Артқа қайту / Материалдар / Біз табиғатты қорғаудамыз
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз

Біз табиғатты қорғаудамыз

Материал туралы қысқаша түсінік
«А. Байтұрсынов атындағы №5 жалпы білім беретін мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесі Тақырыбы: «Біз табиғатты қорғаудамыз» 1 «Ә» сынып жетекшісі Нуралиева Гулмира Бөлім: Бірлік және ынтымақ Педагогтің Т.А.Ә. Нуралиева Гулмира Күні: 02.12.2024ж Сынып: 1 «Ә» сынып Қатысушылар саны: 19 Қатыспағандар саны: Сабақтыңтақырыбы Біз табиғатты қорғаудамыз Сабақтыңмақсаты Табиғат аясындағы өз әрекеттеріне және қоршаған ортаға байланысты адам қылықтарына баға бере білуге дағдыландыру. Құндылықтарды дарыту Табиғат аясында өзін дұрыс ұстауды,экология ережелерін қайталап,табиғатқа аяушылық сезіммен қарауды үйрету; Сабақтыңбарысы Сабақтыңкезеңі/ уақыт Педагогтіңәрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар Сабақтың басы 1Ұйымдастыру кезеңі 1.1 Сахналық көрініс. Музыкалық сүйемелдеумен балаларға саябақ,орман тоғайлар бейнеленген слайдтарды көрсетті. Сол сәтте орманшы келеді.Балалар қонақты қарсы алады. -Бізге қонаққа келген кім,қалай ойлайсыңдар? Орманшы балаларды орманға қонаққа шақырады. Саяхатқа барамыз, Орманға бет аламыз. Қараңдаршы,айнала Қандай ғажап,тамаша! 1Оқушыларды сабақтың тақырыбы және мақсатымен таныстыру Оқушы өз ойларын ортаға салады. Оқушы жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу Оқушы өз болжамдарын айтып, талқылау жүргізеді ҚБ «Жұлдызша» Тақырыптық суреттер Сілтеме де суреттер Сабақ тың ортасы 2.1Қойылым Орманға жақсы ниетпен келдіңдер ме,әлде жаман ойларың бар ма? –деп орманшы балалардан сұрайды.Орманда өзін дұрыс ұстау ережелері туралы балалардың білімдерін тексеретінін хабарлайды.Әртүрлі жағдайларды оқып,дұрыс жауаптары үшін балаларға жаңғақ сыйлайды. 1-жағдай Сендер орман ішінен саңырауқұлақ көрдіңдер,бұл шынайы ақ саңырауқұлақ па,әлде тек соған ұқсайтын саңырауқұлақ па,білмейсіңдер,қандай іс-әрекет қолданасыңдар? 1.Тұрған орнында қалдырамын. 2.Кесіп алып,өзіммен бірге алып кетемін. Орманшының сұрағына жауап береді. 3.Ата-анамнан немесе достарымнан сұраймын. 4.Дәмін татып көруге әрекеттенемін. 2-жағдай Сен орманға жидек теру үшін бардың. 1.Бәрін қатарынан жұла беремін. 2.Піскен жидектерді ғана бір-бірден теремін. 3.Жидектерді көп-көптен бұтағымен қоса жұламын. 3-жағдай Орманда серуендегеннен кейін,көп қоқыс қалдықтары қалғанын байқаған кездегі сендердің іс-әрекеттерің. 1.Жерге көміп тастаймыз. 2.Үйге алып кетіп,қоқыс жәшігіне лақтырамыз. 3.Қағаздарды өртейміз. 4.Онсыз да қоқыс көп деп,бәрін өз орнында қалдырамыз. Балалардың іс-әрекеттерді дұрыс болған жағдайда суреттегі шеңберлерді қызыл түспен,бұрыс жағдайда жасыл түспен бояу керектігін түсіндіріп,жұмыс дәптеріндегі тапсырманы өз бетімен орындауды тапсырады. Сергіту сәті. Қане,қатар тұрайық, Бойымызды жазайық, Қаздарға біз ұқсайық, Мойнымызды созайық, Секірейік,шулайық, Қояндарға ұқсайық, Армансыз бір секіріп, Көзден ғайып болайық. Орманшы балаларға «Ормандағы жабайы» атты тиін оқиғасын баяндап береді. -Өлең сендерге қандай әсер қалдырды? -Бала неліктен тиінге ұнамады? Орманның әр жерінде орманшының тыйым салу белгілері ілінген.