Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

Ағылшын тілі бойынш ашық сабақ
Материал жайлы қысқаша түсінік: Шетел тілін үйрету үдерісінде мультимедиялық құралдарды қолдану Еліміздегі білім берудің дәстүрлі қалыптасқан жүйесінен әлеуметтік-экономикалық өзгерістер мен бүкіл өркениеттік әлемдегі ақпараттық даму жаңа технологияларды пайдалануды қажет етуде. Өйткені, бүгінде ғылым мен техниканың даму қарқыны білім беру саласында жаңа технологиялық әдістер мен инновациялық құрал-жабдықтарды мейлінше қажет етеді. Еліміздің даму бағыты айқындалған қазіргі уақытта білім берудің маңыздылығы мен мәнділігіне шынайы көңіл бөлініп, сапалы білімге қол жеткізуге нақты міндеттер қойылуы тиіс екендігі белгілі. Қазақстанның әлемдік білім беру жүйесі, «Қазақстан Республикасының білім беруді дамытудың 2015 жылға дейінгі концепциясы» төңірегіндегі талаптарға сәйкес бәсекелестікті дамыту интеграциясы отандық білім беруді модернизациялауда 12 жылдық орта білім берудің ұлттық моделін құру, соған сәйкес әдіснамасының болуын талап етеді. Бұл процес педагогикалық теория мен оқу практикасы процесіндегі маңызды өзгерістермен қатар жүргізіледі
Материалды ашып қарау
Бекітемін:_______________ директордың оқу-әдістемелік орынбасары Н. Касым-Ашим

Short term plan 64
Term 3Unit 6 "The natural world"School: Kyrgauyldy secondary school
Date:13.02.2019Teacher’s name: Saktaganova Kamazhai

Grade 8 A’Number present:Number absent:
Theme of the lesson:Speaking: Expressing doubt.
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to8.L5 recognize the opinion of the speaker(s) with little or no support in extended talk on a wide range of general and curricular topics.8.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of general topics, and some curricular topics.
Lesson objectives All learners will be able to:


  • Understand a dialogue in which people express doubt.
  • Recognize key phrases for expressing doubt.


  • Most learners will be able to:


  • To express doubt about the painting.


  • Some learners will be able to:


  • Create and act out their own dialogues on the topic.
  • Value linksAppreciating the magnificence of the world around you.
    Cross-curricular linksArt.
    Previous learningPresent and Past passive: affirmative, negative and questions.
    Use of ICTSmart board for showing a presentation, getting additional information, playing the audio files, worksheets.
    Intercultural awarenessIt is promoted by raising awareness when comparing worldwide and Kazakh works of art.
    Health and SafetyBreaks and physical activities used.
    Plan
    Planned timingsPlanned activitiesResources
    Beginning the lessonThe lesson greeting.Identifying the theme: students will be given piece of papers with letters behind. They must put the picture in right order to get the flag of Kazakhstan and The UK. If they do it correctly, we will get the theme of today’s lesson.The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.Warm up. Strange pictures on a slide.What do you think about these pictures?Do you like them?Can you express your doubts about these pictures?Can you say your opinions about these pictures?Answers:The painting is an example of abstract art.

    Main ActivitiesEx.2 p.74. Gist listening. Checking comprehension.Answers:Lucy dislikes the picture because she thinks the face is a bit strange, as if a child painted it.Ex.3 p.74. Classifying phrases. “Who said these phrases?” Role-play. Students write the key phrases into their copybooks.Answers:Lucy says all the phrases.Ex.4 p.74.Conveying the meaning of new items. Blank-filling. Students will be given worksheets. Then they will read their answers turn by turn as in a dialogue. Answers:Look = see here, to pay attention.Looks = appears to be, to say how smth. appears in real. Look like = resemble, using this phrase we compare the thing with another thing. Looks as if = + sentence, compared with an action.1) look2) looks3) looks like4) looks like5) lookEx.5 p.74. Odd one out. Work on a white board. Answers:1) look as if2) like3) looks 4) looks like5) likeEx.6 p.74. Creative exercise. Speaking in a form of a dialogue. Imagine that you’re in an art gallery. You can see these pictures again. Can you say your doubts about these pictures, now?CD





    CD



















    Ending the lessonGiving the home task. SB ex.6 p.74Peer-assessment.Rubric





    End1minFeedback: Teacher asks students what task was difficult to them and which pair worked well.

    Additional information
    Differentiation –how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment –how are you planning to check learners’ learning?Critical thinking

    Differentiation can be achieved through the selection of activities, identification of learning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of learners.Assessment criteria:
  • Identify the position of speakers in an extended talk with some support.
  • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well-formed sentences.


  • Descriptor:A learner:
  • identifies the author’s point of view and circles the correct answer.
  • uses appropriate subject-specific vocabulary while speaking.


  • Observation
  • Feedback on the work
  • Peer-assessment
  • Students think critically, exploring, developing, evaluating and making choices about their own and others’ ideas
























    Материалды жүктеу (Скачать)
    Авторы:
    Сактаганова Камажай Кумекбаевна
    Жарияланған уақыты:
    2019-11-19
    Категория:
    Жаңартылған бағдарлама
    Бағыты:
    Ашық сабақ
    Сыныбы:
    9 сынып
    Тіркеу нөмері:
    № C-1574181168