Авторлық материал жариялағаныңыз
туралы сертификатты тегін алу үшін
+
Материал жариялау
БАҚ (СМИ) жариялаған соң номер беріліп қорғалады
Сертификатты (құжатты) тексеру

"Табиғат-тіршілік айнасы"
Материал жайлы қысқаша түсінік: Жалпы орта білім беретін мектептің бастауыш класына арналған сабақ жоспары
Материалды ашып қарау


Класс: 5аКүні: 20.11.17жТақырыбы: «Табиғат тіршілік айнасы»Мақсаты: Оқушыларға табиғат ұғымының мәнін ашып, түсіндіру. Танымдық қабілеттерін, логикалық ойлау, есте сақтау қабілеттерін дамыту. Өз ойын жеткізе білуге, ортаға сала білу дағдыларын жетілдіру. Табиғатты аялауға, сүюге тәрбиелеу.Көрнекіліктер: Әдіс-тәсілдері: сұрақ-жауап, талдау, түсіндіру;Сабақ барысы:Ұйымдастыру кезеңіПсихологиялық дайындық. Амандасу.Шаттық шеңбер:Армысыз, шапағатты Аспан!Армысыз, мейірімді Жер!Армысыз, шұғылалы Күн!Армысыз, сарқыраған Су!Армысыз, шуылдаған Жел!Армысыз, шуағын шашқан Гүл!Армысыз, сыңғырлаған Бұлбұл!Сәлеметсіз бе, апай-ағайлар!Бәріміз күндей жарқырайық,Бәріміз бірігіп сабақты бастайық. Топқа бөлу(оқушылар қолдарыңыздағы гүлдердің түсіне байланысты екі топқа бөлініп отырады.)ГүлГүл Бәріміз тақтадағы экранға қарайық. Слайд-1Табиғат адамзаттың, жалпы тіршілік атаулының ежелден өмір сүріп келе жатқан ортасы, алтын бесігі. Табиғат-сұлулықтың таусылмас көзі.Ендеше біз бүгінгі сабағымызды табиғатпен амандасудан бастаймыз.Барлығымыз орнымыздан тұрып мына өлең жолдарын бірге айтайық! Қайырлы күн, күнім, далам, орманым, Қайырлы күн, гүлім, құсым, көлдерім. Қайырлы күн, өсімдіктер, жәндіктер Қайырлы күн, бар тіршілік иесі! Жұмбақты шешейік.Көктемде көгереді,Жазда ырысқа бөленеді.Күзде пісіп марқаяды,Қыста ақ көрпе жамылады ( Табиғат. )







Құметті ұстаздар мен оқушылар, бүгінгі «Табиғат тіршілік айнасы» тақырыбымыз. Мұғалімнің сөзі: Слайд-2Табиғат-бүкіл тіршілікатауының алтын ұясы және аялы бесігі, құтты қонысы мен өсіп-өнер мекені. Табиғаттың жасыл желегі мен аң-құсын аялау, көзі ашық, көкірегі ояу әрбір жанның азаматтық борышы. Сондықтан халық оны аялайды, қадір тұтады, күтіп-баптайды. "Адамның екі анасы бар: бірі-туған анасы, екіншісі-табиғат. Егер маған біреу" Дүние дидарындағы ең сұлуды,ең қымбатты, адам баласына ең жақынды,ең қаталды, ең дананы, қара қылды қақ жарған ең әділді аташы" десе,мен соның бәріне де "Табиғат" деп бір ғана сөзбен жауап берер едім деген екен ұлы жазушы А.Сейдімбек. Түсіне білгенге табиғат жаюлы кітап сияқты. Керек десеңіз жұмыр жердің бетіндегі тіршілік атаулыны бір ғана өз заңдылығына бағындырып, ұлы тұтастыққа қозғалысқа келтіруші де табиғат. Табиғат өзінің қайталанбас сұлулығымен, таусылмас қызығымен, мың сан жаратылысымен, асқақ та өрлігімен, өрең жетпес шексіздігімен, ал кейде мизамдай нәзіктігімен қайран қалдырады. Тек қайран қалдырып қана қоймайды, өз бауырындағы тіршілік атаулыға жайылып төсек, иіліп жастық болып, ең асылын солардың аузына тосады. Мұндайда табиғат жаны нәзік,мейірімі мол, ерекше төзімді де бейнетқор анаң сияқты болып көрінеді.Сөйте тұра, қажет болса орнымен қатал да бола алады. оның әділдігінің теңдесі жоқ. Тірі жан атаулының бәріне бірдей қарайды,ешқайсысын алалауды білмейді.Ал болмашы қателіктеріңді елеусіз қалдырмастан, лайықты жазасын көлденең тартып отыратын қасиет те тек қана табиғатқа тән. Бұл ретте ол--тіршілік атаулының реттеушісі, ұлы сұрыптаушысы. Адамзат баласы үшін табиғат--кең сарай, мәңгі тозбас баспана. Демек, өз төріңнің басындағы тәртіп пен тазалықты қалар болсаң түптеп келгенде табиғатпен санасу, оған қамқор болу-адамзат баласының асыл парызы. "Балыққа-су,құсқа ауа,аңға-орман-тоғай, тау-дала қандай қажет болса, адам баласы үшін Отан деген ұлы ұғым сондай қажет. Ал табиғатты сүю--Отаныңа қамқор болу деген сөз" Адам баласы Табиғаттың ең ұлы перзенті болумен бірге ең ұлы қамқоршысы да екенін ешқашан естен шығармауымыз керек. 





