Орманшы балаларды бір белгіден бір белгіге жетелеп,білімдерін тексереді. Өздерінің пікірлерін білдіріп,әртүрлі жағдайларда өзін дұрыс ұстау әрекеттерін атайды, сұрақтарға жауап береді. Дұрыс жауаптарды таңдайды,түсіндіреді. Өз беттерімен тапсырманы орындайды. Орындау барысында өз ойларымен бөліседі. Өлең мазмұнына с қимылдар жасайды. 1.Ағаштардың қабықтарын зақымдама. 2.Саябақтарда,орманда,көгалда гүлдерді жұлма. 3.Піскен жидектерді жинағанда,бұтақтарын бүлдірме. 4.Саңырауқұлақтарды таптама. 5.Ормандағы өрмекшінің торын бұзба,өрмекшіні өлтірме. 6.Көбелектерді,инеліктерді,бақа да жәндіктерді аулама. 7.Ұяларды бұзба! 8.Жабайы аңдарға жақындама. 9.Орманда,саябақта тыныштық сақта. 10.Қураған шөптерді өртеме. 11.Орманға,саябаққа,өзен бойына қоқыс қалдықтарын тастама. Орманшы балаларды мақтап,тиіннің атынан жаңғақ толған себетті сыйға тартады. Көздерін жұмуды ұсынады: «Дөңгелейміз,айналамыз, Бақшамызға ораламыз» Балалар, біз табиғат туралы өлең шумақтар білеміз! Амирхан: Табиғатты қорғау үшін бәріміз, Күресейік, бір - бір ағаш егейік. Текке отырмай, жасымыз бен кәріміз, Таза ауа үшін терімізді төгейік. Айару: Сүйейік табиғатты аялайық, Біз одан жақсылықты аямайық. Анадай табиғаттың аясында, Жадырап жас балаша дем алайық! Мирас: Табиғатым - аманатым Табиғатым, тіршілігім, ырысым, Сенсіз менің тарылады тынысым. Биік - биік тауларыңа қарасам, Алшаң басып, түзеледі жүрісім. Айқаракөз: Сенсің менің тазалығым, тұнығым, Сенсіз менің үзіледі үмітім, Сен бар жерде жыр тұнады көңілге, Сен бар кезде құлшынамын өмірге. Әлихан: О, адамзат аялашы, қорғашы, Өзің туып, өзің өскен ортаны. Келе жатыр талай сәби өмірге, Ең болмаса соның жайын ойлашы. Айнамкөз: Мен қазақпын жылқы мінез қайсарлы, Жақсы, жаман айыратын байсалды. Туған жерім, табиғатым деп бүгін, Асау тайың бар әлемге жар салды. Айсұлтан: Ей, ағасы, іні менен бауырлар, Мен айтатын сөздеріме құлақ сал, Табиғат пен адам егіз емес пе, Өкінерсің кетсе егер келмеске. Айлин: Бар байлығым қоршап тұрған даламда, Бау - бақшалы әсем гүлді қаламда. Қолда барда алтыныңды қадір тұт, Қолдан шығып кеткенен соң қайғы жұт. Бақтыбай: Менің ойым көк аспанды бауларда, Заңғар - заңғар көк майсалы тауларда. Өзіңді - өзің ұстап беріп жауларға, Көр соқырым бір күніңе алданба. Айнұр: Қатты болса сөзім егер кеше гөр, Көк майсалы бауларыңды кеше бер. Өз бақытың, өз қолыңда тұрғанда, Белді буып бекем шешім шеше көр. Елдос: О, адамзат аман жүргің келсе егер, Қарап тұрма несібең ғой қара жер. Табиғаттың тазалығын сақтағын, Азаматтық борышыңды ақтағын. Айару: Тал отырғыз, көгалдандыр еліңді, Үлес қосып, нәр берсейші жеріңе. "Мал қалғанша, тал қалсыншы" деген ғой Соны түсін аманат бұл атадан. Әмірбек: Ата - баба елі үшін аттанған, Сол кездерде бізге сеніп сақтаған. Ұрпақтардан - ұрпақтарға мұра етіп, Қазақ жерін қарашықтай сақтаған. Жалғасбек: Ата - баба рухына бас иіп, Сөз етемін, бақ табам. Үміт артқан жас ұрпақтың өкілі, Мен екенмін, бүгінгі күн мақтанам. Нұрсұлтан: Жаса, жайна уланбасын жер әлем, Бастамашыл ағаларым көреген. Туған жерім, табиғаты деп бүгін, Мен інің - ем жолдарыңды демеген. Мақсат: Сеніміңді ақ жүрекпен ақтаймын, Туған жерім, топырағын баптаймын. Сеніміне ата - баба дақ салмай, Табиғатты таза етіп, әлемімді сақтаймын. Әли: Мен ұлыңмын аманатқа берікпін, Бабалардан ұлылықты көріп шын. Жар саламын бар әлемге айқайлап, Туған жерім Қазақстан көріктім! Қорытынды. Табиғат-тіршіліксің тұнып тұрған! Сен-күнсің! Көтерілген күліп қырдан. Сен-көлсің! Сен-орман! Сен-бұлақсың! Адамды сұлулыққа құнықтырған! Адамзат-болашақта бейбіт,таза ғаламшарда өмір сүруі тиіс. Демек ғаламшардың қауіпсіздігі-біздердің қолымызда! Бағалау критериі Табиғат аясындағы өз әрекеттеріне жауап бере алады; Дескриптор: Қоршаған ортаны күтіп, өсімдіктерге зиян келтірмеуге міндетті Дескриптор Дескриптор: Қоқыс жатқан аймақты тазалап, табиғатқа қамқорлық жасайды ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады ҚБ «Жұлдызша» ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады ҚБ «Өзін-өзі бағалау» Ақпараттық мәтін Үлестірмелі қағаздар Сурет тер Тірек-сызба лар Кесте ҚБ парағы Сабақ тың соңы Сабақты қорытындылау Кері байланыс Тақырып бойынша не білетінін, не білгісі келетінін, не білгенін жазады Кері байла ныс
Материал ақылы
Осы материалды тегін алғыңыз келеді ма?
Толығырақ
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Мақала жариялап аттестацияға жарамды тегін СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Бұл сертификат «Ziatker.kz» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Қазақстан тарихы 6 сынып БЖБ
990 ₸
Ахметовна Алия Орынбаева
2018-12-03
11739
1
Бастауыш буында математика пәнінен ...
990 ₸
Айнаш Жанат
2023-04-08
1520
1
Ашық сабақ тақырыбы: Holidays 5 ...
990 ₸
Калыкбаевна Пакизат Айынова
2019-10-28
1106
1
Футбол допты алып жүру. Ашық сабақ....
990 ₸
Мөлдір Сексенбаева
2019-12-05
1041
1
Тіл және Алаш идеясы
990 ₸
Кайыржанкызы Гулдана Коленкин...
2023-05-19
974
1
Информатика 5-сынып БЖБ №2 3-тоқсан
990 ₸
Аты-жөні енгізілмеген
2025-03-13
55
1
Қазақстан тарихы 6 сынып БЖБ
990 ₸
Ахметовна Алия Орынбаева
2018-12-03
11739
1
Бастауыш буында математика пәнінен ...
990 ₸
Айнаш Жанат
2023-04-08
1520
1
Ашық сабақ тақырыбы: Holidays 5 ...
990 ₸
Калыкбаевна Пакизат Айынова
2019-10-28
1106
1
Футбол допты алып жүру. Ашық сабақ....
990 ₸
Мөлдір Сексенбаева
2019-12-05
1041
1
Тіл және Алаш идеясы
990 ₸
Кайыржанкызы Гулдана Коленкин...
2023-05-19
974
1
Информатика 5-сынып БЖБ №2 3-тоқсан
990 ₸
Аты-жөні енгізілмеген
2025-03-13
55
1
Автордың материалдары
1979-1985 жылдар аралығындағы «қырғи-қабақ соғысы» оқиғаларының ерешеліктері қандай?
