсылықты аямайық.
Анадай табиғаттың аясында,
Жадырап жас балаша дем алайық!
Мирас:
Табиғатым - аманатым
Табиғатым, тіршілігім, ырысым,
Сенсіз менің тарылады тынысым.
Биік - биік тауларыңа қарасам,
Алшаң басып, түзеледі жүрісім.
Айқаракөз:
Сенсің менің тазалығым, тұнығым,
Сенсіз менің үзіледі үмітім,
Сен бар жерде жыр тұнады көңілге,
Сен бар кезде құлшынамын өмірге.
Әлихан:
О, адамзат аялашы, қорғашы,
Өзің туып, өзің өскен ортаны.
Келе жатыр талай сәби өмірге,
Ең болмаса соның жайын ойлашы.
Айнамкөз:
Мен қазақпын жылқы мінез қайсарлы,
Жақсы, жаман айыратын байсалды.
Туған жерім, табиғатым деп бүгін,
Асау тайың бар әлемге жар салды.
Айсұлтан:
Ей, ағасы, іні менен бауырлар,
Мен айтатын сөздеріме құлақ сал,
Табиғат пен адам егіз емес пе,
Өкінерсің кетсе егер келмеске.
Айлин:
Бар байлығым қоршап тұрған даламда,
Бау - бақшалы әсем гүлді қаламда.
Қолда барда алтыныңды қадір тұт,
Қолдан шығып кеткенен соң қайғы жұт.
Бақтыбай:
Менің ойым көк аспанды бауларда,
Заңғар - заңғар көк майсалы тауларда.
Өзіңді - өзің ұстап беріп жауларға,
Көр соқырым бір күніңе алданба.
Айнұр:
Қатты болса сөзім егер кеше гөр,
Көк майсалы бауларыңды кеше бер.
Өз бақытың, өз қолыңда тұрғанда,
Белді буып бекем шешім шеше көр.
Елдос:
О, адамзат аман жүргің келсе егер,
Қарап тұрма несібең ғой қара жер.
Табиғаттың тазалығын сақтағын,
Азаматтық борышыңды ақтағын.
Айару:
Тал отырғыз, көгалдандыр еліңді,
Үлес қосып, нәр берсейші жеріңе.
"Мал қалғанша, тал қалсыншы" деген ғой
Соны түсін аманат бұл атадан.
Әмірбек:
Ата - баба елі үшін аттанған,
Сол кездерде бізге сеніп сақтаған.
Ұрпақтардан - ұрпақтарға мұра етіп,
Қазақ жерін қарашықтай сақтаған.
Жалғасбек:
Ата - баба рухына бас иіп,
Сөз етемін, бақ табам.
Үміт артқан жас ұрпақтың өкілі,
Мен екенмін, бүгінгі күн мақтанам.
Нұрсұлтан:
Жаса, жайна уланбасын жер әлем,
Бастамашыл ағаларым көреген.
Туған жерім, табиғаты деп бүгін,
Мен інің - ем жолдарыңды демеген.
Мақсат:
Сеніміңді ақ жүрекпен ақтаймын,
Туған жерім, топырағын баптаймын.
Сеніміне ата - баба дақ салмай,
Табиғатты таза етіп, әлемімді сақтаймын.
Әли:
Мен ұлыңмын аманатқа берікпін,
Бабалардан ұлылықты көріп шын.
Жар саламын бар әлемге айқайлап,
Туған жерім Қазақстан көріктім!
Қорытынды.
Табиғат-тіршіліксің тұнып тұрған! Сен-күнсің! Көтерілген күліп қырдан. Сен-көлсің!
Сен-орман!
Сен-бұлақсың!
Адамды сұлулыққа құнықтырған!
Адамзат-болашақта бейбіт,таза ғаламшарда өмір сүруі тиіс. Демек ғаламшардың қауіпсіздігі-біздердің қолымызда! Бағалау критериі
Табиғат аясындағы өз әрекеттеріне жауап бере алады;
Дескриптор:
Қоршаған ортаны күтіп, өсімдіктерге зиян келтірмеуге міндетті
Дескриптор
Дескриптор:
Қоқыс жатқан аймақты тазалап, табиғатқа қамқорлық жасайды ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
ҚБ «Жұлдызша»
ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады
ҚБ «Өзін-өзі бағалау»
Ақпараттық мәтін
Үлестірмелі қағаздар
Сурет
тер
Тірек-сызба
лар
Кесте
ҚБ парағы
Сабақ
тың соңы
Сабақты қорытындылау
Кері байланыс
Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады
Кері байла
ныс