1-топ: «Гүл»; 2-топ: «Су»Бүгінгі сайыстың жоспарын таныстырып өтейін. Әділқазыларды сайлап алайық.І. – тур. «Сіз білесіз бе?» ( шарты: Бірінші топ екінші топқа доп лақтырады да «Су» дейді. Сонда оқушылар өзін-көлдердің атауын айтады. ) 2-топ: «Ауа» (құстар, аққу, т.б.)1-топ: «Жер» (қалалар, ауылдар, т.б.)2-топ: «Өсімдік» (гүлдер, күнбағыс, т.б.) ІІ. – тур. Мазайка құрастыру (сурет шыққаннан кейін қай табиғаттың түріне жатады. Ұқсастығын, айырмашылығын табу)1-топқа: Жабасақ, 2-топқа Хомтау

Сергіту сәті: «Табиғатқа ұқсаймыз»Ағаш болып жайқалайық.Балық болып жүзейік,Құс болып ұшайық,Қоян болып секірейік.ІІІ. -тур. «Тапқыр болсаң тауып көр» (слайд жасылған мақал-мәтелді табу)













ІV. « Табиғат біздің қолымызда» (топтар іс- қиыл мен көрсетеді шарды жару арқылы.);1-топқа «Гүл өсіру» 2-топқа «Құсты аялау»Қорытынды. Атамекен – жанға жайлы саябақ.Ар алдында күнә болар табиғатты аямау.Қанымызға сіңген екен ақ сүтімен ананың.Туған жердің табиғатын аялау.Табиғат қызығам сенің суретіңе, Бас ием сенің құдіретіңе.Тұрасың күллі әлемге нұр таратыпТұтқасы тіршіліктің күн бетінде.Ал бір ағаштың өсуіне қаншама көп жылдар керек екендігін біз білеміз. Мұндай жағымсыз қылықтардан өзімізді аулақ ұстайық, табиғатты аялайық! Табиғатты сүйе білмеген, туған жерін, елін де сүйе алмайды.Бағалау: ағашқа барып жапырақ түстерін тандап алып бағалаймыз. Сары жапырақ –сабақ қатты ұнады; Сарғыш жапырақ - сабақ орташа ұнады; қызыл жапырақ –сабақты ұнаған жоқ.

Материалды жүктеу (Скачать)
Авторы:
Кудайбергенова Айгуль Аягановна
Жарияланған уақыты:
2019-08-16
Категория:
Жаратылыстану
Бағыты:
Ашық сабақ
Сыныбы:
4 сынып
Тіркеу нөмері:
№ C-1565933623
333
444
555
666
7
888
999