990 тг
Мизамов Аманбек Камалович
29 Қаңтар 2025
97
0
Пәні Дүниежүзі тарихы Мектеп: «№5 А.Байтұрсынов атындағы ЖББМ»КММ Мұғалім: А.Мизамов Күні: 11.12.2023ж Сынып: 9 «А» Қатысушылар саны: Қатыспағандар саны: Бөлім: Екі полюсті әлемнен көп полюсті әлемге Сабақтың тақырыбы: 1979-1985 жылдар аралығындағы «қырғи-қабақ соғысы» оқиғаларының ерешеліктері қандай? Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаты: 9.3.2.3 тарихи фактілер мен картаға сүйене отырып, әскери-саяси одақтар НАТО және ВШҰ-ның қарсылығын сипаттау; 9.3.2.5 аймақтық шиеленістердің себептері мен салдарын тұжырымдау; 9.3.1.4 тұлғаның тарихтағы рөлін бағалау Сабақтың мақсаты Саяси оқиғалардың мазмұнын ажыратады Саяси оқиғалардың салдарын талдау және бағалау Сабақтың барысы Сабақтың кезеңі/ уақыты Педагогтің әрекеті Оқушының әрекеті Бағалау Ресурстар Ұйымдастыру Өзін-өзі тексеру Өткен білімді еске түсіру (Ұ). Ұйымдастыру кезеңі: 1. Оқушылармен амандасу, түгендеу. 2. Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру. Мұғалім карикатураны көрсетеді және сабақ тақырыбының арасындағы байланысты табуды сұрайды. Карикатураны түсіндіріңіз. 1. Карикатураның мәнін талдау арқылы қарастырылатын кезеңдегі негізгі саяси оқиғаларды түсінуге жетелеңіз. 2. Оқушылармен бірге сабақтың мақсаттарына талдау жасаңыз. Терминдерге анықтама беріңіз. Оқушылар өз ойларын ортаға салады. Оқушылар жауаптары арқылы жаңа тақырыпқа көшу Мадақтау Бағалау: бастапқыда оқушылар өз анықтамаларын айтады, содан кейін оқушылар презентациядағы терминдер анықтамасымен өзін-өзі тексереді Жаңа білім Мұғалім 1979-1983 жылдардағы АҚШ пен КСРО оқиғаларын сипаттай отырып, қырғи- қабақ соғыстың негізгі оқиғаларын қысқаша ашады. Оқушыларға видеоролик көрсетіледі Мұғалімнің міндеті - екі алып державаның қарсыластығын көрсету, осылайша оқушыларға әлемнің ядролық соғысқа жақындығын түсіндіру. Мұғалім оқушыларды екі топқа бөліп,”қырғи-қабақ» соғыстың негізгі оқиғаларын КСРО және АҚШ көзқарастары арқылы талдауға тапсырма береді. 1.Топтық жұмыс.Қырғи-қабақ соғыстың негізгі оқиғалары. 1.Корей соғысы 2.Вьетнам соғысы 3.Кариб дағдарысы 4.Ауған соғысы 2.Жұптық жұмыс.Оқушылар жұп болып картадан бір социалистік.бір капиталистік елді табуға тырысады. 3.Жеке жұмыс. «Тұлғаны таны» ойыны. Оқушылар суреттегі тұлғаны тауып,оның бүгінгі тақырыпқа қатысын сипаттайды. Мәтінмен жұмыс Мәтіннен негізгі идеяны анықтайды оқушылар НАТО мен ВШҰ арасындағы қарама -қайшылықты талдайды. Саяси оқиғалардың себептерін анықтайды Саяси оқиғалардың мазмұнын ашады Саяси оқиғалардың салдарын талдайды және бағалайды НАТО мен ВШҰ арасындағы қарама-қайшылықты сипаттайды. ҚБ Мұғалім оқушылар жауабын мұқият тыңдап кері байланыс беріп отырады «Ең үздік жауап» «Алақан-жұдырық» «Жұлдызшалар» Ақпараттық мәтін Дүниежүзі картасы Кесте Тақырыптық суреттер Бекіту Сабақты қорытындылау 4 сурет 1 жауап ойыны. Оқушылар ребусты шешу арқылы бүгінгі сабақты қорытындылайды. Сабақтың тақырыбын қорытындылау «Ең үздік жауап» Ақпараттық карточка Кері байланыс АҚШ халқынан КСРОға, КСРО халқынан АҚШқа хат жазу. Оқушылар қырғи-қабақ соғысы туралы өз ойларын жазады. Оқушылар бағалай критерийлерімен өз деңгейлерін бағалайды А4, конспект
Дүние жүзі тарихы
Сабақ жоспары
9 сынып
Математиканың біздің өмірдегі маңызы
990 тг
Кулымбетова Динара Байбосыновна
17 Қаңтар 2025
160
0
Математиканың біздің өмірдегі маңызы Математика – объектілердің қасиеттері мен байланыстарын бейнелейтін математикалық моделді зерттейтін адамзаттық білімнің аймағы. «Математикалық модел адам ойынан туындай отырып, объективті зерттеу пәні ретінде жасалуы – керемет! Оның қасиетін тану арқылы біз нақты өмірді бейнелейтін моделдің қасиетін тани аламыз» деп В.А.Успенский жазып кеткен. Сонымен қатар, математика – ғылымдардың ең басты тілі ретінде нақты әлемнің құбылыстарын сипаттайтын әртүрлі тәсілдердің ең қолайлысын көрсетеді. Математика – бұл бір ерекше әлем. Сырт көзге ол тек мылқау сандар мен суық есептен ғана жаралған құрғақ дүние болып көрінеді. Бірақ оның ішкі сырларына сүңги білген адамға өзіндік айырықша әсемдіктері, пән сапалық түйіндері, қиялға қанат байлап, ойға қуат құятын, айналаңдағы жалғыз дүниеге жан бітіріп, құдіретті құбылыстары дайын тұр. Математика адамға Алланың сыйлаған бір құдіреті. Міне, осы әлемнің қызығынан құр қалмайын деп іштей ышқыныңыз, мақсат қойыңыз. Жан-дүниеңізді бұрыңыз. Математиканың ғылымдағы орны Математиканың нақты ғылымдар саласында алатын орны орасан зор. Математика – ғылымдардың іргетасы. Математикасыз физика, химия, тіптен биология салаларын елестету мүмкін емес. Математиканы кез келген ғылым саласына енгізсеңіз, оған жан бітіп, бойына қан жүгіреді. Ол бізді қоршаған ортаны танып – білуге, заңдылықтарын анықтауға мүмкіндік береді. Табиғи құбылыстардың сипатын математика тілі арқылы моделін құрып, болашақтағы құбылыстың күйін болжай аламыз. Математикалық есептердің қағаз жүзінде ғана қалып қоймай, жан бітіп, іске асуын кез келген жерден көре аламыз. Мысалы, біз күнде мініп жүрген көлік, компьютерлер, ұялы телефондар, тіпті біз тұрып жатқан зәулім үйлерді де айтуға болады. Құрылыс пен сәулет өнері адамның алғаш пайда болуынан басталған көне кәсіп. Ғасырлар ауысса да ол бізбен бірге дамып, жетілуде. Құрылыс саласының өзіне тән ережесі, тәртібі және нормативтік құжаттары болады. Соған сәйкес әрбір құрылысшы кірпішті қалай қалау керек, оның нормасы қандай болады деген сияқты құрылыс технологиясын меңгеруі қажет. Сондай-ақ жобаны оқи білуі керек. Бір нысан мен екінші бір нысанның ерекшелігін білу, технологияны, адамды орнымен пайдалану, алған білімді тиімді жұмсай білу, дәл, нақты есептей білу керек. Яғни математикадағы масштабты жақсы түсініп, оны практикада қолдана білу қажет. Медицина мен денсаулық сақтау саласында да көптеген есептеулер жүргізіледі. Мәселен, медициналық құрылғыларды жасау барысында адам денсаулығына зиян келмес үшін математикалық есептеулер жүргізіледі. Тіптен ауа райын зерттеудің өзі математикалық моделсіз жүзеге асырылмайды. Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні: математикалық есептеулердің арқасында, бүгінгі технологияларға қол жеткізіп, қауіпсіз үйлер салып, ғарышты зерттеп, мәдениетімізді дамытудамыз. Математикалық есептеулерсіз әлем тіптен басқаша болар еді! Математика ақыл ойды дамытады Математика адамның интелектуалды қабілеттерін дамытады. Сол қабілеттерге тоқталып кетейік. Жалпылау қабілеті. Белгілі бір оқиғаны жалпы тәртіптің көрінісі ретінде қарастыру. Дербес құбылыстардың жалпы құбылыс барысындағы жеке рөлін анықтау. Талдау қабілеті. Өмірлік қиын жағдайаттарда дұрыс таңдау жасап шешім қабылдау. Заңдылықтарды анықтау қабілеті. Логикалық тұрғыда ойлау және негіздеу. Тез ойлану және шешім қабылдау. Алдын-ала жоспарлау қабілеті. Алдын-ала бірнеше қадамдарды жоспарлап шешім қабылдау. Абтракты ойлау. Жоғарыда айтылған қабілеттердің даумуы үшін математикалық әдіс қолданатын дәлдігі, тәртібі және логикасы басым болатын білімнің барлық салаларын айтып отырмын. Интелектуалды қабілеттерді дамыту үшін қиын есептер жинағын алып шығару міндетті емес, математикалық әдістер қолданылатын логикалық сөз жұмбақтарды шешіп, интелектуалды ойындарды ойнауға болады. Математиканың тағы бір құдіреті – онымен шұғылданған адамның бойында осы айырықша қабілеттердің біртіндеп қалыптасуына үлкен септігін тигізеді. Математика адамды ой еңбегіне тәрбиелейді. Сондықтан, достар, математикадан қашпау керек, оны сүю керек! Бұл математиканы оқуға дайндықтың ең алғы шарты. Есептердің шешімін таба отырып – баланың ойлау жүйесінің дамуына ықпал етіп, өмірдің кез келген жағдайында дұрыс шешім таба алуға тәрбиелейді. Қазақ халқының ежелгі баспанасы – киіз үйдің құрылымы да тұнып тұрған математика. Математикалық тұрғысынан қарағанда киіз үй негізі 3 бөліктен тұрады. Уықтары параболаның бір бөлігі. Шаңырағы, табаны шеңберлер. Цилиндр орнықты фигура болғандықтан киіз үйдің пішіні соған сәйкестендіріліп жасалған. Киіз үйдің есігі тік төртбұрыш. Кереге арасы ромб. Киіз үйдің шаңырағынан дәл ортасынан табанына түсірілген биіктігі едендегі шеңбердің центрімен дәл келеді де, симметрия осін береді. Бүкіл жан-жануарлардың баспаналары дөңгелек, сфера пішінді болатындығы белгілі. Мысалы, аю, қасқыр апандары дөңгелек үңгір етіп жасалады. Апанның ауыздары оңтүстік—шығысқа қарап қазылады. Торғайдың, құстардың ұясы да сфера пішінді болады. Міне қазақтың киіз үйі де, осындай заңдылық бойынша жасалған. Кереге жоғары жағына қарай тартыла береді де, уық арқылы күмбезге айналып кетеді. Киіз үйдің негізгі өлшемдері ерекше пропорциялы болып келеді. Киіз үй пішінінің айналу беттерін, яғни, дөңгелек болуы бұрыштардың болмауы киіз үйдің көркемдігін арттыра түседі. Ендеше, бұрышы жоқ киіз үйдің ішіндегі ауа тұрақты түрде алмасып отырады. Киіз үйді ойлап шығарудың өзі ақиқат ғылымға негізделген. Міне, даналық! Қорытынды Математика және нақты ғылымдар адамзаттың ақыл-ойының дамуына үлкен үлесін тигізеді. Ақыл-ойы дамыған адамдар жаңа технологиялар ойлап тауып, адамзаттың өмір сүру жағдайын жақсартады. Әрине, бұл математикамен айналыспайтын, гуманитарлық салада жүрген адамдардың интелекті төмен деген сөз емес. Жақсы әдеби кітаптар оқып та өзімізді дамыта аламыз. Бірақ, бұл жеткіліксіз. «Егер ақылды болғың келсе, көп оқы!» тіркесіне «және математикамен айналыс!» деген жолдарды қосқым келеді. Гуманитарлық сала мен нақты ғылымдар бір-бірін толықтырып отырады. Гуманитарлық саланың жақсы мамандары базалық деңгейде нақты ғылыммен айналыспағандықтан, шешім қабылдауда қателіктер жіберіп жатады. Ал жақсы математикатер, технологтар абстрактілі әлемге кіріп кетіп, нақты әлеммен байланыс үзіп алып жатады. Барлық «жақсы» нәрселердің өз мөлшерінде болғаны абзал. Ежелгі математик тұлғалар өлең де жазған. Мысалы Омар Һаям, әл-Фараби, Ұлықбек, тіпті XIX ғасырдағы Софья Ковалевская,... тіпті, Вейерштрасстың «Математик – ақын болмаса, белгілі бір жетістікке жете алмайды» деген сөздері де бар. Бастауыш және орта мектепте біз мейілінше оқушыларға жан-жақты әмбебап білім беруіміз керек. Ал, жоғарғы мектепте Назарбаев Зияткерлік мектептеріндегідей таңдау жасатып, өз жан дүниесіне жақын саламен айналыстырғанымыз жөн.
Математика
Мақала
Барлығы
Жаһандық құзыреттілік - уақыт талабы
990 тг
Сахов Абзал Аидарханович
17 Қаңтар 2025
210
0
Жаһандық құзыреттілік - уақыт талабы Жаһандық құзыреттілік (ЖҚ) дегеніміз — жергілікті, ғаламдық және мәдениетаралық проблемаларды зерттеу, басқалардың көзқарасы мен дүниетанымын түсіну және бағалау, әртүрлі мәдениетке жататын адамдармен ашық, тиісті деңгейде және тиімді өзара әрекеттесу, ұжымдық әл-ауқат пен тұрақты даму үшін әрекет ету қабілеті. Бізге жаһандық құзыреттілік не үшін қажет? Көпмәдениетті қо ғамдастықпен үйлесімде өмір сүру үшін. Жаһандық құзыреттілік бойынша білім беру қоғамдағы мәдени хабардарлық мен сыйластыққа құрылған әрекеттестікке ықпал етуі мүмкін. Жаһандық құзыреттер — бұл нақты дағдылар емес, қазіргі және болашақ ұрпақтың өміріне әсер ететін кез келген проблемаларды шешуге қатысу қолданылатын білім, білік, көзқарас пен құндылықтардың үйлесімі. Қазіргі ғаламдық табиғаттағы өзгерістерге, климаттың өзгеруіне, шөлейттену, су айдындарының таяздануына деген көзғарас мекетеп қабырғасында оқылатын пәндер арқылы түсіндіріліп сыни қарауға бағытталмақ. Осы орайда сөзіме тиек еткім келгені — аталған пән бойынша өткізілген мұғалімдерге арналған арнайы курс бағдарламасы. «Жаһандық құзыреттер» арнайы курсы сәуір айыныі 03-14 аралығында Ақмола облысы, Бұланды ауданына қарасты Макинск қаласында өткізілді. Курсты ұйымдастырған «Өрлеу» БАҰО» АҚ Ақмола облысы бойынша кәсіби даму институты. Курс жетекшісі — аға оқытушы Самуратова Рауза Тукеновна бізге екі апта бойында осы пән бойынша дәріс берді. Тыңдаушылар Бурабай және Бұланды ауданының мұғалімдері. Бұл пән өмірлік жағдайда кез-келген жағдаяттарда кездесетін болғандықтан, тыңдаушы ретінде әр білім ошағынан жиналған ұстаздар да әр пәннің мұғалімдері. Оның ішінде қазақ тілі мен әдебиеті, тарих, химия, биология, еңбекке баулу сынды пән мұғалімдері болса, сонымен қатар мектеп директорлары, оқу-тәрбие ісінің меңгерушілері, педагог-психологтар да тыңдаушы ретінде қатысты. Қазіргідей алуан түрлі, өзара байланысты және өзгермелі әлемде оқушылардың есеюі экономикалық, әлеуметтік, мәдени, цифрлық, демографиялық, экологиялық және кейде эпидемиологиялық факторлардың ықпалымен жүзеге асады. Жаһандық ауқымдағы тәуекелдер мен қарама-қайшылықтар жастар үшін жаңа мүмкіндіктерді ұсынады, сонымен қатар жаңа проблемаларды да туындатады. Жаһандық проблемаларды шешу үшін халықаралық ынтымақтастық, оның ішінде қатысушылардың әрқайсысының жаһандық құзыреттілігі қажет.
Барлығы
Мақала
10 сынып
Осы аптаның ең үздік материалдары
Қазақстан тарихы 6 сынып БЖБ
990 ₸
Ахметовна Алия Орынбаева
2018-12-03
11739
1
1-сыныпқа арналған Түзету-дамыту жоспары
990 ₸
2021-03-31
8962
1
Ғылыми жоба 5-6 сынып "Пайыздар біздің өмірде"
990 ₸
Умирбаевна Гульжайнар Байгужина
2019-01-04
5365
1
Қазақ тілінен Инклюзивті 6 сыныпта өткен ашық сабақ
990 ₸
2018-11-30
5047
1
дүниетану пәнінен тест 3 сынып
990 ₸
2019-01-09
4434
1
"Жұлдызды аспан" 4- сынып
990 ₸
2020-04-25
3670
1
Жиындардың бірігуі мен қиылысуы
990 ₸
Кияковна Эльмира ивышева
2018-12-04
3046
1
2023-2024 оқу жылындағы тәрбие жұмысының талдауы
990 ₸
Аты-жөні енгізілмеген
2024-06-05
2821
1
Олимпиадные задания по математике для 1 класса
990 ₸
Медебайқызы Алтын Осипова
2019-03-27
2559
1
Научный проект "Волшебные слова"
990 ₸
Бахтыбаевна Менсулу Исмайлова
2019-12-22
2502
1
Ашық сабақ "Шәкәрім мен Абай шығармаларындағы үндестік", 10 сынып
990 ₸
2019-04-05
1757
1
Бастауыш буында математика пәнінен функционалды сауаттылықты дамытуға арналған тапсырмалар (1-4 сынып)
990 ₸
Айнаш Жанат
2023-04-08
1520
1
Ашық сабақ тақырыбы: Holidays 5 сынып
990 ₸
Калыкбаевна Пакизат Айынова
2019-10-28
1106
1
Футбол допты алып жүру. Ашық сабақ. 4 сынып
990 ₸
Мөлдір Сексенбаева
2019-12-05
1041
1
Тіл және Алаш идеясы
990 ₸
Кайыржанкызы Гулдана Коленкина
2023-05-19
974
1
5 класс. Суммативное оценивание за раздел VI. «Культура одежды» , VII. «Мир фантазии»
990 ₸
2023-01-23
900
1
Краткосрочный план урока русской литературы по теме "А.П.Чехов «Толстый и тонкий»"
990 ₸
2022-11-03
724
1
Қазіргі мектептегі инновациялық менеджмент
990 ₸
mmm nnn Қолданушы
2023-11-15
617
1
"КРЕАТИВТІ 3D МОДЕЛЬДЕР ЖАСАУ" элективті курс (10-11сынып)
990 ₸
Аты-жөні енгізілмеген
2024-08-02
372
1
Баскетбол ойын ережесі. Допты алып жүгіру. Допты себетке тастау
990 ₸
Аты-жөні енгізілмеген
2025-03-12
73
1
Информатика 5-сынып БЖБ №2 3-тоқсан
990 ₸
Аты-жөні енгізілмеген
2025-03-13
55
1
Біліктілікті арттыру курстары
Сыни ойлау бойынша магистратураға кешенді дайындық
Курс ұзақтығы:
10 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
19,900 тг
Спикер: Әбдікәрім Ақнұр
Әбдікәрім Ақнұр сыни ойлау пәні бойынша тәлімгер
Аналитикалық ойлау бойынша магистратураға кешенді дайындық
Курс ұзақтығы:
10 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
19,900 тг
Спикер: Қадырова Арна Талғатқызы
Қадырова Арна аналитикалық ойлау пәні бойынша тәлімгер
Ағылшын пәнінен магистратураға кешенді дайындық
Курс ұзақтығы:
78 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
39,900 тг
Спикер: Нұртаева Айым Жұмаханқызы
Нұртаева Айым Жұмаханқызы - НИШ-ті аяқтап, Польшада білімін жетілдірген. IELTS баллы: 7.5
Цифрлы ұстаз
Курс ұзақтығы:
72 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
19,990 тг
Спикер: Рахымбаев Айдын
Ziatker.kz - аттестацияға кешенді дайындау орталығынын сарапшысы Дінтану ғылымдар магистрі Тарих пәні мұғалімі “Таратуға лайықты идеялар” жобасының ұйымдастырушысы “Ми күтімі” кітабының авторы
Авторлық бағдарламаны әзірлеуді үйрену
Курс ұзақтығы:
80 академиялық сағат
Қатысу жарнасы:
35,000 тг
Спикер: Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы
Беристемова Нұржамал Қосымтайқызы - Ұстаз тілегі ғылыми әдістемелік орталығының бас эксперті.Ziatker.kz орталығының білім бөлімінің басшысы. 1-11 сыныптар аралығындағы "Цифрлық сауаттылық" оқулық авторларының бірі.Мұғалімдерге курс, семинар, конференциялар өткізу тәжірибесі - 6 жыл